UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Ik verhuis zeker mee! Hierbij nog eens mijn laatste vraag, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
mamainspe1 schreef:
05-08-2019 14:50
Kwaaltjes hier nemen behoorlijk toe. Borsten zijn enorm pijnlijk, ook als ik gewoon zit, en vermoeidheid is steeds meer. Vandaag eerder weggegaan van werk omdat ik me gewoon echt niet meer kon concentreren en alleen maar wil slapen.
Hier ook precies hetzelfde. Ik werk meer dan fulltime en ik vind het zwaar. Ik heb het nog niet verteld op het werk maar aan dat besluit twijfel ik steeds meer omdat het vaak gewoon echt niet gaat qua energie. Heb jij het al verteld? Wanneer doen jullie dat eigenlijk, je werk inlichten?
Ik weet niet zo goed hoe ik de tabel aan moet passen, maar leeftijd is 27 en 1e kindje. Uitgerekende datum denk ik begin april, maar kan goed eind maart zijn. Vanwege m'n lange cyclus heb ik werkelijk geen idee. Denk woensdag 6 weken te zijn.

Mijn werk zal ik denk ik pas rond week 12. Heb na mijn echo bij 8 weken (denk ik haha) bijna vakantie, dus dat komt mooi uit!! Kom ik bij CA. 12 weken weer terug op het werk!
Alle reacties Link kopieren
@Greendale: ik ga het mijn hele team vertellen als ik een goede termijnecho heb gehad (bij 11,5 week).
Ik heb het nu aan één collega verteld met wie ik heel veel samenwerk (en heb een heel goede band met haar) en ga het nu wel aan mijn leidinggevende vertellen. Ik heb heel flexibel werk, dus kan makkelijk bijvoorbeeld thuis werken, dat scheelt wel. En nu in de zomervakantie is het bij ons op werk heel rustig, niemand heeft het door als ik wat later kom of eerder weg ga :-)
Alle reacties Link kopieren
Om de tabel aan te passen:
UDApril2020
Wachtwoord: Voorjaar2020
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft vertellen: ik probeer te wachten tot een goede termijn echo bij 12 weken, maar ik werk momenteel op een project dat me fysiek zwaar valt dus misschien vertel ik het wel eerder. Of, als ik me goed blijf voelen, misschien wel later. Maar het is m’n tweede en ik heb geen idee wanneer je het gaat zien.

Dat gezegd hebbende, mensen (ook je collega’s), zijn over het algemeen niet zo bezig met anderen (jou), bij kind 1 had ik collega’s die verbaasd concludeerden dat ik zwanger was toen ik al 30 weken was en zo klein was die buik nou ook weer niet. :-D
Ik woon niet in Nederland, en waar ik woon hebben we heel lang verlof (ongeveer een jaar), dus werkgever tijdig inlichten is wel zo aardig.
Alle reacties Link kopieren
Present! Kijk enorm uit naar donderdag. Gisteren en vandaag wat bruine afscheiding gehad en beetje bezorgd nu. Was wel erg weinig en is alweer gestopt. Ook geen buikpijn maar toch erg spannend. Overige kwalen flink aanwezig. Moe, misselijk en hele zere borsten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik verhuis, vooralsnog, ook mee..

Hier zijn mijn kwaaltjes echt enorm afgezwakt, of vrijwel weg.
Wat mij echt ontzettend ongerust maakt.. en echt ontzettend down.

Over 2,5 week pas de eerste echo.. deze tijd wordt nog een hel.

Hopelijk horen jullie over 2 weken een goed bericht.. voor nu houd ik me even rustig.
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Ook gevonden...

Qua vertellen aan omgeving zitten vriend en ik nog niet helemaal op 1 lijn merk ik. Ik zou t bij wijze van nu al aan ouders, zussen en goede vrienden willen vertellen en vriend heeft nogal de 12 weken grens in zijn hoofd en voor familie wil hij dan nog wel iets eerder.
Werk komt wel pas na 12 weken. Ik heb geen fysiek zwaar werk en kan voor een deel mijn tijd zelf redelijk indelen. Ik werk wel veel, weken van 40+ uren zijn vrij standaard. Kijken hoe dat straks na de vakantie gaat, ik ben nogal moe en slaap heel onrustig :yawnee:

Verder zit ik nog met een 'probleem' qua vertellen. Ik heb kaarten voor Lowlands. Zoals ik me nu voel zou ik best willen gaan, zie alleen echt op tegen de wc's, want ik moet nu al zo vaak. Maar het probleem ligt hem er vooral in dat ik niet kan drinken en dat dat echt op gaat vallen. Een avondje in de kroeg of een etentje niet drinken dat is niet zo raar bij mij. Maar als ik tijdens een 3 daags festival geen druppel drink valt t op. Daarnaast ben ik al een hele poos gestopt met roken, maar met een feestje oid wil ik nog weleens een sigaretje roken. Als ik niet rook valt dat niemand op denk ik, maar als ik ook nog eens niet drink wel.
Mijn vriend zegt dat ik gewoon moet zeggen dat ik geen alcohol drink en dat ik daar zo mijn reden voor heb, maar dat voelt voor mij echt heel raar en past ook helemaal niet bij me. Niet dat ik nou een halve alcoholist ben, maar als er een feestje is drink ik alrijd wel iets. Ik hou niet van liegen en ik vind dan dat ik net zo goed kan zeggen dat ik zwanger ben. Ik zou eerder voor de 'verberg' tactiek gaan en alcohol vrij bier bestellen of 7-up in een gin-tonic beker ofzo.

De mensen waarmee we gaan zijn deels goede bekenden, maar ook een stel waar we heel goed bevriend mee zijn. Maar wel een stel dat helemaal niks heeft met kinderen en ze zelf bewust niet hebben. Daarom voelt het niet fijn om juist deze vrienden als eerste in te lichten over mijn zwangerschap. Aan de andere kant, dan hoef ik me niet in allerlei bochten te wringen. Ik heb nog anderhalve week voor mn masterplan ;)
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 08:42
7.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lin1206 schreef:
05-08-2019 21:25
Hoi dames,

Ik verhuis, vooralsnog, ook mee..

Hier zijn mijn kwaaltjes echt enorm afgezwakt, of vrijwel weg.
Wat mij echt ontzettend ongerust maakt.. en echt ontzettend down.

Over 2,5 week pas de eerste echo.. deze tijd wordt nog een hel.

Hopelijk horen jullie over 2 weken een goed bericht.. voor nu houd ik me even rustig.
Ik snap dat dit je ongerust maakt, maar aan de andere kant hoeft het ook helemaal niets te zeggen. Je hoeft niet elke dag kwaaltjes te hebben, ook al heb je ze eerder wel gehad. Sterkte de komende weken, kan me voorstellen dat de tijd niet snel genoeg mag gaan voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Lin1206
Het zegt inderdaad nog niet veel hoor.
Ik had met mijn miskraam alle zwangerschapskwaaltjes die je maar kan bedenken. En was nog aan het overgeven terwijl het al 2 weken over was.
Dus hang daar niet te veel aan hoor.

Heb vertrouwen meid. Probeer er ook van te genieten. :yes:
Alle reacties Link kopieren
@gemini2011 ik zou denk ik ook voor de verberg techniek gaan op het festival :)
@jomata ahhh spannend, nog maar 2 nachtjes. Volgens mij ben je de 1e van de groep? Laat je ons weten hoe het gegaan is ? :)

Hier alles ok, nog niet heel misselijk gelukkig, had ik vorige keer wel.
Wel snel flauwig, dan moet ik wat eten en dan gaat het weer weg.
Verder erg moe, steekjes onderin buik.
Natuurlijk ook twijfels, ene moment denk ik oneeee ik hoop dat het goed gaat.
En ander moment heb ik vertrouwen.
Ik moet er maar gewoon van genieten.
Ik verander er niets aan mocht het wel fout zijn/gaan.

Hier ook flexibel werk (eigen baas :) ) maar alles wat blijft liggen moet wel af natuurlijk, maar kan ook even gaan liggen als t niet gaat. Maar dat hoeft tot nu toe niet. Merk dat ik wel meer slaap nodig heb, dus wekker iets later.
Gevonden!

Hier sinds vier dagen onwijs misselijk en overgeven. Ben er nu eigenlijk al wel weer zat van😉. Verder moe en steken in mijn onderbuik. Het schijnt er allemaal bij te horen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Gisteren heb ik getest, ondanks dat ik overtijd was had ik het niet verwacht omdat ik vorige maand ook overtijd was en toen was er niks aan de hand. De test gaf opeens aan zwanger!

We zijn verhuisd dus moet nog even kijken bij welke verloskundige we ons willen aanmelden.

poeh, onze dochter van twee wordt grote zus!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik hoop me over een paar dagen ook hier te mogen aansluiten.. :). Na een miskraam in juni, verschijnt er nu weer een licht streepje op de zwangerschapstest. Donderdag of vrijdag is pas mijn NOD dus ik ben nog even voorzichtig.. wel heel blij natuurlijk. En heel moe ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me af. Miskraam :-(
Alle reacties Link kopieren
Ah jomata, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Jomata :( ik weet het uit ervaring. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo ontzettend verdrietig. Vorig jaar in september zijn we ook het vruchtje verloren. Wat een intense pijn is dit. Ik wens jullie een mooie zwangerschap toe.
Ah jomata wat verdrietig! Kreeg je ineens een bloeding?
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Jomata. Heel veel sterkte! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
lisanne22 schreef:
06-08-2019 17:49
Ah jomata wat verdrietig! Kreeg je ineens een bloeding?
Ik had gisteren en zondag wat bruine afscheiding. Vanmiddag op werk ineens helderrood bloed. Donderdag alsnog een echo om te kijken of alles weg is.
Ah bah! Ik ga voor je duimen dat het meevalt!!!
Wat een verdrietig nieuws.. 😥 Ik duim voor je mee!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven