Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.

07-07-2019 10:09 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons clubje is VOL!
NaamLeeftijdBeginHoeveelste kindHNODZwangerUitgerekende datum
Greendale26Juli 20191e28 juli :cheer2: 5 apr 2020
Suzann8831Juli 20192e
Snunnie28Aug 20191e
Evin37Juli 20191e4 sep
Regina36Juli 20193e31 aug
Paardenbloem8828Juni/juli 20197 sep
Parker28Juni/juli 20191e17 sep
Mila3738Juni/juli 20193e2/3 sep
Ladenkastje8731Juli/aug 20191e12 aug:cheer2:22 apr 2020
_Melon29Juli/aug 20192e11 sep?
Wervelwindje132aug 20193e31 aug
Emanina30Juli 20191e30 aug
Sjemm29Juli 20192e13 aug:cheer2:23 apr 2020
Saphesh29Aug20191e:cheer2:
DeKenau36Juli20192e8 sep
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Gelukkig Evin, ik ben dus niet de enige die het regelmatig vergeet :hyper:
Moet echt nog even in mijn systeem komen.
Zo meteen maar gelijk weer 1 innemen...

Wow er zijn er echt al een aantal aan het testen. Wat gaat het opeens allemaal heel erg hard. Had het gevoel dat iedereen pas net begonnen was.. spannend hoor!
Zelf ook nog niet heel erg mee bezig. Eerst maar weer eens een keer ongesteld worden.

Morgen weer een compensatiedag, dus weekend is begonnen! Jullie nog plannen?
Hier nog helemaal geen foliumzuur zelfs...ik weet dat ik begonnen ben maar kan het gewoon echt nog niet bevatten.

Gister even een veel te vroege test gedaan, niks. Uiteraard. Vandaag gevoel alsof ik elk moment ongesteld kan worden, krampgevoel... blegh.
Pukk: wat gek, dat bloedverlies. Heb dat zelf nooit gehad, ook niet toen ik zwanger was, maar weet wel dat het kan voorkomen. Ik zou gewoon een test doen op je NOD of 1 dag erna, dat kan prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Snunnie, succes met afronden van je werk, goed gevoel bij? Leuk te lezen dat je er ook nuchter in staat wat betreft testen enzo, althans, op dit moment :)

Mila, welkom terug! Hopelijk blijft je cyclus nu wat regelmatiger!

Suzan, ach, moet nog een beetje in ons systeem komen geloof ik, dat foliumzuur. Ik heb het beneden liggen, dat werkt niet, dus ga het naar de badkamer verhuizen, dan vergeet ik het vast minder snel :-?
Geniet van je weekend! Ik heb ook al weekend, heerlijk! Gezellig binnen met het onweer buiten.

Kenau, succes....waarschijnlijk toch je menstruatie dus...

Ik ben nu dus ongesteld en zit al op dag 4 en wordt niet echt minder. Voel me al de hele week flink gelabberd, blehhh!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mezelf helemaal gek!

16 juni begon mijn vorige menstruatie. Volgens de app was 30 juni mijn ovulatie. 1 juli hebben we besloten om voor een 2e kindje te gaan. Dus 15 juli mn menstruatie afwachten en dan zouden we er voor gaan.

Maar zou ik nu al zwanger zijn?

Stond net te koken en werd ineens kotsmisselijk van de geur van vlees. Dit herken ik van mn vorige zwangerschap, maar was toen pas later rond 16 weken dat ik hier last van kreeg.

Daarnaast heb ik last van jeukende tepels. Wie herkent dit? Ik heb dit nog nooit eerder gehad.

Kan nu helemaal niet meer wachten tot de 15e.
Ah, jij zit dus op hetzelfde wachtbankje als Lynn en ik, Sjemm! Allemaal maandag de NOD! Ben benieuwd of een van ons drie zwanger is.
Al denk ik dat ik dat niet ben, het voelt alsof ik morgen ongesteld ga worden (heb soms een kortere cyclus)Ik probeer daar vanuit te gaan maar het is heeeel moeilijk om niet te blijven hopen.

Maar jij kunt je dus wel inhouden om niet stiekem alvast een test te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan me goed inhouden om dat ik ergens wel weet dat de kans super klein is dat ik zwanger ben. We hebben maar 1x onbeschermde seks gehad.

Maar vandaag al de hele dag wat een weeïg gevoel dus ik twijfel wel om toch morgen te gaan testen.
Goedenavond,

@evin thnxx ben er weer.
Ik sta er verder ook nuchter in nog steeds. Misschien dat ik wel iets eerder met bv ovulatie testen zal beginnen maar dat is meer ivm mijn leeftijd
Ze zeggen dat het toch allemaal wat afneemt en je kan dan evt wat eerder aankloppen bij de huisarts.
Geen jaar in ieder geval.
Hoe sta jij/ jullie daar in ?
Mijn vriend wil nu liefst al maar de huisarts.


Wachtbankje?
Is dat een speciale benaming?
Zou bijna denken onder welke steen ik vandaan kom.hahha
Zag ook iets van nod voorbij komen
Ben duidelijk niet thuis in die termen


Misselijk van bepaalde geuren tijdens zwangerschap herken ik ook
Had ik bij alle 3 mijn zwangerschappen
Ben tussen mijn 2 knullen ook zwanger geweest van 2ling wat helaas eindigde met 14 weken.
Maar bij alle 3 echt van begin af aan misselijk geweest tot einde bijna.
Rook echt alles
Misselijkmakend
En Evin staat het foliumzuur al in de badkamer? Gaat dat beter?
Ik heb het nu maar naast mijn bed gezet, kijken hoe dat gaat.

Haha Mila, dan liggen we onder dezelfde steen. Terminologie als nod en wachtbankje ben ik eerlijk gezegd niet zo van :D

Dat van die geuren herken ik wel. Vorige zwangerschap werd ik al misselijk van vanalles, voordat de test positief was en dat is de rest van de zwangerschap zo geweest...

Ben benieuwd wie er binnenkort positief test!

Hier al paar dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden, dus hopelijk cyclus weer snel op gang!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,

Ben er ook weer eens, haha.

Spannend voor de dames die misschien wel bijna mogen testen.

Ik ben ook nog steeds niet van de afkortingen als NOD, wachtbankje, klussen, etc. Ik ben daar echt allergisch voor.

Ovulatietesten ga ik überhaupt niet aan beginnen. We gebruiken geen anticonceptie en dat is het. Word ik zwanger, helemaal leuk! Word ik niet zwanger, jammer dan. We hebben twee kinderen en dan is het goed. Ik houd alleen mijn cyclus bij zodat ik weet wanneer ik ongesteld word maar dat is het ook. We hebben ook seks wanneer we zin hebben en niet letten niet op ovulatie en vruchtbare dagen. Het moet wel leuk blijven haha. We zijn er beiden echt heel relaxt onder.

Oh ik houd ook zo van oude huizen. Wij willen volgend jaar voor een ander huis gaan kijken. Het liefst een oud huisje.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een allergie voor NOD en wachtbankje, en inderdaad klussen. Klussen vind ik echt de horror. :bonk:

Wij gaan vandaag weer naar huis na onze vakantie. Voor de dames die eerder zwanger zijn geweest, hoe lang duurde het voor jullie de eerste zwangerschapssymptomen hadden?

Oh en kan de tabel nog in de startpost?

Fijne zondag allemaal!
Oh, heb het gevoel dat ik me even moet verdedigen nu..ik zie NOD meer als een hoef-ik-niet-zoveel-te-typen woord, lekker praktisch dus. 'De dag dat ik normaalgesproken menstrueer' is ook weer zo'n mond vol. Bij wachtbankje heb ik werkelijk geen enkele associatie behalve van mensen die op iets wachten. Meer is het ook niet, toch?
Klussen en beeb en ongi en dat soort infantiele woorden: vreselijk.
Maar goed, ik lees op Viva ook dagelijks 'vriendlief' en 'manlief', dat vind ik dan weer ontzettend vervelende jeukwoorden.

Ik voelde al best snel na het testen dingen, weet ik nog. Ik was buiten adem na een stuk fietsen, al heel snel heel moe aan het einde van de middag en zo'n weeig net niet misselijk gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Een week voor ik kon testen wist ik het destijds al zeker. De eerste keer ook, maar toen was ik nog nooit zwanger geweest en voelde ik me al dagen heel raar. Weeïg gevoel, half misselijk, hoofdpijn, steeds alsof ik vol zat van eten. Gewoon niet fit.
Dat werd een miskraam, maar enkele maanden later (precies 2 jaar geleden vandaag) had ik hetzelfde een week voor m'n NOD en toen wist ik het zeker haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk alleen ongi een verschrikkelijk woord :mrgreen:

Vanochtend de eerste ovulatietest gedaan, het is wat vroeg maar ik neem het zekere voor het onzekere. Test was negatief.

Ik vergat de foliumzuur-tabletjes in de eerste week ook af en toe, maar nam er dan twee om een gemiste dag te compenseren. Nu staat het potje naast mijn bed en vergeet ik het niet meer.

Ik ben benieuwd naar jullie test, Sjemm en Kenau : )
emanina wijzigde dit bericht op 15-07-2019 17:23
1.18% gewijzigd
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Jaa, Evin, werk voelt goed om af te sluiten! Was niet passend meer, nu eerst rust creëren met mijn nieuwe werk. En dan eens gaan kijken wat ik daadwerkelijk wil qua werkgebied.

Iedereen druk bezig! Benieuwd wanneer de eersten zwanger zijn.

Afkortingen etc ben ik ook niet zo van. Maar iedereen moet vooral doen waar die zich goed bij voelt. Af en toe kan dan wel de vraag komen wat het betekend :proud:
Ik ben helaas ongesteld geworden..wat ik al dacht. Ik ga volgende week op vakantie, daar maar weer verder proberen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet getest! Het voelt alsof mn menstruatie elk moment kan komen. Denk dat ik morgen of woensdag ga testen als ik nog niet ongesteld ben geworden.

Jammer DeKenau! Eerst maar lekker genieten van jullie vakantie. Wie weet wordt het op vakantie verwerkt (afhankelijk hoelang jullie weggaan).
Alle reacties Link kopieren
Hoiii, ik had afgelopen weekend al een heel verhaal geschreven maar toen verdween het ineens, grrr.

Mila, maak je je zo'n zorgen dat er een huisarts aan te pas moet komen? Misschien eerst heel even op z'n beloop laten en kijken of het toch gewoon lukt? Zo sta ik er wel in in elk geval, maak me ook geen zorgen. Beetje zoals Regina beschrijft ook denk ik.

Suzan, je herrinerde me ergens aan en dat ben ik maar gaan doen! Schiet niet op als het niet in het zicht ligt merk ik dus maar gewoon het pil-ritueel, elke avond bij het tandenpoetsen :)

Greendale, welkom thuis! Hoe hebben jullie het gehad?

Snunnie, ook wel fijn om je op werkgebied nu te kunnen gaan richten op iets wat beter bij je past. Hoop dat je dat gauw zult vinden!

Kenau, ahh toch jammer, maar een vakantie voor de boeg is fijn! Gaan jullie wat leuks doen behalve een kindje proberen te maken? :P

Sjemm, afwachten dus of je menstruatie komt. Spannende momenten!

Mijn menstruatie is sinds vandaag gestopt. Ben echt zes dagen ongesteld geweest en heb me vreselijk vermoeid gevoeld, bah! Hoop nu weer wat fitter te worden. Officieel na jaren pil-af nu ook dus, dus ben sowieso benieuwd wat dat met mijn lijf en hoofd gaat doen. Wij zijn een weekje weg nu, heerlijk in een huisje en was er ook echt even aan toe.

Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Greendale, welkom thuis! Lekkere vakantie gehad? Oh ja het tabel. Ik pak zo direct de iPad erbij en ga even stoeien.

Jammer dat je ongesteld bent geworden bent dekenau. Op naar de volgende ronde.

Spannend Sjemm, nog niet ongesteld.

Oh ik zou ook zeker geen risico nemen emanina. Beter te vroeg testen dan te laat en je ei missen.

Lekker zeg, een weekje weg, evin. Ben jaloers. Ik heb niks te klagen hoor. Nog een paar dagen werken en dan heb ik vakantie! Zin in! Fijn dat je eindelijk niet meer ongesteld bent. Geniet maar heerlijk van jullie weekje weg. Hopelijk ben je snel vrij van hormonen van de pil, zonder al teveel gedoe. :)

Hier heb ik volgens de app net mijn eisprong gehad. Now we’ll wait. 🤷🏻‍♀️
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Regina, zet 'm op (ik blijf dit overigens vreemde aanmoedigingen vinden hoor op zo'n topic als deze haha). Volgens mijn app geven de dagen voor de ovulatie en na de ovulatie meeste kans op zwangerschap. Dat zal standaard zijn neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja is ook wel een beetje gek mensen daarvoor aan te moedigen.
Ik vind het ook al bizar dat er mensen al bezig zijn, toen we het topic starte leek het zover weg!

Mensen die een spiraaltje gehad hebben, hadden jullie veel last van bloeding etc na het verwijderen van een spiraal? Aan de ene kant denk ik,
Volgende week vrij dus laat het spiraaltje er maar verwijderen. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om allemaal erge ongesteldheidspraktijken te hebben op vakantie😂
Goedemorgen deze vroege morgen..

@evin ik maak me niet echt zorgen in dat opzicht. Ik weet enkel dat als je de 35 passeert je eerder aan de bel zou kunnen /mogen trekken bij bv de huisarts ivm de leeftijd en de evt afgenomen vruchtbaarheid.
Bij beide jongens geen ovulatie testen of andere methodes gebruikt.
Nu zou ik daar misschien iets eerder naar grijpen dan ik normaliter zou doen maar dat is dan enkel om bv een huisarts voor te zijn en dan evt dat als advies te voorkomen.
Maar in dat stadium zit ik voor mezelf nog lang niet.
Daarbij merk ik wel dat is na die tussentijdse bloeding wel een klein beetje onzeker was geworden,maar dat is omdat ik dat echt nog nooit had meegemaakt. Dus was er een beetje van geschrokken.

@snunnie bij het verwijderen van mijn spiraaltje heb ik zelf geen last gehad van een bloeding
Was zo gedaan ook
De eerste bloeding erna die was wel weer heftig weet ik en was er bij mij ook ineens.

@greendale fijne vakantie gehad?
Welkom terug

@dekenau dat is jammer.. op naar de volgende ronde
Voel je je teleurgesteld of heb je dat nog niet zo?

@sjemm spannend hoor..
Heerlijk Evin, geniet ervan! En greendale welkom thuis weer.

Dekenau, hopelijk volgende ronde meer geluk!

Snunnie ik heb nog geen bloeding gehad sinds het verwijderen van mijn spiraaltje. Is nu bijna 3 weken geleden. (1e keer nooit een bloeding gehad, maar toen was ik direct zwanger :-] )
Begreep van de gyn dat in de meeste gevallen er binnen een week een bloeding komt, die dan weer heftiger kan zijn dan een normale menstruatie. Maar er zijn altijd uitzonderingen.. dus eigenlijk kan je er niks zinnigs over zeggen ;-))

Laatste schooldagen hier voor de zomervakantie en dat is te merken... benijd de juf/meester niet. Man wat zijn die kinderen druk!! Hier toch ook nog maar een weekje weg geboekt voor zomervakantie. Heerlijk even met zijn 3tjes ontspannen :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Vandaag ongesteld geworden, ik ga dus ook naar ronde 2..

Hopelijk de komende tijd heel veel positieve testen hier!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik zou op 28 juli ongesteld moeten worden. De kans dat ik zwanger ben is denk ik niet heel groot. We hebben in de vakantie een aantal keer onbeschermde seks gehad maar dat was allemaal 5-6 dagen voor mijn eisprong. Maar ach, haast is er ook niet bij en garanties heb je toch niet. ;)

Hopelijk hebben we binnen het topic snel wat positieve testen, zou heel leuk zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven