Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@loes: dat is alleen maar leuk toch ;-)

Ik liep gisteren in de kruidvat en dacht ik neem gelijk de 2v5€ testen mee( je kan ze maar in huis hebben😂). Zegt die vrouw achter de kassa, ik ga voor je duimen :rofl: Lief bedoeld natuurlijk, maar heel de winkel wist het meteen Haha
Alle reacties Link kopieren
@purrie ooh wat genant maar ook wel grappig. Dan kun je wel even door de grond zakken hè? Hier liggen de Kruidvat zwangerschapstesten ook al klaar.

@starten. Wij starten volgende cyclus. Ik verwacht rond 23 september mijn menstruatie daarna gaan wij er ook voor.
Haha Purrie!

Wij hebben nog een oude test liggen van vorige zwangerschap. Die had ik op vakantie per 3 gekocht. Een gebruikt voor zoontje, een om te checken of alle hormonen weg zijn en dus nog eentje over :-) Met een beetje geluk hoef ik er geen bij te kopen.

Volgende week de nacontroles. Verwacht er niks van en vriend en ik denken nog steeds allebei dat we het wel weer aan kunnen. Gaat steeds beter weer thuis, beide werk weer op aan het bouwen, dus waarom niet? Spannend hoor, nu het zo dichtbij komt!
Alle reacties Link kopieren
@loes spannend hoor! Lijkt mij ook wel dubbel. Maar ik vind het een moedige keuze. Een nacontrole lijkt mij wel fijn. Misschien heb je nog een vraag o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven hier. Wij zijn vanaf september begonnen en dit wordt mijn 2de kindje, en zijn eerste.
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor, Loes! Fijn dat jullie op een lijn zitten hierin!

@Uiltje: welkom! Hoe oud is je eerste?

@Hier: ik heb zo echo, dagje naar voren gehaald ivm mijn werk. Spannend!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Uiltje! Gezellig.

Iux ik snap dat het spannend is. Nu begint het toch echt. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Echo was goed, vrijdag terug, als m’n follikel (er zijn er 2 die het kunnen gaan worden) zo doorgroeit zaterdag spuit. Dan is de week erop de terugplaatsing vermoedelijk ook op de zaterdag. Ben benieuwd!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ohh spannend lux! Dat gaat hard opeens 🤞.

Ik mag morgen ochtend voor de eerste echo. Ben best een beetje nerveus en zie wat op tegen de inwendige echo (geenziningefrunnikaanmijnlijf)
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel. Mijn eerste is inmiddels alweer 11. Dus alles is weer helemaal nieuw en spannend voor mij.
Welkom Uiltje :-)

Spannend Ravenloos, en toch ook veel plezier gewenst!

Lux, spannend! Dat gaat allemaal dan toch lekker vlot ineens :-)

Ik ben echt ineens stikzenuwachtig. Wat als...? Ik weet bijna niet waar ik banger voor ben, dat het niet (snel) lukt, of dat het wel lukt :(
Alle reacties Link kopieren
@kaatje: spannend :hyper: en idd vrij gênant Haha.

@loes: wat een gemengde gevoelens...neem er even je tijd voor :there:

@uiltje: welkom!

@Lux: wha spannend!! Ik ga duimen!

@Ravenloos: eerste echo, spannend en mega leuk tegelijk! Hopelijk een mooie echo :-P

Ik heb hopelijk volgende week Mn eisprong als alles gelijk weer werkt na het stoppen met de pil. Wachten duurt lang, ben nu al ongeduldig, wordt nog wat :facepalm:

Hebben jullie trouwens gisteren het programma niets liever dan een kind gezien? Vond het echt best wel heftig...dat gun je niemand.
Alle reacties Link kopieren
@programma. Ik heb een paar minuten gekeken maar daarna de tv weer uitgezet. Ik vind het zo persoonlijk (heftig en prive) dat ik moeite heb om dat soort programmas te kijken... (mijn hormonen misschien?!)
Ik vind het altijd een beetje gek als je dat zo expliciet wilt delen met heel Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het programma wel, kijk het niet. Ik vind het altijd heel dubbel. Ik kan me de pijn en angst en het verdriet nog zó goed herinneren. Als je in zo’n traject zit spuit je 2x per dag iets in je buik, zit je onder de hormonen, moet je altijd rekening houden met spuittijden, die spuiten koel houden als je een dagje weg wil, iedereen om je heen wordt maar zwanger en is heppie de peppie en jij moet meedoen anders is het niet sportief, zij kunnen er ook niks aan doen dat jij maar niet zwanger raakt. Het is heel eenzaam en onzeker, dat traject. En mensen beseffen zich niet hoe vaak vruchtbaarheidsproblemen voorkomen, 16% van de stellen is verminderd vruchtbaar. >25% van de vrouwen maakt minimaal 1 miskraam mee.

En dan krijg je als je in zo’n traject zit opmerkingen als - and I quote: ‘tjaaa... alle kindjes kiezen vanuit de hemel hun ouders uit hè.’ Dat bedoelt zo iemand dan misschien troostend, van, dat kindje zit daar op jullie te wachten, maar moet je nagaan hoe dat klinkt als je al 2 jaar niet zwanger wordt terwijl de buurvrouw die gewoon doordrinkt tijdens de zwangerschap al aan haar tweede zwangerschap bezig is en jij nog met lege handen staat.
Of, and I quote again: bij paarden zie je vaak dat als het zaad niet goed is dat het nageslacht dan ook niet goed is, dus weet je zeker dat IVF wel een goed idee is?

Zolang mensen zo ongelooflijk onwetend zijn over vruchtbaarheid en vruchtbaarheidsbehandelingen, snap ik wel dat je toch wil laten zien hoe dat is. Ik ben ook heel open over mijn IVF-traject, en ik vind inderdaad dat de wereld moet weten dat ook een gezonde vrouw van 26 dat kan overkomen.

Maar ik ben als de dood om op tv te komen dus dat zou ik dan weer niet doen :P

@Loes: toch logisch dat je zo heen en weer wordt geslingerd, dat hoort echt bij zo’n heftige gebeurtenis denk ik :hug: gewoon stukje bij beetje/dag voor dag bekijken en dan merk je wel als je er echt weer klaar voor bent :bigkiss:

@Purrie: hopelijk is je cyclus direct op gang!

@Ravenloos: heel veel succes morgen! Hopelijk een mooi kloppend hartje!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lux.... wat een opmerkingen kunnen mensen toch maken... Laten we het maar op onwetendheid houden :facepalm: . Ik heb van dichtbij al gezien hoe zwaar en ontzettend verdrietig het is als het niet vanzelf gaat.

Ik kijk ook niet meer, ben er helemaal naar van....en dat terwijl wij nog moeten gaan proberen of het gaat lukken. Alles is zo maakbaar tegenwoordig behalve zwanger worden, dat is een groot avontuur :-P Goh zou ik ook al last van Mn hormonen hebben :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen, Ravenloos! Ik duim voor een goede echo!
Overigens heb ik nooit een inwendige echo gehad bij m’n eerste zwangerschap, de eerste echo bij 6 weken (had ik zelf geregeld bij een echobureau) was al uitwendig en gaf prima beeld.

Jij ook succes, Lux! Hopelijk blijft de eerste cryo direct plakken!

@ Loes: logisch dat het niet alleen maar 100% goed voelt om er weer voor te gaan. Ik zou het idd ook per dag bekijken. :)

Welkom Uiltje!

Hier beginnen we zoals het nu lijkt volgende maand, maar heb ook nog steeds wel wat twijfels. Zou het niet erg vinden als het niet de eerste maand raak is zeg maar, maar wil toch alvast beginnen, omdat het misschien wel langer duurt en dan zijn we maar vast begonnen. :bonk:

Maar goed, ook hier bekijken we het wel per dag, maar denk niet dat ik de volgende eisprong super optimaal ga benutten.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je toch weer twijfelt LV?

@Purrie: ja mensen hebben evht geen idee, dus je kunt het ze ook niet echt kwalijk nemen, maar dat betekent wel dat je dus af en toe flink moet incasseren, dus wat algemeen bewustzijn kan geen kwaad :) haha logisch toch, als je zoiets als dit graag wil! Ik was ook super hormonaal de eerste keer :lol: nu houdt zoon me met beide benen op de grond.

Oh trouwens, over zoon gesproken, wij hebben voor onze zoon van 2 jaar en 4 maanden dus binnenkort een informatieavond op een basisschool :O :O :O hoe dan? Ik vind het zo’n gek idee. Vanavond zei ik tegen hem: ‘wil je wel een broertje of zusje? Straks krijgt mama misschien wel een baby in haar buik!’ En toen pakte hij een poppetje en legde het op mijn buik. ‘Zo? Baby in de mamase buik!’ zei hij. Schattig :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hoi allemaal!
Wat is er veel geschreven. Ik heb het even allemaal bij gelezen.

@Ravenloos; succes morgen met de echo! Altijd fijn om die bevestiging te krijgen.

@tv programma: ik heb het programma vanavond terug gekeken. Heel heftig om te zien dat de wens zo groot is en het keer op keer een teleurstelling is. Ik hoop dat het bij iedereen goed komt,

@Las Vegas: wat maakt dat je twijfelt?
Ikzelf ervaar ook twijfels nu oktober dichterbij komt. “Is dit wel het juiste moment? Kunnen we het wel? Hoe gaan mensen reageren? Wat als zwanger worden niet lukt?” Ik merk dat ik al een hoop beren op de weg zie.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat zijn er alweer veel berichten bijgekomen. Had even nodig om het te lezen.

@ravenloos succes morgen spannend!

@programma ik kijk zulke programma’s maar niet wordt daar zo onzeker van wat als dit? Wat als dat? En in de vriendengroep hebben we al meegemaakt dat het niet altijd zo vanzelfsprekend is om zwanger te worden voor ieder stel.

Ben nu 6 weken gestopt met de pil, de bijwerkingen zijn zo goed als weg gelukkig! Maar nog geen menstruatie te bekennen.. we wachten geduldig af
Alle reacties Link kopieren
@echo. Het was een goede echo met kloppend hartje 7weken1dag :-D
Alle reacties Link kopieren
Super, gefeliciteerd!!

@ twijfels: ik ben net begonnen met 12-weeks sport- en voedingsprogramma. En zou eigenlijk nog wel een paar kilo kwijt willen, alvorens eerst weer zwanger te raken.
Dus ik wil eigenlijk nu beginnen met proberen en dat het dan weer de derde keer lukt. :mrgreen:

@ Lux: wij hebben dochter al ingeschreven toen ze 3 maanden was, vind het helemaal niet vroeg dus! Cute reactie van je zoon. :)

@ Lola: waarom zou het bij jullie niet het juiste moment zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind nu al een info-avond best snel :P wie weet hoe we er over 1.5 jaar voorstaan.

Haha ja zo kan je zwangerschappen niet plannen hè :P

@Ravenloos: jeeeej super! Gefeliciteerd! :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@ravenloos: wat een mooi nieuws!

@bientjuh: lang aan de pil gezeten?

@lasvegas: ging het maar op bestelling he :-D

Wat doen jullie nu qua eten en drinken? Nu al aanpassen of nog een beetje soepen tot het echt raak is? Alcohol drink ik al amper en rook niet, maar vraag me af of ik nu ook al dat eten wat eigenlijk niet mag al moet laten staan :facepalm: :-D
Alle reacties Link kopieren
@ravenloos wat een mooi nieuws!

@Purrie, ik houd er wel rekening mee. Eet geen filet americain, ossenworst enz. En ik drink ook geen alcohol. Ergens voelt het overdreven, aan de andere kant wil ik geen risico lopen. Cafeïne zou ik meer moeten laten staan, met name de cola enz, maar dat gaat mij een stuk lastiger af.

Doen jullie ovulatietesten? En hebben jullie dan iedere dag seks rondom die periode? Of om de dag? Of gewoon altijd 2/3/4 keer per week en op hoop van zege?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat er nu nog niks voor staan. Als het embryo erin zit ga ik me zwanger gedragen. Vorige keer duurde het 2 jaar en dan had ik bijna 3 jaar lang nooit een biefstukje kunnen eten. Daar pas ik voor ;)

De kans dat er in rauw vlees toxo zit is zo gigantisch klein tegenwoordig (heb het opgezocht vorige zwangerschap; <1%), dat ik dacht: moet ik wel heel veel pech hebben wil ik net die <1% te pakken hebben in net die eerste paar weken zwangerschap, terwijl ik in de 30 jaar daarvoor alleen maar >99% vlees gegeten heb.

Dus ik doe niks tot dat kind erin zit :P oh ik slik wel een zwangerenmultivitamine.

En wij probeerden het voorheen in eerste instantie met 3x per week en daarna vanaf dag 8 van m’n cyclus met om de dag tot de eerste dag dat de ovulatietest weer begon af te lopen. Maar het ziekenhuis zei ook: als je gewoon regelmatig sekst en er is geen probleem word je daar doorgaans vanzelf zwanger mee op een gegeven moment, dus het kost vooral veel geld en stress.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven