Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Springmommy schreef:
16-07-2019 09:37
Whahaha, de lust van manlief is hier meestal het probleem niet :rolling:
Nee het is het grote moederschapsdilemma: seks of slapen? :yawnee:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
16-07-2019 09:38
@voorbereiding; ik GENIET van ieder wijntje en eet extra veel filet americain 🤗.
Als we er echt serieus voor gaan dan bestel ik wel een een potje foliumzuur.
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik zwangerschapsdiabetes dus wanneer het ooit weer raak is zal ik vrij snel weer heel netjes en koolhydraat vrij gaan eten. (Ik eet nu ook gezond maar wel een wit stokbroodje bij de bbq of chips bij de film en dat mag dan allemaal niet meer)
Ha ha ha, ik heb deze vakantie ook evenveel wijn gedronken als in het hele afgelopen jaar denk ik. Nu kwam dat neer op elke dag één glas, maar toch.

Wel naar die diabetes, lijkt me... Heb fijn vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
16-07-2019 09:43
Nee het is het grote moederschapsdilemma: seks of slapen? :yawnee:
😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Springmommy schreef:
16-07-2019 10:35
Ha ha ha, ik heb deze vakantie ook evenveel wijn gedronken als in het hele afgelopen jaar denk ik. Nu kwam dat neer op elke dag één glas, maar toch.

Wel naar die diabetes, lijkt me... Heb fijn vooruitzicht.
Ja het is behoorlijk kutmetperen. Doordat ik het eerder heb gehad is de kans heel groot dat ik het bij een volgende zwangerschap weer krijg. Ik weet in ieder geval waar ik in terecht ga komen :yes: :cry:


@moederschapdilemma. Die is niet zo moeilijk hoor, slapen gaat voor :mrgreen:
Dames ik lees ook een beetje mee als jullie het goed vinden :-)

Ben zelf sinds deze maand gestopt met anticonceptie en hoop heel hard dit jaar nog zwanger te raken.

@springmommy haha... ik vind het dus ook vrij stil op het andere forum ;-)
lux- schreef:
16-07-2019 09:43
Nee het is het grote moederschapsdilemma: seks of slapen? :yawnee:
Oeps, ik heb dit dilemma soms al zonder kinderen :sheep:
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
16-07-2019 14:34

@moederschapdilemma. Die is niet zo moeilijk hoor, slapen gaat voor :mrgreen:
Nou, met het oog op meer kinderen en het voortbestaan van de relatie heb ik toch regelmatig niet voor slaap gekozen... :D
Alle reacties Link kopieren
Gezellig boel hier.

@voorbereidingen ik geniet hier voornamelijk van carpaccio en een wijntje. Dat miste ik tijdens zwangerschap wel en gewoon nadenken wat wel en niet eten. Dat hoeft nu niet.
Hier begin ik een maand voor die tijd met foliumzuur. Of van die smeltabletjes met foliumzuur en vitamine d.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik heb vakantie!! We gaan zaterdag naar Frankrijk... Kaas en wijn... Genieten! Daarna wil ik graag 5kg afvallen.. Sowieso en ook met het oog op een eventuele zwangerschap..

Wordt al een gezellig clubje zo :)
Ha dames, ik lees/schrijf ook graag mee. Destijds ook gedaan bij de eerste toen we de knoop door hadden gehakt, maar nog wilden wachten tot na een geplande vakantie.

Nu wederom een verre reis gepland staan in september en daarna laat ik mijn spiraaltje weghalen.

Spannend! Ik kan niet wachten, maar tegelijkertijd lijkt het me wel wennen hoor, 2 kinderen. Lijkt me lastig om dan echt tijd voor jezelf te creëren. Plus onze eerste is niet per se de beste slaper in de wereld, dus als de 2e ook zo is, dan wordt het gezellig in huis.

Oh en @voorbereidingen: sushi. Ga ik veel eten de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Wat een warm welkom, onwijs leuk!
Ik moet nog even goed terug lezen maar wilde alvast meeschrijven over de voorbereidingen.. ;) .

Ten eerste, voor mij is het de eerste keer dat ik zwanger probeer te raken dus ik vind het allemaal natuurlijk onwijs spannend (lukt het allemaal wel?). Manlief heeft al kinderen. Ik heb jaren aan de anticonceptiepil gezeten en ben daar bijna een halfjaar terug mee gestopt, eigenlijk gelet op de hormonen. Ik zag tot mijn blijdschap m'n energie terugkomen en voelde me gauw weer beter, gelukkiger. De sterke drang naar een kindje overviel mij eerlijk gezegd maar was plotseling sterk aanwezig. Ik heb altijd een enorme kinderwens gehad maar door de kinderen van manlief was het al een gezellige boel en waren die wensen 'voor later'. Maar tot mijn blijdschap deelde manlief mijn wens om einde dit jaar de condooms in de prullenbak te gooien.

Ik schrijf dit terwijl ik een wijntje drink en een toastje eet met filet americain. Hilarisch, nooit gegeten maar ineens kan ik er geen genoeg van krijgen. Nu nog maar even van genieten toch? Als ik terug kom van vakantie ga ik starten met foliumzuur, dat moet ruim op tijd zijn.

Grootste uitdaging op dit moment is wachten tot het najaar :lol: .
Blauwe_regen schreef:
16-07-2019 22:18
Grootste uitdaging op dit moment is wachten tot het najaar :lol: .
Amen! Hahaha. Het verbaast me eerlijk gezegd dat andere mensen die in mijn buurt komen mijn eierstokken niet horen rammelen. :hyper:
Squirrel8 schreef:
16-07-2019 21:57
Oh en @voorbereidingen: sushi. Ga ik veel eten de komende tijd!
Oh daar heb je een goed punt. Bring in the sushi! Ik ben ondertussen ook alvast begonnen met het hamsteren van carpaccio nu het nog kan. Verder durf ik nog even niet te kijken naar de lange lijst met dingen die niet meer mogen. Zei ze terwijl ze nipt aan een grote mok koffie.... :koffie:
Squirrel waar gaat jullie reis naar toe? Wij gaan in September naar Costa Rica :yes:
Hoihoi!

Ik wil ook graag meeschrijven. :)
Lees al veel herkenbaars!

Ik ben 34, man 38 en we hebben al een dochter van december 2017.
Klein dilemma nog tav Zika.. We hebben in feb 2020 een reis geboekt die 2 dagen door Zikagebied gaat.. De adviezen veranderen wel nog, dus we hakken definitief de knoop door rond okt/nov.

@ zwangerschapdiabetes: hier ook in de vorige zwangerschap, dus ga ook direct koolhydraatarm eten als het zover is.
En die 5 kilo eraf zou ook mooi zijn, al heb ik nu wel gewoon een gezond gewicht. :)

Verder ben ik dol op tabellen vanwege de overzichtelijkheid, dus ik weet niet of jullie daarvoor openstaan? ;)
lasvegas84 schreef:
17-07-2019 10:23
Hoihoi!

Ik wil ook graag meeschrijven. :)
Lees al veel herkenbaars!

Ik ben 34, man 38 en we hebben al een dochter van december 2017.
Klein dilemma nog tav Zika.. We hebben in feb 2020 een reis geboekt die 2 dagen door Zikagebied gaat.. De adviezen veranderen wel nog, dus we hakken definitief de knoop door rond okt/nov.

@ zwangerschapdiabetes: hier ook in de vorige zwangerschap, dus ga ook direct koolhydraatarm eten als het zover is.
En die 5 kilo eraf zou ook mooi zijn, al heb ik nu wel gewoon een gezond gewicht. :)

Verder ben ik dol op tabellen vanwege de overzichtelijkheid, dus ik weet niet of jullie daarvoor openstaan? ;)
Dat dilemma m.b.t. zika herken ik. Wij gaan in sept naar Costa Rica maar daar hebben ze eind mei het reisadvies van aangepast dus daar hoeven we niet meer voor 'in te houden'. Die twee maanden daarna willen we toch niet zwanger worden, maar dat is meer omdat ik liever niet uitgerekend of hoogzwanger wil zijn als vriendlief voor een maand naar het buitenland moet :-P)

Groot fan van tabellen en overzichtelijkheid! :bye:
Snoezelientje_ schreef:
17-07-2019 10:18
Squirrel waar gaat jullie reis naar toe? Wij gaan in September naar Costa Rica :yes:
Thailand :hyper:

2 dagen door zika gebied is zo weinig, bijna zonde. Maar ja, beter t zekere voor het onzekere.
Bij ons gaat het om een cruise door de Caribbean. Zou dus ook 2 dagen aan boord kunnen blijven, in de airco, zonder muggen. ;)

Voorafgaand 2,5 week roadtrip door Florida, dus dat is sowieso Zika-vrij.
Alle reacties Link kopieren
lasvegas84 schreef:
17-07-2019 11:13
Bij ons gaat het om een cruise door de Caribbean. Zou dus ook 2 dagen aan boord kunnen blijven, in de airco, zonder muggen. ;)

Voorafgaand 2,5 week roadtrip door Florida, dus dat is sowieso Zika-vrij.
Da’s toch hartstikke zonde voor die paar maanden joh. Van je dochter was je ook snel zwanger. Zou als het reisadvies niet aangepast wordt lekker iets langer wachten.
Leuk dat je hier ook bent btw :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ja, dat is man zijn standpunt idd. ;)

Ik vind het heel lastig, want m’n zusje en ik scheelden ruim 3,5 jaar en ik heb altijd geroepen dat ik dat teveel vond.
Aan de andere kant hebben we vroeger wel altijd samen gespeeld op vakanties enzo.
Ideaal gezien zou ik dus liever max 3 jaar ertussen hebben..

We wachten maar gewoon het actuele reisadvies af in het najaar.
Squirrel8 schreef:
17-07-2019 11:09
Thailand :hyper:

2 dagen door zika gebied is zo weinig, bijna zonde. Maar ja, beter t zekere voor het onzekere.
Heel gaaf! Thailand was vriend en mijn eerste backpackvakantie samen. Wil nog steeds wel een keer terug :flirting:
We zouden eigenlijk in september naar Sri Lanka, maar dat hebben we toch uiteindelijk maar niet gedaan omdat die aanslagen precies waren toen wij tickets wilden gaan boeken.
lasvegas84 schreef:
17-07-2019 11:13
Bij ons gaat het om een cruise door de Caribbean. Zou dus ook 2 dagen aan boord kunnen blijven, in de airco, zonder muggen. ;)

Voorafgaand 2,5 week roadtrip door Florida, dus dat is sowieso Zika-vrij.
Oh wauw, dat klinkt fantastisch. Ik had uitgezocht dat ze je bloed kunnen onderzoeken als je terug bent zodat je weet of je al besmet geweest bent of dat je nu nog het virus in je hebt. Ik had in eerste instantie bedacht om dus na onze reis naar de huisarts te gaan om dat te testen. Maar goed, ik ben dan ook een kanjer in mezelf helemaal gek maken :bonk: Gelukkig is het reisadvies nu aangepast.
Alle reacties Link kopieren
lasvegas84 schreef:
17-07-2019 11:20
Ja, dat is man zijn standpunt idd. ;)

Ik vind het heel lastig, want m’n zusje en ik scheelden ruim 3,5 jaar en ik heb altijd geroepen dat ik dat teveel vond.
Aan de andere kant hebben we vroeger wel altijd samen gespeeld op vakanties enzo.
Ideaal gezien zou ik dus liever max 3 jaar ertussen hebben..

We wachten maar gewoon het actuele reisadvies af in het najaar.
Ja meer kun je niet doen. Snap de drang wel. Mijn zoon en zijn broertje of zusje zullen straks ook minimaal 3 jaar schelen. En als ik niet nog had hoeven afstuderen was dat denk ik wel iets minder geweest. Maar ik wil echt niet weer onderbreken. Ben ‘t zat :lol: ben ook pas weer rond zoon’s 2de verjaardag open gaan staan voor een tweede dus heel veel had het niet uitgemaakt ;)

Maar ja je boekt ook niet voor niets zo’n cruise, denk ik dan :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik schrijf ook graag met jullie mee :hello: Lang alleen maar meegelezen op het forum, maar om mijn partner en vriendinnen niet helemaal gek te maken met mijn babygeklets... haha, nu toch aangemeld.

Ik ben 29, mijn partner is 30. We hebben nog wat drukke maanden en een vakantie voor de boeg, daarna mag de pil het raam uit! Ik ben er soms nog steeds wat verbaasd over, wij hebben beiden lang volgehouden geen kinderwens te hebben. Bijzonder genoeg is het bij ons allebei redelijk tegelijkertijd gaan kriebelen.. en ondertussen is het gewoon een hele sterke wens. Ben heel blij dat we daar samen in gegroeid zijn.

Ik ben van plan om in september te stoppen met de pil. Ik hoop dat het snel raak is - ik ben altijd vrij heftig ongesteld en ben er vaak goed ziek van. Daar kijk ik dus absoluut niet naar uit :facepalm:

Ik las al over afscheid van sushi, carpaccio en filet americain.. Ik denk dat ik een broodje met avocado en een zachtgekookt eitje nog het meeste ga missen. Stiekem mag je een hele hoop hele lekkere dingen niet meer :hihi:

Hoeveel maanden van tevoren beginnen jullie met het slikken van foliumzuur?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Welkom Bamboo!

Ik was vroeger ook heel heftig ongesteld en zeker 3 dagen goed ziek. Maar *klopt af op hout* nu mijn implanon eruit is heb ik nu al 4 hele normale menstruaties gehad met heel weinig klachten.

Ik ben vorige week begonnen met foliumzuur slikken.

Oh verrek, je hebt helemaal gelijk met die zachtgekookte eitjes... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven