Lesbisch en kinderwens

03-08-2019 21:21 18 berichten
Ik ben heel benieuwd of er hier meiden zijn die ervaring hebben met het vervullen van een kinderwens zonder mannelijke partner.
Wat waren jullie afwegingen en waarom?
Anonieme/niet anonieme/bekende donor
Co ouderschap of juist niet
Zelfinseminatie of kliniek
Etc.
Wij zijn volop aan het orienteren en het lijkt me leuk om in contact te komen met iemand in dezelfde fase of met al ervaring
Groetjes
Nóg geen ervaring mee. Het lijkt me ook geen gemakkelijke overweging. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een anonieme donor lijkt me niet ethisch als ik eerlijk ben. Geen van de stellen die ik ken die in de laatste jaren ouder zijn geworden hebben voor een anonieme donor gekozen. Alle donoren kwamen of uit een Nederlands traject (dus bekende donor) of kwamen uit de eigen kring.
Hallo Mikla,

Mijn vriendin en ik hebben dezelfde vraagstukken:) we staan ook nog best wel aan het begin van alles, dus daar kan ik nog geen mening over geven,maar mocht je eens willen kletsen stuur me gerust een pb. Waar wij binnenkort heengaan is naar een bijeenkomst van de stichting meer dan gewenst. Daar geven ze ook meer informatie oa over lesbisch ouderschap etc. En er zijn ook ervaringsdeskundigen en bijv. Kinderen van homo ouders. Misschien eens kijken voor een bijeenkomst bij jullie in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Ken je Joyce en Scarlett van ik vrouw van jou? Die hebben via hun youtube kanaal een donor gevonden.. Heel bijzonder! Verder heb ik geen tips, maar ik volg deze dames graag dus misschien wel leuk, ze hebben veel over dit onderwerp ook geschreven op hun blog!
Alle reacties Link kopieren
Hey Mikla.
Wij zitten nu in hetzelfde traject. Stuur me gerust een pb!
miloen schreef:
03-08-2019 22:46
Hallo Mikla,

Mijn vriendin en ik hebben dezelfde vraagstukken:) we staan ook nog best wel aan het begin van alles, dus daar kan ik nog geen mening over geven,maar mocht je eens willen kletsen stuur me gerust een pb. Waar wij binnenkort heengaan is naar een bijeenkomst van de stichting meer dan gewenst. Daar geven ze ook meer informatie oa over lesbisch ouderschap etc. En er zijn ook ervaringsdeskundigen en bijv. Kinderen van homo ouders. Misschien eens kijken voor een bijeenkomst bij jullie in de buurt?
Hi!
Wat leuk wij hebben gister ook kaartjes gekocht daarvoor. Ben erg benieuwd.
Lijkt me leuk om wat te kletsen! Uit welke regio komen jullie?
Hufflepuf schreef:
03-08-2019 22:51
Ken je Joyce en Scarlett van ik vrouw van jou? Die hebben via hun youtube kanaal een donor gevonden.. Heel bijzonder! Verder heb ik geen tips, maar ik volg deze dames graag dus misschien wel leuk, ze hebben veel over dit onderwerp ook geschreven op hun blog!
Ja ik volg hen, erg leuk! En ze hebben zo'n leuke donor gevonden. Helaas niet echt mogelijk voor ons op die manier haha
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee kindjes van een bekende donor. We hebben geluk gehad hiermee. Wel hebben we djt via het ziekenhuistraject gedaan ivm stukje zekerheid. Beiden hebben we een kindje gedragen.
Volgens mij is de wachtrij voor onbekende donoren enorm!

Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic ‘kind in je uppie’ wat inmiddels bij deel 9 is of zo en hier over gaat. Zijn zowel alleenstaande vrouwen als lesbische vrouwen in een relatie die daar meeschrijven. Vrijwel iedereen daar heeft al deze overwegingen ook gehad, dus kom langs zou ik zeggen.
Suikerwafel schreef:
04-08-2019 08:11
Wij hebben twee kindjes van een bekende donor. We hebben geluk gehad hiermee. Wel hebben we djt via het ziekenhuistraject gedaan ivm stukje zekerheid. Beiden hebben we een kindje gedragen.
Volgens mij is de wachtrij voor onbekende donoren enorm!

Veel succes.
Ja klopt! Behalve via cryos dan. Alleen we weten nog niet zo goed wat we willen. Fijn dat jullie een bekende hebben gevonden!
Ziekenhuistraject in verband met zekerheid zei je. Bedoel je dat zij beter weten hoe en wat of is de kans via hun ook groter dan zelfinseminatie?
Alle reacties Link kopieren
Hi Mikla,

Wij worden binnenkort moeder van ons eerste kindje via een bekende donor (donor plus constructie) en zijn ook bekend met Meer dan gewenst. Mocht je meer willen weten, stuur gerust een pb.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
04-08-2019 23:09
Ja klopt! Behalve via cryos dan. Alleen we weten nog niet zo goed wat we willen. Fijn dat jullie een bekende hebben gevonden!
Ziekenhuistraject in verband met zekerheid zei je. Bedoel je dat zij beter weten hoe en wat of is de kans via hun ook groter dan zelfinseminatie?
Het maakt juridisch enorm veel verschil of een kind door sex of door kunstmatige inseminatie is ontstaan. In het eerste geval zijn er rechten en plichten voor de vader, die hij eventueel zou kunnen afdwingen (bv omgang, maar ook erfrechten van het kind etc). In het tweede geval is de donor wettelijk gezien niet de vader, en geldt dat niet.
Het maakt hiervoor niet uit of de inseminatie zelf of in het ziekenhuis gebeurd is, maar via het ziekenhuis kun je het natuurlijk wel ‘bewijzen’. Dit kan voor mensen een reden zijn om via een ziekenhuis te werken, ook als ze zelf een donor hebben.

‘Mijn’ ziekenhuis (ik heb zelf als alleenstaande een kindje van een donor) zegt dat de succeskansen niet echt verschillen, en doet in principe geen inseminaties met eigen donor ivm onnodige zorgkosten. Wat ze wel doen is het testen van de donor bv op infectieziekten en spermakwaliteit, zodat je niet voor niks bezig bent. En ze geven volgens mij instructies voor de procedure.

Wat ziekenhuizen willen/doen verschilt echt enorm, de een doet niks met eigen donoren om bovenstaande reden, de ander doet dan wel procedures. Dus zoek dat even goed op voordat je een ziekenhuis/kliniek kiest. Ze hebben het over het algemeen heel duidelijk op hun sites staan.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
04-08-2019 23:09
Ja klopt! Behalve via cryos dan. Alleen we weten nog niet zo goed wat we willen. Fijn dat jullie een bekende hebben gevonden!
Ziekenhuistraject in verband met zekerheid zei je. Bedoel je dat zij beter weten hoe en wat of is de kans via hun ook groter dan zelfinseminatie?
Vooral qua controles op soa's. Onze donor woonde op 3 uur reizen. Die wilden we ook niet laten komen bij onze eisprong. Zaad ingevroren bij het ziekenhuis. Daar bleek dat de kwaliteit niet goed was. Ze hebben het toen opgewerkt (snelle zwemmers gefilterd) en ingebracht in de baarmoedermond. Dat hadden we zelf nooit kunnen doen.

Overigens betaal je zelf voor de kosten van alle testen bij een bekende donor en ben je per inseminatie 150 euro kwijt. Af te rekenen x6 in het voren. Het restant kregen we terug.
paradijspoes schreef:
05-08-2019 07:48
Hi Mikla,

Wij worden binnenkort moeder van ons eerste kindje via een bekende donor (donor plus constructie) en zijn ook bekend met Meer dan gewenst. Mocht je meer willen weten, stuur gerust een pb.
Hebben jullie hem daar ook gevonden? En vond je het de moeite waard hun bijeenkomsten
Suikerwafel schreef:
05-08-2019 10:51
Vooral qua controles op soa's. Onze donor woonde op 3 uur reizen. Die wilden we ook niet laten komen bij onze eisprong. Zaad ingevroren bij het ziekenhuis. Daar bleek dat de kwaliteit niet goed was. Ze hebben het toen opgewerkt (snelle zwemmers gefilterd) en ingebracht in de baarmoedermond. Dat hadden we zelf nooit kunnen doen.

Overigens betaal je zelf voor de kosten van alle testen bij een bekende donor en ben je per inseminatie 150 euro kwijt. Af te rekenen x6 in het voren. Het restant kregen we terug.
Oh wist niet dat dat kon. Wat handig en goed om te weten wat betreft kosten. We hebben nog geen idee waar we op moeten rekenen
Mikla schreef:
03-08-2019 23:03
Hi!
Wat leuk wij hebben gister ook kaartjes gekocht daarvoor. Ben erg benieuwd.
Lijkt me leuk om wat te kletsen! Uit welke regio komen jullie?
Wij wonen in de buurt van Tilburg en gaan naar de bijeenkomst in Den Bosch!
miloen schreef:
10-08-2019 19:16
Wij wonen in de buurt van Tilburg en gaan naar de bijeenkomst in Den Bosch!
Wat leuk! Wij ook, ben er zo benieuwd naar :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven