Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog meedoen hier? Zat in een ander topic, maar daar is het zo stil...
Wij willen er in augustus weer voor gaan, maar dan zit ik al zo ver in m'n cyclus dat het dan wrsch 'm niet gaat worden en dan is het tenslotte al bijna het najaar 😉.
Wij hebben 2 kindjes van 4 en 2. Ik ben 35, ouder dan ik me voel ha ha.
Qua werk niet heel praktisch om nu een kleine te krijgen, maar ach, wanneer is het wel praktisch... En weten ook niet hoe snel het gaat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-07-2019 16:33
Want 3x in de week zit er hier niet meer in sinds zoon er is :P
Dat is hier idd ook een puntje, heb ik ff mazzel dat ik m'n eigen cyclus kan checken op m'n werk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Aah Springmommy, fijn nog een vijfendertiger ;-D welkom!
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
13-07-2019 22:01
Dat is hier idd ook een puntje, heb ik ff mazzel dat ik m'n eigen cyclus kan checken op m'n werk :proud:
Ohja handig, haha. Ik zit in een Amsterdamse transportkliniek btw, kom ik je dan misschien tegen? :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
13-07-2019 22:02
Aah Springmommy, fijn nog een vijfendertiger ;-D welkom!
Ha ha, thnx :D. Ik word soms wel een beetje zenuwachtig van die verhalen over vruchtbaarheid na je 35ste.

Ik gebruik trouwens zo'n mama multivitamine nu. Wel stom, want deze vind ik vies (maar dat was ik weer vergeten) en is niet weg te krijgen bij zwangerschapsmisselijkheid. Hierna maar weer die vit d/foliumzuur combi smelttablet die naar pepermunt smaakt.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-07-2019 22:25
Ohja handig, haha. Ik zit in een Amsterdamse transportkliniek btw, kom ik je dan misschien tegen? :)
Nee! Wel heel dichtbij.. wij zijn een satelliet ziekenhuis ;)
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
13-07-2019 22:58
Nee! Wel heel dichtbij.. wij zijn een satelliet ziekenhuis ;)
Moest het ff opzoeken haha. Wist niet dat je dat ook nog had :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Springmommy schreef:
13-07-2019 20:00
Mag ik ook nog meedoen hier? Zat in een ander topic, maar daar is het zo stil...
Wij willen er in augustus weer voor gaan, maar dan zit ik al zo ver in m'n cyclus dat het dan wrsch 'm niet gaat worden en dan is het tenslotte al bijna het najaar 😉.
Wij hebben 2 kindjes van 4 en 2. Ik ben 35, ouder dan ik me voel ha ha.
Qua werk niet heel praktisch om nu een kleine te krijgen, maar ach, wanneer is het wel praktisch... En weten ook niet hoe snel het gaat natuurlijk.
Springmommy heel herkenbaar. Mijn vriend en ik hebben nog geen kinderen, maar de eens is erg groot. Mijn contract loopt in december af en het is nog onzeker of deze verlengd gaat worden. Ik ben eigenlijk een type die heel erg op safe speelt, dus wilden we pas begin 2020 gaan proberen. Maar het ideale moment is er nooit, het komt altijd goed en het kan ook nog een jaar duren voordat het raak is. Onze wens is zo groot dat we vorige week de knoop hebben doorgehakt: in oktober gaat mijn spiraaltje eruit!
Alle reacties Link kopieren
Lola611 schreef:
14-07-2019 10:57
Springmommy heel herkenbaar. Mijn vriend en ik hebben nog geen kinderen, maar de eens is erg groot. Mijn contract loopt in december af en het is nog onzeker of deze verlengd gaat worden. Ik ben eigenlijk een type die heel erg op safe speelt, dus wilden we pas begin 2020 gaan proberen. Maar het ideale moment is er nooit, het komt altijd goed en het kan ook nog een jaar duren voordat het raak is. Onze wens is zo groot dat we vorige week de knoop hebben doorgehakt: in oktober gaat mijn spiraaltje eruit!
Spannend, Lola!

Op zich is wachten op zekerheid niet verkeerd natuurlijk. Hier is er voldoende zekerheid qua inkomen, huis enzo. Alleen een grotere auto moeten we dan echt wel hebben...
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even een update:

Vrijdag bij de gynaecoloog geweest om de uitslag van de bloedtesten te horen. HCG waarden zijn gestegen en dus niet gedaald zoals we dachten. Gynaecoloog heeft nog een echo gemaakt en daar was nog steeds het zwarte rondje te zien in m’n baarmoeder. Hij was iets gegroeid, 4 mm. Dit was niet veel en het hele beeld lijkt niet op een normale zwangerschap.. wat het wel is weten ze nog niet goed.
Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken en om nogmaals een echo te maken. Hopelijk weten we dan waar we aantoe zijn.

Welkom alle nieuwe dames ;)
Alle reacties Link kopieren
@ dekentje. Poeh, wat stressvol lijkt me dat! Hoop dat ze jullie morgen wat duidelijkheid kunnen geven.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-07-2019 16:33
Want 3x in de week zit er hier niet meer in sinds zoon er is :P
Oh damn hier had ik eigenlijk nog niet zo aan gedacht o_o. Moeten 't dus echt gaan inplannen :hihi: .

@Dekentje: wat balen zeg dat je nog geen duidelijkheid hebt. Succes vandaag!

En welkom nieuwe dames!

@Voorbereiding: ik slik een multi-vitamine waar ook foliumzuur in zit.
happiness = reality - expectations
Purrie87 schreef:
06-07-2019 19:12
Hoi, mag ik er ook nog bij?:)

Wij willen eind oktober voor ons eerste kindje gaan. Augustus nog op vakantie en daarna verplicht nog 2 maanden wachten ivm het zikavirus. Na de vakantie stop ik wel al met de pil.

Moet zeggen dat ik ook echt niet meer kan wachten Haha.

Leuk om hier dan alvast een beetje te kunnen kletsen zonder Mn vriend steeds gek te maken😂

Leuk Purrie! Ik dacht eerst ook dat wij moesten wachten ivm zikavirus en onze vakantie, maar ze hebben bij ons het reisadvies aangepast :yes: Waar ga je naartoe?
dekentje11 schreef:
08-07-2019 23:47
Hee mag ik ook mee schrijven?
Ik zit nu midden in een miskraam helaas, dus zal wel eventjes weer duren voor alles weer ‘normaal’ is.
We hebben en dochter van bijna 2.
@whoops, volgens mij ken ik jou van een vorig topic en van Facebook..!

Heftig zeg dekentje! :there:
Lola611 schreef:
13-07-2019 19:38
Zijn jullie al begonnen met foliumzuur? En andere voorbereidingen getroffen?
Ja toevallig vorige week met foliumzuur begonnen. In April heb ik mijn implanon laten verwijderen en gelukkig sindsdien al een regelmatige cyclus teruggekregen. Houd alles bij in een appje omdat ik wel eens wilde weten hoe lang mijn cyclus eigenlijk is (ik was geloof ik 14 toen ik ongesteld werd voor het eerst en ben bijna daarna aan de pil en later de implanon gegana, dus ik had geen idee of ik regelmatig was haha).

We zijn eind vorig jaar verhuisd naar een grote eengezinswoning met meer dan genoeg slaapkamers die we kunnen omtoveren in babykamers. Gisteren waren we bij IKEA om ons kantoor af te maken (wij hebben de luxe dat we alllebei aardig wat dagen in de week thuis kunnen werken). Dus we hebben alvast gekozen welke kamer de eerste babykamer gaat worden en vriendlief begint er langzaam aan te wennen dat hij volgend jaar best wel eens papa zou kunnen worden. Hij heeft inmiddels wel door dat dit niet zomaar een bevlieging is maar echt een hele grote wens.

Hij vindt baby's niet zoveel aan, het liefst zou ie een kind van een jaar of 3/4 krijgen :rofl:

Oh en ik heb met zo'n uitreken website alvast uitgerekend welke maanden het zin heeft om te proberen en welke niet (ivm die reis van mijn vriend dus). Nog net niet alles in de agenda gezet hahaha.

Ik was pas een dagje weg met mijn beste vriendinnen en zij willen ook allebei gaan proberen vanaf september. Dus dat maakt het wel extra spannend en leuk, want ik kan het er met hen ook goed over hebben.
Alle reacties Link kopieren
@dekentje Wat naar :( hoop dat er snel meer duidelijkheid is.

@snoezelientje Leuk dat je vriend ook aan het idee begint te wennen en dat je vriendinnen het ook gaan proberen. Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik ben het ook al goed aan het bijhouden met zo'n app. Heb gelukkig echt een hele regelmatige cyclus. De app rekent 3 maanden vooruit en kan dus nu net zien wanneer de vruchtbare dagen waarschijnlijk zijn als we het gaan proberen.

Ik denk dat ik gewoon iets meer dan een maand van tevoren begin met foliumzuur, maar ga wel al eerder ook mijn levenswijze een beetje aanpassen (minder sojaproducten, minder alcohol en koffie en meer letten op wat ik binnenkrijg).

Ik vind het wel leuk om te merken dat mijn vriend ook eigenlijk het liefst al wil beginnen, maar door werk/reisgerelateerde zaken moeten we toch nog maar even wachten. Mijn vriend is wel nuchter, ik zoek het liefst nu al van alles uit en op en heb het er graag de hele tijd over, voor hem komt dat allemaal wel als het dichterbij komt. Maar ik merk dat hij wel er steeds vaker opmerkingen over maakt.
@Melancolie, ik ben 28, mijn vriend bijna 30.
Alle reacties Link kopieren
@dekentje balen zeg. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

@ gezellig hier. Hier een paar drukke dagen gehad. Hopelijk morgen of vanavond tijd om een stukje te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dekentje wat rot.. Hopelijk gauw duidelijkheid en een goed beleid.
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh superleuk dat jullie allemaal meeschrijven!
Ik heb weer een gesprek met manlief gehad en nu wilt hij weer wel een kindje erbij 😚. Het blijft allemaal spannend, ook bij een tweede.
En hier inderdaad ook veel minder tijd om ‘ermee bezig te zijn’ omdat er een baby/dreumes rondkruipt in huis. Vaak zijn we s avonds zo uitgeblust dat 1x per week al top is 😂 het duurt denk ik 3 jaar eer ik zwanger ben 😂
Alle reacties Link kopieren
1x kán natuurlijk genoeg zijn :lol:
ravenloos schreef:
15-07-2019 19:15
Ahhhh superleuk dat jullie allemaal meeschrijven!
Ik heb weer een gesprek met manlief gehad en nu wilt hij weer wel een kindje erbij 😚. Het blijft allemaal spannend, ook bij een tweede.
En hier inderdaad ook veel minder tijd om ‘ermee bezig te zijn’ omdat er een baby/dreumes rondkruipt in huis. Vaak zijn we s avonds zo uitgeblust dat 1x per week al top is 😂 het duurt denk ik 3 jaar eer ik zwanger ben 😂
Als we zo gaan rekenen red ik het denk ik net binnen 6 jaar :cheer2:

Misschien toch wat vaker samen thuis zijn en stiekem wat lustopwekkende drugs door mijn vriend zijn prak doen dan maar :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Snoezelientje_ schreef:
15-07-2019 21:57
Als we zo gaan rekenen red ik het denk ik net binnen 6 jaar :cheer2:

Misschien toch wat vaker samen thuis zijn en stiekem wat lustopwekkende drugs door mijn vriend zijn prak doen dan maar :lmao:
Ik zie het al helemaal voor me :rofl: gepureerde oesters door de andijviestamp
Alle reacties Link kopieren
Whahaha, de lust van manlief is hier meestal het probleem niet :rolling:
Alle reacties Link kopieren
@voorbereiding; ik GENIET van ieder wijntje en eet extra veel filet americain 🤗.
Als we er echt serieus voor gaan dan bestel ik wel een een potje foliumzuur.
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik zwangerschapsdiabetes dus wanneer het ooit weer raak is zal ik vrij snel weer heel netjes en koolhydraat vrij gaan eten. (Ik eet nu ook gezond maar wel een wit stokbroodje bij de bbq of chips bij de film en dat mag dan allemaal niet meer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven