Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Lux, gefeliciteerd met je examen! Wanneer hoor je iets over de tweede?

Hier een enorme verkoudheid onder de leden. Ik lijk wel een zeehond en heb vriendlief inmiddels ook aangestoken. :hihi:

Nieuwe lading ovulatietesten is binnen, nu die cyclus ineens zo lang was deze maand vertrouw ik mijn lijf even niet zo :sherlock: (oke, mijn app zegt dat een afwijking van 6 dagen nog steeds onder 'regelmatig' valt, maar t zal mij benieuwen of ie nu weer gewoon 28 dagen is of niet)

Welkom aan alle nieuwelingen! :cheer2:

@Carlijntjeee, ik sta er juist eerder andersom in en ben vooral verbaasd als het binnen de 6 rondes zou lukken bij ons. Volgens mij is er geen peil op te trekken wanneer het wel of niet lukt en geeft de eerste zeker geen garantie voor de snelheid van de tweede (ik lees ook vaak zat andersom: eerste 10 rondes en dan na de eerste ronde al zwanger van de tweede). Maar ik snap heel goed dat het je onzeker maakt :there:
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
06-11-2019 14:03


@Zebra: hoeveel langer duurt je cyclus nu? Wat jammer dat je cyclus nu ineens anders is. Hopelijk duurt 't niet lang meer, heb je in ieder geval duidelijkheid.

Ik ben vandaag precies één week te laat, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik verwacht het wel elk moment, maar jeetje wat is dit balen! We willen door!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten nog je te feliciteren met je tentamen lux! Het eind is in zicht!

Vervelend dat het zo lang duurt zebraman.

Ik besefte dat ik, nu mijn cyclus toch weer wat langer was, deze ronde helemaal geen kans gehad heb omdat mijn eisprong vermoedelijk echt middenin mijn paar dagen buitenland is gevallen. Geen echte ronde was dit dus achteraf.
Alle reacties Link kopieren
@welkom aan alle nieuwelingen

@lux, gefeliciteerd met het behalen van je examen!

Ik heb alles maar eens even terug gelezen. Laatste weken erg druk op het werk en veel veranderingen van mensen en allerlei roosteraanpassingen... Pff wat ben ik blij als ik het rooster weer klaar heb wat een rotwerk soms!

Wij zijn officieel nu deze ronde gestart, ben benieuwd. Ik had toch maar ovulatietesten gekocht aangezien mijn cyclus erg wisselend is( 33,31,35?) als goed is vandaag mijn eisprong gehad en dat is dag 21 van mijn cyclus.

Hoe is het verder met jullie?
Goedemorgen ladies!

Ben weer helemaal bij gelezen. Welkom alle nieuwelingen! Het wordt inderdaad tijd weer voor een positieve test binnen ons groepje.
Wie zit er allemaal op t wachtbankje?

Wij willen hier nog 1 ronde wachten en vanaf december ervoor gaan! Bij onze twins was het heel snel raak, maar ben benieuwd of dat nu weer zo zal zijn. Ga er in ieder geval zeker niet van uit. We gaan het zien! Wel een heel spannende periode. :cheer2:

Ik ben wel heel benieuwd wat mijn werk ervan gaat zeggen; niet dat het belangrijk is maar toch......
Alle reacties Link kopieren
Hier zit de eerste menstruatie na het stoppen met de pil erop. Viel me alles mee! Volgens m’n app heb ik volgende week maandag mijn eisprong.

Lux, had jij nou afgelopen vrijdag weer een afspraak gehad?

Ik denk dat ze het op mijn werk wel een beetje aan zien komen.. vorig jaar verhuisd naar een hele kindvriendelijke wijk met genoeg ruimte, pas getrouwd.
Ik ben al aan het voorbereiden daar :hihi: Er start binnenkort iemand die wat werkzaamheden van mij over gaat nemen en die verlof ook op zou kunnen vangen.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de eerste menstruatie na het stoppen met de pil net begonnen. Moet zeggen dat het zonder pil wel veel heftiger en pijnlijker is.. Zijn er meer die dat zo hebben ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier! Veel geschreven. Welkom nieuwelingen.

@bloementje spannend hoor. Jullie tweeling is nu 1,5 jaar oud toch?

@loes naar dat jij je ook zo beroerd voelde tijdens je zwangerschappen. Trokken die klachten na 12-16 weken zwangerschap weer weg?

@lux gefeliciteerd met het balen van je 1e examen. Meteen op een knopje drukken voor de uitslag is echt super spannend. Ik durfde dat ook nooit. Stel dat je gezakt bent. Afgelopen vrijdag een echo gehad toch?

@zebraman en echt niet zwanger? Hopelijk komt die menstruatie snel.

@bamboo hopelijk snel een kleine op komt. Afwachten maar.

@melancolie deze rond wel thuis rondom de eisprong? Ik hoop het voor jullie.

@purrie hoe is het met jou?

@hier. Gelukkig is het overgeven gestopt! Nog wel misselijk. Maar niet meer overgeven scheelt veel. Hopelijk blijft het zo. Kan natuurlijk per dag wisselen. Morgen ga ik op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben. Best spannend.
Alle reacties Link kopieren
@ kaartje1 vervelend zeg ik hoop dat je misselijkheid gauw overgaat! Veel succes morgen op het werk met vertellen :)

Rond eisprong heel erg buikpijn gehad zoals ik nog niet eerder heb gevoeld...en de buikpijn blijft nu al een paar dagen hangen... hebben jullie dit weleens gehad?
Spannend Kaartje! :)

Bientjuh, ik had dat de afgelopen 3 keer ook. Het betekende alleen niet veel. Kan van alles zijn maar ook helemaal niks O_o

Hier zaterdag eisprong volgens mijn app. Deze maand slaan we over maar omdat mijn vorige cyclus zo raar was houd ik m in de gaten en doe ik vanaf woensdag toch maar weer ovu-testjes. Weten we waar we in december aan toe zijn. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe later even een bijlees rondje, maar voor nu: ik ben eindelijk ongesteld geworden! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Slim Snoezelientje!

Kaartje, wat fijn dat het overgeven minder is! Zal veel schelen in energie denk ik? Succes vandaag!

Wat fijn Zebraman! Kunnen jullie in ieder geval ook weer verder :)

Bientje die buikpijn bij de eisprong heb ik ook. Ik voel vaak steken dan. Laatste keer bleef die pijn ook echt ruim een week - maar daarvan geef ik de schuld aan het stoppen met de pil. Dat m’n lichaam alles weer zelf moest gaan regelen zeg maar.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat je niet meer hoeft over te geven kaartje. En spannend vandaag, succes!

Fijn dat je eindelijk ongesteld bent zebraman.

@kaartje We zijn gelukkig allebei thuis rond de eisprong deze maand! Dus we gaan er weer voor. Mijn menstruatie is inmiddels weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje: wat fijn dat het overgeven weg is, hopelijk blijft dat zo! Succes en veel plezier met vertellen vandaag!

@Zebra: fijn, kun je hierna weer lekker verder.

@hier: geen idee... afgelopen zaterdag was NOD. Had een beetje bloedverlies maar dat stopte ook weer. Zondag weer een beetje, of ja, ietsje pietsje bloed en verder wat bruin slijm. Sorry voor de details. Maar echt te weinig om als echte ongesteldheid te tellen. Misschien zet het nog door? Heb nog niet getest, dacht eerst dat het zondag wel door zou zetten, en we waren ook met familie een weekendje weg. Als het zo blijft ga ik morgenochtend testen. Maar ja, als 't een negatieve test is, wat is er dan aan de hand (ben normaal heel punctueel qua menstruatie)? En als'ie positief is, waarom dan toch beetje bloed / bruin slijm-verlies?

Het stuitert een beetje in mijn hoofd dus :proud: . Nu nog even op werk proberen te focussen...
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@lux: wat goed van je examen! Hoe was de echo vrijdag?

@ snoes: vervelend dat je dan ineens een wat langere cyclus had. Ben even kwijt waarom jullie komende ronde overslaan?

@ zebraman: eindelijk ongesteld! Nu kan je eindelijk door naar de volgende ronde!

@kaartje: fijn dat het overgeven gestopt is! Poeh lijkt me heftig...spannend op je werk vertellen!

@bientjuh: ik had voornamelijk steken tijdens eisprong. En gaan zitten deed pijn Haha.

@bamboo: fijn dat je menstruatie mee viel!

@melancollie: fijn dat je deze ronde je eisprong kan gaan benutten!

@whoops: Hmm dat is wel vreemd ja.... zou eventueel misschien innestelingboeding nog kunnen zijn? Spannend!

Hier gaat het Mwah. Vandaag ziek gemeld op werk, zwaar verkouden en erg misselijk :roll: . Er werd al gegrapt of ik niet misschien zwanger was, ben hier maar niet op ingegaan :rofl: . Nog 2 weken wachten op de echo, vind het maar spannend!
Purrie87 schreef:
11-11-2019 11:00

@ snoes: vervelend dat je dan ineens een wat langere cyclus had. Ben even kwijt waarom jullie komende ronde overslaan?

....

Hier gaat het Mwah. Vandaag ziek gemeld op werk, zwaar verkouden en erg misselijk :roll: . Er werd al gegrapt of ik niet misschien zwanger was, ben hier maar niet op ingegaan :rofl: . Nog 2 weken wachten op de echo, vind het maar spannend!
Vriend is komende zomer een maand in het buitenland en hoewel ik van vriendlief niet heel veel verwachtingen heb tijdens een bevalling (die zit waarschijnlijk compleet wit weggetrokken op een stoel in een hoekje duizelig te zijn :whistle: ) Vind ik het toch wel erg fijn als het niet in die maand gebeurt :D

Hoop dat je je snel beter voelt Pur! :there:
Alle reacties Link kopieren
Dan snap ik dat je een maandje uitstelt Snoes, die eerste weken wil je ook niet alleen doen :P

@Pur: vervelend dat je zo misselijk bent. Ik ben ook snipverkouden :sick:

@Kaart: fijn dat het braken iig gestopt is, zo naar! :hug: hopelijk gaat het gauw beter!

@Whoops: oeehhhhh wat spannend! Ben benieuwd!

@Zebra: fijn dat je duidelijkheid hebt, op naar een nieuwe eisprong!

@hier: echo was prima. Vanavond ovitrelle, volgende week maandag terugplaatsing :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh ook spannend Lux! Hopelijk 3x scheepsrecht :) .

@purrie: ben je een beetje opgeknapt?

Ik ben nog niet ongesteld, maar de test vanmorgen bleef wit... Ik was wel aan 't trillen van de zenuwen dus kan zijn dat er toch wat urine op het schermpje is gekomen ipv alleen het uiteinde :bonk: . Wat een geklooi...
Ik wou vanavond weer testen; dit keer urine opvangen in bakje en dan de test erin :P . Kan best 's avonds toch (zit nu 3 dagen na NOD)?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Spannend weer Lux! Hoop dat dit jouw ronde wordt💕

@ whoops: gelukkig voel ik me stukken beter dan gister! Die misselijkheid zal voorlopig nog wel blijven, maar ja. Ah baken van die witte test :'( . Je kan idd prima vanavond testen. Ik doe het altijd in een beker opvangen, anders zit ik helemaal onder :rofl:

Ik heb hier net nog een clearblue testje gedaan, kwam een mooie 3+ op tevoorschijn :flirting: . Ook gelijk aangemeld voor moeders voor moeders!
@Whoopsadaisies
3 dagen na NOD zou je 's avonds inderdaad ook gewoon moeten kunnen testen! Denk wel, als er urine over het plaatje is gegaan is de kans volgens mij groter dat je een vals positief zou krijgen dan een vals negatief, maar wie weet :) Ik duim gewoon toch voor je :hug:

@Lux spannend weer hoor! Hoop dat driemaal scheepsrecht voor je is :)

@Purrie
Beterschap. Voel je je alweer wat beter?

@Snoezelientje
Dat lijkt me een heeeel goede reden om het even uit te stellen. Ik zou het zonder vriendlief toch ook een stuk minder leuk vinden ;-)

@hier
ik zit op het wachtbankje. Hoop bijna dat ik niet zwanger ben. Hoe raar is dat!? Merk dat ik echt doodsbang ben om weer een zwangerschap aan te gaan met alle bijbehorende onzekerheid en verdriet. En bovendien heb ik afgelopen weekend een trouwjurk uitgezocht. En die staat me vast beter zonder bolle buik ;) In elk geval is het wachtbankje daardoor wel wat minder stressvol. Al ben ik wel gewoon nieuwsgierig. Maar goed, er zit niks anders op dan nog een kleine week geduld te hebben
Alle reacties Link kopieren
@Loes: het zal inderdaad wel beangstigend zijn, weer zwanger worden. Kun je er goed over praten met je man, en / of een vriendin / familielid?
En gefeliciteerd met je trouwjurk!! Ben benieuwd hoe'ie eruit ziet. Kun je een tipje van de sluier oplichten ;-) ?

@hier lijkt nu toch een menstruatie te zijn doorgebroken. Helderrood bloedverlies en kramp. Gvd.
En ja een volgende keer maar meteen in een bekertje plassen ipv rechtstreeks op die test :P .

@Purrie: fijn! nu op naar een mooie echo :heart: .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@pur; vervelend dat je niet lekker bent! Beterschap, hopelijk voel je je gauw beter. Is het idee van de zwangerschap inmiddels ook een beetje geland bij je vriend? :) Over 2 weken de eerste echo, wat spannend! Wordt een bijzonder moment!

@lux; ook voor jou weer spannend! 3x is scheepsrecht toch?!

@whoopsadaisies; hé shit, wat vervelend joh, had zo gehoopt op een positieve test voor je! :hug:

Hier alles z'n gangetje. Blij dat ik ongesteld ben geworden maar het mag nu ook wel weer stoppen zodat we weer door kunnen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@zebraman: hij is redelijk over de eerste schock heen :rofl: . Al wordt het denk ik echter na die eerste echo. Ik voel natuurlijk van alles, hij hoort alleen mijn gezeur :-D .
Ja die menstruatie hoeft dan niet zo lang te duren he haha.

Moeders voor moeders is net geweest, leuk cadeautje en een mooie test, maandag starten!
@whoopsadaisies
Met m’n vriend kan ik er wel goed over praten, vriendinnen wat minder. Het blijkt toch heel lastig om je voor te stellen hoe dat is. Weer zwanger worden na het overlijden van een kind.

Daarover gesproken... ik lag vanochtend te piekeren of ik wel of niet zwanger zou zijn. Kon dat natuurlijk niet meer loslaten, dus toch maar een testje gewaagd. En.... hartstikke positief.

Heb echt een kwartier op de badkamer vloer zitten huilen omdat ik het zó eng en spannend vind. En er zo weinig vertrouwen in heb dat het nu dan wél goed gaat. En ik wil nooit meer een kind in mijn armen zien overlijden :(
Alle reacties Link kopieren
@loes jeetje wat een dubbele gevoelens nu. Blij ,onzeker, verdriet. Ik denk ook dat niemand kan voorstellen hoe het is om een kindje te verliezen behalve als het zelf mee maakt... :hug:
En ondanks alles wil je toch ook feliciteren. Ik duim ontzettend hard dat het allemaal goed mag gaan.

@purrie herkenbaar hoor van vriend. Die van mij vond het na de eerste echo ook iets echter worden. Bij dochter was het nieuws pas helemaal geland toen dochter geboren werd.

@whoopsaidisas balen zeg!!

@snoezelientje ik zou idd ook een maand overslaan. Eerste weken wil je idd niet alleen doen en heel graag delen met je partner. Hopelijk vliegt de maand voorbij.

@hier voel ik mij wel weer iets beter. Het wisseld echt per dag. Helaas wel wat bloedverlies gehad. Verloskundige denkt aan een geknapt bloedvaatje.
Maandag de termijn echo. Kijk er echt naar uit. Toch weer even die bevestiging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven