Bloed/Bruinverlies 6 weken zwanger

16-06-2019 00:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na langer dan 1,5 jaar proberen was het 2 weken geleden zover... een positieve test! De dag erna had ik meteen heel licht bloedverlies en daarna een week niks.
Afgelopen dinsdag zat er met het afvegen wat bij maar heb verder geen buikpijn of kramp. Gisteravond ging ik naar het toilet en zat er helderrood bij het afvegen en best wel veel. Dacht meteen dit is niet goed.. vk gebeld en ze bellen mij maandag terug om te vragen hoe het is gegaan. Vandaag de hele dag bij het afvegen wat bruin bloed gehad. Heb nog steeds geen kramp of pijn maar maak me natuurlijk wel zorgen. Vanaf wanneer kan je alles op een echo zien? Kan iemand me gerust stellen met een vergelijkbaar verhaal?
Alle reacties Link kopieren
In principe zou je met 6 weken een kloppend hartje kunnen zien op een echo.
Maar sterkte, die onzekerheid is klote;(
Bloedverlies in weinig mate hoeft niet ernstig te zijn doe vooral rustig aan..
Vanaf 4weken is de vrachtzakje al te zien en tussen 6-7weken de kloppend hartje
Een positief verhaal mijnerzijds...bij alledrie mijn zwangerschappen bloedverlies gehad en vooral bij mijn eerste ook veel. Tot de 8 weken vrijwel dagelijks, en ook een paar keer maandverband nodig gehad omdat het veel helderrood bloed was.
Maar drie keer een hele gewone zwangerschap gehad en nooit een miskraam.
Ik maakte mij veel zorgen, maar bedacht mij dat ik er niks aan kon veranderen. Dus ik heb toen een echo op de normale termijn gehad, rond de 9-10 weken. Ik dacht dat een kloppend hartje bij 10 weken met een normale groei mij meer zekerheid zou geven dan een hele vroege echo en dan onzekerheid.

Helaas zit er echt niks anders op dan afwachten....en het kan twee kanten op.
Ontzettend veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bloedverlies tijdens de zwangerschap hoeft niks te betekenen. De doorbloeding is groter dan normaal. Een vaatje is zo gescheurd en dan krijg je helder of bruin bloed. Het hoeft geen mk te betekenen. Heel rot, maar behalve rustig afwachten zit er niet op.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik verloor tussen de 6e en de 8e week heel veel bloed. Ik gaf geen cent meer voor de zwangerschap, maar het is goedgekomen. Het kan beide kanten op, echt een rotsituatie. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat het bij mij de andere kant op gaat vallen. Sta al op met menstruatie achtige kramp. En dat op vaderdag...
Alle reacties Link kopieren
girlie1989 schreef:
16-06-2019 08:58
Ik heb het gevoel dat het bij mij de andere kant op gaat vallen. Sta al op met menstruatie achtige kramp. En dat op vaderdag...
:hug:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven