Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lux ja ik ook hier! Hahah gezellig als je besluit af en toe mee te schrijven.
Een volledige fles weigeraar lijkt mij nog zwaarder. Herkenbaar van het gevoel over borstvoeding. Je moet altijd aan staan maanden lang. Ik wil wel weer borstvoeding geven maar ik probeer goed in mijn achterhoofd te nemen dat de fles ook een hele goeie optie. En als het nodig is geven we toekomstige baby na een aantal dagen al gewoon een flesje zodat ik echt even tot rust kan komen bijvoorbeeld.
Hier uiteindelijk 1,5 jaar borstvoeding gegeven. (Vanaf 13 maanden rustig aan afgebouwd). Van de laatste maanden borstvoeding geven heb ik wel heel erg kunnen genieten.

@dochter is een ondernemende dreumes. Het gaat zijn gangetje. Steeds meer praten en ze kan sinds een aantal dagen echt rennen zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
@whoops ja klopt van wachten 2016 inderdaad.
Ik was 8 weken zwanger en moet vrijdag naar de gynaecoloog om te kijken of m’n baarmoeder ‘leeg’ is..
Ik merk wel dat ik gewoon snel weer zwanger wil zijn.. is dat gek?

Onze dochter is trouwens van september 2017 ;) super leuk deze leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Mag ik ook voorzichtig aansluiten? Hier een zoon van 5.. het hoofdstuk om voor een tweede te gaan leek dicht.. Man vond het goed zo en ik had me (zij het met een boel gesprekken en de nodige moeite) inmiddels erin berust...

Totdat we het begin dit jaar over een verbouwing gingen hebben van ons kleine paleisje en er letterlijk meer ruimte komt.. Man gaf uit zichzelf aan er wel over na te willen denken.. Een tweede.. Ik-was-flabbergasted! Voelde me eerst blij.. Daarna emotioneel en ook sceptisch en kritisch etc.. Ben inmiddels wel midden 30 en man is midden 40.. Zoon is al 5.. Maarja. Ik sta nu weer helemaal 'aan' haha! Als het ons gegund zou zijn is het voor mij echt ultiem geluk (en ik ben echt al heel happy).

Gaan nu eerst op vakantie.. En als we in augustus terug zijn met aannemers aan de gang.. En als er een plan ligt.. Gaat wat mij betreft eind dit jaar m'n spiraal eruit..

Ohja en ook al is het nog niet zover en moet het natuurlijk eerst nog maar eens lukken.. Vind ik het gewoon ook rete spannend :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier zeg :-) .

@dekentje: lijkt me niet zo gek dat je gewoon weer snel zwanger wil zijn. Wellicht vrijdag even met de gynaecoloog bespreken wat hij / zij aanraadt, neem aan dat je een menstruatie moet afwachten eerst? Hopelijk is de baarmoeder in ieder geval schoon, succes alvast vrijdag.

@Lux: herkenbaar idd, heel stuurs kunnen zijn maar ook zoooo lief!

@borst of fles: slim om gewoon te kijken hoe het gaat als de baby er is. Gewoon doen wat bij jullie past.

@enigme: hoi! Leuk dat jullie gaan verbouwen, wanneer zou het klaar moeten zijn?

Het is ook spannend allemaal (anders zouden we hier niet schrijven, hehe). Ik probeer me vooral te behoeden van de gedachte 'komt allemaal wel goed', maar er ook niet te zwaar over te denken. Bij de eerste ging alles eigenlijk van een leien dakje, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu weer zo zal zijn. Ben ook weer 3 jaar ouder en heel wat slaaptekort verder XD .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@dekentje dat gevoel is niet raar hoor. Heb je er schuldgevoelens over?

@enigme het lijkt mij best gek om opeens toch wel heel serieus over een 2e na te denken. Ik ben ook wel benieuwd naar jullie verbouwing.

@hier vind ik het zwanger worden over een paar maandjes ook wel weer spannend. Ook al is het de tweede.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!

We willen het in oktober gaan proberen, eerste kindje. Denk niet dat veel mensen in mijn omgeving het zien aankomen want ik ben nog aan het studeren (wel deeltijd en tweede studie, ben 27). Ik vind het heel spannend en ook nog een beetje onwerkelijk!
Alle reacties Link kopieren
@kaartje nee voel me niet schuldig maar ik hoor wel eens van anderen dat ze het dan een tijdje moeten verwerken enzo.. dat gevoel heb ik niet. Toen ik hoorde van de miskraam was het natuurlijk wel even verdrietig maar heb me er snel bij neergelegd.
Vrijdag zal ik aan de gynaecoloog vragen wanneer we er weer voor mogen gaan.. ben benieuwd.

Ik was al aan de zwangerschapsvitaminen dus die blijf ik denk maar slikken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het topic een beetje gaat lopen!

@ dekentje wel fijn dat je het snel een plekje kon geven. Hopelijk groen licht vrijdag:)

@enigme Ah wat een leuke wending van je man;)

Ik ben van plan om na de vakantie alvast foliumzuur te gaan slikken, 2 maanden van te voren is wel prima toch? Verder probeer ik er nog niet teveel over na te denken. Hoor zoveel mensen om mij heen waarbij het zwanger raken allemaal niet vanzelf gaat. Dus wil proberen er rustig in te gaan straks... al vrees ik dat dat niet gaat lukken😂 Wel al flink aan het sparen dat als het straks zo ver is ik helemaal los kan gaan😂
Alle reacties Link kopieren
@Kaart: fijn dat je het laatste stukje wel hebt kunnen genieten! Ik ben gaan afbouwen toen ik wondjes rond mijn tepels had van zoon’s boventandjes, elke voedinng wad wat mij betreft de hel. Toen was ik dus ook heel heel heel snel klaar ermee en heb het zo snel als maar mogelijk gestopt :P leuk dat dochter kan rennen, zo schattig hè, op die wiebelige beentjes!

@Whoops: het is een fantastisch heerlijke fase en een monsterlijk vervelende fase all in one :lol:

@Melancolie: wat leuk! Ik was ook 27 en studerend toen ik mijn zoon kreeg. Ik hoop (hoog)zwanger van nr. 2 einnnndelijk af te studeren (doe een driejarige master in deeltijd dus dat duurt best lang :P ) ik vind het trouwens soms nog onwerkelijk als ik naar mijn zoon kijk. ‘Wauw, jij hebt gewoon IN mij gezeten!’ O_O

@Dekentje: lijkt me een heel logisch gevoel hoor, volgens mij is er geen goed of fout daarin. Dat gevoel gewoon volgen, hopelijk mag je gauw verder :)

@Enigme: wat leuk dat je man toch nog overstag is nu. Lijkt me ook wel weer een stap, weer de babytijd in. Maar ook leuk dat je oudste het heel bewust mee kan maken :) ik heb een veel jonger broertje (nog meer leeftijdsverschil) en heb dat altijd heel leuk gevonden.

@Zwanger worden: dat gaat bij ons een beetje anders. Ik ben zwanger geraakt via IVF en we gebruiken al een jaar geen AC meer en er gebeurt wederom niks. Dat hadden we ook niet verwacht, wat mijn man’s zaadkwaliteit is niet goed en de kans op een spontane zwangerschap is vrij klein bij ons, maar we dachten: we geven de natuur de kans totdat ik zo ver ben in mijn studie dat ik er niet meer voor hoef te onderbreken, maar gewoon zwanger af kan studeren. Als het dan toch snel gebeurt is het leuk, want spontaan zwanger, als niet; prima, dan is die studie maar af (ook wel zo relaxt) en we hebben nog 3 ingevroren embryootjes dus dan gaan we die inzetten.

En dat gaan we dus ook doen, eerste terugplaatsing is als alles goed gaat in september. Van zoon was ik met IVF in 1x zwanger (na 2 jaar proberen, dat wel), dus hopelijk nu ook weer zoveel geluk. We’ll see.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook even teruggelezen nu. Heftig dekentje van je miskraam. Lijkt me wel ontzettend naar, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren.

En wat fijn dat je man toch een tweede wil Enigme! En ook leuk dat je zoon het dan ook echt een beetje meekrijgt.

Lux oh wat fijn om te horen dat je ook studeerde/studeert! Ben af en toe wel bang dat mensen daar dan iets van vinden ofzo. Op zich kunnen we een goede basis bieden, er is geld, een huis met extra ruimte en we zijn al vijf jaar erg gelukkig met elkaar. Maar omdat ik nog studeer en pas nu een beetje ga verdienen denk ik wel eens dat mensen daar iets van gaan vinden. Maar daar moet ik me natuurlijk eigenlijk niets van aantrekken. We willen het gewoon allebei erg graag en ik denk ook echt dat het kan :) studie gaat me erg makkelijk af. Alleen de combinatie met de nieuwe baan zal spannend zijn. Hopen dat ik geen al te zware zwangerschap heb natuurlijk (als het me gegund is snel zwanger te zijn). Hoe heb jij dat allemaal ervaren tijdens je studie?

Over koffie gesproken trouwens (op de vorige pagina), dat ga ik denk ik nog het lastigst vinden :p Toch wel een klein beetje koffieverslaafd. Ach, dan maar décaf he!
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
10-07-2019 23:35
Heb ook even teruggelezen nu. Heftig dekentje van je miskraam. Lijkt me wel ontzettend naar, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren.

En wat fijn dat je man toch een tweede wil Enigme! En ook leuk dat je zoon het dan ook echt een beetje meekrijgt.

Lux oh wat fijn om te horen dat je ook studeerde/studeert! Ben af en toe wel bang dat mensen daar dan iets van vinden ofzo. Op zich kunnen we een goede basis bieden, er is geld, een huis met extra ruimte en we zijn al vijf jaar erg gelukkig met elkaar. Maar omdat ik nog studeer en pas nu een beetje ga verdienen denk ik wel eens dat mensen daar iets van gaan vinden. Maar daar moet ik me natuurlijk eigenlijk niets van aantrekken. We willen het gewoon allebei erg graag en ik denk ook echt dat het kan :) studie gaat me erg makkelijk af. Alleen de combinatie met de nieuwe baan zal spannend zijn. Hopen dat ik geen al te zware zwangerschap heb natuurlijk (als het me gegund is snel zwanger te zijn). Hoe heb jij dat allemaal ervaren tijdens je studie?

Over koffie gesproken trouwens (op de vorige pagina), dat ga ik denk ik nog het lastigst vinden :p Toch wel een klein beetje koffieverslaafd. Ach, dan maar décaf he!
Ach, er zullen vast mensen zijn die er vanalles van vinden en voor die mensen vind ik het fijn dat ze niks beters hebben om zich druk over te maken :)

Ik loop coschappen en werk dus 4 (lange) dagen per week, draai diensten en heb daarnaast nog tentamens en presentaties. Geen colleges meer. Ik vind het prima te combineren.

Ik zit nu in een fase dat mijn zoon heel slecht slaapt en ik ben echt ontzettend gaar daardoor, en dan denk ik wel eens: was ik maar vast klaar. Maar ja, en dan? Dan was ik dus arts en moest ik nog steeds in het ziekenhuis zijn.

Het enige dat ik echt lastig vind is dat ik helemaal 0.0 inkomen heb. Als mijn man iets overkomt, wat dan? Hebben we wel een verzekering voor afgesloten en we hebben hele lieve familie die me vast door die laatste paar maanden studeren heen zou slepen (voor zover dat überhaupt nog lukt als je zoiets meemaakt), maar ik voel me daardoor wel heel kwetsbaar. Ik hou niet van afhankelijk zijn. Maar goed, nog 10 maanden.

Wb zwanger + studeren: ik had geen fijne zwangerschap maar desondanks heb ik met 32 weken mijn masterscriptie (die mag je bij geneeskunde van tevoren doen) staan verdedigen, en kreeg er een 9 voor :lol: je moet het vooral niet zien als een optie, dat studeren, maar als een noodzaak. Dan lukt het - tenzij je moet worden opgenomen ofzo - volgens mij wel.

@Koffie: ik zou me daar niet druk om maken. Ik ben de grootste koffieleut ter wereld en al een week voor m’n positieve test vond ik koffie niet echt lekker meer en vanaf een week of 5-6 tot aan 2 dagen na de bevalling moest mijn man op de gang koffie drinken want ik ging ervan over m’n nek. Zó smerig.
Ik zie dat wel met angst en beven tegemoet want ik vul mijn slaaptekort aan met koffie sinds ik moeder ben, dus dat wordt wat :|
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux Haha, zo is het ook ja.

Superknap dat je dat voor elkaar hebt gekregen tijdens je zwangerschap! Ik loop gelukkig nu al voor op mijn studie vanwege vrijstellingen en afgeronde vakken uit hogere jaren. Dus even rustiger aan doen moet ook kunnen.

Dat van dat inkomen snap ik goed ja! Ik verdien wel wat, maar weinig. Mijn vriend werkt al een tijd en heeft goed gespaard. Gelukkig ga ik volgend jaar wat meer verdienen.

En oja dat koffieverhaal, dat kan natuurlijk ook nog :P kan het me nog niet voorstellen, maar komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik kan het haast niet geloven maar wij willen ook graag proberen zwanger te worden dit najaar! Eerste kind dus onwijs spannend allemaal maar wat kijk ik er naar uit. Ik doe graag mee hier!
Alle reacties Link kopieren
Dekentje wat naar.. Hopelijk is je cyclus weer snel op de rit.

Lux wow...petje af!!
Dat is pas multitasken :) Ik werk ook in de gezondheidszorg.. Heb vanalles gedaan en ben nu fertiliteit verpleegkundige sinds 3 jaar.. Dus in de rol van zorgverlener ken ik de heftige trajecten van dichtbij!
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft 10mnd borstvoeding gehad (6 mnd exclusief)... Zou dat graag nog eens meemaken.. Vantevoren had ik mezelf voorgenomen om het te proberen en hopelijk de 3 maanden te halen... Maar vond het een bijzondere tijd..

Ben heel benieuwd of het ons gegund is!
Alle reacties Link kopieren
@dekentje succes met de gyn morgen. Hopelijk is je baarmoeder leeg.

@blauweregen welkom.

Ik vind het wel knap van de dames die studeren met jonge kinderen of zwanger studeren. Ik heb er respect voor.

Voor ons gaan we voor ons tweede kindje maar ik vind het eigenlijk weet met zo spannend als voor de 1e. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
@Kaart: nee voor mij niet herkenbaar. Denk dat het door het IVF-traject komt. Toen ik voor het eerst zwanger wilde worden en het maar niet lukte was er op een gegeven moment de angst dat ik nooit moeder zou worden. Nu ben ik moeder en alles wat hierna komt voelt voor mij meer als bonus. Met z’n drietjes zou ik ook heel gelukkig zijn.
En daar komt bij: een cryo-terugplaatsing is veel minder heftig dan een volledige IVF-cyclus, dus heb ook nog 3 kansen die me heel weinig moeite kosten, dus heb gewoon goede hoop dat ik helemaal geen IVF meer hoef te doen.

Vandaar dat ik ook niet mee wil schrijven in de IVF/ICSI-topics, maar misschien groeit die behoefte wel weer als het met IVF dit keer niet snel lukt en dan stap ik uit hier denk ik. Heb nu alleen nog maar intake gehad dus nog makkelijk praten :)

Oh en het moeilijke stuk van voor het eerst moeder worden vond ik het vinden van een gezinsritme en eraan wennen om iemand anders’ behoeften voor de jouwe te stellen. Dat studeren achja, da’s gewoon als een baan, maar dan zonder de voordelen van een baan :P

@Enigme: oh wat leuk dat je fert doet! Waar? Als ik vragen mag. Misschien zit ik wel bij jou :lol:

@Dekentje: succes
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mag ik ook meeschrijven? :cheer2:

Vriendlief en ik zijn er bijna klaar voor. Ik krijg in september te horen of ik een vast contract krijg en daarna gaan we voor 3 weken naar midden Amerika op vakantie. Daarna nog een poosje wachten (meneer gaat in augustus 2020 nog op vakantie dus dan lijkt het me niet zo handig om te bevallen enzo :lol: )

Wat mij betreft kan en mag het nu ook al wel, mijn implanon is er inmiddels uit en het lijkt erop dat ik een regelmatige cyclus heb. Ik ben alleen nogal ongeduldig ingesteld dus zit me echt met moeite in te houden om het niet de hele tijd over baby's te praten thuis :hyper:

Zoek dus vooral een beetje een plekje om het erover te hebben zonder mijn vriend onnodig de stress in te jagen :proud:

Oh en ik ben me er heel goed van bewust dat kindjes maken niet vanzelf gaat en dat het echt niet altijd snel lukt. Dat is ook een deel van de reden dat ik wil beginnen. Ik heb sterk het gevoel dat het even kan duren voor we zo ver zijn. Al weet ik niet waar dat gevoel vandaan komt, maar het maakt dat wachten voelt als nog langer uitstellen. Mijn eierstokken klapperen in ieder geval vrolijk :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@dekentje: hoe was je controle by de gynaecoloog?

@melancolie: als het voor jullie maar goed voelt toch? Klinkt helemaal niet gek, 27, al 5 jaar samen, om dan zwanger te willen worden. En later in je carrière kinderen krijgen komt ook niet altijd uit.

En hoi blauwe regen :bye:.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-07-2019 08:59


@Enigme: oh wat leuk dat je fert doet! Waar? Als ik vragen mag. Misschien zit ik wel bij jou :lol:

Ik houd het ff breed.. ;-) In een ziekenhuis in Noord Holland!
Alle reacties Link kopieren
@dekentje ik hoop dat het goed is gegaan bij de gyn.

@snoezelientje welkom. Herkenbaar mijn man vind het ook niet leuk om over een toekomstige baby te praten. Af en toe wel. Maar zeker niet elke dag
Alle reacties Link kopieren
@lux vind je het moeilijk om is via een ivf traject zwanger te moeten worden? (Terug plaatsing nu eerst dan)
Wat leuk! Ik zat al te wachten op een clubje ;)
Mijn vriend en ik willen er in oktober dit jaar aan beginnen!
Misschien leuk om een schema te maken? Geen idee hoe dit moet hoor.

Gezellig om samen te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
13-07-2019 12:35
@lux vind je het moeilijk om is via een ivf traject zwanger te moeten worden? (Terug plaatsing nu eerst dan)
Nee hoor. Helemaal niet. Vind het wel makkelijk. Hoef niet m’n best te doen om voldoende tijd te vinden om te seksen :P wordt allemaal voor me geregeld :cheer2:

Want 3x in de week zit er hier niet meer in sinds zoon er is :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zijn jullie al begonnen met foliumzuur? En andere voorbereidingen getroffen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven