Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Leuk en spannend! Wij waarschijnlijk ook. Succes!
anoniem_6473baf717bab wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:33
63.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een hele voorzichtige en heel erg onder voorbehoud (oa bouw huis): wij! Zoals het er nu naar uit ziet vanaf december. De eerste. ;-))
Alle reacties Link kopieren
Heey leuk dat jullie meeschrijven!
Bij ons is het ook nog even afwachten hoe alles loopt en of het daadwerkelijk dit najaar wordt (of eerder of later). Het is natuurlijk altijd maar afwachten hoe lang het duurt voordat ik blijvend zwanger raak (en überhaupt of het weer lukt?).
Ik hoop dat er, bij een zwangerschap in het najaar, genoeg tijd tussen de 2 kindjes zit om het lichamelijk do-able te houden voor mijzelf. Als de eerste zelf kan lopen en traplopen zou dat al een boel schelen :-) vandaar dat we wachten.

@Mikla. Waarom wachten jullie tot het najaar? :-)

@NurseMel. Oh spannend een nieuw huis! Maar dat duurt dan nog wel even voordat het klaar is, of niet?
Hoi Ravenloos, wij willen nog even wachten vanwege de opleiding van mijn vriendin. Zodat ze die afgerond heeft en aan het werk is voordat er een baby komt
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik zat al te wachten op dit topic.
Mijn vriend en ik gaan proberen zwanger te raken vanaf waarschijnlijk september. Het wordt ons allereerste kindje. Heel spannend en ik kan eigenlijk niet meer wachten. We wachten nog even vanwege onze verhuizing. Leuk om mee te lezen en mee te schrijven.
anoniem_387698 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 11:49
6.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook aanhaken? We willen waarschijnlijk eind augustus voor een 2e kindje gaan, en al probeer ik me er nog niet teveel mee bezig te houden, komt dit topic wel als geroepen ;-) .

We hebben een zoontje van 2. Sinds zijn geboorte zijn we beiden van baan veranderd en nu zijn we bezig met een nieuwbouwhuis wat waarschijnlijk komende winter klaar is. Idealiter hebben we dan nog even om het huis op orde te maken en mogen we dan ergens in de late lente / begin zomer een baby verwelkomen. Wat grappig dat er meerdere dames hier zijn die ook vanwege werk of huis wachten.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die vooruitzichten op nieuwe huizen. Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd toen ik net zwanger was (uitgelopen in een miskraam). Uiteindelijk ben ik na 4 maanden opnieuw zwanger geraakt en bevallen toen we 6 maanden in het huis woonden. Qua timing wel een stuk meer relaxed.

Ik sprak van de week weer met mijn man over opnieuw zwanger raken en nu zegt hij te twijfelen. Ik snap zijn argumenten wel en vind het zelf ook een moeilijke beslissing omdat ik geen idee heb hoe het zal zijn met een tweede erbij (vooral heel erg druk en chaotisch vermoed ik). We hebben nog even om erover te praten in ieder geval :-)
Alle reacties Link kopieren
@Ravenloos: wat balen dat je een miskraam hebt meegemaakt :hug: . En waarom twijfelt je man nog? Kan het me wel voorstellen hoor, ik zie zelf ook heel wat beren op de weg (idd druk en chaotisch). Bij ons komt de 2e wel pas na de 3e verjaardag van zoontje, dus hij kan al veel zelf en volgend jaar natuurlijk nog meer. Maar druk zal het sowieso wel zijn.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik er ook nog bij?:)

Wij willen eind oktober voor ons eerste kindje gaan. Augustus nog op vakantie en daarna verplicht nog 2 maanden wachten ivm het zikavirus. Na de vakantie stop ik wel al met de pil.

Moet zeggen dat ik ook echt niet meer kan wachten Haha.

Leuk om hier dan alvast een beetje te kunnen kletsen zonder Mn vriend steeds gek te maken😂
Alle reacties Link kopieren
Hey Purrie! Dat willen kletsen zonder je partner gek te maken komt bekend voor :P. Waar gaan jullie op vakantie?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
01-07-2019 10:46
Hoi! Mag ik ook aanhaken? We willen waarschijnlijk eind augustus voor een 2e kindje gaan, en al probeer ik me er nog niet teveel mee bezig te houden, komt dit topic wel als geroepen ;-) .

We hebben een zoontje van 2. Sinds zijn geboorte zijn we beiden van baan veranderd en nu zijn we bezig met een nieuwbouwhuis wat waarschijnlijk komende winter klaar is. Idealiter hebben we dan nog even om het huis op orde te maken en mogen we dan ergens in de late lente / begin zomer een baby verwelkomen. Wat grappig dat er meerdere dames hier zijn die ook vanwege werk of huis wachten.
Whoops, hoe is het meid? :bigkiss:
Wij willen in september weer een terugplaatsing doen. Wat leuk onze kindjes hopelijk zo dichtbij elkaar weer :cheer2:

Hoe is het met je zoon?

@Anderen: zwaai, succes in het najaar, ik weet nog niet of ik wel ergens mee wil schrijven, ben er nu nog niet zo heel erg mee bezig, maar wel af en toe, dus wellicht groeit de meelees/schrijfbehoefte dus dit geldt als tvp :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
08-07-2019 09:39
Hey Purrie! Dat willen kletsen zonder je partner gek te maken komt bekend voor :P. Waar gaan jullie op vakantie?
Erg he haha. Wij gaan naar Mexico:) Ik wilde perse geen malaria land, zit overal die zika mug....😂

Nieuwbouw woning, leuk! Mooie verse babykamer strakjes:)
Alle reacties Link kopieren
Hee mag ik ook mee schrijven?
Ik zit nu midden in een miskraam helaas, dus zal wel eventjes weer duren voor alles weer ‘normaal’ is.
We hebben en dochter van bijna 2.
@whoops, volgens mij ken ik jou van een vorig topic en van Facebook..!
Alle reacties Link kopieren
@dekentje11 wat verdrietig....hoe ver was je?
Alle reacties Link kopieren
@Purry87: Haha, ik kan er ook wel de hele dag over praten met mijn vriend, maar hij kapt het al gauw af. Hij wil wel graag hoor maar is gewoon heel nuchter. Ik vind het heerlijk de hele dag door er over te fantaseren.

Ben ook al best wel bezig met gezond eten, minderen met alcohol en dat soort dingen. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ach dekentje wat naar, dikke knuffel :hug: . Hoe lang was je al zwanger? En ja volgens mij was het het 'wachten tot zomer 2016 zwanger worden topic' toch? Jeetje wat lijkt dat soms alweer lang geleden...

@Lux: :hello:. Wat leuk inderdaad, jouw zoontje was van mei 2017 toch? Die van ons is in april jarig, heerlijk mannetje. Meestal lekker vrolijk, steeds meer aan het vertellen, en af en toe van die heerlijke spontane knuffels en kwijl-kusjes :heart: . Maar ook sommige dagen flink in de peuterpubertijd, want dan wil hij z'n boterham anders gesneden, of toch stroop op de boterham na eerst heel hard jam te roepen... En dan stort meneer zich ter aarde. Hoort erbij toch :nut:.

@kikip: ik heb een multi-vitamine gekocht om verkapt al aan de foliumzuur te kunnen beginnen. We hebben best vaak familie over de vloer dus een potje foliumzuur gaat opvallen (en als ik het in een kastje verstop vergeet ik het zelf :biggrin:). Verder ben ik er niet zo mee bezig, ik drink al amper. Wel probeer ik wat meer te sporten, dat wou ik eigenlijk al veel langer doen, maar nu denk ik: straks kan het niet / minder door vermoeidheid / dikke buik!
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 09-07-2019 13:47
Reden: reply op kikip vergeten!
25.04% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas. Maar ik zou graag aanhaken. Wij willen waarschijnlijk vanaf oktober voor een 2e gaan. Dochter is nu 1,5 jaar oud.
Af en toe behoorlijk rammelende eierstokken maar we wachten toch nog even.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik er ook bij mogen?

Wij gaan voor het eerste kindje, aangezien ik in het verleden een miskraam heb gehad wel iet wat onzeker. Dit weekend een heerlijk gesprek gehad met mijn vriend en besloten er ècht voor te gaan. Ontzettend spannend! Maar wil ook niet iedere keer het er over hebben met hem, leuk om ook hier eens wat te plaatsen :-D
Koffie mee geminderd, alcohol dronk ik al niet, begin morgen met foliumzuur slikken.
Alle reacties Link kopieren
@dekentje wat verdrietig van je miskraam. Was je al lang zwanger?
Ik hoop dat lichamelijk alles snel achter de rug is.


@mel dronk je altijd veel koffie? Ik drink vaak 2 bakjes per dag. Is het lang geleden van jou miskraam

@kikikip hier kan ik er ook best de hele dag over praten maar man heeft daar ook geen zin in. Lekker nuchter en toch iets meer een vrouwen dingentje denk ik?

@waarom nog even wachten. Ik vond het eerste jaar met dochter echt zwaar. Wennen aan het ouderschap, slapeloze nachten, dochter die zeer moeizaam uit de fles dronk waardoor ze 's nachts alles inhaalde aan de borst. Maar ook heel mooi hoor. Heerlijk kind. Nu gewoon nog even genieten. Even proberen goed uitgerust te worden.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
09-07-2019 19:26
@mel dronk je altijd veel koffie? Ik drink vaak 2 bakjes per dag. Is het lang geleden van jou miskraam
Ik dronk extreem veel koffie inderdaad, mijn miskraam was vorig jaar oktober, was wel even moeilijk maar goed er was helaas niets meer aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
@mel hopelijk over een tijdje opnieuw zwanger. Lukt het een beetje met afkikken van de koffie🙃
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
09-07-2019 19:44
@mel hopelijk over een tijdje opnieuw zwanger. Lukt het een beetje met afkikken van de koffie🙃
Hoop ik ook! Ja haha, gaat redelijk. In de morgen 1 bak koffie en mocht ik nog ergens op visite komen drink ik er daar nog 1. 😊
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
09-07-2019 13:45
Ach dekentje wat naar, dikke knuffel :hug: . Hoe lang was je al zwanger? En ja volgens mij was het het 'wachten tot zomer 2016 zwanger worden topic' toch? Jeetje wat lijkt dat soms alweer lang geleden...

@Lux: :hello:. Wat leuk inderdaad, jouw zoontje was van mei 2017 toch? Die van ons is in april jarig, heerlijk mannetje. Meestal lekker vrolijk, steeds meer aan het vertellen, en af en toe van die heerlijke spontane knuffels en kwijl-kusjes :heart: . Maar ook sommige dagen flink in de peuterpubertijd, want dan wil hij z'n boterham anders gesneden, of toch stroop op de boterham na eerst heel hard jam te roepen... En dan stort meneer zich ter aarde. Hoort erbij toch :nut:.

@kikip: ik heb een multi-vitamine gekocht om verkapt al aan de foliumzuur te kunnen beginnen. We hebben best vaak familie over de vloer dus een potje foliumzuur gaat opvallen (en als ik het in een kastje verstop vergeet ik het zelf :biggrin:). Verder ben ik er niet zo mee bezig, ik drink al amper. Wel probeer ik wat meer te sporten, dat wou ik eigenlijk al veel langer doen, maar nu denk ik: straks kan het niet / minder door vermoeidheid / dikke buik!
Mijn zoontje is ook van april 2017 :) was in mei uitgerekend, maar hij kwam lekker op tijd ;-D
Idd een enórme peuter momenteel. Alles is nee, ik ben ‘stoute’ mama en hij lust alleen nog maar pizza, pannenkoeken en patat. Maar idd hij houdt erg van kusjes en knuffels geven (komt dan echt op me af gerend en pakt m’n gezicht vast en dan een dikke smakkerd haha) en hij kletst me de oren van het hoofd, dus dat maakt veel goed :)

@dekentje: wat rot meid, sterkte!

@kikip: ik gebruik al een multivitamine, ik heb eens gelezen dat ze het al een paar maanden van tevoren adviseerden toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
09-07-2019 19:26
@dekentje wat verdrietig van je miskraam. Was je al lang zwanger?
Ik hoop dat lichamelijk alles snel achter de rug is.


@mel dronk je altijd veel koffie? Ik drink vaak 2 bakjes per dag. Is het lang geleden van jou miskraam

@kikikip hier kan ik er ook best de hele dag over praten maar man heeft daar ook geen zin in. Lekker nuchter en toch iets meer een vrouwen dingentje denk ik?

@waarom nog even wachten. Ik vond het eerste jaar met dochter echt zwaar. Wennen aan het ouderschap, slapeloze nachten, dochter die zeer moeizaam uit de fles dronk waardoor ze 's nachts alles inhaalde aan de borst. Maar ook heel mooi hoor. Heerlijk kind. Nu gewoon nog even genieten. Even proberen goed uitgerust te worden.
Kaartie! Jij ook hier! Wat gezellig! Hoe is het met je dochter?

Misschien blijf ik dan toch maar hangen :lol: Zo herkenbaar. Ik vond het eerste jaar DE HEL. Zoon heeft zelfs nooit een fles genomen, heb tot 14 maanden alles live gevoed (wel afbouwen vanaf 10 maanden). Ik geloof dat ik de tweede helemaal geen bv wil geven, heb er zoveel stress van gehad, zie er alleen maar tegenop. Maar goed, dat zien we wel als het zover is. Eerst maar eens zwanger worden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven