Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.

07-07-2019 10:09 609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons clubje is VOL!
NaamLeeftijdBeginHoeveelste kindHNODZwangerUitgerekende datum
Greendale26Juli 20191e28 juli :cheer2: 5 apr 2020
Suzann8831Juli 20192e
Snunnie28Aug 20191e
Evin37Juli 20191e4 sep
Regina36Juli 20193e31 aug
Paardenbloem8828Juni/juli 20197 sep
Parker28Juni/juli 20191e17 sep
Mila3738Juni/juli 20193e2/3 sep
Ladenkastje8731Juli/aug 20191e12 aug:cheer2:22 apr 2020
_Melon29Juli/aug 20192e11 sep?
Wervelwindje132aug 20193e31 aug
Emanina30Juli 20191e30 aug
Sjemm29Juli 20192e13 aug:cheer2:23 apr 2020
Saphesh29Aug20191e:cheer2:
DeKenau36Juli20192e8 sep
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Grappig greendale, ik moet ook 28 juli ongesteld worden. Althans dat zegt mijn app. Ik ben nooit zo heel trouw in dit soort dingen bijhouden. Lang leve de app!

Ik verwacht ook gewoon ongesteld te worden hoor. We hadden wel precies afgelopen weekend onbeschermde seks maar ik verwacht er allemaal nog niet teveel van haha. Komt allemaal wel.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee voor positieve testen! : )

Ik merk dat ik zelf nu al een beetje onrustig word van de ovulatietesten. En ik wil misschien een vakantie boeken, maar ik ben bang dat ik dan net een eisprong mis. Misschien moet ik er wat relaxter onder zijn. ;-D

Leuk, jullie vakantieplannen. En er komt ook weer zomers weer aan. :cheer2:
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Hier een aantal dagen over tijd maar helaas een negatieve test vanmorgen. Vanmiddag klein beetje bloed gespot dus denk dat mn menstruatie er aan zit te komen.

Normaal echt een super regelmatige cyclus, nu ineens 3/4 dagen langer. Hopelijk eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel voorstellen dat je er onrustig van wordt emanina. Je wil je eisprong niet missen maar je wil er ook niet steeds mee bezig zijn. Als je wel een vakantie gaat boeken, waar ga je dan heen?

Balen Sjemm! Ik hoopte zo dat je een positieve test in handen zou hebben.

Mijn man heeft vandaag zijn laatste werkdag. De kinderen hebben morgen nog een halve dag school. En ik heb onverwacht alvast vakantie. Ik moest eigenlijk morgen nog werken maar ik heb een ontstoken oog en mag niet werken. Stiekem komt het wel goed uit haha. Al is zo’n quasimodo oog pijnlijk en niet leuk. Elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen.

Zaterdag gaan we naar Zwitserland!
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie alvast, Regina. Als ik op vakantie ga, dan zal het een stedentrip zijn of een kleine week naar een Spaans of Grieks eiland. En dat is het inderdaad: ik ben bang om de eisprong te missen. Ik heb nu al zeven ovulatietesten gebruikt, dat ga ik volgende maand anders aanpakken. ;-D
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke vakantieplannen hebben jullie allemaal :) Veel plezier voor de vakantiegangers, hopelijk komen jullie allemaal lekker uitgerust (en misschien zwanger? ;-D ) terug.

Regina gaat het alweer wat beter met je ontstoken oog? Hopelijk trekt het weg voor je vakantie. Gaaf dat jullie naar Zwitserland gaan, het is daar zo mooi :heart:

Emanina kan je een vakantie om je eisprong heen plannen? Kan me voorstellen dat het niet handig is als het tegelijk valt.

Balen van je negatieve test Sjemm!

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Ik heb een lijst gemaakt van wat grotere klussen in huis die nu eindelijk wel eens moeten gebeuren (schuur opruimen etc) en hoop dat ik daar een begin mee kan maken. Als het weer zo blijft misschien nog even lekker ergens wandelen of fietsen. En verder wil ik heel graag het boek verder lezen waar ik in begonnen ben ("A little life" van Hanya Yanagihara); heel mooi maar ook heel aangrijpend. Zo kom ik het weekend vast wel door!
Goedenavond dames,

@Regina heerlijk zo onverwachts een vrije dag. En lekker zeg naar Zwitserland, lijkt mij heerlijk daar. Mooie natuur
Fijne en veilige reis alvast!

@emanina 7 ovulatie testen in hoeveel tijd?
Elke dag 1 of meerdere op een dag? Bepaalde reden dat je ze gebruikt of heb ik daar over heen gelezen.
Van de action zijn ze 5 voor 2,50 zag ik vandaag.
Meenemen op vakantie geen optie? Of sws om de dag gezellig maken.
Ik geef er maar een gooi aan hoor

@sjemm dat is jammer.. nu ondertussen goed doorgezet of?

@parker.. ik houd van lijstjes hahaha
Overzicht heerlijk
Suc6 met de klusjes en af en toe lekker relax met je boek wegkruipen.

Hier momenteel bezig met de kinderkamers wat te ordenen.
Oudste (13jaar) voorzien van een kleiner bureau en echt al zijn speelgoed is verkast naar broertje (7 jaar)

Morgen met de jongste naar Blijdorp en een vriendje van hem.
Zondag open dag ADO
En verder duik ik weg in een boek. Van colette de bruin (geef me de 5)
Ben me wat meer aan het verdiepen in het autisme spectrum.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk al die vakantieplannen! Fijne vakantie vanaf morgen reginamills!

Logisch emanina! Aan de andere kant is het ook wel fijn als je er wat ontspannender in kan staan. Al is jou situatie natuurlijk niet helemaal te vergelijken, en moet je met meer factoren rekening houden.

Parker succes met klussen! Goed om een lijst te maken, hier blijft ook nog wel wat liggen... moet je inderdaad eigenlijk gewoon inplannen!

Mila, morgen is het mooi weer om naar Blijdorp te gaan!
College de bruin haar boeken zijn heel fijn! Ze geeft ook goeie lezingen erover, ik ga in november weer naar 1. Autisme blijft interessant qua werking, heb veel gewerkt met kinderen met de diagnose autisme. Ga ik vanaf augustus ook weer mee werken.

Ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehaald. Goede keuze om weg te gaan, maar afscheid nemen blijf ik toch altijd lastig vinden😉
Nu lekker even vakantie. Morgen hebben wat verjaardagen staan, maar ik moet nog kijken waar ik heen ga. Niet helemaal fit, dus geen zin om ze allemaal bijlangs te gaan. Zondag gaan wij ook naar een dierentuin maar dan in Duitsland. Samen met een bevriend stel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik reageer straks uitgebreider maar wilde even zeggen dat mijn app zegt dat ik in mijn meest vruchtbare dagen zit, als mijn cyclus klopt. En ik bedenk me nu steeds, misschien ben ik al zwanger! :woa:
:P
Evin schreef:
20-07-2019 16:46
Hoi! Ik reageer straks uitgebreider maar wilde even zeggen dat mijn app zegt dat ik in mijn meest vruchtbare dagen zit, als mijn cyclus klopt. En ik bedenk me nu steeds, misschien ben ik al zwanger! :woa:
:P
Hahahaah! Zou ik ook hebben. Ik ben vd week ongesteld geworden. Over 2 weken ben ik dus vruchtbaar, haha. Ik zal vast hetzelfde hebbeb. Lol

Wat leuk om al jullie verhalen en plannen te lezen. Ik zal wat vaker gaan reageren want nu zit er elke keer een tijd tussen en dan is er ook alweer veel geschreven. Dus nog 1x even een algemene post.

Emanina: Ergens begrijp ik je wel, anderzijds: nu kun je nog gemakkelijk weg! Wat is 1 maand. En daarbij je bent nog jong! Het is dus niet zo dat je mega haast heb gezien je leeftijd. Ik ben benieuwd naar je ''keuze''.

Wat jammer dat jullie niet positief getest hebben Kenau en ......

Hoe lang zijn jullie al samen met je partner? Ik 2,5 jaar.

Wij gaan volgende week ongeveer naar Gelderland en Friesland. Voor 1,5 week. Even niets!
Verder niet echt bijzonderheden. Medicatie is bijna afgebouwd. Dinsdag ben ik medicatieloos. Haha.
Dit weekend niet echt plannen. Vandaar gerommeld in huis en morgen ook zo'n dagje! Heerlijk. Ook ik ben weer lekker aan het lezen :). Romannetje :)

Groetjes!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Ladenkastje! En gezellig even 1,5 week weg.

Wij zijn 5,5 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, nu wat meer tijd, wij waren onderweg naar huis en hebben een heerlijke week gehad! Nu een week werken weer en dan gaan we weer weg. Gekke planning maar kon even niet anders vanwege werkverplichtingen die tussendoor staan.

Mila, ik hoop dat de huisarts niet nodig zal zijn voor je (en voor wie dan ook) en dat het allemaal voorspoedig zal gaan.
Hoe was de dierentuin?

Suzan, ook bij jullie nu de schoolvakantie begonnen, lekker! En leuk dat jullie nog een week weggaan, wat gaan jullie doen? Goed vooruitzicht in elk geval!

Lynntje, ah balen... Maar op naar de tweede ronde ja!!

Greendale, snap dat je toch wel in spanning bent of je ongesteld wordt... Nog een week wachten..!

En Regina, ook jij in afwachting van de 28e dus..allemaal duimen dan maar, wie weet zeg!
Jullie zijn al op vakantie lees ik, lekker, geniet ervan!! Hoe gaat het met je oog nu?

Emanina, waarom, zou je niet op vakantie gaan? Misschien juist goed om het leven ook een soort van door te laten gaan?

Sjemm, balen ook en ook dat je cyclus wat wiebelt, hopelijk komt er toch snel een ritme, wel zo handig.

Parker, ben je aan je klusjes toegekomen vandaag? Dat boek wat je noemt, daar heb ik al eerder iemand over gehoord. Is het een aanrader? Ik ben dol op lezen, het mezelf verliezen in een mooi verhaal. Ik heb al wat titels verzamelt voor de komende weken en misschien is jouw boek ook wel wat? Waar gaat het over zonder de clou te verklappen? :)

Snunnie, wel goed afscheid genomen van je baan? Is ook niet fijn nee als je het er wel leuk hebt gehad.
Voel je je wat fitter vandaag?

Ladenkastje, fijn, bijna je medicatie afgebouwd. Hopelijk ga je je er goed bij voelen!
Mijn vriend en ik zijn vijf jaar samen trouwens.
Oh, en jij ook aan het lezen dus? Wat lees je nu?

Ik duik mijn bed in, morgen weer een dag!
Alle reacties Link kopieren
Lekker dat je nog een keertje weg gaat Evin! Blijven jullie weer in de buurt, of gaan jullie een ander soort vakantie doen? Het boek wat ik aan het lezen ben ik vind ik echt een aanrader; ik heb hem al een keertje gelezen en ben nu dus opnieuw begonnen. Het gaat over het leven van vier jongens/jonge mannen in New York die vanaf hun studententijd bevriend blijven. In het boek worden hun ups, downs en andere beslommeringen beschreven, met veel inzicht in hoe bepaalde gebeurtenissen in het leven hun sporen kunnen achterlaten. Hopelijk heb ik zo niet teveel verklapt :)

Hoe was het in de dierentuin Mila en Snunnie? Het was perfect weer voor een dagje uit!

Ik heb een paar kleine klusjes van de lijst kunnen strepen, maar de grote opruim-dingen zijn nog steeds blijven liggen haha. Het was ook veel te lekker weer om in huis te klussen, ben veel op pad geweest. Ik moet trouwens ook begin volgende week ongesteld worden, dus ik sluit me bij het clubje van Regina en Greendale aan. Duimen voor één of meerdere positieve testen! :blob:
Alle reacties Link kopieren
Oh ook spannend dus Parker! Ik moet zeggen, en hopelijk kom ik nu niet over als een tikkende hormoonbom: ik voel me de laatste week heel erg raar. Ik ben emotioneel, erg moe, vaker misselijk, etc. Toch is de kans heel erg klein dat ik zwanger ben denk ik, omdat wij voor het laatst op dinsdag seks hebben gehad terwijl mijn eisprong op zondag/maandag was.. Ik denk dat het echt spanning is, over het zwanger worden en nog wat andere factoren. Maar ik vind het wel een beetje gek.
Wie weet Greendale! De symptomen zijn in elk geval aanwezig :) wanneer kan je testen?

Lastig Emanina, snap het wel. Als je de keuze eenmaal gemaakt hebt wil je niet het risico lopen je eisprong te missen. Maar teveel druk erop leggen is ook niet echt bevorderend.

Gek idee Evin! Ik moet toch ook maar eens een app gaan downloaden

Ladenkastje spannend zeg bijna helemaal zonder medicatie. Hoe verloopt het afbouwen tot nu toe? Wel lekker er tussenuit, goeie timing!

Klinkt interessant Parker! Wat was de titel?
Ik had ook een lange lijst met klusjes gemaakt, maar niks van gekomen.. volgende week weer een kans ;-)
Pre-natale nesteldrang noemt mijn man het... haha

Iedereen verder een goed weekend gehad?
Wij hebben lekker rustig aangedaan en veel naar buiten geweest. Morgen nog een dagje vrij en dan nog 2 weken werken voordat we een week naar Duitsland gaan. Lekker genieten in de bergen.

Overigens nog steeds geen bloeding gehad nadat mirena verwijderd is, 3,5 week geleden. Benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang komt. Begin nu langzaamaan toch heeeeel klein beetje ongeduldig te worden :-?
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een vakantie geboekt. :) De reis lijkt niet gelijk te vallen met een ovulatie, maar als het wel zo is, is dat ook geen ramp. Ik ga naar Griekenland.

@Mila Zeven testen in zeven dagen tijd... Volgende maand begin ik een paar dagen later met testen. Het was ook pas de eerste keer, ik was bang de piek te missen. Maar haast hoef ik niet te maken, daar heb je gelijk in, Ladenkastje.

@Evin Jouw vruchtbare dagen vallen tegelijk met de mijne, misschien zijn we allebei wel zwanger. :-P

Regina, Greendale, Parker en andere wachters: fingers crossed!
emanina wijzigde dit bericht op 14-11-2019 14:00
1.88% gewijzigd
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
21-07-2019 22:58

@Evin Jouw vruchtbare dagen vallen tegelijk met de mijne, misschien zijn we allebei wel zwanger. :-P
Leuk dat je toch op vakantie gaat!
En oh grappig! Wie weet ja! Ik las alleen vandaag dat als je bent gestopt met de pil (zoals ik) je nauwelijks kans hebt om zwanger te raken voor je eerste ovulatie en menstruatie omdat je lichaam nog 'ontpilt' enzo. Noujaaaaa zeg. Hoop dat het niet klopt. ;-D
Alle reacties Link kopieren
@Evin Ik heb daar tegenstrijdige berichten over gelezen, afwachten maar!
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Hm ja, wat heb jij erover gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Op fora las ik bijvoorbeeld dat mensen wel meteen zwanger werden na het stoppen met de pil, maar ik las ook verhalen van mensen bij wie de menstruatie pas na een paar maanden op gang kwam.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje, merk je ook veel verschil nu je bijna medicatieloos bent?
Lekker vooruitzicht, even weg en even lekker niks!

Evin fijn dat je genoten hebt. Ook wel lekker dat je volgende week alweer een leuk vooruitzicht hebt. Lekker even weg! Waar gaan jullie heen?
Het werk is goed afgesloten. Ik heb met het hele weekend goed gevoeld, maar een iets te druk weekend, en het feit dat ik alles even moet verwerken zorgt vandaag voor hoofdpijn. Uit zich bij mij altijd als ik in rust kom tot hoofdpijn/migraine. Morgen of overmorgen ben ik vast weer helemaal top!
Ontpillen, ik weet niet zo goed of ik daar in geloof. Ik ken genoeg mensen die gewoon snel zwanger waren en waarbij de cyclus gelijk terug was. Maar goed dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen.

Parker, de dierentuin was leuk! We hadden er natuurlijk ook heerlijk weer bij. Het fijne bij dierentuinen vind ik Dan altijd dat je alleen bij de eetgelegenheden merkt dat het heel druk is en verder niet.
Ik snap dat het veel te lekker weer was! Ook daar moet je van genieten 😉

Spannend iedereen die aan het wachten zijn! En greendale wie weet, het zou best kunnen toch? Duimen dus!

Suzan, kan me voorstellen dat je lichtelijk ongeduldig wordt... duurt dan ook lang, zeker als je er zo op zit te wachten!

Emanina, lekker dat je toch even weggaat! Wat ontspanning is ook fijn.

Ik ga deze week lekker vooral niet te veel doen. Vandaag niks en dan de rest van de week maar in etappes het huis opruimen. Mijn man is vrijdag jarig en die viert dan in de avond ook gelijk zijn verjaardag. Dan hoef ik vrijdag niet nog als een wervelstorm door het huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens sinds stop met de pil vaak hoofdpijn, voel me nog steeds niet echt fit. Balen.

Snunnie, we gaan kamperen in Frankrijk! Vorige week waren we aan zee in Nederland!
Dat hele 'ontpil'-verhaal neem ik met een korreltje zout ook: zal echt voor ieder heel anders zijn, maar net hoe je lichaam erop reageert. Ik had na stoppen met pil eerder altijd wel snel weer een regelmatige cyclus trouwens, dus hopelijk nu ook.
Succes met het opruimen thuis, hopelijk ben je de komende hitte voor! (las dat het weer tegen de 40 graden kan worden, pff!!).

Ik ga nog even hard aan de slag deze week op mijn werk!
Alle reacties Link kopieren
Zo, net is mijn spiraaltje verwijderd. Het viel alles mee. Maar heel raar dat het nu allemaal gaat beginnen. Voor degene die al mogen testen, heel veel succes ! En iedereen een lekkere vakantie gewenst! Houden jullie er ook rekening mee met bijv. Geen alcohol drinken ?
Fijn dat het meeviel Paardenbloem! Hopelijk voor jou ook snel een positieve test :)

Ontpillen geloof ik ook niet zo in, zijn ook genoeg vrouwen zwanger geraakt omdat ze een pil (of meer;)) vergeten waren.

Wat goed dat je een vakantie hebt geboekt Emanina! Waar in Portugal ga je naar toe? Wij gaan in het najaar ook altijd die kant op.
Zo’n fijn land!

Morgen weer aan het werk, benieuwd of de airco het deze hittegolf aankan.. anders wordt het een hoop thuiswerken!
Is het bij jullie een beetje vol te houden als het zo warm wordt?
Alle reacties Link kopieren
Paardenbloem, fijn dat het goed is gegaan met het eruit halen!
Wat betreft alcohol: drink ik al nauwelijks. Ik zou het pas helemaal niet meer doen als ik weet dat ik zwanger ben.

Hoe houden jullie het uit met de hitte?? Beetje te doen?! Op kantoor mij bij hebben we geen airco maar is het nog redelijk te doen. Eind van de week zal dat wel anders zijn als de warmte naar binnen is gedrongen...!

Ik voel me opgeblazen en beetje misselijk sinds gister. Volgens mijn app vandaag ovulatie maar denk niet dat dat heel nauwkeurig kan zijn nu ik net met de pil ben gestopt. Ik heb het gevoel alsof ik ongesteld moet worden maar dat is ook weer te vroeg. Vaag, dit afwachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven