Genderconsult

26-06-2019 19:27 44 berichten
Ik weet dat veel mensen hier een (terechte!) mening over hebben maar ben toch erg benieuwd.

Heeft iemand ervaring met genderconsult? De website zegt door middel van bepaalde dieeten voor 80% het geslacht van de baby te kunnen beinvloeden. De recensies op de site zijn allemaal positief wat ik nogal verdacht vind.. Toch ben ik er wel erg benieuwd naar.
Ik hoor graag jullie verhaal hierover. Persoonlijk berichtje mag ook :)

Meningen over of je wel of geen geslachtsvoorkeur mag hebben ben ik niet geinteresseerd in sorry.
Ps: ben niet zwanger en daar ook niet mee bezig maar gewoon erg benieuwd.
anoniem_6473baf717bab wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:43
6.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je een geslachtsvoorkeur hebben? Dit is geen mening.
Vraag het eens aan een gynaecoloog of verloskundige. Die hebben er verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bepaalde verschrikkelijke ziektes die gelinkt zijn aan geslacht. Dus als je drager bent en een dochter krijgt is de kans heel hoog dat zij de ziekte zal krijgen.

Denk je niet dat als die theorie van die site werkt het een stuk makkelijker zou zijn voor artsen om stellen te helpen die in zon lastige situatie zitten? Gewoon een bepaald dieet volgen en je kind zal wel leven.

T zal wel niet helpen gok ik zo
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Je bent er niet in geïnteresseerd, toch krijg je mijn mening: ik had een voorkeur, dus dat op zich begrijp ik prima.
Dat je daar een dieet voor wilt volgen snap ik ook nog.

Wat je je wel moet afvragen is wat er gebeurt als je dan toch een kind van het 'verkeerde' geslacht krijgt.
Ik denk dat de teleurstelling nog groter is als je zo veel moeite gedaan hebt.

Ik heb 2 zoons, heb overwogen om daarna nog een kind te krijgen, maar ik vond mijn voorkeur voor een meisje (die bij de eerdere zwangerschappen miniem was) toen veel te groot.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb er geen ervaring mee. Ik zou wel beseffen dat 1 op de 5 best veel is. Ga je niet alleen maar gefrustreerde zijn als het toch niet het gewenste geslacht is, en je daar een speciaal dieet voor hebt gevolgd en misschien zelfs geld aan uit hebt gegeven.

Een voorkeur vind ik niet gek. En dat iemand dit wilt doen gewoon om de kansen te vergroten prima. Maar mensen die hun hele zwangerschap gaan lopen mokken omdat het niet het gewenste geslacht is vind ik erg onvolwassen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder wilde graag een gemengd gezin en heeft de theorie toegepast van paar dagen voor eisprong vrijen. Ik ben een meisje na 2 jongens maar dat kan ook toeval zijn.

Ik zie niet in hoe een dieet de zaadcellen zou beïnvloeden want ze worden nou eenmaal 50/50 aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
26-06-2019 20:53
misschien zelfs geld aan uit hebt gegeven.
Natuurlijk gaat het geld kosten.
Ik vind het zeer twijfelachtig, en denk dat het zuivere geldklopperij is.

De suggestie om advies te vragen aan je gynaecoloog vind ik zo gek nog niet.
Meningen over of je wel of geen geslachtsvoorkeur mag hebben ben ik niet geinteresseerd in sorry.

Wij niet in jouw spam.
Alle reacties Link kopieren
Wie moet dat dieet volgen? man vrouw of allebei geslacht wordt altijd nog bepaald door de inbreng van de man. iets met X en Y
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De eigenaresse van Genderconsult heeft een artikel hierover gepubliceerd in een journal voor reproductive medicine. Als je geen statistisch relevante uitkomsten hebt en geen gevalideerde onderzoeksmethode, kom je echt niet in zo’n journal terecht. Een geneticus heeft het onderzoek gevolgd en de uitkomsten gevalideerd.

Wel wordt vermeld dat het dieet extreem nauwgezet gevolgd moet worden.

Lees ook eens het boek “How to Choose the Sex of Your Baby” van Dr Shettles. De methode van Genderconsult is grotendeels daarop gebaseerd.

Kortom, ik ben zelf van mening dat er voldoende statistisch bewijs is voor dit soort natuurlijke genderselectie methodes, mits je de aanwijzingen (timing van sex en dieet) heel nauwgezet volgt.
Persoonlijk heb ik geen grote ethische bezwaren tegen deze redelijk natuurlijke vorm van selectie, wel tegen bijvoorbeeld IVF of IUI met genderselectie.

Wel vind ik dat je er goed over na moet denken wat je redenen en drijfveren zijn voor een voorkeur en hoe teleurgesteld je gaat zijn mocht het toch het andere geslacht worden.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
26-06-2019 21:40
Wie moet dat dieet volgen? man vrouw of allebei geslacht wordt altijd nog bepaald door de inbreng van de man. iets met X en Y
De vrouw moet het dieet volgen en het stel samen moet de sex goed plannen tov de eisprong. Klopt natuurlijk wat je zegt over x en y, maar de theorie van de methode is dat de baarmoeder meest ontvankelijk is voor ofwel x of y, afhankelijk van gevolgde dieet.
Cookieholic schreef:
26-06-2019 20:31
Waarom zou je een geslachtsvoorkeur hebben? Dit is geen mening.
Weet zelf ook niet zo goed waarom ik dat zo sterk heb. Ik weet zeker dat als ik het andere geslacht zou krijgen ik net zo veel van dat kindje zou houden. Toch lijkt het me zo leuk om ooit een dochter te krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Beschouw de mens even als zoogdier. En besef je, dat er zoogdieren zijn, waarvan de mens liefst alleen vrouwtjes heeft (koeien, varkens, etc). Dan zit er dus groot geld in goed onderzoek hier naar.
Aangezien er nog steeds stiertjes geboren worden, bestaat het dus niet.

Spam busted
Selectia schreef:
26-06-2019 21:41
De eigenaresse van Genderconsult heeft een artikel hierover gepubliceerd in een journal voor reproductive medicine. Als je geen statistisch relevante uitkomsten hebt en geen gevalideerde onderzoeksmethode, kom je echt niet in zo’n journal terecht. Een geneticus heeft het onderzoek gevolgd en de uitkomsten gevalideerd.

Wel wordt vermeld dat het dieet extreem nauwgezet gevolgd moet worden.

Lees ook eens het boek “How to Choose the Sex of Your Baby” van Dr Shettles. De methode van Genderconsult is grotendeels daarop gebaseerd.

Kortom, ik ben zelf van mening dat er voldoende statistisch bewijs is voor dit soort natuurlijke genderselectie methodes, mits je de aanwijzingen (timing van sex en dieet) heel nauwgezet volgt.
Persoonlijk heb ik geen grote ethische bezwaren tegen deze redelijk natuurlijke vorm van selectie, wel tegen bijvoorbeeld IVF of IUI met genderselectie.

Wel vind ik dat je er goed over na moet denken wat je redenen en drijfveren zijn voor een voorkeur en hoe teleurgesteld je gaat zijn mocht het toch het andere geslacht worden.
Interessant! Dankjewel

Trouwens, solomio en owlette ik ben het helemaal met jullie eens..
Selectia schreef:
26-06-2019 21:41
De eigenaresse van Genderconsult heeft een artikel hierover gepubliceerd in een journal voor reproductive medicine. Als je geen statistisch relevante uitkomsten hebt en geen gevalideerde onderzoeksmethode, kom je echt niet in zo’n journal terecht. Een geneticus heeft het onderzoek gevolgd en de uitkomsten gevalideerd.

Wel wordt vermeld dat het dieet extreem nauwgezet gevolgd moet worden.

Lees ook eens het boek “How to Choose the Sex of Your Baby” van Dr Shettles. De methode van Genderconsult is grotendeels daarop gebaseerd.

Kortom, ik ben zelf van mening dat er voldoende statistisch bewijs is voor dit soort natuurlijke genderselectie methodes, mits je de aanwijzingen (timing van sex en dieet) heel nauwgezet volgt.
Persoonlijk heb ik geen grote ethische bezwaren tegen deze redelijk natuurlijke vorm van selectie, wel tegen bijvoorbeeld IVF of IUI met genderselectie.

Wel vind ik dat je er goed over na moet denken wat je redenen en drijfveren zijn voor een voorkeur en hoe teleurgesteld je gaat zijn mocht het toch het andere geslacht worden.
Interessant! Dankjewel

Trouwens, solomio en owlette ik ben het helemaal met jullie eens..
Selectia schreef:
26-06-2019 21:41
De eigenaresse van Genderconsult heeft een artikel hierover gepubliceerd in een journal voor reproductive medicine. Als je geen statistisch relevante uitkomsten hebt en geen gevalideerde onderzoeksmethode, kom je echt niet in zo’n journal terecht. Een geneticus heeft het onderzoek gevolgd en de uitkomsten gevalideerd.

Wel wordt vermeld dat het dieet extreem nauwgezet gevolgd moet worden.

Lees ook eens het boek “How to Choose the Sex of Your Baby” van Dr Shettles. De methode van Genderconsult is grotendeels daarop gebaseerd.

Kortom, ik ben zelf van mening dat er voldoende statistisch bewijs is voor dit soort natuurlijke genderselectie methodes, mits je de aanwijzingen (timing van sex en dieet) heel nauwgezet volgt.
Persoonlijk heb ik geen grote ethische bezwaren tegen deze redelijk natuurlijke vorm van selectie, wel tegen bijvoorbeeld IVF of IUI met genderselectie.

Wel vind ik dat je er goed over na moet denken wat je redenen en drijfveren zijn voor een voorkeur en hoe teleurgesteld je gaat zijn mocht het toch het andere geslacht worden.
Mwah, ik heb eens het artikel opgezocht (jammer dat er geen referentie op haar website zelf staat), maar ben nou niet echt overtuigd hoor. Uit de samenvatting: Van de 50 vrouwen die meededen aan de voorspellende studie, hebben maar 21 het dieet goed gevolgd, en daarvan hebben 16 een meisje gekregen. Waarschijnlijk was dat niet statistisch significant, daarom worden er nog 11 vrouwen uit de hoge hoed getoverd (ik vermoed dat dit de groep is die gebruikt is om het dieet te creëren), en daar komt die 80% uitrollen.

Mijn conclusie: die 80% is een overschatting en ik zou er zeker geen geld voor overhebben.
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
27-06-2019 07:26
Mwah, ik heb eens het artikel opgezocht (jammer dat er geen referentie op haar website zelf staat), maar ben nou niet echt overtuigd hoor. Uit de samenvatting: Van de 50 vrouwen die meededen aan de voorspellende studie, hebben maar 21 het dieet goed gevolgd, en daarvan hebben 16 een meisje gekregen. Waarschijnlijk was dat niet statistisch significant, daarom worden er nog 11 vrouwen uit de hoge hoed getoverd (ik vermoed dat dit de groep is die gebruikt is om het dieet te creëren), en daar komt die 80% uitrollen.

Mijn conclusie: die 80% is een overschatting en ik zou er zeker geen geld voor overhebben.
En dan zouden ze ook nog allemaal op dezelfde dag (en misschien zelfs uur) van hun cyclus bevrucht moeten zijn om die conclusies te staven.

Het zaad van meisjes is langzamer, dus als je twee dagen voor je eisprong sex hebt en daarna niet meer dan is de kans groter dat je een meisje krijgt.

Bij ons was dat overigens het geval. Niet bewust rekening mee gehouden, maar op vrijdag sex gehad en op zondag de bevruchting. Ervan uitgaande dat de echo metingen klopten.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
27-06-2019 08:16
En dan zouden ze ook nog allemaal op dezelfde dag (en misschien zelfs uur) van hun cyclus bevrucht moeten zijn om die conclusies te staven.

Het zaad van meisjes is langzamer, dus als je twee dagen voor je eisprong sex hebt en daarna niet meer dan is de kans groter dat je een meisje krijgt.

Bij ons was dat overigens het geval. Niet bewust rekening mee gehouden, maar op vrijdag sex gehad en op zondag de bevruchting. Ervan uitgaande dat de echo metingen klopten.
Ik heb ooit gelezen (minstens 20 jaar geleden denk ik) dat in Australië uit een onderzoek bleek dat kinderen die via kunstmatige bevruchting ontstonden vaker jongens waren. Dat zou dus verklaard kunnen worden uit het feit dat bij kunstmatige bevruchting dicht op de eisprong geïnsemineerd wordt.
De verschillen waren alleen niet zo heel groot.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik denk dat ik weet over wie je het hebt en toen ik diegene volgde, had ze het heel vaak juist.

Heel eerlijk, ik heb er toendertijd heel kort over nagedacht, maar heb het niet gedaan. Voelde voor mij niet goed.
lilalinda schreef:
26-06-2019 21:48
Beschouw de mens even als zoogdier. En besef je, dat er zoogdieren zijn, waarvan de mens liefst alleen vrouwtjes heeft (koeien, varkens, etc). Dan zit er dus groot geld in goed onderzoek hier naar.
Aangezien er nog steeds stiertjes geboren worden, bestaat het dus niet.

Spam busted
Koeien kun je wel laten insemineren met zaad wat een veel grotere kans geeft op een vrouwelijk kalf. Gaat inderdaad veel geld in om.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
28-06-2019 02:18
Koeien kun je wel laten insemineren met zaad wat een veel grotere kans geeft op een vrouwelijk kalf. Gaat inderdaad veel geld in om.
Dat zaad is behandeld, kan bij mensen ook
Cookieholic schreef:
26-06-2019 20:31
Waarom zou je een geslachtsvoorkeur hebben? Dit is geen mening.
.
.. bij je eerste kind al. Dat je na twee jongens nieuwsgierig bent naar een meisje snap ik. Maar waarom al bij de eerste?
Selectia schreef:
26-06-2019 21:41
...
.
Is dit een ‘wij van WC-eend’ bericht? Ben jij zelf betrokken bij het bedrijf, gezien je gebruikersnaam?
puntillita schreef:
28-06-2019 08:15
.
.. bij je eerste kind al. Dat je na twee jongens nieuwsgierig bent naar een meisje snap ik. Maar waarom al bij de eerste?
Omdat ik in ieder geval graag 1 dochter zou willen.. dan kan ik het daarna loslaten bij de volgenden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven