Hoe snel zwanger op 30 jarige leeftijd?

06-08-2019 14:00 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik dit topic beginnen met disclaimers: ik weet dat het voor iedere vrouw verschillend is,
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
-
Daar is echt niks over te zeggen. Zwanger worden van de eerste (was toen 20) duurde bijna een jaar. Net bevallen van nr 4 (zwanger op mijn 37e) was in 1x raak.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 28e, duurde het 13 maanden
op mijn 33e duurde het 1 maand
en op mijn 35e werd ik totaal onverwacht, ongepland en ongewenst zwanger
Alle reacties Link kopieren
Ik was 27 toen ik stopte met de pil en bijna een jaar later zwanger. Bij de tweede was ik 30 toen ik m’n spiraal liet verwijderen en toen heeft het ook iets minder dan een jaar geduurd.

Overigens beide wel medisch, omdat ik al wist dat ik niet natuurlijk zwanger kon worden.
Alle reacties Link kopieren
33 1x gelijk zwanger.
Alle reacties Link kopieren
29, 3 maanden
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bijna 30 was was ik de eerste maand zwanger, tweede keer was ik de tweede maand zwanger, toen was ik 34.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
27: 2 maanden
33: 1 maand
Alle reacties Link kopieren
Bij 27 jaar was het de 6e maand raak.
Ruim 70 rondes als ik 4 jaar terugreken met een gemiddelde van ongeveer 3 weken per cyclus.
Begonnen op mn 28e, op mn 31e zwanger en 32e bevallen
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook graag een groot gezin en niet te oud moeder worden. Daar zit je dan, een paar jaar later na een medisch traject, als oude moeder. Echt hoor, hartstikke fijn zo'n wens maar laat 'm alsjeblieft los. Het brengt veel verdriet als het niet gaat zoals je wil. Richt je op de eerste 12 maanden en kijk of het daarin lukt om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Je doet aannames op hele algemene statistieken. Sommige vrouwen kunnen op hun 21e niet spontaan zwanger worden, anderen worden het op hun 40e door anticonceptie heen.

Als je 4 kinderen wilt en niet op je 36e zwanger wil worden van de 4e... hoppa, aan de bak jullie!
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik was op mijn 33e na 8 rondes zwanger. Wel heel weinig mee bezig geweest, dus vast in sommige maanden niet op het juiste moment seks gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zwanger van de 1e met 24 jaar, in 1x raak.
Zwanger van de 2e met 26 jaar, in 1x raak.
Nu zwanger van de 3e met 35 jaar, in 1x raak.

Maar dat zegt helemaal niets. Het betekent niet dat als je begin 20 bent dat je dan snel zwanger bent. Kan ook jaren duren.
Je moet jezelf gewoon heel erg gelukkig prijzen als je zwanger wordt dat is namelijk helaas niet voor iedereen weggelegd.
Gemiddeld gezien raken jonge vrouwen tot 35 vrij snel(binnen 1 jaar proberen) zwanger. 36 tot 40 word het moeilijker maar verre van onmogelijk.
maar dat zijn alleen maar de gemiddelde en je weet uiteindelijk nooit aan welke kant je beland. misschien ben je wel minder of meer vruchtbaar dan normaal of VEEL minder of meer.
een vriendin van mij en haar vriend wilden aan kinderen beginnen toen zij 22 was en hij ook. Nooit lukte het, ze heeft van de dokter dan ook te horen gekregen op haar 25ste dat het er 99% waarschijnlijk ook nooit in gaat zitten voor vriendin want haar eitjes waren gewoon ontzettend slechte kwaliteit en amper levensvatbaar.
en mijn oma kreeg heel gemakkelijk 2 gezonde dochters toen ze midden 40 was.
gemiddeld gezien zit je in je jonge jaren qua zwangerschapskansen tot 35 jaar nog gewoon goed hoor. uiteindelijk zijn je genen belangrijker dan het gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
06-08-2019 14:00

Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
Are you for real? Jongere vrouwen raken niet per definitie makkelijk zwanger... :facepalm:

Maar goed. Hier op mijn 29e begonnen en uiteindelijk mocht ik op mijn 34e moeder worden (mijn man had nl. niet zulke geweldige zwemmers - althoewel hij uiteindelijk toch een fantastisch mooi kind met mij heeft weten te bouwen ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
06-08-2019 14:07
Ik wou ook graag een groot gezin en niet te oud moeder worden. Daar zit je dan, een paar jaar later na een medisch traject, als oude moeder. Echt hoor, hartstikke fijn zo'n wens maar laat 'm alsjeblieft los. Het brengt veel verdriet als het niet gaat zoals je wil. Richt je op de eerste 12 maanden en kijk of het daarin lukt om zwanger te worden.
Ja dat realiseer ik me.
We hebben wensen en dromen, maar begrijpen ook helemaal dat het leven niet maakbaar is.
We staan er ook nuchter in; 'het komt zoals het komt' en verder zien we wel.
Hopelijk kunnen we die gevoelens ook vasthouden als het niet zo makkelijk meer gaat.
:hug:
-
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
06-08-2019 14:12
Are you for real? Jongere vrouwen raken niet per definitie makkelijk zwanger... :facepalm:

Maar goed. Hier op mijn 29e begonnen en uiteindelijk mocht ik op mijn 34e moeder worden (mijn man had nl. niet zulke geweldige zwemmers - althoewel hij uiteindelijk toch een fantastisch mooi kind met mij heeft weten te bouwen ;-)
Natuurlijk wel.
Per definitie, nee, maar de statistieken liegen er niet om.
Vreemde reactie.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
06-08-2019 14:15
Natuurlijk wel.
Per definitie, nee, maar de statistieken liegen er niet om.
Vreemde reactie.
waarom vraag je dan om individuele reacties????
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen de leeftijd van de leeftijd van de moeder is van belang, ook mannen raken steeds minder vruchtbaar wanneer ze boven de 35 zijn.

Ik zou als je nu eind twintig bent maar beginnen als je 3-4 kinderen wil voor je 36e. Een beetje leeftijdsverschil tussen je kinderen is echt niet verkeerd.

Stel je raakt zwanger op je 29e en krijgt je eerste op je 30e, dan zul je er strak twee jaar tussen moeten laten als je voor je 36e, vier kinderen wil. Dat kan wel, als alles voorspoedig verloopt (wat je nog maar moet afwachten), maar het is wel echt pittig. Een leeftijdsverschil van 2,5-3,5 jaar is echt beter te doen.

30-33-36 zou het dan worden, dan zou ik lekker stoppen na het derde kind. Maar wie weet vind je 1 kind al zo pittig dat je niet moet denken aan een groot gezin. Waarom denk je dat dat iets voor jullie is?
Alle reacties Link kopieren
suuz393 schreef:
06-08-2019 14:07
Je doet aannames op hele algemene statistieken. Sommige vrouwen kunnen op hun 21e niet spontaan zwanger worden, anderen worden het op hun 40e door anticonceptie heen.

Als je 4 kinderen wilt en niet op je 36e zwanger wil worden van de 4e... hoppa, aan de bak jullie!
Haha, ja, ik weet het.
Vandaar dat ik de vraag ook hier stel. Ik weet dat jullie antwoorden helemaal niks voor mij betekenen, maarja.
Hadden we maar een glazen bol he :mrgreen: :fortune:
Ben ook deels gewoon benieuwd hoor, naar hoelang anderen erover deden.
-
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 14:16
waarom vraag je dan om individuele reacties????
Staat letterlijk in de OP: uit nieuwsgierigheid.
Wat een zuur gedoe meteen weer zeg. Kom opzeg, het zijn wel weer altijd dezelfden die meteen beginnen te mauwen in elk topic dat geopend wordt.
phloxx wijzigde dit bericht op 06-08-2019 14:18
29.77% gewijzigd
-
1e half jaar ik was 29
2e half jaar 31
3e 1 maand 35
4e 1 maand 40
5e 5 maanden 41

Het zegt niks. Wel dat mijn menstruatie cyclus na al die zwangerschappen steeds veranderde. Van 31 dagen naar nu 26. Dan veranderen ook he vruchtbare dagen.
Alle reacties Link kopieren
29 jaar, zwanger na 1 maand gestopt te zijn met de pil waar ik op minstens een jaar had gerekend na meer dan 15 jaar onafgebroken pilgebruik.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel wel hoor. Ik word soms ook wel een beetje nerveus van het feit dat je pas weet of het makkelijk/moeilijk gaat worden als je er in zit.
Het zou fijn zijn als je van tevoren kon testen of jij en de (hopelijk) aanstaande vader in ieder geval medisch er goed voor staan.
Al is het dan nog deels een kwestie van geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven