Meemama/partner tijdens zwanger worden

10-08-2019 17:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heee partners en meemama’s,
Mijn vriendin en ik (2 vrouwen) proberen zwanger te worden met een Deense donor via MCK Leiderdorp. Een wens die we beide al heel erg lang hebben!!

Zojuist is m’n vriendin weer ongesteld geworden en is IUI poging 3 dus mislukt. We zijn er echt kapot van..
Ik merk dat ik dit als partner heel erg zwaar vind, zij natuurlijk ook, maar ik vroeg mij af of hier misschien meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik.
Soms vind ik het namelijk best lastig om er naast te staan en het niet helemaal te ervaren.
Ook merk ik dat wij allebei het traject heel erg zenuwslopend vinden en dat het ons veel stress bezorgd.
Hoe gaan anderen hier mee om?
Ik ben heel erg benieuwd! Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie in elk geval veel succes en sterkte. Hou je er rekening mee dat het kind ooit misschien de biologische vader ook wil leren kennen? Neem aan van wel. Dus waarom geen Nederlandse donor?

De enige persoonlijke ervaring die ik kan delen is met twee mannen die ik ken en die een kind wensten. Voor hen stond er geen enkele mogelijkheid open. Dat was best schrijnend.

Neemt niet weg dat ik jullie het allerbeste wens, en hopelijk op niet al te lange termijn een mooi en gezond kind.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
@pejeka via de Deense donorbank kan het kind, net als in NL, ook eenmalig in contact komen met de donor. Daarin zit eigenlijk geen verschil, behalve de afstand.

Dankjewel voor de lieve woorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben draagmoeder voor 2 mannen en wij hebben 5 rondes nodig gehad. Zij hadden het uiteraard ook moeilijk als het weer niet gelukt was en ik vond het lastig om hen weer te steunen omdat ik ook met mijn eigen gevoel zat.

Hoe cliché ook: blijf praten. Ik herken het overigens ook bij hetero vrienden met een lang IUI traject, het is slopend!
Wij (mijn vriendin en ik) zijn nu nog aan het orienteren maar willen over een tijdje ook gaan starten met dat hele traject.
Mijn vriendin zal ook degene zijn die het kindje zal gaan dragen dus wat dat betreft zit ik wel in hetzelfde schuitje alleen zijn wij helaas nog niet zo ver.
Heel veel succes in ieder geval! Hoop dat het snel lukt :)
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
10-08-2019 19:08
Wij (mijn vriendin en ik) zijn nu nog aan het orienteren maar willen over een tijdje ook gaan starten met dat hele traject.
Mijn vriendin zal ook degene zijn die het kindje zal gaan dragen dus wat dat betreft zit ik wel in hetzelfde schuitje alleen zijn wij helaas nog niet zo ver.
Heel veel succes in ieder geval! Hoop dat het snel lukt :)

Heel veel succes bij het maken van alle keuzes. Spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A schreef:
10-08-2019 18:52
Ik ben draagmoeder voor 2 mannen en wij hebben 5 rondes nodig gehad. Zij hadden het uiteraard ook moeilijk als het weer niet gelukt was en ik vond het lastig om hen weer te steunen omdat ik ook met mijn eigen gevoel zat.

Hoe cliché ook: blijf praten. Ik herken het overigens ook bij hetero vrienden met een lang IUI traject, het is slopend!

Wauw wat mooi dat je dat doet. Ik kan het mij helemaal voorstellen. Het is ook allemaal dubbel.

Mijn vriendin en ik praten erg veel. We voelen elkaar goed aan, dat is erg fijn. Ik zou het alleen fijn vinden ervaringen te delen met vrouwen die er net als ik “naast” staan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik hebben via zelfinseminatie een prachtig jongetje gemaakt, ook met een Deense donor. Wij hadden 4 pogingen bij een kliniek en 1 poging thuis nodig. Zij heeft onze zoon gedragen. Heb je specifieke vragen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven