Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.

07-07-2019 10:09 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons clubje is VOL!
NaamLeeftijdBeginHoeveelste kindHNODZwangerUitgerekende datum
Greendale26Juli 20191e28 juli :cheer2: 5 apr 2020
Suzann8831Juli 20192e
Snunnie28Aug 20191e
Evin37Juli 20191e4 sep
Regina36Juli 20193e31 aug
Paardenbloem8828Juni/juli 20197 sep
Parker28Juni/juli 20191e17 sep
Mila3738Juni/juli 20193e2/3 sep
Ladenkastje8731Juli/aug 20191e12 aug:cheer2:22 apr 2020
_Melon29Juli/aug 20192e11 sep?
Wervelwindje132aug 20193e31 aug
Emanina30Juli 20191e30 aug
Sjemm29Juli 20192e13 aug:cheer2:23 apr 2020
Saphesh29Aug20191e:cheer2:
DeKenau36Juli20192e8 sep
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ah joh Saphesh, maar zo kun je blijven uitstellen toch? En over een jaar kun je dan alsnog weer naar een pretpark gaan, die lopen niet weg! :P

Regina, succes met de tabel! Draak van een ding! Maar met kopiëren en plakken moet het lukken :)
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, daarom heb ik inderdaad ook niet zo voorzichtig gedaan. Wilde alleen nog net deze ovulatie overslaan en de volgende proberen te benutten (die valt dus in augustus) maar vind het wel prima zo. En wat is nou de kans dat het in 1x raak is hè :)
Alle reacties Link kopieren
Haha, het kán he! :D
Echt vaag van dat vorige topic! Een soort spookschrijver ofzo...

Zit hier de wedstrijd te kijken (balen, we worden ingemaakt) we zouden eigenlijk naar een kinderverjaardag gaan bij vrienden die een volkstuintje hebben, zo'n leuk plekje. Maar helaas is onze dochter vandaag hardstikke ziek, ligt nu met flinke koorts afwisselend op bed en bij ons op de bank, zo zielig.. morgen maar thuishouden.

Volgend weekend kan ik ongeveer gaan testen denk ik en ik merk dat ik er best wel veel mee bezig ben, analyseer alles in mijn lijf. Pfffft. Zo spannend nu we echt begonnen zijn. Vriend vraagt ook elke dag: 'en: voel je je al zwanger?'

Ik slik nog geen foliumzuur, maar zal deze week eens kijken naar die smelttabletjes. Ik had bij mijn eerste zwangerschap die van de Kruidvat, maar daar werd ik gek genoeg misselijk van...

Fijne vakantie Greendale, vast zalig weertje in Griekenland!
Alle reacties Link kopieren
Balen Kenai van/voor je dochter. Maar even goed uitzieken. En wat leuk een volkstuintje. Daar geven ze dan ook de verjaardag, zitplekjes enzo? Klinkt heel kneuterig, en daar hou ik van! :)

En ja, raar he, een spookschrijver. Degene die het topic heeft geopend en daarna nooit meer meeschreef misschien? Gewoon vaag inderdaad. Nu kan ook iedereen meelezen maar kan de openingspost in elk geval alleen door Regina worden aangepast.
Smetltablet foiliumzuur van davitamon is dus echt wel een aanrader. Alsof er een pepermuntje op je tong smelt. Prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek nog steeds een fijne maar hele simpele overzichtelijke app om mijn cyclus bij te houden. Gebruiken jullie die? Regina, die jij noemde vond ik een beetje chaotisch :-?
Evin schreef:
07-07-2019 18:41
Balen Kenai van/voor je dochter. Maar even goed uitzieken. En wat leuk een volkstuintje. Daar geven ze dan ook de verjaardag, zitplekjes enzo? Klinkt heel kneuterig, en daar hou ik van! :)

En ja, raar he, een spookschrijver. Degene die het topic heeft geopend en daarna nooit meer meeschreef misschien? Gewoon vaag inderdaad. Nu kan ook iedereen meelezen maar kan de openingspost in elk geval alleen door Regina worden aangepast.
Smetltablet foiliumzuur van davitamon is dus echt wel een aanrader. Alsof er een pepermuntje op je tong smelt. Prima!
Top, dan ga ik die zeker halen! Vond het vorige keer maar vies, haha.

Ik ben ook dol op kneuteren, heerlijk. Ze hebben best wel een hele grote volkstuin (wonen in een grote stad, dus dan is het extra leuk om zoiets te hebben) met zo'n heerlijk knus retro huisje erop wat ze heel leuk hebben opgeknapt. Mijn dochter vind het heerlijk om daar rond te rennen, dus sneu dat we nu niet kunnen gaan.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie allemaal wonen? In de stad of een dorp? Huis met tuin of appartement?

Wij zijn een paar jaar geleden van de stad naar een dorp 20 minuten verderop gaan wonen, we wonen helemaal in het groen, zo heerlijk! Kan er echt naar uitkijken om hier met mijn babietje te gaan wandelen, lekker in het bos :love:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Kenau, ik hou ook erg van de natuur. Wij wonen in een dorp, ook dicht bij een stad, prima plek en alles ook wel bij de hand.
evin wijzigde dit bericht op 07-07-2019 20:20
42.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
07-07-2019 18:44
Ik zoek nog steeds een fijne maar hele simpele overzichtelijke app om mijn cyclus bij te houden. Gebruiken jullie die? Regina, die jij noemde vond ik een beetje chaotisch :-?
Ik heb een tijdje Clue gebruikt en gebruik nu de Flo-app. Beiden hebben veel mogelijkheden, maar ik gebruik het vooral om mijn cyclus bij te houden en laat die andere functies voor wat het is :)
Alle reacties Link kopieren
Kenau en Evin, wat heerlijk dat jullie zo rustig wonen! Zo het bos in kunnen wandelen klinkt echt ideaal.

Wij wonen nu in een appartement in een relatief groen deel van de stad. Op zich een prettige omgeving, maar een tuin zou wel heel welkom zijn. Daar houden we dus wel rekening mee als we over een tijdje op zoek gaan naar een nieuwe woning,
Alle reacties Link kopieren
Evin schreef:
07-07-2019 18:44
Ik zoek nog steeds een fijne maar hele simpele overzichtelijke app om mijn cyclus bij te houden. Gebruiken jullie die? Regina, die jij noemde vond ik een beetje chaotisch :-?
Ik gebruik Period Tracker (kan ook wel My Calender heten, is van maker Simple Design in ieder geval), al jaren, vind hem zelf heel fijn in ieder geval, je kan zoveel of weinig bijhouden als je zelf wil.

Ik woon in een huisje in een afgelegen dorpje vlak aan zee, heerlijk. Met een redelijke tuin erbij ook, dus prima. Heb wel maar één slaapkamer, dus we gaan toch wel op zoek naar iets anders. Een baby kan best bij ons op de kamer (is een grote slaapkamer en ik zou toch sowieso een cosleeper willen), maar als hij/zij groter wordt is dat niet handig meer natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Greendale hele fijne vakantie! Heerlijk!
Parker, sporten ging mij de vorige keren niet zo goed af. In het begin te misselijk, wekte ik juist op door inspanning /sporten. En al snel zat de buik in de weg, deed hardlopen gewoon zeer. Toen maar gaan fietsen en gewoon wandelen.
Wij wonen in een dorp, vrijstaand huis met grote tuin. 2 jaar geleden een bouwval gekocht en die grotendeels al helemaal opgeknapt / laten opknappen. Echt verliefd op ons huis en op het plekje! Lekker vrij maar toch weer dichtbij de winkels, school en het kdv.

Nog een week werken en dan hebben wij ook vakantie. Onze dochter moet ook nog een week naar school. Iedereen thuis is moe en hangerig. Nog een pittige laatste week denk ik haha.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Super een nieuw topic met maar 1 beheerder. Ik gebruik ook of kalender of period tracker. Roze app symbool met een bloemetje er op. Ik vind hem fantastisch. Gebruik hem al zeker 4 jaar.
Klinkt lekker allemaal dat relaxen. Met kinderen vind ik op de bank zitten niet chill dus ik heb met ze de voortuin aangepakt met onkruid wieden. Maar t is nog steeds een oerwoud haha. Dus dat gaat de komende tijd een klus worden.
O goeie van dat foliumzuur. Dan ga ik nu maar snel beginnen.
Hebben jullie ook al namen of zijn jullie daar nog niet mee bezig? En hebben jullie voorkeur voor geslacht ?
Alle reacties Link kopieren
Paardenbloem-hoe oud zijn je kinderen? Hoop niet dat ik het in het vorige topic al heb gevraagd maar teruglezen kan nu even niet meer. 🙈 Al die namen, moet er nog even inkomen.
Jullie hebben je zondag goed benut iig! We hebben wel een jongensnaam. Nog steeds favoriet na 2 dochters. Meisjesnamen nog niet. Man vindt niks mooi wat ik aandraag.
Geen voorkeur voor geslacht. Jongen na 2 dochters zou bijzonder zijn maar zou 3 meiden net zo tof vinden.
Zou het net als de vorige keren wel weer willen weten wat het geslacht is.
anoniem_387337 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 21:30
Reden: Toevoeging
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo, dit is gek gegaan zeg!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips voor de apps. ik ga me er weer even in verdiepen :)

Parker, in jullie appartement wel genoeg ruimte dan denk ik zo voor met een kindje erbij? Of sowieso plannen voor een verhuizing?

Saphesh, hoe jij woont klinkt mooi! Leuk om ook uit te kijken naar wat anders toch? Of meer op de langere termijn?

Wervelwindje, succes de laatste week. Inderdaad echt even de laatste loodjes dan he en hopelijk valt het gehang mee en valt er al/nog wat leuks te ondernemen met elkaar tussendoor :)

Paardenbloem, lief dat ze wilden helpen met het onkruid en ook wel zo gezellig, haha! Maar helaas herkenbaar dat het vaak ondankbaar werk is, grrr. Over namen denk ik wel na maar nog echt helemaal niet concreet, vind ik wat vroeg ook, eerst maar eens zwanger raken...! En voorkeur voor geslacht heb ik geloof ik niet, eerst dacht ik dat ik graag een jongetje wilde, maar toen weer een meisje haha, ach, ook dat is zoiets en cliché, dat het maar gezond mag zijn :P

Ik ben per vandaag officieel anticonceptievrij! O_O
Alle reacties Link kopieren
Evin spannend!!!

Gaat hier iemand starten met ovulatietesten of eerst zonder?
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend Evin!
@wervelwindje ik heb een zoon van 3.5 en een dochter van 2. En jij?
Ik vind het zelf nu super lastig om een naam te bedenken die bij allebei de namen past. Maak mij er nu al druk over haha. Ik heb nu niet echt een voorkeur meer voor geslacht. Maar hiervoor had ik dat wel heel sterk.
Zijn jullie ook symptomen per cyclus aan het bijhouden? Ik doe het nu een tijdje en het is wel mei om zo je lichaam beter te leren kennen
Leuk Evin! Langzaamaan gaat nu iedereen een beetje starten. Heel spannend:)

Wij wonen in een buitenwijk van de grote stad, grenzend aan een bos. In principe hebben we ruimte genoeg, 4 slaapkamers. Alleen de tuin zou ik het liefst wat groter willen. Maar ach dat is het nadeel van de randstad. En het bos is naast de deur, dus voorlopig nog geen verhuisplannen. Alhoewel ik regelmatig even op funda kijk...

Misschien toch ook maar eens in de apps gaan verdiepen. Tot nu toe nog nooit echt bezig geweest met mijn cyclus. Al ruim 12 jaar een spiraaltje en dan nauwelijks meer ongesteld.
Heeft iemand van jullie een idee hoe snel je weer in cyclus komt na het verwijderen van een spiraal? Gyn had het erover dat je in de meeste gevallen wel een bloeding krijgt binnen een week na het verwijderen.
Ben nu niet van plan om te gaan starten met ovulatietesten, maar wie weet als het lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
@suzan ik had na verwijderen van mirena eigenlijk meteen mijn cyclus weer terug. Had m nog geen jaar hoor, dus nog niet zolang als jij m hebt.
@paardenbloem Onze dochters zijn bijna 5 en in sept wordt de jongste 3 jaar.
Passende namen vinden is idd een opgave. Ik wil een andere beginletter dan de namen die wij en onze kinderen hebben, niet dezelfde beginletter als de achternaam en liefst ook niet de laatste letter hetzelfde als de laatste letters van onze dochters. Klinkt niet mooi op één of andere manier. De jongensnaam heeft dat allemaal niet 😉

Zouden jullie het geslacht willen weten? Wij wel weer.
Alle reacties Link kopieren
@ Evin: in ons appartement zou een kindje er prima bij passen, maar voor de lange termijn zouden we wel wat groters willen. We zijn dus wel aan het rondkijken voor een ander huis, maar in deze hectische huizenmarkt schiet het nog niet echt op. Heeft ook geen haast gelukkig!

@ Suzan: Ik had een paar dagen na het verwijderen van mijn mirena (5 jaar gehad) inderdaad een flinke bloeding, en daarna gelijk een regelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Wervelwindje1 schreef:
08-07-2019 17:30
Evin spannend!!!

Gaat hier iemand starten met ovulatietesten of eerst zonder?
Nee hoor, sowieso zonder. M'n afscheiding is mijn ovulatietest :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele simpele app gevonden, clover! Denk dat dat even voldoende is. Geeft menstruatie, ovulatie en topdagen om zwanger te kunnen raken aan. Nou wat wil een mens nog meer? :)

Ik heb een probleem met mijn account. Had een nieuwe nick gemaakt voor dit onderwerp maar weet het mailadres en wachtwoord niet meer, zucht. Kan nu alleen nog via mijn telefoon erin. Probeer het op te lossen met de moderators. Anders wordt het een nieuw account en nieuwe naam, zonde!
Wat spannend Evin!
Ik slik zaterdag de laatste pil! Begrijp je gevoel wel!

Eind juli heb ik mijn ovulatie.
Ik gebruik nog geen testen. Eerst maar even zien of het op deze manier “lukt”.

Wij wonen in een dorp tussen Rotterdam en Den Haag.
Het is een huis van 99 jaar😉. Het lastig uitleggen wat voor soort huis het is het is geen rijtjeshuis en geen twee onder 1 kap 🤪. Maar er tussenin. Aan ons huis grens aan 1 kant het huis van de buren. Woonkamer muur. Leuk huis met 3 prima slaapkamers. Niet mega maar goed genoeg. Wel hebben we een mega tuin en mega schuur ☺️. Compenseert de boel 😉 Haha
Ook wonen we vlak bij een natuurgebied met water en bos! Heerlijk! We hoeven hier de eerste 10 jaar niet weg. Liever daarna ook niet maar dan wordt het waarschijnlijk wel een tikkie krap. Maar goed dat duurt nog even 😉.

Leuk om al jullie verhalen en belevenissen te lezen!

Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Groetjes vanuit de Griekse zon! Ook wij zijn nu begonnen, ik vind het heel gek en bijzonder. Nu al.. Het is denk ik ook nog een stukje spanning en een hoop ‘wat-als..’. Wat als het niet lukt, wat als het mis gaat, etc. Ik denk dat dat er een beetje bijhoort, zeker ook bij een eerste?

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven