Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Pinda-Kaas schreef:
10-06-2019 14:39
behalve kinderen krijgen toch?
Dat is nou net een van de dingen waar een deadline op zit.
Een jaar of 25, want dan waren er wellicht meer gekomen.

Nu kind gekregen, als bam-mam overigens, op mijn 39e.

Dat vind trouwens wel het mooiste getal onder de 100. En dus een mooie leeftijd.
herfstappeltaart schreef:
10-06-2019 14:36
Puur biologisch gezien schijn het ideaal te zijn om voor je dertigste uitgezwangerd te zijn maar ja.....allerlei omstandigheden hè.
Als in helemaal klaar? Want erg jong geeft hoger risico op vroeggeboorte en kinderen te snel op elkaar is ook niet goed. Of komt dat wel weer goed uit met maar 2 kinderen krijgen? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
10-06-2019 13:04
Ik ben gewoon benieuwd wat mensen als ideaal zien.
Nou, jou natuurlijk. Jouw leven is ideaal, je maakt de meest ideale keuzes, geniet optimaal en iedereen wil zijn en leven zoals jij dat doet. Alles wat jij bijdraagt aan dit forum maakt dat ik wil leven zoals jij doet. Ik heb spijt van de dingen die ik doe en gedaan heb omdat het niet is zoals bij jou. Alles keuzes dit ik maak of gemaakt heb vallen in het niet bij wat jij hebt gedaan, doet, of nog gaat doen. Jij bent de beste en jij doet alles het beste.... :kneel: :lips: :smooch: :cheers: :heart: :high5: :cheer2: :hug: :lol: :lol: :daisy:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
25 bij de eerste. Fysiek de beste leeftijd als ik terug kijk en stond ook dichterbij de kindertijd dan bij de andere kinderen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Pas toen ik mijn huidige man leerde kennen, wilde ik kinderen. Ik was toen 25. Toen had ik ze wel willen krijgen achteraf gezien, maar ik wilde eerst trouwen en we moesten elkaar goed leren kennen, dus, werd het 29.
tanteslankie schreef:
10-06-2019 14:46
Nou, jou natuurlijk. Jouw leven is ideaal, je maakt de meest ideale keuzes, geniet optimaal en iedereen wil zijn en leven zoals jij dat doet. Alles wat jij bijdraagt aan dit forum maakt dat ik wil leven zoals jij doet. Ik heb spijt van de dingen die ik doe en gedaan heb omdat het niet is zoals bij jou. Alles keuzes dit ik maak of gemaakt heb vallen in het niet bij wat jij hebt gedaan, doet, of nog gaat doen. Jij bent de beste en jij doet alles het beste.... :kneel: :lips: :smooch: :cheers: :heart: :high5: :cheer2: :hug: :lol: :lol: :daisy:
Amen
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 14:46
Als in helemaal klaar? Want erg jong geeft hoger risico op vroeggeboorte en kinderen te snel op elkaar is ook niet goed. Of komt dat wel weer goed uit met maar 2 kinderen krijgen? :rolling:
Als het leeftijdsverschil maar precies goed is hè.
nerdopviva schreef:
10-06-2019 14:18
Jij werkt in het bedrijf van je man toch? Mijn ervaring met "de vrouw van de baas" is dat die wel heel makkelijk "carrière" maken. Hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk ;-D
Hoe kom je hier nou bij? Mijn man en ik werken in een totaal ander vakgebied. We zijn nooit collega's geweest en hebben nooit in elkaars bedrijf gewerkt.
Maya85 schreef:
10-06-2019 14:51
Hoe kom je hier nou bij? Mijn man en ik werken in een totaal ander vakgebied. We zijn nooit collega's geweest en hebben nooit in elkaars bedrijf gewerkt.
Ik meen dat toch ook te hebben gelezen, maar kan het fout hebben...
Niet alles gelezen. Op basis van de vraag in de OP : Ik was dertig. Achteraf gezien vind ik dat te oud. Mijn kinderen puberen terwijl ik dik in de overgang zit. Echt géén ideale combinatie. Bovendien heb ik nog genoeg plannen om mij verder te ontwikkelen, maar dat zal moeten wachten want de opleidingen van de kinderen en de ondersteuning die ze daarbij nodig hebben van mij hebben voorrang. Buiten dat zal ik een oudere en minder fitte oma zijn, mocht ik kleinkinderen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, even ontopic, ideaal gezien leek het me het heerlijk om op mijn vijfstigste zwanger te raken. In werkelijkheid was ik 38 toen mijn zoon kwam. Nou, boeiend hoor. En nu?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 14:52
Ik meen dat toch ook te hebben gelezen, maar kan het fout hebben...
ik ook hoor

wel je verhaal coherent houden maya
Dat lijkt me erg sterk, want het is namelijk niet zo. Ik heb wel eens geschreven over onze bedrijven, maar dat zijn dus verschillende bedrijven.

Misschien is daar het misverstand ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zal het zijn... :facepalm:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Met 27 en dat ook geprobeerd. Helaas na 1,5 jaar nog niet zwanger🤓 Zoals anderen hier ook schrijven is het leven niet maakbaar idd!
Wel weer typisch dat er dan automatisch van wordt uitgegaan dat mijn man de baas is en ik werknemer :hihi:

Over emancipatie gesproken.
.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 23:20
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou echt hé! Gelukkig weet jij beter en heb je dat thuis uitstékend geregeld :cheer:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
10-06-2019 15:03
Wauw wat heerlijk lijkt me dat. Dat alle randvoorwaarden kloppen dat je helemaal volgens het boekje kan leven.

Geen onveilige jeugd, geen belemmerende mechanismes en angsten daardoor, geen ziektes, geen verlies, geen arbeidsmarkt die tegen zit, de liefde tussendoor nog even ontmoeten, daar ook helemaal klaar voor zijn en je kunnen committeren. Klaar zijn voor kinderen. Psychisch altijd in balans en klaar voor alles blijkbaar. Wat heerlijk joh. Je hebt vast lieve ouders.
En nóóit tegenwind, altijd zon , liefde en geluk.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Haasjehop schreef:
10-06-2019 14:05
Zodat ze iedereen die van haar norm afwijkt, kan laten weten dat ze het fout doen/hebben gedaan. Elk topic/elke reactie is borstklopperij.
Een forummer straight out of hell! Een heel naar mens, je zou maar zo’n moeder, partner of kind hebben :byee:
nerdopviva schreef:
10-06-2019 14:18
Jij werkt in het bedrijf van je man toch? Mijn ervaring met "de vrouw van de baas" is dat die wel heel makkelijk "carrière" maken. Hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk ;-D
Horizontaal?
viavia2013 schreef:
10-06-2019 15:06
Een forummer straight out of hell! Een heel naar mens, je zou maar zo’n moeder, partner of kind hebben :byee:
Maar ze bedoelt het allemaal zo goed!
tanteslankie schreef:
10-06-2019 15:05
En nóóit tegenwind, altijd zon , liefde en geluk.
En dat allemaal dankzij je eigen perfecte keuzes. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
10-06-2019 15:03
Wauw wat heerlijk lijkt me dat. Dat alle randvoorwaarden kloppen dat je helemaal volgens het boekje kan leven.

Geen onveilige jeugd, geen belemmerende mechanismes en angsten daardoor, geen ziektes, geen verlies, geen arbeidsmarkt die tegen zit, de liefde tussendoor nog even ontmoeten, daar ook helemaal klaar voor zijn en je kunnen committeren. Klaar zijn voor kinderen. Psychisch altijd in balans en klaar voor alles blijkbaar. Wat heerlijk joh. Je hebt vast lieve ouders.
allemaal haar eigen verdienste hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven