Hoeveel weken zwanger tijdens bruiloft?

10-08-2019 16:15 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hei allemaal!

Mijn vriend en ik willen dolgraag zwanger worden. Ik wil dat de baby in een warm nest terecht komt, dus er moet nog eerst flink verbouwd worden. Ook gaan wij volgend jaar augustus trouwen en ik wil niet hoogzwanger zijn op mijn bruiloft. Toch zijn we er wel al dagelijks mee bezig, zoeken alvast kinderwagens uit, hebben al namen, zijn niet weg te slaan bij de baby afdeling van de hema en ik ben sinds juni gestopt met de pil (nu al een normale cyclus). Ons idee was om te proberen om tijdens de bruiloft een aantal weken zwanger te zijn, als het ons gegunt is!

Nu was mijn vraag aan jullie: bij hoeveel weken zwanger is het nog te doen om op een leuke manier je eigen bruiloft te vieren? Dit is voor iedereen anders, weet ik wel. Maar kan mij er niets bij voorstellen. Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar. Dus dat ik mijn jurk gewoon nog pas! En hoe zit het dan met de zwangerschapskwaaltjes? Ik hoor graag jullie ideeën!

Liefs, blij-ei
Dat is voor iedereens wensen en gezondheid natuurlijk verschillend.
Wacht gewoon tot je getrouwd bent.
0 weken.
gizzmo-returns schreef:
10-08-2019 16:16
Dat is voor iedereens wensen en gezondheid natuurlijk verschillend.
Wacht gewoon tot je getrouwd bent.

Ja of trouw nu. Verschrikkelijk zulk geplan.
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan zeggen hoe je op een zwangerschap reageert als het je al gegund is.

Als je niet zwanger wil zijn, wacht.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt niet te zeggen. Misschien ben je wel slank de eerste weken maar kotsmisselijk. Volgens mij hoef je voor de 20 weken geen dikke buik te hebben, als je van nature slank bent. Als je al kinderen hebt gehad of je bent van jezelf wat steviger, dan is het misschien een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Je wil je nog een mooie vrouw voelen:
Hormoongestuurd voelde ik me toen ik hoogzwanger was echt op en top mooie vrouw. Echt vrouw-vrouw, vol in haar kracht en power enzo. Met een paar weken zwanger was ik ziek, zwak en misselijk.

Dat dus. Het is vast niet wat je voor ogen hebt, maar het was wel zo.

Wellicht wat minder plannen?
Kotsend tijdens het jawoord gaat niemand meer vergeten. En je vliezen die breken tijdens het jawoord ook niet. Dus als je een onvergetelijke bruiloft wil dan zou ik daarop mikken.
Alle reacties Link kopieren
Tot 16 weken zie je nog vaak niets bij een 1e zwangerschap. Dus zeg pak em beet vanaf april kan je ervoor gaan
Zoiets?
Je wil te veel. Bij mij zag je na tien weken echt al flink wat. Dus ik had mn jurk niet meer gepast hoor.
Groen/geel van de misselijkheid zien, staat vast mooi bij een witte jurk.
Ik zeg doen!
Lekker dan als je knetterziek bent op je dure bruiloft. Ik zou aan de pil/anticonceptie blijven tot je terug bent van je huwelijksreis. Waarom zou je overhaasten?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
10-08-2019 16:21
Je wil te veel. Bij mij zag je na tien weken echt al flink wat. Dus ik had mn jurk niet meer gepast hoor.

En ik kon met 10 weken nog niet tot het tuinhek komen zonder twee keer in het gazon te kotsen. Op en top vrouw ... nou ja, mijn man deed het me niet na.
(daarna is de zwangerschap misgegaan, dus geen ervaring met buiken maar geloof me: die ellende wil je ook niet rond je bruiloft).
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Want dan ga je plannen dat je precies zoveel weken voor he bruiloft zwanger bent? En dan voel je je helemaal goed en geen last van zwangerschapskwalen want dat zeiden ze op viva forun. Volgens mij geloof je iets te veel in maakbaarheid... zo werkt het niet helemaal...
Dat verschilt per persoon. Ik ben getrouwd toen ik 33 weken zwanger was. Ik liep de hele dag op 10cm hoge hakken en heb nergens last van gehad. We hadden overigens geen groot feest achteraf, alleen met zijn alleen eten. Ik hou niet van feestjes. Bij mijn 2e zwangerschap zou dat niet mogelijk zijn geweest, toen kon ik vanaf 20 weken al amper lopen van de pijn. Ook tot 20 weken alleen maar misselijk geweest.

Overigens je opmerking over dat je met de pil gestopt bent en nu al een normale cyclus hebt, dat is normaal. Zodra je stopt met de pil is alles weer gewoon zoals het was. Het is echt een fabeltje dat dat een tijdje kan duren.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
10-08-2019 16:26

Overigens je opmerking over dat je met de pil gestopt bent en nu al een normale cyclus hebt, dat is normaal. Zodra je stopt met de pil is alles weer gewoon zoals het was. Het is echt een fabeltje dat dat een tijdje kan duren.

Dat weet je toch niet van iedere vrouw die ooit met de pil gestopt is? Het is een fabeltje dat het per se lang duurt, niet dat het lang kan duren. Hier vier maanden voor er een cyclus op gang kwam.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
botanietje schreef:
10-08-2019 16:28
Dat weet je toch niet van iedere vrouw die ooit met de pil gestopt is? Het is een fabeltje dat het per se lang duurt, niet dat het lang kan duren. Hier vier maanden voor er een cyclus op gang kwam.
Dat is wat de gynaecoloog mij heeft verteld.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
Geintje toch?

Je hebt echt niets te voorspellen/wensen wat dit soort zaken betreft. De een voelt zich fantastisch tot aan het eind, de ander struikelt van de ene kwaal in de andere. Je kan weken kotsen of amper op je benen staan van vermoeidheid, je kan een hg zwangerschap krijgen of medisch/gecompliceerd worden, waardoor je focus volledig daarop komt te liggen. Je kunt tot week 20 nagenoeg plat blijven of vanaf week 11 al uit je spijkerbroek knappen. Je hele gezicht kan een acne uitbraak krijgen of je kunt meermaals per week een bloedneus krijgen onder invloed van hormonen.. En je kan ook nergens last van hebben en vrolijk feest vieren.

Ik zou wachten tot je getrouwd bent en dat huis op orde is. Is dat geplan ook niet zo noodzakelijk en na je bevalling kom je daar toch amper meer aan toe.
discover wijzigde dit bericht op 10-08-2019 16:35
2.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben wél benieuwd hoe jouw vriend zwanger denkt te kunnen worden...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als je augustus 2020 trouwt en dan net wel net niet zwanger hoopt te zijn, dan is nu al stoppen met de pil vragen om roet in je eten. Jullie logica ontgaat mij.

Qua aankomen: bij de eerste knapte ik met 14 weken uit mijn kleding, bij de tweede begonnen mensen vlak voor mijn zwangerschapsverlof te vragen of ik misschien zwanger was. Mijn BMI was in die tijd ruim onder de 20. Daar lag het niet aan.

In beide gevallen voelde ik me trouwens niet mezelf.
Ik zou wachten. Hoe je je voelt weet je niet en het is gewoon niet leuk om kotsmisselijk te zijn op je eigen bruiloft. Bij mij (ik ben echt niet dik) was met 16 weken al duidelijk een zwangerschap sbuikje te zien dus dat is ook verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf week 5 kotste ik meerdere keren per dag, dit duurde t/m week 23 en vanaf week 21 had ik flink last van bekkeninstabiliteit. Vanaf week 11 had ik al zo’n buik dat ik zwangerschapsbroeken aan moest en ik heb gewoon een normaal gewicht en postuur.

Er valt geen peil op te trekken, dus wacht tot na de bruiloft, of hou er rekening mee dat je bruiloft anders gaat lopen dan gepland. Je kunt niet alles hebben.

Pas ook op met allemaal al spullen willen kopen, voor het zelfde geldt gaat het allemaal niet zo makkelijk, dan maken al die spullen het alleen maar zwaarder.
tiswa wijzigde dit bericht op 10-08-2019 16:44
4.46% gewijzigd
Als het nu direct raak ik, dan ben je tijdens de bruiloft 12 maanden zwanger. Dat tekent wel, denk ik.
Maar sommige vrouwen blijven wat langer plat.

Lastig, lastig.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
10-08-2019 16:42
Als het nu direct raak ik, dan ben je tijdens de bruiloft 12 maanden zwanger. Dat tekent wel, denk ik.
Maar sommige vrouwen blijven wat langer plat.

Lastig, lastig.
12 maanden zwanger? Dat zou wel een record zijn, of niet>
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Leuk, al dat geplan. Maar hou je ook rekening met een eventuele miskraam? Zeker in de eerste paar weken kan het nog mis gaan. Heb je daar zin in tijdens je bruiloft? Lijkt me niet echt een gezellig feestje worden dan.
Over kwaaltjes kan niemand wat zeggen, dat is bij iedereen anders. Ik heb geen enkele keer hoeven overgeven, maar was in het eerste trimester ontzettend moe. Viel om 8 uur ‘s avonds al om van de slaap. En qua aankomen of een buikje is er ook niks van te zeggen.
Wij hebben iig bewust gewacht tot na de huwelijksreis met stoppen met de pil. We zijn in april getrouwd, dochter is van februari. Dat ging dus heel snel, na 13 jaar pil slikken en regelmatig doorslikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven