Uitgerekend tussen 15&30 April 2020

11-08-2019 11:53 244 berichten
Hoi meiden,

Wie komt er meekletsen over haar zwangerschap en alle dingen daar om heen?

Het lijkt me leuk onze belevenissen en ervaringen met elkaar te delen😊
NaamLeeftijdKindUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Ladenkastje8731/33120-4Zoon23-9 en 8-10 VK Intake en Echo
Imikgirl-213-4---
Greys8633/42316-4-3-9 + 19-9 + 2-10 Echo, Termijnecho en Intake
SilentStorm30/322-Verassing-Belt volgende week de echo
Mamaopreis26315-4--Woont in het buitenland
Spark8831/32118-4-11-9 + 23-9 Echo en Intake
Jasmijn198036/38319-4---
Lievejij------
Wolkje35/36217-4-11-9 Echo-
BisschopEefje30/30125-4-18-9-
Lientje8731/32221-4-2-9Echo en Intake


Juf, Paardje64, Kirsten en DAPHNE :rose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:43
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
79.65% gewijzigd
Ik ben Ladenkastje, 31 jaar oud. 2,5 jaar samen met mijn man (33), ik werk in de zorg en we verwachtten 21-4 ons eerste kind.
Vanmorgen heb ik voor het eerst getest en het is dus echt waar: ik ben zwanger.
16 juli had ik mijn laatste menstruatie en slikte ik de pil niet meer! Het is dus erg snel gegaan!

Ik ben heel blij en gelukkig. Echt beseffen doe ik het nog niet helemaal 🤣.

We zijn nu op weg naar mijn ouders.
Het wordt voor onze ouders en zusje het eerste kleinkind/neefje/nichtje!

Ik voel me goed. Wel wat moe en net heb ik voor het eerst laat van een beetje maagzuur.
Al met al gaat het dus heel goed!!

Ik ben benieuwd naar de reactie straks!
Ik ben gestopt met mijn medicatie dus mijn ouders weten dat het kan. Maar zo snel waarschijnlijk niet! Haha
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Ik ben nu een week zwanger, en 13 april uitgerekend. Ik ben een verschrikkelijk ontrouwe meeschrijver in topics :P dus de kans is groot dat ik na een tijdje vergeet mee te schrijven. Verder geen klachten hier. Maar dat had ik bij de eerste ook niet. Dus nu geduldig afwachten tot de echo over een paar weken.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Hoi, gefeliciteerd!
Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben van ons 3e kindje :heart:
Ik ben rond 16 juli uitgerekend (zelf berekend) ik moet nog een afspraak bij de vk maken.
Gefeliciteerd Imikgirl en Greys86!!
Super leuk!

Waarschijnlijk bedoel je 16 april Greys86 ;)

En dat je niet veel meeschrijft is geen ramp hoor Imikgirl!

Ik zal een tabel maken!

Ik ga morgen de vk bellen en jij Greys? Wanneer mag jij Imik? Leuk.

Vanmiddag heb ik het verteld aan mijn ouders. Ze waren erg verrast, hoe wel mijn pa al een vermoeden had. We kwamen spontaan langs. Ik vond wel geinig dat juist mijn pa dat dacht. Leek me meer wat voor mijn ma, haha. Het is hun eerste kleinkind. Ze waren heel blij :D. Beste vriendin gebeld. Kon niet wachten. Zie haar pas over 2 weken en dan zijn er ook andere bij dus niet zo handig.
We willen het pas met 10-12 weken aan iedereen vertellen. Op ouders, zusjes en 4 vrienden. 2 beste van mij en 2 van mijn man. Voor het geval het mis gaat dat je er over kunt praten :)

Wie weet het bij jullie al?

Ik heb ook een dagboek gekocht. https://www.bol.com/nl/p/zwangerschapsd ... 057002767/
deze van Pauline Oud. Met de tijd wil ik er meer van haar serie. Bv kraamtijd, kraambezoek.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Hoe oud zijn jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat je vader het al een beetje wist.

Bij ons weet nog niemand het. Vind dat ook wel lekker ergens. Dan is het nog even van ons twee.
We gaan einde deze week op vakantie, denk dat ik daarna de verloskundige bel voor een afspraak. Maar dat is ook omdat ik dan voor mijn gevoel lekker snel een afspraak heb, in plaats van dat ik nu toch nog weken moet wachten.

Heb jij al een verloskundige gekozen? Ik wil dezelfde praktijk als de vorige keer.

@greys, gefeliciteerd! Een derde, leuk zeg!!!

Oja, mijn oudste is drie trouwens.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
16 april inderdaad :facepalm:
Hier hebben we het nog aan niemand verteld. Het liefste zou ik wachten tot ik een goede nipt heb gehad, maar dat zal niet lukken. Ik denk dat ik het mijn moeder wel al eerder vertel.
Wij hadden al wel de wens voor een 3e, maar nog niet zo snel. Wilden eigenlijk begin volgend jaar beginnen. Echter deze wilde heel graag komen (gebruiken namelijk wel een voorbehoedsmiddel).
Onze kinderen zijn 3 en 1.

Leuk een dagboek ladenkastje. Ik ben altijd zo slecht in het bijhouden :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 33 en mijn man 42
Hoi dames!

Gefeliciteerd allemaal! Ik schrijf ook graag met jullie mee, afgelopen weekend heb ik positief getest. Volgens mijn berekeningen ben ik ook 16 april uitgerekend! Het wordt onze tweede, we hebben al een dochter van 2,5. Wij hebben het nog aan niemand verteld, wil nog even een leuke manier bedenken! Aan onze ouders zullen we het wel snel vertellen en aan onze beste vrienden misschien, verder wachten we in ieder geval tot de termijnecho.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Juf, gefeliciteerd!!!!

@ladenkastje, leuk een dagboek! Ik heb van een vriendin een dag over het eerste jaar gehad en dat was erg leuk om bij te houden.
@greys, een ongeduldig exemplaar dus!

Als je de NIPT doet, in welke week heb je dan de uitslag? Wij willen ook de NIPT doen, maar ik moet me nog even verdiepen wanneer het precies moet. Bij de eerste kon het alleen in België en hebben we geen NIPT gedaan en ook geen combinatietest.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
juf gefeliciteerd!

De nipt doe je vanaf week 11 tot in elk geval voor de 14 weken.
Bij onze 1e hebben wij idd ook de combinatietest gedaan. Bij de 2e wel de nipt test gedaan. Binnen 2 weken hadden wij toen de uitslag binnen.
Welkom Juf!

Ik heb de vk gebeld!
9-9 een inwendige echo plus nipt info en 23-9 de intake

Reageer morgen uitgebreider en werk ik de tabel bij 👍🏻
Hoi, ik ben Daphne. Ik ben 30 en mijn man is 35. Ik heb PCOS, we hebben in april een miskraam gehad met 4,5 weken. Daarna gebeurde er door de PCOS niets meer. 24 J.uli een echt gehad om te kijken of er een ei groeit maar er was geen grote dominante aanwezig. Voelde me raar afgelopen dus voor de zekerheid een test gedaan, met het idee dat het niet positief kan zijn. Maar toch een positieve test! Geen idee wanneer de bevruchting is geweest of hoe ver ik ben, maar meer dan 5 (dus eigenlijk 2) weken zwanger kan ik niet zijn. Denk dat mijn uitgerekende datum 20 april is. Hebben 26ste een echo in het ziekenhuis om te kijken hoe of wat. Erg bang nu, bang dat het weer misgaat allemaal. Probeer positief te zijn maar merk dat ik vooral niet te veel wil hopen. Om teleurstelling te voorkomen.

Hebben jullie ook last van ongesteldheidskrampen? Het schijnt bandenpijn te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Daphne! Welkom, en wat spannend!! Ik duim heel erg voor een goede echo!
Maar voor nu alvast een gefeliciteerd!

Ik heb wel sinds gisteren een soort spierpijn in mijn buik. Dus herken wel wat je zegt.
Ik wil ook een motto
Welkom Daphne! Wat spannend allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er niet echt gerust op bent. Hopelijk kun je het toch een beetje loslaten. De 26ste is nog best ver weg! Sterkte met wachten!

Begrijpelijk dat jullie nog even wachten met het vertellen, hget is ook nog zo pril.
Willen jullie het al wel aan de ouders vertellen Imikgirl en Greys86? Ow ik lees net dat jij het je ma al wel eerder wilt vertellen Greys. Dan is het nog snel gegaan bij jullie. Bijzonder. Bij ons is het ook heel snel gegaan. Gewoon gelijk, :)

Lekker dat jullie nog op vakantie gaan Imikgirl? Waar gaat de reis naar toe?
Als je na de vakantie de VK belt gaat het idd wat ''sneller'' idd.

Ik heb gisteren dus gebeld en mag 9 september langs voor een inwendige echo. Ook hebben we het dan over een Nipt test. We moeten ons nog even inlezen. En ik wil het met mijn ma bespreken. Ze is kraamverzorgster. Ze komt dan ook bij ons kramen :D. Zo leuk :D
De verloskundige kon ik niet kiezen hier in het dorp zit er maar 1. En de kraamzorg is al jaren bekend, haha, die van mijn moeder ;)

Het dagboek is zeker leuk. Verschillende vragen en zo maak je toch een leuk document aan met herinneringen. Ik houd er wel van. Voorgenomen op een vast moment er aan te zitten. Elke dinsdag. Vandaag precies 4 weken zwanger.

Ik heb nu niet echt ergens last van, alleen van moeheid. Maar verder niets. Wel had ik kort na mijn eisprong (30-7) een paar dagen last van mijn buik, krampen. Maar nu (nog) nergens echt last van.

Ik vond het extra leuk dat mijn pa het stiekem dacht en niet mijn ma. Hij verraste me er mee. Had het eerder van mijn ma verwacht :)

Net terug van vakantie. Morgen weer aan het werk.
Wat doen jullie voor werk?

Per 1-9 stop ik mijjn werk als gastouder bij de kinderen thuis en ga ik me helemaal richten op de gehandicaptenzorg.
Ik ben nu al invaller op de dagbesteding. Per september dus ''fulltime''. Nou ja, max drie dagen. Na de bevalling wil ik 2 dagen gaan werken.
Ik heb een tijdelijk contract tot 1 nov. Begin okt als ik 12 weken zwanger ben wil ik een gesprek aangaan om te kijken hoe verder. Er is veel vraag dus het komt wel goed.....denk ik :lol:
Gefeliciteerd Daphne! Ik heb ook wel wat buikpijn/ krampen gehad afgelopen week. Volgens mij is dat wel normaal. Maar snap wel dat je er onzeker van wordt!

Wij weten nog niet of we de nipt gaan doen, vorige keer niet gedaan.

Ik heb nu ook nergens last van, alleen enorm grote blauwe aderen over mn borsten😂 hebben jullie dat ook?

Wij zijn trouwens 33 en 34 jaar!

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de verloskundige en we mogen 12 september komen voor de intake en eerste echo. Vind ik weer spannend!!

Ik ben leerkracht in het basisonderwijs, maar dat hadden jullie vast al bedacht!
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg nu het groepje iets uitbreidt. Ik werk in de financiële dienstverlening.

Spannend Ladenkastje, al die veranderingen op werkgebied!

Het voelt trouwens nog wel heel erg onwerkelijk. Ook omdat ik verder geen klachten heb. Dan denk ik wel, straks blijkt op de echo dat het mis is, en dan verheug ik me er in de tussentijd zo op. Nu had ik dit de vorige keer ook zo, en het is gewoon even afwachten tot de echo, maar ik kan de klok wel naar voren kijken deze weken. :P
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Leuk ladenkastje dat je moeder de kraamzorg gaat doen.
Hier vandaag ook de vk gebeld en heb op19 september de termijnecho staan. De vk dacht nu dat ik ongeveer op 13 april was uitgerekend. Maar dat wachten we rustig af.
Ik ga zelf nog een echo met 8 weken laten maken. Deze moet ik nog inplannen.
Ik werk in het ziekenhuis, heb een paramedisch beroep.
Spannend ook Daphne nu. Hopelijk blijft deze kleine mooi zitten.
anoniem_333943 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:29
Reden: Aanvulling
23.05% gewijzigd
Mijn testen lopen niet echt op, dus denk dat ik een miskraam krijg. Maandagmiddag was een duidelijke streep, dinsdagmiddag ietje donkerder (niet veel), maar vanmorgen met ochtend urine ineens een beetje lichter dan die van maandag. Enige wat ik mij kan bedenken is dat ik super veel had gedronken voor het slapen gaan maar ochtend urine is altijd het sterkst. Voel ook mijn tieten niet meer echt. Dus ik wacht de miskraam even af en zal wat minder actief zijn hier.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Daphne, dat zou verdrietig zijn. Ik duim voor je dat het loos alarm is.
Ik wil ook een motto
Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben 30, mijn vriend 32 en volgens mij ben ik zwanger van ons tweede kindje. Heb helaas wel een miskraam gehad begin dit jaar en ook voor dat ik zwanger werd van mijn zoontje.

Hierdoor heb ik even getwijfeld of ik mee wilde schrijven in dit topic. Ben onzeker/wantrouwend, weet niet of ik nu een plakker bij me draag. Mijn testen lopen niet supersnel op, dus ook daarvan weet ik niet of dat wel goed zit. Weet van mezelf dat ik een late eisprong heb. Herken de buikpijnkrampen ook en weet niet hoe ik het moet interpreteren: bandenpijn of een aankomende menstruatie/miskraam.

Daphne, ik snap je gevoel goed. Zou ook meteen bang zijn dat het mis gaat, maar je weet het gewoon niet. Probeer positief te blijven.

Ik heb de vk nog niet gebeld. Wil dit pas begin september doen als alles nog goed lijkt te zijn dan.
Och Daphne, dat zou echt balen zijn!! Ik hoop toch dat het gewoon goed gaat!!

Welkom Silent Storm en gefeliciteerd! Begrijpelijk dat je onzeker bent.. ik heb ook niet echt oplopende testen, afgelopen dinsdag clear blue vertelde me 1-2 weken terwijl ik eigenlijk 2-3 had verwacht. Misschien was de innesteling laat.. we blijven positief!

We hebben het nieuws vanmiddag aan mijn schoonouders verteld met een ingelijste foto van onze dochter voor een bord waarop staat dat ze grote zus wordt! Ze begreep er zelf niets van Haha maar mijn schoonouders waren helemaal blij!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik kom ook een poging doen om mee te schrijven.
Ik ben 26jr oud heb twee kinderen (bijna 5 en de jongste is 2).
Ik heb omdat ik niet kon wachten 2 dagen voor mijn NOD licht positief getest dat was op 6-8 en twee dagen later nog een keer met dit keer een duidelijke streep.
Volgens mijn berekening zou ik 15 of 16 april uitgerekend zijn.

Wij hebben nog niks verteld. Wij wonen zo een beetje in het buitenland en staan nu ingeschreven in Nederland bij de woningstichting aangezien we hier willen bevallen. We hopen binnen 2 maanden een plekje te hebben.

Aangezien ik hier niet verzekerd ben is de planning om een echo te laten maken op onze eigen kosten eind deze maand of begin volgende maand. Bij de 2e was ik ruim 10 weken voor ik naar een dokter ging voor een echo (in het buitenland). Pas met 16 weken voor het eerst in Nederland bij de verloskundige geweest.

Gefeliciteerd aan iedereen die zwanger is.
Leuk dat je ook meeschrijft mamaopreis. Dit wordt dus je derde? Je woont nu in het buitenland zeg je? Ik hoop dat je snel een woning toegewezen krijgt.

Juf1985, wat leuk dat je het nieuws al verteld hebt. Kan zelf ook niet wachten om het nieuws te delen, maar heb mezelf dus voorgenomen echt nog wel even te wachten. Heel mijn gezin leefde mee toen ik toch een miskraam kreeg en dat wil ik hen niet nogmaals aandoen of zo. Ik vertel het gewoon wanneer ik zeker weet dat het goed zit. Ben juist normaal gesproken heel open dus is een uitdaging om mijn mond te houden.

Hoe gaat het nu met jou Daphne? Als je hier je verhaal kwijt wilt, of gecensureerd wilt schelden, mag dat hier! Ik begrijp je heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Afgelopen zondag had ik een positieve test in handen. Ben voor de eerste keer zwanger, heel spannend allemaal! Ik ben rond 19 april uitgerekend.

Ik ben 31 en mijn vriend 32. We hebben het nog niemand verteld. Ik wil graag afwachten tot ik de eerste echo heb gehad. Die is op 11 september. Mijn intake gesprek bij de verloskundige is 23 september. De tijd kan me niet snel genoeg gaan!

Ben al behoorlijk misselijk geweest, lastste dagen is dat wel wat afgezakt. Wel last van krampen in de onderbuik gehad. Vandaag toch maar even gebeld met de verloskundige. Die kon me gelukkig gerust stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven