Naam

24-06-2019 15:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik ben nu 3 maanden zwanger van ons eerste kindje! Een meisje word het😄
Mijn 2 zusjes zijn tijdens een auto ongeluk allebei om het leven gekomen. Heel triest en heel erg emotioneel word ik er nog steeds van! Mijn man en ik willen een naam voor ons meisje dat de namen van mijn zusjes samenvoegd. Maar we hebben nog niet echt wat gevonden! De namen van mijn zusjes zijn Laura en Sarah. Hebben jullie ideeën? Graag zou ik het van jullie horen!
Larah
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld dat ik het een mooi gebaar vind, vind ik het ook erg beladen voor jullie dochter. Als 2e naam zou ik het een beter idee vinden en jouw dochter dan een ‘frisse’ nieuwe naam
Alle reacties Link kopieren
Larah vind ik heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
24-06-2019 16:08
Vooropgesteld dat ik het een mooi gebaar vind, vind ik het ook erg beladen voor jullie dochter. Als 2e naam zou ik het een beter idee vinden en jouw dochter dan een ‘frisse’ nieuwe naam
Ik zou Larah als 2e naam doen
als eerste is erg beladen
Ook ik moest denken aan Lara (met of zonder h) of Saar.

Mooi gebaar, en goede zwangerschap nog gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je bij drie maanden zwangerschap het geslacht al weten?

Vernoemen zou ik hooguit in een tweede naam doen, niet in de roepnaam. Jullie dochter is een uniek meisje, niet een vervanging van je zusjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi gebaar!! Maar ehh… ik ben nu 17 weken en hier wordt aangegeven dat het geslacht nog niet herkenbaar is op de echo. Hoe weet je nu zo zeker dat het een meisje is? (Oprechte vraag want.. nouja… zie de vorige zin :D )

Wij gaan overigens als tweede naam vernoemen om te voorkomen dat het te beladen wordt. Dan is de betekenis en het gevoel er wel, maar is het kind toch echt zichzelf.
(i)Saura(h)

De i kan evt symbool staan voor dat je dochter wel haar eigen persoon is en niet je zussen.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 16:15
1.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd en wat ontzettend verdrietig van je zusjes.
Maar ik zou persoonlijk de naam van mijn kind niet willen linken aan zoiets beladens als deze overlijdens.
Is het een optie om de namen van je zusjes als 2e en 3e doopnaam te geven?
Ik zou opletten met die vernoeming dat het niet te zwaar weegt op 't kind.

Ze moet gewoon zichzelf kunnen zijn en niet "de opvolgster van haar 2 tantes die ze nooit gekend heeft".


Mooi idee, maar ook ik zou ze dus als 2de en 3de naam gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat verdrietig van je zusjes en mooi dat je hun namen door wilt geven. Ik zou ook kiezen voor wat eerder werd gezegd: een mooie naam en dan de namen van je zusjes als naam 2 en 3. Of een samenvoeging die je mooi vindt.

Ons kind werd kort na het overlijden van mijn vader geboren. We hebben overwogen de naam te wijzigen, maar niet gedaan. We zeiden: ons kind krijgt de naam die hij ook zou krijgen als pa nog zou leven.

Goede zwangerschap gewenst!
Alleen kalmte kan ons redden.
Inderdaad Larah, en dan als 2e naam.
Lara, maar ik zou het ook als tweede naam doen. Of 3 namen, dus voornaam Sarah Laura.
Ik zou het ook als tweede naam doen, als eerste naam vind ik te beladen. Zo hebben we het bij onze jongste ook gedaan.
abc schreef:
24-06-2019 16:12
Hoe kun je bij drie maanden zwangerschap het geslacht al weten?

Vernoemen zou ik hooguit in een tweede naam doen, niet in de roepnaam. Jullie dochter is een uniek meisje, niet een vervanging van je zusjes.
En dit. Zelfs voor de nub is dat aan de vroege kant... Nouja, ligt eraan hoe ver in die drie maanden je zit.
Alle reacties Link kopieren
Als er een NIPT test of vruchtwaterpunctie is gedaan weet je het geslacht toch rond deze tijd zeker?
Ik zou je dochter als tweede en derde naam Laura Sarah geven met een eigen verzonnen voornaam.
Of iets als Larah als enige naam. Dat een kind vernoemd is naar 2 tantes die zij nooit heeft gekend hoeft voor een kind niet heel zwaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
24-06-2019 21:23
Als er een NIPT test of vruchtwaterpunctie is gedaan weet je het geslacht toch rond deze tijd zeker?
Ik zou je dochter als tweede en derde naam Laura Sarah geven met een eigen verzonnen voornaam.
Of iets als Larah als enige naam. Dat een kind vernoemd is naar 2 tantes die zij nooit heeft gekend hoeft voor een kind niet heel zwaar te zijn.
In Nederland wordt bij de NIPT het geslacht niet bekeken. Ook niet als je daar om vraagt (uit mijn hoofd doen ze de eerste 22 chromosomen en is geslacht de 23ste).
Fae_ schreef:
24-06-2019 21:17
En dit. Zelfs voor de nub is dat aan de vroege kant... Nouja, ligt eraan hoe ver in die drie maanden je zit.
Met de NIPT (iig in België) weet je het dan wel al.
En TO, zit er iets voor je bij?
Mijn moeder is tijdens mijn zwangerschap overleden en wij hebben onze dochter vernoemd naar haar (wel 2e naam). Larah vind ik ook mooi en ik zou het persoonlijk dan als 2e naam doen.
Het wordt Larah als eerste naam. Mooi!
Niq schreef:
25-06-2019 10:08
Het wordt Larah als eerste naam. Mooi!
Waar lees je dat :) ?
Ik voorspel dat :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven