Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2



Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Ik heb vanochtend dit topic aangemaakt, omdat ik nog niemand had gezien die deze gestart was. Ik heb dit weekend een positieve test in handen gehad na mijn miskraam van september vorig jaar.

Vind het allemaal erg spannend. Ga deze week de verloskundige bellen.

Wie wil er mee praten?
Yes, ik!! Hier vanmiddag een superpositieve test. Ik ben vandaag op dag 33 na mijn laatste menstruatie. Het kon ook eigenlijk niet anders, maar toch even getest vanmiddag.

Ik ben nog een beetje beduusd.. En superhappy! :cheer: :cheer2:

Wij hebben al een dochter van 1 jaar en 9 maanden en zijn dus volgens zo'n tabel uitgerekend op 4 maart. Dan is onze dochter dus 2,5 jaar als de baby zou komen.

We zijn alweer een tijd gestopt met de pil omdat ik me niet lekker voelde met die pil. Ik hield een app bij met vruchtbare dagen en we probeerden die dagen altijd over te slaan omdat ik had bedacht dat we het in september voor een 2e zouden gaan. ( controlfreak :nut: )

De laatste maand hebben we het niet zo nauw genomen.. We zijn lekker met het gezin op vakantie geweest.. En nu.. :heart:
Dus niet volgens mijn controlfreak planning, maar superblij en welkom! :flirting: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik nog wel aansluit. Na 4 miskramen het afgelopen half jaar, hou ik me voor nu nog even een beetje afwachtend. Maar een positieve test is binnen sinds afgelopen weekend en de vermoeidheid doet zijn intrede op volle kracht.

Zou wel erg leuk zijn, onze (kleine) man zou dan bijna 3 worden. Hij is zo leuk met baby's :heart:
Gefeliciteerd trouwens voor beide dames!

Jeetje Jantien, wat spannend en wat rot dat je dat mee hebt moeten maken! Ik duim extra voor een goede afloop! :redrose: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik sluit graag aan! Zat al even te zoeken naar dit topic. Had me gisteren maar aangesloten bij de februari groep, maar denk dat ik hier veel meer herkenning zal vinden.

Ik ben 29, zwanger van ons tweede kindje. Mijn dochter is 2 jaar en ik ben uitgerekend (voorlopig) op 1-3. Super spannend weer!!!
Ik heb me al aangemeld bij de verloskundige en mijn eerste echo is 15-7 al!!!!

Jantien ik hoop heel erg dat je hier mee kan komen praten!

Alle dames: gefeliciteerd :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik kom misschien ook meeschrijven. Vandaag een knaltest op DPO 10. Helaas eerder voor NOD positief getest en dat het verkeerd afliep (2x, maar toen een dun lijntje) en een miskraam met 6 weken, dus ben voorzichtig positief.

@miesje wat toevallig, ik had ook een miskraam in september!

Ik ben 32, zwanger (klinkt nogal raar) van 1e kind. Uitgerekende datum is 14/15 maart.

Voor ons het is extra het spannend: mogelijk hebben we een tweeling, ik heb een terugplaatsing (IVF) in mijn natuurlijk cyclus gehad. En we hebben zelf geprobeerd. Voor terugplaatsing heb ik nog getwijfeld om die af te zeggen omdat ik dacht dat ik zwanger zou zijn deze ronde.

Hoop dat ik toch mee kan schrijven ook al ben ik wat later uitgerekend....
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, mag ik hier ook meeschrijven? Dat zou ik ontzettend leuk vinden.

Ik had al vorige week een positieve test in mijn handen maar aangezien het mijn nod nog niet was heb ik nog even gewacht. Nu knalt de test ervandaan en begin ik al last te hebben van verschillende kwaaltjes. Die borsten bv, die zijn in een week een cupmaat gegroeid!!!

Ik ben alweer 40 jaar, heb een zoontje dat 4 wordt eind deze maand.

Ik ben blij dat ik jullie heb gevonden!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Leeuw ! Kan me voorstellen dat je voorzichtig positief bent.

fiepie een cupmaat! Nu al :woa:
Hier vallen de kwaaltjes nog mee, gelukkig maar... Want ik ben nog op vakantie :hihi:
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
Het lukt mij niet mezelf in de tabel bij te voegen, echt geen idee waar ik mee bezig ben en bang het fout te doen. Kan iemand mij helpen?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Eerste bericht kopiëren, onderaan plakken en dan gegevens invullen in dat stuk.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
01-07-2019 18:25
Ik kom misschien ook meeschrijven. Vandaag een knaltest op DPO 10. Helaas eerder voor NOD positief getest en dat het verkeerd afliep (2x, maar toen een dun lijntje) en een miskraam met 6 weken, dus ben voorzichtig positief.

@miesje wat toevallig, ik had ook een miskraam in september!

Ik ben 32, zwanger (klinkt nogal raar) van 1e kind. Uitgerekende datum is 14/15 maart.

Voor ons het is extra het spannend: mogelijk hebben we een tweeling, ik heb een terugplaatsing (IVF) in mijn natuurlijk cyclus gehad. En we hebben zelf geprobeerd. Voor terugplaatsing heb ik nog getwijfeld om die af te zeggen omdat ik dacht dat ik zwanger zou zijn deze ronde.

Hoop dat ik toch mee kan schrijven ook al ben ik wat later uitgerekend....
Oh wat spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hehe, gelukt!

@Leeuw32, spannend zeg! Nog een paar dagen door
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Leeuw32 schreef:
01-07-2019 18:25
Ik kom misschien ook meeschrijven. Vandaag een knaltest op DPO 10. Helaas eerder voor NOD positief getest en dat het verkeerd afliep (2x, maar toen een dun lijntje) en een miskraam met 6 weken, dus ben voorzichtig positief.

@miesje wat toevallig, ik had ook een miskraam in september!

Ik ben 32, zwanger (klinkt nogal raar) van 1e kind. Uitgerekende datum is 14/15 maart.

Voor ons het is extra het spannend: mogelijk hebben we een tweeling, ik heb een terugplaatsing (IVF) in mijn natuurlijk cyclus gehad. En we hebben zelf geprobeerd. Voor terugplaatsing heb ik nog getwijfeld om die af te zeggen omdat ik dacht dat ik zwanger zou zijn deze ronde.

Hoop dat ik toch mee kan schrijven ook al ben ik wat later uitgerekend....
Spannend zeg! :)
Wat betekend DPO?
Hier ook lichtelijk voorzichtig. Nooit eerder een miskraam gehad, maar de laatste tijd dichtbij wat verhalen gehoord, dus dit speelt hier ook wel lichtelijk.
Morgenochtend even de verloskundige bellen voor een afspraak. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Stefanie, 10 dagen na ovulatie. Vrijdag moet ik pas ongesteld worden is dus nog even spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Gefeliciteerd allemaal!
Wij hielden vandaag na 2 jaar wachten en een medisch traject (Gonal F en Clomid) eindelijk een positieve zwangerschapstest in handen! Zondag was mijn NOD.
Naar verwachting zou ik +/- 8 maart uitgerekend zijn van ons eerste kindje! Spannend! Ik klets graag met jullie mee!
Leeuw32 schreef:
01-07-2019 20:01
Stefanie, 10 dagen na ovulatie. Vrijdag moet ik pas ongesteld worden is dus nog even spannend!
Oh, ja, dat snap ik dat dat spannend is. Nog nooit eerder een test zo vroeg gedaan, dus ik heb er geen ervaring mee.
Ik duim voor je! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Erg leuk om zo ervaringen te delen. Toen wij voor de eerste gingen hadden we ook een topic 'zwanger worden vanaf okt 2015', hebben nog contact met elkaar en inmiddels al een paar keer wat afgesproken. Zo leuk! Vandaag is de eerste baby van de tweede ronde geboren. :flirting:

Lijkt me nu juist leuk om mee te schrijven terwijl iedereen rond dezelfde periode is uitgerekend.

Hoewel het erg spannend is, heb ik er dit keer wel vertrouwen in en probeer ook zo positief mogelijk te blijven. Heb vrijdag dan ook een broekje en shirtje gekocht om het toch wat vorm te geven. Vriend durft nog niet te hopen/geloven op een goede afloop. Die wil de echo afwachten. Wel lastig ook omdat we er totaal verschillend in staan. Hopelijk groeit zijn vertrouwen de aankomende twee weken ook.

Jullie stiekem al iets kleins gekocht?
jantientje1 schreef:
01-07-2019 21:02
Erg leuk om zo ervaringen te delen. Toen wij voor de eerste gingen hadden we ook een topic 'zwanger worden vanaf okt 2015', hebben nog contact met elkaar en inmiddels al een paar keer wat afgesproken. Zo leuk! Vandaag is de eerste baby van de tweede ronde geboren. :flirting:

Lijkt me nu juist leuk om mee te schrijven terwijl iedereen rond dezelfde periode is uitgerekend.
Leuk is dat he. Bij mijn eerste ben ik in een Facebook groepje gegaan en daar zitten we nog steeds met een flinke groep in! Vorig jaar ook een 'meeting' gedaan met om en nabij de 16 vrouwen en baby's. Zo leuk!
jantientje1 schreef:
01-07-2019 21:02
Jullie stiekem al iets kleins gekocht?
Nee, eigenlijk niet. Ik weet ook niet of ik dat ga doen. Wij willen het geslacht, net als bij onze 1e, een verrassing houden, dus ik heb alles eigenlijk alles nog wel.
Tenzij ik echt iets superleuks tegenkom, natuurlijk :loveys:
Alle reacties Link kopieren
jantientje wij hebben voor onze dochter een shirt met big sis gekocht. Gezien we op vakantie gingen met mijn schoonfamilie en we toch wel het vermoeden hadden dat het raak was wilden we ze kunnen verrassen. (En konden we het ook niet echt voor ons houden.) Dus nog niks voor de baby, maar wel voor onze dochter.

Ik heb destijds ook meegeschreven met een groep dames en daar ook nog contact mee, pasgeleden nog weer een gezellige meeting gehad met de kindjes. Super leuk!

Stefaniee een verrassing! Jeetje ik zou dat denk ik niet kunnen. Ik ben zo nieuwsgierig :hihi: 16 vrouwen en baby's! Dat is een flinke groep, klinkt wel gezellig zeg!
Bij ons is de groep al wel flink uitgedund met de tijd, al is het contact met de dames die er nog zijn wel vrijwel dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niks gekocht! Gaan we volgende week doen. Eerst regelen welke arts mij begeleiding gaat doen mocht ik heftige migraine krijgen. Dat is voor nu even prio :). Just in case: we gaan er voorlopig vanuit dat ik komende maanden geen aanval krijg.

Stefaniee, wat leuk! Man wil dat ook, ik twijfel nog. Het is ons eerste (en laatste) kind dus we maken alles (helaas) maar 1x mee. Ik neig erna met hem mee te gaan :), vind het al zo sneu dat zijn wens voor 2 kinderen niet vervuld zal worden.

Jantien, hier een beetje hetzelfde. Al heb ik dit keer een ander gevoel, omdat de test op DPO 10 al zo knalt.

Weten jullie al wanneer je “het” gaat vertellen? Wij gaan proberen het geheim te houden tot 12 weken voor iedereen behalve ouders en 2 goede vriendinnen van mij. Maar ben bang dat het niet gaat lukken....Het zal opvallen dat ik niet meer minimaal 1x per maand een week ziek ben ;)
leeuw32 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 21:59
19.23% gewijzigd
Koekiemonster26 schreef:
01-07-2019 21:37

Stefaniee een verrassing! Jeetje ik zou dat denk ik niet kunnen. Ik ben zo nieuwsgierig :hihi: 16 vrouwen en baby's! Dat is een flinke groep, klinkt wel gezellig zeg!
Bij ons is de groep al wel flink uitgedund met de tijd, al is het contact met de dames die er nog zijn wel vrijwel dagelijks.
Die verrassing is echt :flirting: De grootste verrassing van je leven! :flirting:

Ja het was een flinke groep en een gezellige drukte. Het waren toen ook echt allemaal nog baby's van een paar maanden oud, dus het was goed te doen! Denk dat we nu bij Ballorig af moeten spreken ofzo, hahaha!
Leeuw32 schreef:
01-07-2019 21:40

Stefaniee, wat leuk! Man wil dat ook, ik twijfel nog. Het is ons eerste (en laatste) kind dus we maken alles (helaas) maar 1x mee. Ik neig erna met hem mee te gaan :), vind het al zo sneu dat zijn wens voor 2 kinderen niet vervuld zal worden.
.
Ik vond het zoooo leuk om het niet te weten. Het was zo speciaal op het moment dat onze dochter werd geboren! Anders weet je al zoveel!
Ik zou het voor geen goud anders willen doen. Iedere dag vroeg ik me weer af of het een jongen of meisje was. Iedere dag weer speculeren, zwangerschapskwaaltjes vergelijken met anderen. :flirting: Ik zou het iedereen aanraden! :loveys:

Maar praktisch is anders. ;-))
Alle reacties Link kopieren
@Stefaniee dat lijkt me ook zo bijzonder! Ik ben recent bij de bevalling van een vriendin geweest, die het ook niet wist. Zo'n speciaal moment!
Alle reacties Link kopieren
@ Sambabal, wat een mooi nieuws na 2 jaar! Wat fijn om te weten dat het hele medische traject nu ophoud!

@ Stefanie, ik vind het zo bijzonder dat je het geslacht niet weet. Lijkt me echt een magisch moment. Ik ben helaas veel te nieuwsgierig en praktisch ingesteld. Ik heb bij mijn zoon zelfs een geslachtsbepaling echo gedaan. Dat ga ik nu niet doen hoor, ik probeer nu tot de 20 weken echo te wachten.

Ik stond vandaag op de baby afdeling van de Hema maar ik heb me in kunnen houden. Eerst maar even de zolder opduiken om te kijken wat daar nog ligt, ik heb een grote zolder waardoor ik veel te veel bewaar.

Ik zit ook nog bij een groep die is ontstaan bij de zwangerschap van mijn zoontje. Er zitten 47 vrouwen in en ik heb het merendeel wel ontmoet op een meeting of apart. Heel bijzonder om al die baby’s uit te zien groeien tot kleuters!

Hebben jullie al last van kwaaltjes?
Ik heb vandaag ontzettend veel last van buikkramp gehad, echt niet fijn.
Verder pijnlijke borstel en bij vlagen licht misselijk
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Sambabal schreef:
01-07-2019 20:07
Hoi! Gefeliciteerd allemaal!
Wij hielden vandaag na 2 jaar wachten en een medisch traject (Gonal F en Clomid) eindelijk een positieve zwangerschapstest in handen! Zondag was mijn NOD.
Naar verwachting zou ik +/- 8 maart uitgerekend zijn van ons eerste kindje! Spannend! Ik klets graag met jullie mee!
Goh ik heb je bericht helemaal over het hoofd gezien! Sorry hoor! Wat een spannende tijd voor jullie zeg! Voel me dan altijd wel een beetje bezwaard dat het bij ons allemaal zo makkelijk is gegaan.
Wat fijn van je positieve test! :loveys:
Sambabal schreef:
01-07-2019 22:10
@Stefaniee dat lijkt me ook zo bijzonder! Ik ben recent bij de bevalling van een vriendin geweest, die het ook niet wist. Zo'n speciaal moment!
Oh wat een heftige ervaring! Dat zou ik zelf eigenlijk ook wel eens van de zijlijn willen ervaren!
Ja, het niet weten is zooo :flirting:

Ik ben normaal ook altijd erg nieuwschierig, maar dit is echt het leukste :gift: wat je ooit kunt krijgen! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven