Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Waar heb je het reisadvies gevonden, Snoezelientje?
Want voor ons staat er hetzelfde als voor Costa Rica en dat is volgens mij dat er geen grote uitbraak is momenteel, maar de kans niet 0 is...

@ Lux: naja dat is ook zo hoor. We hebben de reis geboekt ter ere van meerdere jubilea. Ik was zeker 1,5 jaar niet toe aan een tweede, vond het eerste babyjaar ook heel zwaar, maar nu ineens lijkt het me wel helemaal leuk!
Jouw keuze snap ik ook prima, studie klaar is wel heeeel fijn. Scheelt iig al dat je die scriptie niet meer hoeft te doen trouwens.

@ Eten dat je gaat missen: de vorige keer had ik verwacht dat ik wijn zo erg zou missen, maar bleek er helemaal geen zin in te hebben. Ook had ik vooral zin in zoete dingen, terwijl ik normaal van hartig hou. Dus we zien het de volgende keer wel. :)
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas wat grappig hier ook een dochter van december 2017. Ik herken wel wat je schrijft qua leeftijdsverschil. Wij gaan dan wel niet op reis maar hier hebben man en ik ook aardig over nagedacht. Ik verschil 2 jaar met broertje en dat heb ik altijd wel heel leuk gevonden. Maarja misschien zegt een jaartje extra leeftijdsverschil wel niet zo. Nu we eenmaal hebben besloten om rond oktober voor een 2e te gaan heb ik er eigenlijk wel weer heel veel zin in. En komen de baby kriebels wel weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Snoezelientje_ schreef:
17-07-2019 12:09
Welkom Bamboo!

Ik was vroeger ook heel heftig ongesteld en zeker 3 dagen goed ziek. Maar *klopt af op hout* nu mijn implanon eruit is heb ik nu al 4 hele normale menstruaties gehad met heel weinig klachten.

Ik ben vorige week begonnen met foliumzuur slikken.

Oh verrek, je hebt helemaal gelijk met die zachtgekookte eitjes... :facepalm:
Dan ga ik er voor nu gewoon nog vanuit dat ik ook over dat ziek zijn tijdens ongesteldheid heen gegroeid ben :biggrin: En ach, het is voor een goed doel zullen we maar denken! Haha
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
lasvegas84 schreef:
17-07-2019 12:34
Waar heb je het reisadvies gevonden, Snoezelientje?
Want voor ons staat er hetzelfde als voor Costa Rica en dat is volgens mij dat er geen grote uitbraak is momenteel, maar de kans niet 0 is...
Ik heb hier gelezen: https://www.rivm.nl/zikavirus

En op de site van de CDC vond ik een PDF met de statistische overzichten van het aantal besmettingen in de afgelopen jaren. Dat waren er in totaal 9 sinds 2017. https://www.ecdc.europa.eu/sites/portal ... l-2019.pdf
Alle reacties Link kopieren
@LV: jaaa echt hoor, ben ook wel toe aan een salaris inmiddels :lol: nog even geduld.
Maar ik snap je, ik moest ook ff bijkomen van de babytijd. Maar als je zo’n bijzondere reis maakt is het toch niks om daar niet uit te kunnen stappen. Hopelijk pakt het reisadvies positief uit voor je!

Overigens schelen mijn zusje en ik 3 jaar en zijn we vanaf het eerste moment de beste maatjes. Ik denk dat dat meer van het karakter afhangt dan van 2 of 3 jaar verschil. Ik merk meer dat zoon steeds minder baby-ig wordt en dan denk ik: muhh gaan we weer aan de 500 slaapjes overdag en elke paar uur die voedingen dag en nacht en krampjes en huiluurtjes en een krijsende baby die wel op z’n buik rolt maar niet terug kan :nut:

Dan denk ik: beter nu, anders ben ik er helemaal zo uit :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
17-07-2019 14:11
muhh gaan we weer aan de 500 slaapjes overdag en elke paar uur die voedingen dag en nacht en krampjes en huiluurtjes en een krijsende baby die wel op z’n buik rolt maar niet terug kan :nut:

Dan denk ik: beter nu, anders ben ik er helemaal zo uit :P
Hahaha. Als ik dat zo lees heb ik nog meeeeeeer dan genoeg waar ik me op moet voorbereiden. :whistle:

Just checking: je krijgt dus géén handleiding he? :lijstje:
Alle reacties Link kopieren
@ handleiding ik had dus meerdere handleidingen erbij gekocht, bleken die allemaal niet van toepassing op dit model
Alle reacties Link kopieren
Snoezelientje_ schreef:
17-07-2019 14:24
Hahaha. Als ik dat zo lees heb ik nog meeeeeeer dan genoeg waar ik me op moet voorbereiden. :whistle:

Just checking: je krijgt dus géén handleiding he? :lijstje:
Nope :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben niet zo’n babymoeder. Ik vind het de eerste maanden een beetje alsof je een heel veeleisende pop hebt :whistle: Als ik ze vanaf 1 jaar kon kopen deed ik dat, zeg ik altijd maar :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Snoezelientje_ schreef:
17-07-2019 12:45
Ik heb hier gelezen: https://www.rivm.nl/zikavirus

En op de site van de CDC vond ik een PDF met de statistische overzichten van het aantal besmettingen in de afgelopen jaren. Dat waren er in totaal 9 sinds 2017. https://www.ecdc.europa.eu/sites/portal ... l-2019.pdf
Oow super zeg, dank je! Dat zijn ook wel betrouwbare sites. :)
Ik heb goede hoop voor over een paar maanden!

@ Lux: dat salaris is zooo fijn na het lange studeren. Helaas wen je er snel aan, hehe.. ;)

@ babymoeder: dat ben ik dus ook TOTAAL niet. Had het wel verwacht van tevoren ook, ik verlangde ook nooit naar een baby ofzo. Als ik fantaseerde over de toekomst ging het over kinderen waarmee je wél kunt communiceren.

@ Kaartje: wat leuk dat je een even oude dochter hebt! Ook al zo'n peuterpuber?

@ leeftijdsverschil: 2 jaar of 3 jaar maakt me denk ik idd niet zoveel uit hoor. Maar als wij nu sowieso 2 maanden zouden wachten, totdat we terug zijn uit Zikagebied en het lukt bijvoorbeeld pas na een half jaar, dan schelen ze ineens bijna 4 jaar..
Springmommy schreef:
17-07-2019 14:38
@ handleiding ik had dus meerdere handleidingen erbij gekocht, bleken die allemaal niet van toepassing op dit model
Potverdikkie zeg, en dan denk je dat je voorbereid bent O_O
Alle reacties Link kopieren
@Bamboo; hier nog zo'n gevalletje! Ik was ook altijd mega ongesteld (veel+lang+pijn) voordat ik aan de pil begon. Toen ik 15 jaar later stopte met de pil waren mijn menstruaties een makkie, zelfs lichter dan toen ik aan de pil zat. Geen idee hoe dat kan maar ik ben er blij mee.

@babymoeder: Het enige wat ik echt leuk vind aan een baby is het dragen in de draagdoek! Lekker die zachte fluffige haartjes snuffelen :heart:
De (nacht)voedingen, altijd in opperste staat van paraatheid staan, de shirts en doeken vol met babyspuug, de huiltjes waarvan-je-bij-god-niet-weet-waarom?!... Tsja.... ik vind het ook niet het meest romantische stukje van het hebben van zo'n kleintje :) . Maar zodra ze een beetje beginnen te communiceren, kruipen/lopen, gaan leren en ondeugend kunnen zijn :heart: heerlijk :heart:

@zwangerworden: ik moet dus ongesteld worden.... vandaag of morgen ongeveer (ik gebruik geen hormoon-anticonceptie meer dus het is altijd een beetje afwachten wanneer het komt). en ik kan er niets aan doen maar ik vraag me toch iedere maand af of de anticonceptie misschien gefaald heeft en het toch misschien per ongeluk raak is :-$ :facepalm: :-D

flauwe opmerking alert:
@handleiding: nee die zit nog in de doos
ravenloos wijzigde dit bericht op 17-07-2019 15:34
4.62% gewijzigd
lux- schreef:
17-07-2019 14:39
Nope :P
:huh: Sjips...
lux- schreef:
17-07-2019 14:42
Maar ik ben niet zo’n babymoeder. Ik vind het de eerste maanden een beetje alsof je een heel veeleisende pop hebt :whistle: Als ik ze vanaf 1 jaar kon kopen deed ik dat, zeg ik altijd maar :lol:
Mij lijkt het dus heerlijk, zo'n frummelpoppetje. Maar inderdaad, vanaf 1 jaar heb je veel meer interactie en kun je ook andere dingen doen met ze. Vriendlief wil echt het liefst een kind van 3, dan kan ie er tenminste wat mee. Als ie maar niet denkt dat ik dat eruit wil persen :bonk:
ravenloos schreef:
17-07-2019 15:30
@Bamboo; hier nog zo'n gevalletje! Ik was ook altijd mega ongesteld (veel+lang+pijn) voordat ik aan de pil begon. Toen ik 15 jaar later stopte met de pil waren mijn menstruaties een makkie, zelfs lichter dan toen ik aan de pil zat. Geen idee hoe dat kan maar ik ben er blij mee.

@zwangerworden: ik moet dus ongesteld worden.... vandaag of morgen ongeveer (ik gebruik geen hormoon-anticonceptie meer dus het is altijd een beetje afwachten wanneer het komt). en ik kan er niets aan doen maar ik vraag me toch iedere maand af of de anticonceptie misschien gefaald heeft en het toch misschien per ongeluk raak is :-$ :facepalm: :-D

flauwe opmerking alert:
@handleiding: nee die zit nog in de doos
@handleiding :HA:

@menstruatie, oh dan is het toch misschien geen toeval dat ik er nu zo goed vanaf kom.

@zwangerworden, haha ik snap dat wel. Wij maakten het gisteravond gezellig en ik hoopte heeeel even dat meneer per ongeluk het condoom zou vergeten :A:
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook juist wel uit naar de babyfase. Lekker knuffelen nog dan. Maar lijkt me ook wel heel leuk en handig als ze op gegeven moment gaan communiceren ;)

Herkenbaar trouwens over dat zwanger worden, zou natuurlijk totaal niet logisch zijn om nu ineens per ongeluk zwanger te worden maar er is bij mij ook steeds een stiekeme hoop. Mn vriend heeft die zelfs ook wel maar die kan er nog rationeler mee omgaan :p

Sushi is trouwens een goede! Dat moet ik echt nog even veel gaan eten. Ben inderdaad ook nog erg aan het genieten van de wijntjes en speciaalbiertjes maar ook alvast alcoholvrije aan het proberen ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha hier is het net andersom, partner had me het liefst allang zwanger gehad.. Haha ik houd de rem er nog even een paar maandjes op :hihi:

Wat betreft de ongesteldheid, jullie maken me blij! Ik hoop dat het voor mij ook geldt dat ze een stuk makkelijker worden :-D

Ik vraag het me af, of ik een babymoeder ben. In mijn gedachten is het heerlijk, zo’n knuffelbaar hummeltje. Maar als ik nu een baby vasthoudt gaat dat nog vrij krampachtig en nerveus. Zal ook wel wennen zijn denk ik?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
17-07-2019 19:53


Ik vraag het me af, of ik een babymoeder ben. In mijn gedachten is het heerlijk, zo’n knuffelbaar hummeltje. Maar als ik nu een baby vasthoudt gaat dat nog vrij krampachtig en nerveus. Zal ook wel wennen zijn denk ik?
je eigen kindje is wel echt heel anders dan een baby van een ander vasthouden. Dat voelt vrijwel meteen als vertrouwd en je went binnen enkele uren/dagen en rolt meteen in het moederschap. Dat gaat eigenlijk vanzelf, en wat niet vanzelf gaat daar helpt de kraamzorg je mee 😊
Hee allemaal! Wat gezellig.
Qua voorbereiden ben ik vandaag al met foliumzuur begonnen, kan geen kwaad toch! Verder geniet ik ook nog lekker van m’n wijntjes, uitslapen en tijd met vriendlief samen. In september gaan we nog op vakantie naar Kroatië en in oktober laat ik mijn spiraaltje verwijderen, spannend!
Mij lijkt de babyfase ook ontzettend leuk. Zo’n klein schattig frummeltje die je moet verzorgen en knuffelen; heerlijk. Daarnaast ben ik ook wel realistisch en lijkt de babytijd me ook erg pittig met slapeloze nachten, gehuil, krampjes en geregel. Maar goed, dat heb ik er allemaal voor over!
Springmommy schreef:
17-07-2019 14:38
@ handleiding ik had dus meerdere handleidingen erbij gekocht, bleken die allemaal niet van toepassing op dit model
:worship:
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
17-07-2019 20:33
je eigen kindje is wel echt heel anders dan een baby van een ander vasthouden. Dat voelt vrijwel meteen als vertrouwd en je went binnen enkele uren/dagen en rolt meteen in het moederschap. Dat gaat eigenlijk vanzelf, en wat niet vanzelf gaat daar helpt de kraamzorg je mee 😊
Kan stiekem ook bijna niet wachten :love:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo ik ben met andere baby's ook nooit zo handig. Maar mijn eigen baby daar ging alles heel natuurlijk mee. Gek dat je dan opeens weet hoe het moet.

@valen anticonceptie: voordat ik zwanger werd van de 1e heb ik dat stiekem ook wel eens gehoopt hoor. Nu merk ik ook wel weer dat als ik zwanger zou raken door AC heen ik het wel prima zou vinden ofzo.

@hier een maandje geleden gestopt met de pil. Wij gebruiken condooms. Ik was eigenlijk van plan om gewoon aan de pil te blijven tot oktober maar toen ik eenmaal gestopt was met borstvoeding werd ik met de cerezatte pil (1, hormoon altijd doorslikken) continu ongesteld. Ik bleef bloed verliezen. Toen bedacht om een weekje te stoppen. Maar niet meer begonnen.
Alle reacties Link kopieren
@babymoeder: ik ben ook niet zo'n baby moeder. Ik ben niet zo goed in stilzitten. Ik ren liever achter een ondernemende dreumes aan. Ook vind ik het altijd aan moeten staan erg zwaar.
Alle reacties Link kopieren
@ baby's, ik kijk wel uit naar de baby tijd, de draagdoek en het knuffelen en de borstvoeding). Maar de gebroken nachten (die nu na twee jaar bij de jongste net voorbij zijn, afkloppen) en de huiluurtjes, daar kijk ik niet bepaald naar uit.
Maar goed, elke fase heeft zo z'n leuke en iets minder leuke kanten...

@ anticonceptie. Ik gebruikte ook cerazette (na bv) en werd daar juist helemaal niet meer mee ongesteld. Lekker joh. Maar wilde geen hormonen meer slikken en dus condooms. En voor het zingen de kerk uit :whistle:
Alle reacties Link kopieren
@ anticonceptie. Ik gebruikte ook cerazette (na bv) en werd daar juist helemaal niet meer mee ongesteld. Lekker joh. Maar wilde geen hormonen meer slikken en dus condooms. En voor het zingen de kerk uit :whistle:
[/quote]

Ik werd tijdens het borstvoeding geven ook niet ongesteld met de cerezatte pil. Idd Ideaal. Maar mogelijk dat het ook door de borstvoeding kwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven