Kwarktaart mer rauw ei gegeten

10-07-2019 18:36 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een stuk taart gegeten waar rauw ei in verwerkt zit. Ik had van te voren de ZwangerHap app geraadpleegd, kwarktaarten stonden als veilig gemarkeerd. Aangezien ik de laatste tijd zo paniekerig was om van alles en nog wat, probeerde ik het toch los te laten. Ergens had ik na afloop toch een knagend gevoel. Ik heb met de desbetreffende bakkerij gebeld en mijn gevoel werd bevestigd. Er zijn rauwe eieren in verwerkt.

Ik heb al contact gehad met de verloskundige, moet even in de gaten houden of ik niet ziek wordt. Toch zijn mijn zorgen niet helemaal weggenomen.

Ik weet niet zo goed wat ik verwacht qua reacties, maar wilde het toch even van me afschrijven. Wellicht iemand die tijdens de zwangerschap ook rauwe eieren heeft genuttigd of daar meer over weet...
Alle reacties Link kopieren
Echt hou op, zoek hulp!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat zou je er nu nog aan willen doen dan?
Kans van 1 op 20.000 dat er een salmonella besmetting is en dan is er meestal ook niks loos voor de baby. Dus de kans is minimaal. Relax geniet van je zwangerschap. Als je zo paniekerig bent moet je dit wellicht met je huisarts bespreken.
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 10-07-2019 18:41
26.61% gewijzigd
Je draaft door.
Alle reacties Link kopieren
Tja, volgens mij kan je niet veel meer dan afwachten. Of, als het heel kort geleden is, de vingers in je strot. Meer opties zijn er niet. Als anderen er wel/niet ziek van geworden zijn, zegt dat nog niks over jou.
Dus; heel vervelend, maar niks meer aan tw doen. Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
10-07-2019 18:37
Echt hou op, zoek hulp!
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
O ik heb geloept; inderdaad, zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je geloept en ik zou echt dringend psychische hulp zoeken.
Een rauw ei is niet schadelijk, hoe jij met je zwangerschap omgaat kan wel schadelijk zijn voor de baby.
Zanahoria schreef:
10-07-2019 18:41
Ik heb je geloept en ik zou echt dringend psychische hulp zoeken.
Een rauw ei is niet schadelijk, hoe jij met je zwangerschap omgaat kan wel schadelijk zijn voor de baby.
En zeker voor het het kind als het geboren is als je zo’n overbezorgde moeder wordt, want tja een klein kind gaat heel vaak ziek worden.
Ben je al op babymoon geweest TO?
Alle reacties Link kopieren
@Snowpink: Ja mijn babymoon heb ik al achter de rug gehad. Ik durfde bijna niks te eten.
Je kunt op internet lezen over de risico's van rauwe eieren, namelijk de besmetting met salmonella e.d.
Gelukkig zijn tegenwoordig maar heel weinig eieren besmet. Ze raden het af omdat zwangeren een risicogroep zijn met wat minder afweer. Als je op voedingscentrum zoekt blijkt 3 op de 10.000 eieren besmet. Je kans op het eten van een besmet ei is dus 0,03% en dan kan het nog zijn dat je, als je gezond bent, toch niet ziek wordt.

Overigens vind ik het compleet van de zotte dat de bakkerij rauw ei in kwarktaart gebruikt. Überhaupt hoort de bakkerij dat dan aan te geven, want normaliter is het óf een koelkasttaart (daar zit alleen kaas en slagroom in) of een taart met kaas uit de oven met eieren, maar dan zijn de ingrediënten gaar en is dus de bacterie al dood. Je hoeft bij een taart er niet van uit te gaan dat er rauw ei in zit.
ja ik en mijn kinderen zijn nu volwassen
KokoRose schreef:
10-07-2019 18:47
@Snowpink: Ja mijn babymoon heb ik al achter de rug gehad. Ik durfde bijna niks te eten.
Waar ben je uiteindelijk geweest?

Amper eten is zo nog slechter voor de baby dan 1 keer iets met een rauw ei hoor.
joysjuhhh schreef:
10-07-2019 18:47
Je kunt op internet lezen over de risico's van rauwe eieren, namelijk de besmetting met salmonella e.d.
Gelukkig zijn tegenwoordig maar heel weinig eieren besmet. Ze raden het af omdat zwangeren een risicogroep zijn met wat minder afweer. Als je op voedingscentrum zoekt blijkt 3 op de 10.000 eieren besmet. Je kans op het eten van een besmet ei is dus 0,03% en dan kan het nog zijn dat je, als je gezond bent, toch niet ziek wordt.

Overigens vind ik het compleet van de zotte dat de bakkerij rauw ei in kwarktaart gebruikt. Überhaupt hoort de bakkerij dat dan aan te geven, want normaliter is het óf een koelkasttaart (daar zit alleen kaas en slagroom in) of een taart met kaas uit de oven met eieren, maar dan zijn de ingrediënten gaar en is dus de bacterie al dood. Je hoeft bij een taart er niet van uit te gaan dat er rauw ei in zit.

Waarom moeten ze dat aangeven? Wellicht hebben ze gepasteuriseerde eieren gebruikt. Hysterie dit.
Alle reacties Link kopieren
Och Meis...ga hulp zoeken, echt!!!!!
Ik zou meteen naar de EH rennen. Echt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ja het zal allemaal wel mee vallen zolang je geen cholera op loopt door naar Hiati op vakantie te gaan is de kans groot dat het goed gaat. De stress en angst die jij jezelf aan doet zijn erger dan dat stukje taart.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
KokoRose schreef:
10-07-2019 18:47
@Snowpink: Ja mijn babymoon heb ik al achter de rug gehad. Ik durfde bijna niks te eten.
Oh daar geef je wel antwoord op, maar dat je beter even met je paniekerige gedoe langs een dokter of een psych kan gaan, niet?

Aandachttrekker dus!
bakker gebruiken gepasteuriseerde eieren.
viva-amber schreef:
10-07-2019 18:55
Mmm, ja het zal allemaal wel mee vallen zolang je geen cholera op loopt door naar Hiati op vakantie te gaan is de kans groot dat het goed gaat. De stress en angst die jij jezelf aan doet zijn erger dan dat stukje taart.
Stress is voor het ongeboren kind is bewezen nadelig voor de ontwikkeling. Nogmaals zoek hulp voor nu en voor later.
Ik vraag me echt af wat mensen bezield een kind (=grootste zorg ever) op de wereld te zetten als ze zelf al zo panisch in het leven staan.
Ongeboren baby's voelen heel goed stress aan en daar worden ze niet gelukkig van. Als je zo doorgaat krijg je straks een baby met een burn out.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
10-07-2019 19:02
Stress is voor het ongeboren kind is bewezen nadelig voor de ontwikkeling. Nogmaals zoek hulp voor nu en voor later.
Dit
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven