Zwanger worden vanaf Augustus 2019

09-07-2019 19:51 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het allemaal proberen, zwanger worden vanaf augustus 2019! :heart:

Om het overzichtelijk en persoonlijk te houden liever geen nieuwe mensen meer in de tabel. :daisy:

Wil je iets aanpassen, pas dan altijd de laatste tabel uit het topic aan a.u.b. Dan kan ik de laatste tabel weer in de OP zetten.






NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2: Uitgerekend
Enigma12-11437EersteIUIzwanger :heart:
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:16-08-20
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeenZwanger!:heart:08-06-20
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje1234526-12531TweedeMA in maart
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-20
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?537TweedeGeenZwanger!:heart:08-08-20
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Michie927-12527EersteGeen
Smurfin8815-12531EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 06:50
93.68% gewijzigd
Hoi ik ben sinds gisteren gestopt met anticonceptie. Ik ben dus iets eerder begonnen maar zou ook wel graag mee willen praten hier als het kan :-)
Alle reacties Link kopieren
soof82 schreef:
10-07-2019 10:10
Hoi ik ben sinds gisteren gestopt met anticonceptie. Ik ben dus iets eerder begonnen maar zou ook wel graag mee willen praten hier als het kan :-)
Tuurlijk, leuk!! Hebben jullie al meer kinderen of gaan jullie proberen voor de eerste?
Ik zal even wat meer vertellen :-)

Ik ben Sofie, 37 jaar en we hebben al een zoon van 10. Ben al 15 jaar samen met mijn man en al heel lang de wens voor een 2e kindje. Helaas door mijn angststoornis en gezondheidsprobleempjes steeds uitgesteld maar nu wel echt de knoop doorgehakt want ik word er niet jonger op.

Ben ook echt super enthousiast nu en blijf maar forums lezen. Ook niet echt goed maar liever dit dan dat de angst het weer overneemt denk ik dan maar.

Ik hoop dat er snel wat meer dames zich aansluiten bij deze groep. Leuk om zo gezellig te kunnen sparren met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je nu toch durft door te zetten! :cheer:
Ik heb zelf ook een angststoornis (wat toevallig) , gelukkig gaat het door behandeling nu echt veel beter met mij dan vroeger. Ik hoop dan ook echt tijdens de zwangerschap geen terugval te krijgen. Gelukkig kan ik er met mijn man wel goed over praten, en meestal helpt dat al erg om gewoon mijn hart even te luchten en even te ventileren. Ik ga er dus vol goede moed in. :)
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Ik schrijf graag mee!
Wij willen er begin augustus weer voor gaan. Ik gebruik al een tijdje de pil niet meer en ben gestart met vitamines.
Ik ben 35 en we hebben al twee kindjes van 4 en 2. De vorige keren ging het zwanger worden heel vlot (daarmee zijn we heel erg gezegend). Ben benieuwd hoe dat nu gaat zijn...
Alle reacties Link kopieren
Welkom springmommy!
Ik ben zelf trouwens begin 30, dus tot nu toe zijn we allemaal dertigers. :D
Hoi Springmommy welkom :-)

Leuk tot nu toe 30ers....

Is het een idee als er straks meer dames zich aansluiten om dan een klein tabelletje te maken met de namen enz? Ben zelf best vergeetachtig en zag het bij andere groepen en is lekker overzichtelijk haha.

@lila wat toevallig ook een angststoornis. Ik ben dus ook erg bang voor een terugval maar ben wel blij dat nu na jaren eindelijk wel het enthousiasme voor nog een zwangerschap groter is dan de angst. Al ben ik nu wel angstig of alles wel lukt ivm mijn leeftijd. Ik kan er met partner ook goed over praten maar begrijpen doet hij het niet helemaal omdat hij de meest relaxte persoon is die ik ken. We zijn dus daarin totaal verschillend (ook wel fijn soms).
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik ben ook recent gestopt. 2 lange cyclussen achter de rug dus daar moet nog regelmaat in komen. Heb vanmiddag toevallig teunisbloemolie gekocht die daar misschien wat in helpt. Ben ook begin 30 en wij kijken uit naar ons eerste kindje ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Sheika, leuk dat je ook mee schrijft!
Hoop dat de olie helpt! Had je voorheen regelmatige cycli?
Spannend hé. Deze periode.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik zou ook graag meeschrijven, ik ben 28 en mijn man 30 en willen ook graag een 1e kindje.
Ik ben in juni gestopt met de pil en ben nu aan het wachten op mijn eerste echte menstruatie. Helaas zit ik al op dag 31 van mijn cyclus en niets wijst er op dat het er aan zit te komen, dus ben bang dat dit lang kan gaan duren.
Maar ik heb dan ook 13 jaar de pil gebruikt, dus raar is het niet dat het langer duurt...
Alle reacties Link kopieren
@baconstrip gezellig! Je lichaam zal idd wel even moeten wennen weer... Maar kan ook snel gaan!

Wat leuk ook al die eerste kindjes!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop eigenlijk dat het snel komt aangezien we over 8 dagen op vakantie gaan haha.

Gaan jullie ovulatietesten gebruiken? Wij willen het iig eerst gewoon zonder proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, irritant hé. Ik ben nu ook ongesteld op vakantie. Grr. Heb geen echt regelmatige cyclus. Nooit gehad ook . Maar goed.
Ik ga geen ovulatietesten gebruiken iei. Eerst maar gewoon ontspannen kijken wat er gebeurt...
Alle reacties Link kopieren
Baconstrip schreef:
12-07-2019 09:00
Hoi Dames,

Ik zou ook graag meeschrijven, ik ben 28 en mijn man 30 en willen ook graag een 1e kindje.
Ik ben in juni gestopt met de pil en ben nu aan het wachten op mijn eerste echte menstruatie. Helaas zit ik al op dag 31 van mijn cyclus en niets wijst er op dat het er aan zit te komen, dus ben bang dat dit lang kan gaan duren.
Maar ik heb dan ook 13 jaar de pil gebruikt, dus raar is het niet dat het langer duurt...
Ik heb zo uitgekeken naar die eerste keer. Wat een opluchting was het toen die kwam en voor mij de bevestiging kwam dat alles het wel deed. Ik denk niet dat het gek is dat het zo lang duurt. Ik heb een cyclus van 38 en de laatste 48 achter de rug. Ik hoop voor jou dat het er snel aan komt.

@ ... Ik was vroeger volgens mij ook niet regelmatig ongesteld. In mijn tienerjaren vond ik dat heerlijk. Maar nu puntje bij paaltje komt is dat dus helemaal niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Springmommy schreef:
12-07-2019 10:52
Ja, irritant hé. Ik ben nu ook ongesteld op vakantie. Grr. Heb geen echt regelmatige cyclus. Nooit gehad ook . Maar goed.
Ik ga geen ovulatietesten gebruiken iei. Eerst maar gewoon ontspannen kijken wat er gebeurt...
Ah dat is echt niet leuk! Wij gingen een weekje terug naar de sauna. Voorheen was dat nooit een probleem want ik wist exact wann ik ongesteld werd met de pil. Nu was ik dus over tijd en bang dat het dan net die dag zo komen! Vind je het niet ''eng'' met zwemmen en zonnen? haha
Alle reacties Link kopieren
Sheikha schreef:
12-07-2019 11:13
Ah dat is echt niet leuk! Wij gingen een weekje terug naar de sauna. Voorheen was dat nooit een probleem want ik wist exact wann ik ongesteld werd met de pil. Nu was ik dus over tijd en bang dat het dan net die dag zo komen! Vind je het niet ''eng'' met zwemmen en zonnen? haha
Ja, ik was de laatste tijd dat ik de pil gebruikte helemaal niet ongesteld (en daarvoor niet vanwege zwangerschap), want gebruikte de minipil. Dus was wel weer even wennen zullen we maar zeggen. En idd al dagen met maandverband rondlopen voor het geval dat ha ha.
O, heerlijk hé, sauna! Wil ik binnenkort ook weer eens doen.
Leuk dat de groep groeit!
Ik heb zelf afgelopen dinsdag mijn spiraal verwijderd na 10 jaar en ben donderdag onwijs ongesteld geworden met alle klachten die erbij komen. Wist even niet wat me overkwam na 10 jaar geen menstruatie. Aan de andere kant nog nooit zo blij geweest met menstruatie haha want ik kijk echt uit naar de komende weken.

Ik ga trouwens wel aan de slag met ovulatietesten. Ik weet t is erg snel maar ik ben al een beetje op leeftijd en wil toch de natuur dan een handje helpen.

Ben ik trouwens de enige die 3x per dag op het forum kijkt uit enthousiasme? 🤣 Ik kan er namelijk verder nog met niemand over praten maar kijk zo uit naar alles. Zo fijn om er hier dan over te kunnen praten met anderen.
Alle reacties Link kopieren
soof82 schreef:
12-07-2019 13:43
Leuk dat de groep groeit!
Ik heb zelf afgelopen dinsdag mijn spiraal verwijderd na 10 jaar en ben donderdag onwijs ongesteld geworden met alle klachten die erbij komen. Wist even niet wat me overkwam na 10 jaar geen menstruatie. Aan de andere kant nog nooit zo blij geweest met menstruatie haha want ik kijk echt uit naar de komende weken.

Ik ga trouwens wel aan de slag met ovulatietesten. Ik weet t is erg snel maar ik ben al een beetje op leeftijd en wil toch de natuur dan een handje helpen.

Ben ik trouwens de enige die 3x per dag op het forum kijkt uit enthousiasme? 🤣 Ik kan er namelijk verder nog met niemand over praten maar kijk zo uit naar alles. Zo fijn om er hier dan over te kunnen praten met anderen.
Ik heb ook nog nooit zo uit gekeken naar mijn menstruatie haha. Normaal heb ik tijdens de pil echt nul klachten, geen buikpijn etc.

Ik zit de hele dag op het forum :-$ Het is nu tegen de vakantie enorm rustig op mijn werk dat ik daar genoeg tijd voor heb haha.
Baconstrip schreef:
12-07-2019 14:02
Ik heb ook nog nooit zo uit gekeken naar mijn menstruatie haha. Normaal heb ik tijdens de pil echt nul klachten, geen buikpijn etc.

Ik zit de hele dag op het forum :-$ Het is nu tegen de vakantie enorm rustig op mijn werk dat ik daar genoeg tijd voor heb haha.
Nou dan ben ik gelukkig niet de enige. Ik heb dus op werk momenteel ook geen zak te doen haha. 😁
Alle reacties Link kopieren
soof82 schreef:
12-07-2019 13:43
Leuk dat de groep groeit!
Ik heb zelf afgelopen dinsdag mijn spiraal verwijderd na 10 jaar en ben donderdag onwijs ongesteld geworden met alle klachten die erbij komen. Wist even niet wat me overkwam na 10 jaar geen menstruatie. Aan de andere kant nog nooit zo blij geweest met menstruatie haha want ik kijk echt uit naar de komende weken.

Ik ga trouwens wel aan de slag met ovulatietesten. Ik weet t is erg snel maar ik ben al een beetje op leeftijd en wil toch de natuur dan een handje helpen.

Ben ik trouwens de enige die 3x per dag op het forum kijkt uit enthousiasme? 🤣 Ik kan er namelijk verder nog met niemand over praten maar kijk zo uit naar alles. Zo fijn om er hier dan over te kunnen praten met anderen.

Ik ben nieuw op dit forum en niet heel actief. Vandaag wel, want ik heb eindelijk een groepje gevonden waar ik dit mee kan delen :D
Thuis en in het weekend kijk ik eigenlijk nooit... En ik verzet heus werk op kantoor. Maar zo af en toe zijn er momenten dat je ook even wat anders wil doen.

Herken ook helemaal dat blij zijn met je menstruatie. Vroeger haatte ik het. Nu we bezig zijn met zwanger raken komen er ook allemaal nieuwe termen voorbij voor mij als NOD en LF. Het is alsof er een hele wereld voor mij open gaat. Bij jullie ook? Diegene die voor een 1e kindje gaan?
Ik weet niet wat LF is :-D

Mijn zoon is al 10 en ik moet zeggen dat het soms lijkt alsof ik niet eens meer weet hoe het was toen hij baby was. Lijkt zo lang geleden. Ook de zwangerschap ben ik een beetje vergeten behalve dat ik vaak beroerd was.
Alle reacties Link kopieren
@Sheikha! Welkom!

@Soof: Het is bij mij ook nog afwachten hoe mijn cyclus gaat zijn. Ik heb al heeeeeeel lang een spiraal. We gaan eerst nog lekker samen op reis, daarna gaat de spiraal eruit. Ik had hem ook voor de reis kunnen laten verwijderen, maar ik was juist bang dat ik dan op reis hevig ongesteld zou worden en daar had ik niet zoveel trek in (ben met de spiraal nooit ongesteld namelijk, dus dat zal voor mij ook echt even weer wennen zijn!!).

Wij gaan niet aan de slag met ovulatietesten. We kijken als mijn spiraal eruit is eerst maar eens waar het schip strandt.

Het is inderdaad leuk om er hier over te praten, omdat je over het algemeen (wij tenminste) niet aan de grote klok hangt dat je gaat ‘proberen’. Ik denk dat het, als het lukt, voor veel mensen ook echt een verrassing zal zijn bij ons. ;-D

Ik zal binnenkort even een schema maken in de OP, goed idee!
Alle reacties Link kopieren
NOD staat voor Niet Ongesteldheid dag. De dag die je wist dat zou komen, zullen we maar zeggen...
Nee, de dag waarop je volgens hee cyclus ongesteld zou moeten worden, maar dat hopelijk dus niet wordt.

LF is luteale fase, fase tussen eisprong en menstruatie. Die moet lang genoeg zijn, anders heeft de bevruchte eicel niet genoeg tijd om in te nestelen.

Dat dus.

Ik probeer mijn smartphone gebruik en beetje te verlagen, dus probeer als ik thuis ben niet teveel te kijken, maar bv alleen als de kids slapen...
Alle reacties Link kopieren
@lila lilly : Goed idee om een tabel te maken, houd het overzichtelijk en kunnen we bij houden wanneer de NOD van iedereen is en wanneer we dus met spanning op goed nieuws zitten te wachten ;)

Is het een idee om dan even je gegevens in het vetgedrukt onderaan je post te zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven