Hoe ging 2e bevalling?

03-08-2019 11:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben op dit moment 34 weken zwanger van de tweede. Hij de eerste ben ik ingeleid bij 41+1 en een dag later bevallen. Ik hoop zo dat het deze keer vanzelf komt. Dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn bij de tweede. En dan vooral dames die ook overtijd zijn ingeleid bij de eerste. Is het de tweede keer wel spontaan begonnen en met welk termijn?
Het zegt niks over mijn situatie maar ik ben nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
De eerste kwam bij mij spontaan en de tweede werd ingeleid. Andersom dus.
Geen vergelijkbare situatie met de jouwe, maar bij de tweede ben ik met ruim 38 weken bevallen. Ze hebben mijn vliezen in het ziekenhuis gebroken maar de bevalling begon spontaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me dat ook af bij de tweede en heb er toen ook een topic over geopend :)

zwanger/eerste-te-laat-tweede-ook/list_ ... #p29692930

Bij de eerste ben ik ingeleid en uiteindelijk bij 41+5 bevallen. Bij de tweede ben ik twee keer gestript. Eerste keer deed weinig, bij tweede keer begonnen drie uur later de weeën en 3,5 uur daarna was m’n zoon geboren.

Volgens m’n verloskundige heeft strippen vaak een goed effect bij tweede (of volgende) zwangerschappen, dus mocht je weer overtijd lopen, kan ik het van harte aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ingeleid met 39+6 wegens medische redenen.

Bij de 2e ingeleid met 41+3 omdat ze wel lekker zat en strippen etc niks deed. Overigens wel enorm snel bevallen toen de inleiding eenmaal gestart was. Ze was er met een half uur vanaf de eerste wee.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
2x bevallen met 39+6.

Hopelijk komt het bij jou de 2e keer vanzelf op gang!
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ben ik bevallen met 41:3, bij de tweede met 41:5. Allebei spontaan gestart, prima bevallingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij allebei bevallen met 41-1. Bij de eerste spontaan (al had ik anders wel na het weekend voor een inleiding gegaan) en hele lange bevalling, met ruggenprik en weeënopwekkers.
Bij de tweede een ballonnetje gekregen, waarna in de loop van de dag de weeën spontaan begonnen en ik binnen 3 uur na de eerste pijnlijke weeën een kind in m’n armen had.

Bij mij zei de verloskundige dat ik gewoon langere zwangerschappen heb. Ik heb een ruim bekken, dus de eerste daalde heel laat in en de tweede pas tijdens de bevalling, dan is er ook weinig druk op de baarmoedermond natuurlijk. Maar die tweede bevalling was echt totaal niet te vergelijken met de eerste, hoewel ik op beide positief terugkijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de eerste ingeleid met 39 weken.
De 2e kwam spontaan met 35 weken.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
03-08-2019 12:28
Ik ben bij allebei bevallen met 41-1. Bij de eerste spontaan (al had ik anders wel na het weekend voor een inleiding gegaan) en hele lange bevalling, met ruggenprik en weeënopwekkers.
Bij de tweede een ballonnetje gekregen, waarna in de loop van de dag de weeën spontaan begonnen en ik binnen 3 uur na de eerste pijnlijke weeën een kind in m’n armen had.

Bij mij zei de verloskundige dat ik gewoon langere zwangerschappen heb. Ik heb een ruim bekken, dus de eerste daalde heel laat in en de tweede pas tijdens de bevalling, dan is er ook weinig druk op de baarmoedermond natuurlijk. Maar die tweede bevalling was echt totaal niet te vergelijken met de eerste, hoewel ik op beide positief terugkijk hoor.
En hoever was je bij de tweede zwanger?
Ik denk dat t bij mij vergelijkbaar is. De eerste is pas bij 39 weken ofzo ingedaald. Draaide met 38 weken nog alle kanten op haha
Dus ben benieuwd nu.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
03-08-2019 11:51
Ik vroeg me dat ook af bij de tweede en heb er toen ook een topic over geopend :)

zwanger/eerste-te-laat-tweede-ook/list_ ... #p29692930

Bij de eerste ben ik ingeleid en uiteindelijk bij 41+5 bevallen. Bij de tweede ben ik twee keer gestript. Eerste keer deed weinig, bij tweede keer begonnen drie uur later de weeën en 3,5 uur daarna was m’n zoon geboren.

Volgens m’n verloskundige heeft strippen vaak een goed effect bij tweede (of volgende) zwangerschappen, dus mocht je weer overtijd lopen, kan ik het van harte aanraden.
Thanks voor je verhaal ! Klinjt Lekker goed. Met welk termijn ben je uiteindelijk bevallen?
Ik heb ook al aan de vk gevraagd over het strippen. Dat doen ze hhier bij een termijn van 41 weken. Ik hoopte eigenlijk eerder haha.

Ik ga je topic lezen thanks!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames voor jullie antwoorden
Procne schreef:
03-08-2019 11:51
Ik vroeg me dat ook af bij de tweede en heb er toen ook een topic over geopend :)

zwanger/eerste-te-laat-tweede-ook/list_ ... #p29692930

Bij de eerste ben ik ingeleid en uiteindelijk bij 41+5 bevallen. Bij de tweede ben ik twee keer gestript. Eerste keer deed weinig, bij tweede keer begonnen drie uur later de weeën en 3,5 uur daarna was m’n zoon geboren.

Volgens m’n verloskundige heeft strippen vaak een goed effect bij tweede (of volgende) zwangerschappen, dus mocht je weer overtijd lopen, kan ik het van harte aanraden.
Tja het zegt niet alles. Ik ben bij de eerste bevallen bij 39+2. Gister was ik 40+4 (wij verwachten een groot kindje daarom nu 'al') en hebben ze geprobeerd te strippen maar lukte niet. Inleiding staat gepland ben benieuwd of ie voor die tijd nog zelf komt.
anoniem_6499814617cfa wijzigde dit bericht op 03-08-2019 13:04
2.71% gewijzigd
Ik zal je mijn tweede bevalling besparen.Was een drama.
Succes met de laatste loodjes en de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
Bij de 1e ingeleid met 39 weken. De 2e kwam spontaan (wel na een keer gestript te zijn twee dagen eerder) met 39.2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ingeleid met 35+5 vanwege pre-eclampsie. Dat duurde vier dagen (het ziekenhuis nam er de tijd voor). De weeën begonnen uiteindelijk in de nacht van woensdag op donderdag en op vrijdagavond even over elven is onze zoon geboren.

De tweede was ook een inleiding; ik ben met 38+6 ingeleid ivm het risico op herhaling van PE. Op donderdag tabletten gekregen die niet veel deden, maar wel genoeg om vrijdagochtend om een uur of tien de vliezen te breken een infuus met weeënopwekkers in te zetten. Uiteindelijk is onze tweede om half twaalf geboren.

Het inleiden ging iets sneller maar verder was de bevalling vergelijkbaar; ik reageerde traag op de tabletten en de eerste zes cm duurden ruim 12 uur, maar daarna ging het heel snel. Ik heb ook ongeveer even lang moeten persen (19 minuten bij de eerste, 18 minuten bij de tweede) ondanks het feit dat de jongste 1650 gram zwaarder was. Ik hoopte heel erg dat de tweede uit zichzelf zou komen omdat ik toen bijna 39 weken was, maar helaas. Ik vermoed dat ze anders allebei tot 42 weken waren blijven zitten.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ben ik ingeleid ( ballonkatheter, vliezen breken, infuus). Duurde lang, 28 uur, voordat ik beviel van dochter. Inleiding ivm oplopende bloeddruk en groot kind ( uiteindelijk 4400 gram).

Afgelopen maandagochtend ben ik precies op dezelfde termijn als bij dochter 1, spontaan bevallen van een tweede dochter. 40 weken en 5 dagen. Na twee strippogingen.

Binnen 2,5 uur was het thuis gepiept, van eerste wee tot de daadwerkelijke geboorte. Nooit verwacht dat ze zich uit zichzelf zou melden, nooit gedacht dat ik thuis zou bevallen en nooit gedacht hoe geweldig ik dat hele bevallen kon vinden.
Een ware droombevalling. Een week geleden had ik iedereen voor gek verklaard als dit me was verteld ;-) Oh en deze dochter was nog groter, 4700 gram.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 16:34
13.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Monkey123 schreef:
03-08-2019 13:00
Thanks voor je verhaal ! Klinjt Lekker goed. Met welk termijn ben je uiteindelijk bevallen?
Ik heb ook al aan de vk gevraagd over het strippen. Dat doen ze hhier bij een termijn van 41 weken. Ik hoopte eigenlijk eerder haha.

Ik ga je topic lezen thanks!
Bij de tweede ben ik bij 40+2 bevallen.
Ik zou bij je vk toch aandringen op strippen, mocht je daar voor willen gaan. Als je eenmaal je uitgerekende datum voorbij bent, nemen de risico’s alleen maar toe en strippen is een simpele manier om de kans op een natuurlijke bevalling te vergroten.
Alle reacties Link kopieren
Eerste: bij 38+6
Ik werd ingeleid en bij mij duurde het in totaal 4,5 uur (3,5 uur ontsluitingsweeën en 1 uur persweeën). Ik had een weeënstorm en ik heb toen naar pijnstilling gevraagd (morfine). Was een fijne bevalling.

Tweede: bij 39+6
Ik zou bij 40 weken worden ingeleid, i.v.m. een groot kind (viel achteraf reuze mee, ruim 8 pond). Bevalling kwam echter spontaan op gang. Totaal duurde het minder dan 3,5 uur, waarvan 5 minuten persweeën. Geen pijnstilling dit keer, want ik kon voldoende rust vinden tussen de weeën en de ontsluitingsweeën waren zo veel beter te doen dan bij de eerste. Het was een droombevalling.

In week 39 van de tweede heb ik wel alles eraan gedaan, of ik er nou in geloofde of niet, om de bevalling op gang te laten komen: acupunctuur, dadels eten, squats, traplopen, voetreflexmassage, pittig eten, veel wandelen, vaak heel gezellig gehad met manlief, frambozenbladthee. Zo'n beetje alles dus (volgens mij was ik alleen de ananas vergeten).

Succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Nee, helaas ook weer met de max termijn gehaald middels inleiding. Toen wel met een proactieve ruggenprik want noooway nog een keer die opgewekte weeenstorm mee te maken
Alle reacties Link kopieren
Eerste 41.6 spontaan bevallen na drie keer gestript te zijn. Duurde 19 uur, moeizame ontsluiting, uiteindelijk met vacuümpomp en flinke knip geboren.

Tweede 40.2 spontaan, niet gestript o.i.d. Begon met gebroken vliezen, twee uur later begonnen de weeën rustig, vier uur later baby geboren. Alles ging super, klein scheurtje, geen toeters en bellen verder. Vond het echt droombevalling.

Succes met de laatste loodjes en ik wens je een goede bevalling, en op tijd
Alle reacties Link kopieren
Eerste 41.6 spontaan bevallen na drie keer gestript te zijn. Duurde 19 uur, moeizame ontsluiting, uiteindelijk met vacuümpomp en flinke knip geboren.

Tweede 40.2 spontaan, niet gestript o.i.d. Begon met gebroken vliezen, twee uur later begonnen de weeën rustig, vier uur later baby geboren. Alles ging super, klein scheurtje, geen toeters en bellen verder. Vond het echt droombevalling.

Succes met de laatste loodjes en ik wens je een goede bevalling, en op tijd
Eerste kwam met 39.6 dagen en duurde heel lang. Tweede zwangerschap was een tweeling, geboren met 38.5, eerste wee rond 2 uur en om 18.42 en 18.45 geboren. Derde was een stort bevalling, bij 39.4 binnen een uur vanaf de eerste wee geboren. Je kan er echt geen peil op trekken maar over het algemeen gaat de 2e bevalling sneller en makkelijker. Ik wens je een snelle en fijne bevalling toe!
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
04-08-2019 00:50
Eerste 41.6 spontaan bevallen na drie keer gestript te zijn. Duurde 19 uur, moeizame ontsluiting, uiteindelijk met vacuümpomp en flinke knip geboren.

Tweede 40.2 spontaan, niet gestript o.i.d. Begon met gebroken vliezen, twee uur later begonnen de weeën rustig, vier uur later baby geboren. Alles ging super, klein scheurtje, geen toeters en bellen verder. Vond het echt droombevalling.

Succes met de laatste loodjes en ik wens je een goede bevalling, en op tijd
Wow dit hoop ik ook mee te maken!
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
03-08-2019 15:50
Bij de tweede ben ik bij 40+2 bevallen.
Ik zou bij je vk toch aandringen op strippen, mocht je daar voor willen gaan. Als je eenmaal je uitgerekende datum voorbij bent, nemen de risico’s alleen maar toe en strippen is een simpele manier om de kans op een natuurlijke bevalling te vergroten.
Ga ik zeker doen. Ik wil eigenlijk ook echt met 41 weken wel ingeleid worden ivm risico's
Ik zou het mezelf nooit vergeven dat er iets gebeurd omdat ik perse wil dat het natuurlijk op gang kwam. Dus als ik over tijd ben zal ik het zeker gaan vragen om te strippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven