Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde voor mijn 35ste de eerste krijgen, maar hij was eigenwijs en bleef zitten tot 6 dagen na mijn 35ste verjaardag (en zijn uitgerekende datum). Nu voel ik me echt te oud en denk ik erover om hem op marktplaats te zetten :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is geboren toen ik 22 jaar was, wat mij betreft het ideale moment. De middelste werd geborne toen ik 26 jaar was en eigenlijk dacht ik heel lang dat het klaar was en wilde sowieso na mijn dertigste geen kind meer.
Tot begin vorig jaar toch er weer babykriebels kwamen. Zodoende is begin dit jaar toen ik nog net 33 jaar was onze jongste geboren.

Had ik het achteraf anders gedaan, nee.
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 13:13
Ik denk dat jij je denkbeelden maakt naar aanleiding van de feiten. Jij bent op je 30e zwanger geworden, dus dat is je ideaal. Jij hebt 2 kinderen en man wil er geen 3, dus is 2 je ideaal. Je werkt 4 dagen want hebt het geld nodig, dus dat is je ideaal. Als jij om wat voor reden dan ook op een ander moment zwanger was geworden, een ander aantal kinderen had of een ander aantal dagen had gewerkt, was dat je ideaal. Het is eigenlijk heel sneu voor je.
Dit. En je eigen perfecte standaarden overal lopen verkondigen en dan van die fijne steken onder water richting anderen die daarvan “afwijken”.
Alle reacties Link kopieren
Ik had graag op mijn 25e mijn eerste kind willen krijgen, maar toen kende ik mijn man nog niet.

Inmiddels 35 en al 5 jaar aan het hopen op een positieve test, maar helaas, na tig medische trajecten ongewenst kinderloos.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar topic. Zonder al die factoren genoemd in de OP is er toch helemaal geen ideale leeftijd meer, dan maakt het toch geen moer uit? Het zijn juist al die factoren die bepalen dat een bepaald moment 'ideaal' is.
Maar wat goed zeg, dat het bij jou precies zo volgens je eigen ideaal is gelopen.

Ik ben na 1 jaar zelf proberen en daarna 3 jaar medische behandelingen allang blij dat het ons überhaupt gegeven is.

Man is trouwens 40+, veel te oud natuurlijk volgens al die idealen en regeltjes. Maar we zijn dolgelukkig met ons kleine gezin, en ik kan me geen betere en leukere vader voor mijn dochter bedenken. Ik hoop dat we nog meer kinderen mogen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
10-06-2019 13:52
Ik had graag op mijn 25e mijn eerste kind willen krijgen, maar toen kende ik mijn man nog niet.

Inmiddels 35 en al 5 jaar aan het hopen op een positieve test, maar helaas, na tig medische trajecten ongewenst kinderloos.
En ik duim al jarenlang elke dag met je mee Zizo. :there:
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
10-06-2019 13:54
En ik duim al jarenlang elke dag met je mee Zizo. :there:
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
10-06-2019 13:39
Maar op je 30e kun je je carrière toch ook op de rit hebben?
Dat ligt eraan wat je voor carrière hebt of nastreeft. Voor de meeste hoger opgeleiden ligt de piek in carrière en salaris rond de 40. Man en ik zijn toen we 30 waren heel ambitieus de carrièreladder opgeklommen en werkten toen ieder ruim meer dan 50 uur. Nu hebben we allebei een topfunctie en een baan die we echt leuk vinden. Die hadden we ws niet gehad wanneer we eerder kinderen hadden gehad. Op dit moment komt het ons nog niet uit om kinderen te krijgen met ons werk, maar de biologische klok tikt gewoon verder. We zijn nu wel allebei in een positie om ons werk te delegeren. Gelukkig werd ik vrij snel zwanger ondanks dat ik de 40 nader en wij zijn allebei gezond en het kind ontwikkelt zich uitstekend. Onze ouders zijn met pensioen en kunnen niet wachten om te komen oppassen - das ook een bijkomend voordeel!
Ben je nu al uitgeraasd? Je bent van 1985 toch?
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:30
98.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wat zizo zegt... helemaal waar, het is ook maar net wat je gegeven is. Een ideale leeftijd legt bovendien (onnodig) druk op je kinderwens (of het ontbreken daarvan)
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
10-06-2019 13:52
Ik had graag op mijn 25e mijn eerste kind willen krijgen, maar toen kende ik mijn man nog niet.

Inmiddels 35 en al 5 jaar aan het hopen op een positieve test, maar helaas, na tig medische trajecten ongewenst kinderloos.

:hug:

Pas geleden hadden we iemand van 59 die serieus spontaan zwanger was. Geen grapje en geen typfouten. Die was onbegrepen onvruchtbaar. Er is altijd nog een sprankje hoop.
I told you walking was idiotic.
Waarom is dat zo belangrijk voor je om te weten? Wat een non-topic...
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 14:04
Waarom is dat zo belangrijk voor je om te weten? Wat een non-topic...
Zodat ze iedereen die van haar norm afwijkt, kan laten weten dat ze het fout doen/hebben gedaan. Elk topic/elke reactie is borstklopperij.
Alle reacties Link kopieren
Hallo123r schreef:
10-06-2019 14:03
:wtf:
Doet me denken aan dit topic:
lijf-lijn/lichaam-na-het-krijgen-van-ki ... ges/438179
Oh God ja, inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
10-06-2019 13:52
Ik had graag op mijn 25e mijn eerste kind willen krijgen, maar toen kende ik mijn man nog niet.

Inmiddels 35 en al 5 jaar aan het hopen op een positieve test, maar helaas, na tig medische trajecten ongewenst kinderloos.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Hallo123r schreef:
10-06-2019 14:03
:wtf:
Doet me denken aan dit topic:
lijf-lijn/lichaam-na-het-krijgen-van-ki ... ges/438179
Klopt helemaal.
Vroeger dacht ik altijd dat ik op mijn 25ste moeder zou worden. Mijn eigen moeder was 26 toen ze voor het eerst moeder werd (van mij en mijn tweelingzus). Misschien daarom. Nu hoop ik rond mijn 30ste moeder te mogen worden.

Ik heb al van jongs af aan een hele sterke kinderwens. Van mijn 21ste tot mijn 25ste was dat echt wel een soort ‘brandend’. Maar ik vond het toch te vroeg voor mijzelf. Ik wilde allerlei dingen eerst doen/bereiken/voor elkaar krijgen. En natuurlijk een stabiele relatie krijgen en opbouwen met de goede man.

Dat laatste was voor mij de grootste uitdaging. Ik ben nu 28 en heb een relatie met een man die net zo graag kinderen wil als ik. Voor nu wil ik graag eerst nog een aantal verre reizen maken. En qua werk eventueel een switch maken. En misschien ook nog verhuizen naar iets groters.
Ik was 26 bij de eerste en 28 bij de tweede. Eerste kwam ongepland, zeker niet ongewenst trouwens. Als we hadden gepland was ik waarschijnlijk jaar ouder geweest bij 1e en daardoor ook bij 2e.

Carierre heb ik nog niet gemaakt, maar als ik 40 ben zitten beide kinderen al op de middelbare school en moet ik toch echt nog minimaal 30 jaar werken dus tijd zat.
luiwammes schreef:
10-06-2019 14:00
Dat ligt eraan wat je voor carrière hebt of nastreeft. Voor de meeste hoger opgeleiden ligt de piek in carrière en salaris rond de 40. Man en ik zijn toen we 30 waren heel ambitieus de carrièreladder opgeklommen en werkten toen ieder ruim meer dan 50 uur. Nu hebben we allebei een topfunctie en een baan die we echt leuk vinden. Die hadden we ws niet gehad wanneer we eerder kinderen hadden gehad. Op dit moment komt het ons nog niet uit om kinderen te krijgen met ons werk, maar de biologische klok tikt gewoon verder. We zijn nu wel allebei in een positie om ons werk te delegeren. Gelukkig werd ik vrij snel zwanger ondanks dat ik de 40 nader en wij zijn allebei gezond en het kind ontwikkelt zich uitstekend. Onze ouders zijn met pensioen en kunnen niet wachten om te komen oppassen - das ook een bijkomend voordeel!
Ik heb stappen in mijn carrière gemaakt terwijl ik kinderen kreeg. In mijn vakgebied is het gelukkig niet noodzakelijk om daarvoor 50 uur te werken. Ik ben wel altijd 30-40 uur blijven werken.
Zizo schreef:
10-06-2019 13:52
Ik had graag op mijn 25e mijn eerste kind willen krijgen, maar toen kende ik mijn man nog niet.

Inmiddels 35 en al 5 jaar aan het hopen op een positieve test, maar helaas, na tig medische trajecten ongewenst kinderloos.
:hug:
Zizo schreef:
10-06-2019 13:52
Ik had graag op mijn 25e mijn eerste kind willen krijgen, maar toen kende ik mijn man nog niet.

Inmiddels 35 en al 5 jaar aan het hopen op een positieve test, maar helaas, na tig medische trajecten ongewenst kinderloos.
:hug:
Maya85 schreef:
10-06-2019 14:12
Ik heb stappen in mijn carrière gemaakt terwijl ik kinderen kreeg. In mijn vakgebied is het gelukkig niet noodzakelijk om daarvoor 50 uur te werken. Ik ben wel altijd 30-40 uur blijven werken.
Kinderen vijf dagen op de opvang dan dus?
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
10-06-2019 14:12
Ik heb stappen in mijn carrière gemaakt terwijl ik kinderen kreeg. In mijn vakgebied is het gelukkig niet noodzakelijk om daarvoor 50 uur te werken. Ik ben wel altijd 30-40 uur blijven werken.
sommige mensen willen die stappen al hebben gemaakt voor er kinderen komen, bijvoorbeeld omdat ze zich willen concentreren op hun carriere zonder dat er ook andere prioriteiten (kinderen) zijn.
ongelooflijk maar echt waar
Maya85 schreef:
10-06-2019 14:12
Ik heb stappen in mijn carrière gemaakt terwijl ik kinderen kreeg. In mijn vakgebied is het gelukkig niet noodzakelijk om daarvoor 50 uur te werken. Ik ben wel altijd 30-40 uur blijven werken.

Jij werkt in het bedrijf van je man toch? Mijn ervaring met "de vrouw van de baas" is dat die wel heel makkelijk "carrière" maken. Hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven