Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oow spannend dat je al te weten gaat komen wat het is, Ravenloos! Superleuk!

@ Lux: wat beschrijf je het mooi, ik ben niet zo’n klager over m’n schoonouders, maar idd tis goed om eens vaker te beseffen dat het mooi is dat ze er nog zijn!
En duimen dus weer voor het embryo!

Heel sterk zaad kan soms wel 5 dagen overleven, dus de week voor de eisprong tot 1 dag erna heb je de meeste kans.
Alle reacties Link kopieren
@ravenloos: dat gaat idd mega hard! Spannend! Heb je zelf een vermoeden?

@lux: dat klinkt goed! We gaan weer duimen!

Hier ook op het wachtbankje. Woensdagochtend positieve ovulatie test, s avonds seks gehad en ik denk dat ei gistermiddag gesprongen is. Wij hebben deze ronde lekker benut :-D
Alle reacties Link kopieren
@lux ik duim voor een goeie zwangerschap.

@bambo ik had die testen dan ook niet meer gekocht. Hopelijk kom je volgende keer geen kennissen tegen.

@raveloos het gaat dan idd echt hard. Leuk Echo om te kijken of jullie een jongentje of een meisje krijgen. Wij willen het ook graag weten t.z.t. vinden jullie 14 weken niet te vroeg om naar het geslacht te kijken? Ik heb net iets te vaak gehoord dat het dan bij de 20 weken echo toch het andere geslacht bleek te zijn. In ieder geval veel plezier ik ben benieuwd.

@hier over precies een week de eerste echo. Ik denk zelf nu 7 weken en 2 dagen te zijn. Spannend weer hoor. Klopt er een hartje. Helaas voel ik mij steeds behoorlijk beroerd.

Ik hoop ook dat er snel meer zwangeren mogen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wisten het de vorige keer bij 13 weken al. Durfden er toen nog niet op te vertrouwen hoor, maar het bleek toch te kloppen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ja heel mooi omschreven lux, over het missen van (schoon)ouders.

Ik besef naar aanleiding hiervan maar weer hoe ontzettend gelukkig ik mezelf mag prijzen dat mijn ouders en schoonouders er allemaal nog zijn, dat ze gezond zijn en dat we ze ook nog eens vaak kunnen zien.

Lijkt me heel lastig en verdrietig als je ze moet missen wanneer je een kind krijgt, maar ook mooi hoe dat dus juist troost kan bieden.

Spannende weken dus weer voor je lux! Ik duim voor je!

En wat gaat het snel zeg ravenloos, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier!

Lux hoe voel je je?

@melancollie: optijd je ovulatie gevonden voor je vakantie?
Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Zeker rustig! Stilte voor de storm? :-D

Ik zit ivm caffeine-beperking te genieten van mijn tweede kopje koffie van de dag naast de openhaard :heart: . Heerlijk nu het weer iets afkoelt.
Wat doen jullie op deze zaterdagavond?

Wij gaan straks netflixen. De kleine ligt al op bed en verder is er weinig te doen (en ik heb niet zoveel energie) :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nu in ieder geval wel weer wat ik zo’n fijn voordeel vond van de pil.. puistjes :| Maar afgezien daarvan gaat het voorlopig best oké hier! Merk dat mijn libido een sprongetje gemaakt heeft, dus dat is heel positief. Ik wacht nog - soort van - geduldig af hoe mijn cyclus gaat lopen. Heel benieuwd hoe snel alles weer werkt.

Hoe gaat het bij de rest?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed, we zitten rustig op het wachtbankje, mijn NOD is over 1,5 week dus dan weten we meer. :)

Heerlijk genieten Ravenloos, ik vind de donkere, koele avonden ook wel weer wat. Romantisch en knus . :heart:

Bamboo, mijn huid is inderdaad ook verslechterd toen ik stopte met de pil. Inmiddels heeft zich dat allemaal wel herstelt, alleen als ik ongesteld ben, krijg ik weer last van puistjes. Hopelijk heb je gauw weer een regelmatige cyclus!
Alle reacties Link kopieren
Zebraman, dan lopen we gelijk!

Bamboo: dat libido terug is best weer fijn he! Nemen we die pukkels maar voor lief :-D

Ravenloos: klinkt als een perfect chill avondje! Wij hebben een filmpje gepakt gisteren.

Hoe gaat het met jou lola?
Hoi ladies!

Ik ben weer terug in dit koude kikkerlandje na een heerlijke vakantie. Nog een week op het hollandse wachtbankje te gaan. Die eerste week op een subtropisch wachtbankje beviel een stuk beter haha! Maandag is mijn NOD.

Vriendlief gister op de bank: 'En, heb je al een baby?' :rofl:
Misschien moet ik 'm nog even terug naar school sturen voor wat bijlesjes biologie :A:

En dan nu maar weer aan het werk. Het lijkt tot nu toe mee te vallen met de jetlag gelukkig. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug snoezelien! Weer is niet al
te best nee....

Die mannen he :rofl: Ze snappen nog niet helemaal hoe het werkt nee haha. Als ik die van mij vraag wat hij voor zn verjaardag wil hebben volgende week, antwoord hij met een troonopvolger :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Leuke vakantie gehad, Snoes?

Spannend, meiden op de wachtbank.

Ik gebruik al sinds mijn 20ste geen hormonale AC meer omdat ik er slecht tegen kon. Echt rotspul.

Hier 8dpo, maar itt tot vorige maand geen enkel symptoom. Dus dat stemt me nog niet erg hoopvol, maar, aan de andere kant: elke zwangerschap is anders en symptomen+positieve test leiden toch ook niet altijd tot baby dus tja. What will be will be. Zit op een onnoemelijk saaie opdracht maar omdat ik helemaal niet het gevoel heb dat er iets aan de hand is deze ronde, is het ook niet moeilijk om me ervan af te leiden. Vorige ronde was ik er op deze dag al zo goed als zeker van dat het raak was, dus toen duurde de week echt lang. Nu vergeet ik regelmatig dat er een embryo in m’n buik zit :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hahaha een troonopvolger. Groot gelijk dat ie dat vraagt hoor, kun je toch gewoon bestellen op bol.com en dan wordt ie volgende dag geleverd? :thumbsup:
lux- schreef:
21-10-2019 14:30
Leuke vakantie gehad, Snoes?
Jaa het was heerlijk. Waren er allebei enorm aan toe, zo vaak zijn we niet lang samen weg (als in met z'n tweeën ipv met nog heel veel andere mensen erbij). Hielp ook wel dat alles gegaan is zoals we wilden en we zoveel gezien en gedaan hebben, van schildpadden die een nestje maken tot baby-luiaards en aapjes en wasbeertjes tot kikkers en slangen :heart: en het is nu nog lekker kort aftellen tot we met kerst weer allebei een week thuis zijn. Beetje jammer van de 157 mails die vandaag op me lagen te wachten en mijn agenda hebben ze ondertussen ook lekker volgemetseld O_o

Nog steeds moe na 10 uur slaap maar het gaat mijn jetlag niet helpen om nu een dutje te gaan doen denk ik :hihi:

Spannend Lux dat je je nu zo anders voelt, maar er zijn zijn nog steeds zo veel mensen die juist helemaal niks voelen dat het niks hoeft te zeggen hè. Ik duim voor je! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk snoes!

Haha ja dat is altijd wel een beetje van een koude kermis thuiskomen dan hè :P

En weet dat symptomen weinig zeggen hoor. Ben er zelf het levende bewijs van aangezien het vorige maand met veel symptomen mis ging en bij mijn zoontje met vrijwel geen symptomen juist goed.
Dus ben zeker niet aan het wanhopen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha die mannen :hihi:
Ik voelde vorige week van alles in m’n buik. Dus ik denk dan; misschien eisprong al of gewoon misselijk.. manlief; oehh ben je misschien zwanger? Geduld schatje :there: Zou wel erg snel zijn na de pil.

Maar volgende week dus misschien positief nieuws van een aantal dames! Spannend!

Lux, kan me voorstellen dat het toch een beetje raar is, dat het deze keer heel anders voelt. Ik ga weer voor je duimen! Wanneer kun je testen?

Tja ik heb vanaf mijn 13e denk ik aan de pil gezeten. Tussendoor wel spiraal geprobeerd, maar dat was totaal geen succes. Ik ben wel blij met m’n libido, dat ik daar verschil in merk. Het is ook gewoon echt rommel die ik al die jaren al slik. Maar volgens huisartsen was dat de beste oplossing voor mijn menstruatieklachten.. Ik zou het liefst nooit meer teruggaan aan dat spul.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Zondag, dan ben ik 14 dpo. Dus we zullen het dan zien!

En joh, veel mannen snappen niet eens hoe een menstruatiecyclus werkt, dus die hebben echt geen idee.

Die van mij legde gister zijn hand op mijn buik en zei: ‘hallo Kleine, blijf jij wel zitten?’ Maar dan legt ‘ie z’n hand ter hoogte van m’n maag :hihi: daar zit m’n foodbaby schat :there: maar het was heel lief bedoeld :lol:

En ja ik hou echt niet van die hormonale AC mja, aan de andere kant, je moet wat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Voedselbaby: Ahhh zo herkenbaar!!! Mijn man blijft ook maar steeds mn darmen aaien en liefkozen :-x gek word ik ervan. Ik duw wel steeds zijn hand naar de goede plek maar hij wilt het maar niet snappen :facepalm: :proud:

Ik was ook een zombiefeeks op hormonale anticonceptie. Ik hoop er nooit meer mee te hoeven beginnen. Manlief zegt na dit kindje zijn touwtjes door te laten gaan knippen :)
Hij vind mij ook een stuk leuker zonder die hormonen :rofl:

@lux, spannend weer! Symptomen zeggen inderdaad niet alles. Ik was mijn 1ste zwangerschap misselijk en dat liep uit op een miskraam, de 2de en 3de(nu) zwangerscha0 heb ik helemaal geen last van misselijkheid 9f andere symptomen gehad.

@geslachtsecho. Het schijnt soms lastig te zijn rond deze termijn om het geslacht vast te stellen, maar ik kon het niet laten om toch te boeken. Man heeft vakantie en kan nu makkelijk tijd vrijmaken, dus dat woog ook zeker mee in de beslissing. Ik vind het vooral heel leuk frummel weer te mogen bespioneren :sherlock:

@troonopvolger... ooohhhhh met dat soort opmerkingen zou het best een beetje grappig zijn als je dan in verwachting bent van een meisje haha :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@snoezelientje Klinkt als een heerlijke vakantie!

@raveloos altijd leuk een extra echo natuurlijk. Ik ben benieuwd! Ik kan niet wachten tot de eerste echo a.s. vrijdag.

En voor de dames op het wachtbankje ik duim natuurlijk weer.

@hier helaas behoorlijk beroerd van zwangerschap. Ik heb nu een avonddienst op werk. Even pauze. Dochter is vandaag gewoon naar de opvang geweest omdat ik het anders bijna niet trek. Hopelijk snel wat minder kwaaltjes. Maar het hoort er soms bij.
Fijn dat het met de meeste van jullie goed gaat! Kaartje wat balen dat je zo beroerd bent, hopelijk voel je je snel beter.

Snoezelientje fijn dat jullie vakantie leuk was! Lekker genoten!

Met mij gaat het goed. Ik heb een onregelmatige cyclus variërend van 28 tot 36 dagen. Hierdoor heb ik moeite om mijn eisprong en NOD te vinden. Ovularietesten zonder succes. Ik ga ze ook niet meer gebruiken, het geeft me teveel stress. Morgen is mijn 28e dag van de cyclus, nog geen menstruatie, maarja die kan ook op dag 36 komen.. nog even geduld hebben dus.
Alle reacties Link kopieren
hey allemaal, hier weinig nieuws, maar ik lees stilletjes mee! Ergens komende week ovulatie denk ik, maar ook vrij druk dus even kijken wanneer we kunnen seksen :P .

@Lux: spannend, hopelijk gaat het net zoals bij je zoon en is dit dus een plakkertje!

@kaartje: wat pittig zeg, hopelijk voel je je snel beter. Fijn dat je wat kan rusten als dochter naar kdv is.

@snoes: klinkt behoorlijk jaloers-makend die vakantie!!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@lux: heb jij nu ook een eerdere innesteling door de terugplaatsing?

Ach die mannen, ze bedoelen het vast goed :rofl:

@ kaartje: wat vervelend dat je je zo rot voelt. Weet iemand op je werk het al?

@lola: balen van je onregelmatige cyclus en dat je je ei niet kan vinden... snap dat je daar onzeker van wordt.

@ whoops: hup aan de slag jij deze week :-D

Ik zit nu denk ik op 5 dpo en ben nu al ongeduldig :facepalm: Best vervelend dat je weet wanneer je eisprong was, deze benut hebt en je eigenlijk nog geen drol weet :bonk:
Ik ben helemaal vrolijk. Vorige keer was mijn menstruatie bijna 2,5 week en nu lijkt het al bijna voorbij (na een voor mij volkomen normale 7 dagen). Dus dat is een fijn teken dan alles zich na de bevalling nu toch echt weer herstelt. Oké, ik moet nog maar even afwachten of het ook echt gaat stoppen morgen, maar ik heb dus wel echt heel goede hoop :)

Gisteren hebben we bedacht om aankomend voorjaar (maart) te gaan trouwen. We zijn al een hele poos verloofd, maar door de extreem gecompliceerde zwangerschap en slechte afloop hebben we daar verder niks meer aan gedaan. Omdat ik vrij extreem last heb van zwangerschapsmisselijkheid (5x per dag overgeven is volkomen normaal) wil ik dan niet in de eerste 14 weken zitten. Dus, we gaan het nu denk ik nog één ronde proberen (spannend!) en als het dan niet raak is, dan na maart weer. We willen het trouwen in ieder geval niet wéér verder uitstellen, want ja als het dan weer misloopt dan komt het er echt nooit van :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven