Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag zou ik ook mee willen schrijven in dit topic!
Zal mij even voorstellen, ben 28 en mijn man 29. Zijn in mei getrouwd en willen nu gaan voor ons 1e kindje.
Sinds begin juni gestopt met de pil en nu 2 menstruaties gehad! W
Op basis van mijn vorige cyclus was gisteren mijn NOD, niet ongesteld geworden en vanochtend natuurlijk getest maar deze was negatief!
Dus we houden het nog even spannend!
Alle reacties Link kopieren
@ Lostit zeker heel gek en spannend. Nu ineens heb je een doel :yes:
Thnxx voor het antwoord

@ cappuccino ik hoop voor jullie dat het dit keer heel snel gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Mijn man is bijna 29, ik ben bijna 30. Ik ben jarenlang aan de pil geweest. De laatste jaren slikte ik hem non-stop op advies van de gynaecoloog vanwege mijn endometriose. We hebben nu 2 rondes geprobeerd maar helaas nog niet gelukt. Vanwege de endometriose gaan we het 6 mnd proberen en als het dan niet gelukt is, worden we weer doorverwezen naar de gynaecoloog.

Qua vragen uit de omgeving. Mijn moeder is totaal niet subtiel. Ze is bijna met pensioen en zegt dingen als "nou snel oppasoma worden hè!". De ouders van mijn man maken er gelukkig nauwelijks opmerkingen over. Met goede vriendinnen/vrienden bespreek ik het ook wel, maar omdat zij hier nog niet mee bezig zijn wil ik me proberen een beetje in te houden qua gepraat hierover..
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pepperypie,

Wat spannend voor jou vanwege de endometriose, hoop dat het jullie snel lukt.
Lief dat je moeder oppas oma wil worden
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik schrijf ook graag mee als ik welkom ben :)
Een tijdje heb ik meegeschreven in het topic zwanger worden vanaf juni/juli. Ik heb toen een paar maanden met mijn vriend geprobeerd na mijn koperspiraal verwijderd te hebben.

Helaas heb ik op vakantie een ongeluk gehad, waardoor ik andere prioriteiten heb/had.

Nu herstellende, maar nog steeds niet 100% beter. Mag aan het einde van deze maand beginnen met lopen. Wel onbeschermde sex gehad afgelopen tijd en als laatst van 21-26 juli ongesteld geweest. Het zou dus kunnen, al is één à twee maanden later misschien handiger, omdat mijn lichaam dan hersteld is :idee:

In ieder geval, nog steeds veel enthousiasme! Ik zal zo even bijlezen bij alle reagerende dames.
Alle reacties Link kopieren
@maida, wat heftig zeg een ongeluk. Hopelijk gaat het wat beter

@Pepperpy, spannend zeg. Hopelijk lukt het op de natuurlijke manier
Alle reacties Link kopieren
WoW wat een berichten vandaag! Leuk! Welkom allemaal! Super spannende tijd en heel erg leuk om dat zo te kunnen delen!

Ik zal woensdag even een tabel toevoegen, als jullie even naam-welke ronde- hoeveelste kindje - nod- bijzonderheden (zoiets??) in een reactie willen zetten hebben we een leuk overzicht en zien we snel wie er op het wachtbankje zit 😁

Ik moet nog even uitvogelen hoe ik die tabel handig kan plaatsen zodat jullie deze ook kunnen aanpassen. Weet iemand dit?

Hebben jullie al gedacht aan een max aantal meeschrijvens? Dit om het een beetje overzichtelijk te houden?
Alle reacties Link kopieren
@Zonnestraal91, dat hoop ik ook! Ik vond het eerst erg fijn van mijn huisarts dat ze ook zoiets had van "niet te lang proberen" maar nu we al op 2 van de 6 mnd zitten (en ik meer heb gelezen over medische behandelingen) ben ik er een beetje bang voor geworden.

@Maida, wow dat klinkt heftig! Beginnen met lopen... Heb je nu dan bedrust? Of een rolstoel? Sterkte!

@Nina_90, Ik dacht in een ander topic gezien te hebben dat iemand een nieuw account had aangemaakt waar iedereen op kon inloggen om de tabel aan te passen of zoiets.

Hier alvast mijn info:
Ronde: 3
Hoeveelste kindje: 1
NOD: 6 september
Bijzonderheden: Endometriose
Alle reacties Link kopieren
@maida, jeetje wat heftig!! Is de verwachting wel dat je volledig zal herstellen?

@PepperyPie, ook spannend voor jullie! Gebruiken jullie ovulatietesten? Ik wil dat wel ook gaan doen als het deze ronde nog niet zo ver is denk ik.

@nina_90
Naam: Lostit
Ronde: 3
Hoeveelste kindje: 1e
NOD: 26 augustus
Bijzonderheden:
Alle reacties Link kopieren
@Zonnenstraal91 spannend! Wel fijn dat je snel na stoppen met de pil weer een cyclus hebt :)

@Maida Hoop dat je herstel goed verloopt! Wat heftig zeg!

@PepperyPie lijkt me heel dubbel inderdaad, aan de ene kant fijn om snel naar de gynaecoloog te mogen aan de andere kant ook weer niet... Ik heb geen endometriose, maar uiteindelijk wel 14 maanden bezig geweest bij mijn eerste kindje, ik had de moed eigenlijk opgegeven na een jaar maar mijn man wilde nog wachten met het medisch circuit ingaan.. en toen ineens was de test positief...
Ik hoop voor je dat het niet zo lang duurt, maar geef de moed niet op als het niet meteen raak is :)

Ik had niet aan veel mensen in mijn omgeving verteld dat we aan het proberen waren, alleen aan een paar van mijn beste vrienden en ook twee goede collega's. Mijn familie (tante, neven, nichten) stelde wel vragen op verjaardagen, ze hadden zelfs een weddenschap of ik eerder een kindje of een huis zou hebben... dat was best pijnlijk omdat we zo graag wilden maar het eerst niet lukte. Toen ik eenmaal zwanger was en zeker nu ik mijn zoontje heb is die periode vervaagd, maar toen ik er middenin zat vond ik het heftig en lang duren!
Alle reacties Link kopieren
@allemaal Fijn te lezen dat jullie ook 'last' hebben van mensen die naar de de planning van je kinderwens vragen. Gedeelde smart is toch halve smart ;)

@ maida klinkt heftig een ongeluk waardoor je je kinderwens moet uitstellen. Hopelijk ben je snel weer de oude.

Wij hebben toch besloten om halverwege onze vakantie te stoppen met anticonceptie. We willen eigenlijk nu al starten maar het is handiger als ik de eerste paar dagen op vakantie in elk geval niet ongesteld ben, dus daarom maar gedurende de vakantie stoppen...
Ik krijg er steeds meer zin in als ik jullie verhalen lees..


Voor de tabel:
Naam: Uiensoepje
Ronde:0, start in september
Eerste kindje
NOD: waarschijnlijk rond 5 oktober
Alle reacties Link kopieren
@Lostit
Ik gebruikte eerst alleen een app (Clue) en voor ronde 2 gaf hij toen een bepaalde datum aan als ovulatie. Maar 5 dagen daarvoor had ik al eiwit-achtige afscheiding dus toen dacht ik ??? en die dag en de volgende zo'n ovulatietest gedaan. Bleek dat ik de piek al gemist had. Lang verhaal kort. Ja! Ik ga deze ronde zéker testen, en dus ook veel eerder dan wat de app zegt.

Ik twijfel nog of ik ook moet beginnen met temperatuur meten. Doen jullie dat?

@Cappuccino_lover
Jeetje een weddenschap zelfs... De vrienden van mijn man grappen ook wel eens over wie er als eerste vader gaat worden, en dan scoren we hoog (want getrouwd, huis en ik ben er ook vrij open over dat ik graag kinderen wil). Is nu nog allemaal prima, maar kan me goed voorstellen dat het na een x aantal maanden helemaal niet meer fijn is.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe als iemand mij naar kinderen vroeg, kon ik zeggen dat ik gewoon nog aan de pil was. Nu moet ik dus nog even een ander antwoord bedenken :P

@Maída, klinkt heftig zeg :O Ik hoop maar dat je snel weer de oude bent. Een collega van mij had allerlei fysieke pech gevallen tijdens haar zwangerschap en die zat daardoor ook echt de maanden tot de bevalling af te tellen (echt herstel was pas mogelijk na de bevalling vanwege die groeiende buik). Was wel zonde, aangezien de zwangerschap an sich prima verliep en ze daar dus niet van kon genieten.

@PepperyPie ik duim dat je snel van die oppasoma gebruik kunt maken :hihi:

@Nina, ik ben pas net met de pil gestopt, dus ik weet nog niet veel voor in de tabel. Ik geloof dat dit dus nog ronde 0 is. Ik ga vrijdag ook eerst nog even langs de huisarts om te overleggen over de medicatie die ik slik. Niks bijzonders, gewoon voor allergie... maar ik wil natuurlijk niet de kans op een ongezond kindje vergroten.
Voor in de tabel:
Naam: Kokoloko
Ronde: 0
Hoeveelste kindje: 1
NOD: weet ik nog niet
Alle reacties Link kopieren
@cappucinolover,
Die weddenschap doet gewoon echt pijn als ik het lees! Niet oké, dit soort gedrag.

@PepperyPie,
Ik gebruik ook een app, al heel lang, flow. Maar ja, je hebt dan nooit echt helemaal zekerheid. En het is dan inderdaad flink balen als je elke keer net een dag te laat bent.

Hier verder geen ervaring met temperaturen of testen.
Alle reacties Link kopieren
@Nina_90: aantal mensen, niet teveel om het overzichtelijk te houden. Haha!

Naam: Zonnestraal91
Ronde: 2
1e kindje
NOD: 11 augustus
Bijzonderheden: geen
Alle reacties Link kopieren
Ik lees morgen even bij.
Alvast mijn info

Naam: Solane
Ronde: 1
Hoeveelste kindje: 1e
NOD: 7 september
Bijzonderheden geen
Alle reacties Link kopieren
@Lostit & PepperyPie ik heb een tijdje temperatuur gemeten, maar vond dit best lastig! Moet elke ochtend op het zelfde tijdstip (een uurtje later maakt al verschil), je moet regelmatig werk hebben (met nachtdiensten/avonddiensten gaat je temperatuur al in de war) en de stijging bij je ovulatie is maar 0.5 graden... Voor sommige vrouwen zal het werken, maar ik vond het moeilijk! Heb aantal maanden ovulatietesten gebruikt, vond ik erg fijn! Ik gebruikte die van de Action, ze zijn relatief goedkoop (waren iets van 2.50 voor 5 testen) en werkten prima voor mij. 4 dagen voor ovulatie waren ze al licht positief en dan werd dat streepje steeds donkerder tot piek.

@Nina_90 hierbij mijn gegevens!
Naam: Cappuccino_lover
Ronde: 0, start in september
2e kindje
NOD: waarschijnlijk rond 26 september
Geen bijzonderheden
Alle reacties Link kopieren
@Kokoloko, dat zou je nog steeds kunnen zeggen als het die persoon niets aan gaat! En altijd goed om even te checken! Ik heb af en toe migraine en slik dan ibuprofen maar las dat dat dus niet meer mag. Zo leer ik iedere week wat nieuws lijkt het.

@Zonnestraal91 ooooh spannend, 11 augustus!

@Cappuchino_lover, dat klinkt inderdaad ingewikkeld. Denk dat ik daar voorlopig maar even niet aan ga beginnen. Ook te weinig regelmaat nu.

Qua testen heb ik die van de Kruidvat gebruikt (vond die van ClearBlue wel ERG prijzig), komende ronde probeer ik een ander (buitenlands) merk. 50 stuks voor omgerekend iets van 13 euro (meteen een bulk-verpakking haha)
Alle reacties Link kopieren
Naam: MienMandolien
Leeftijd: 26
Ronde: 1?
Hoeveelste kindje: 1
NOD: weet ik nog niet

Beetje hetzelfde verhaal als kokoloko want ik ben ook net (eind juli) gestopt met de pil. Dat is dan ronde 0? Telt het pas vanaf de echte menstruatie ? Die zou dan 3e week augustus ergens moeten zijn... Maar of die ook komt geen idee natuurlijk. :facepalm: het voelt alsof ik mijn eigen lichaam niet ken , keek altijd hoeveel pilletjes er nog in de strip zaten:rofl:
mienmandolien wijzigde dit bericht op 12-08-2019 22:07
Reden: Twijfels bij welke ronde het is! + leeftijd toevoeging
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Pepperpie en rest: als het goed is herstel ik weer gauw, echter is er een gewricht die wellicht vastgroeit waardoor ik mijn hele leven daar last van houd. Ik ga niet teveel in detai, ivm herkenbaarheid, maar ik kan een soort van lopen met krukken nu, dus geen volledige bedrust gelukkig!

Ik kan overigens iedereen aanraden de Flo app te gebruiken, deze heb ik nu een aantal maanden. Ik heb testjes besteld via internet, early teasten en normale testen. En een paar van de action. Ovulatietesten heb ik eerste maand gebruikt, maar daarna niet meer. Als ik deze ronde niet zwanger wordt, ga ik deze wel weer gebruiken, ivm nog niet regelmatige cyclus denk ik.

Voor de tabel:

Ik ben 23 jaar, man 31. Eerste kindje, en ronde 3 deze maand. NOD 4 september. Geen bijzonderheden verder :lol:

Ik begin in september of oktober met een nieuwe baan, ligt aan mijn herstel. Verder net afgestudeerd. Hoe is jullie situatie?
maída wijzigde dit bericht op 12-08-2019 22:03
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En hoe oud zijn jullie? Misschien is dat ook fijn voor de tabel!
Alle reacties Link kopieren
@MienMandolien, volgens mij kan je direct na het stoppen met de pil gewoon zwanger worden, dus ik zou zeggen ronde 1? Het kan natuurlijk wel nog onregelmatig zijn allemaal.

@Maida, ik ben 29 en begin in september met een nieuwe baan. Vind dat ook wel lastig. Hopelijk lukt het snel en werk ik er dus nog geen jaar voor ik met verlof ga. Maarja.. Denk dat het nooit uitkomt qua werk?
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie, inderdaad lastig. Vaak is er wel een soort van afkeur van je collega's, althans dat heb ik veel gemerkt op de werkvloer bij een zwangere. Gelukkig zijn er wetten voor, om deze discriminatie tegen te gaan. Begin jij met een jaarcontract? Ik wel, dus ik ben benieuwd hoe alles loopt.

Wij lopen bijna gelijk met NOD en beide in ronde 3 :biggrin: spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik begin met een jaarcontract, en een beoordelingstraject dus. Geen idee hoe dat gaat mocht het lukken. Het is wel een omgeving waar veel vrouwen werken, dus dat helpt misschien? Vind het ook spannend omdat ik mijn directe collega's nog niet ken, dus kan totaal niet inschatten hoe ze zouden reageren.
Alle reacties Link kopieren
@ PepperyPie: ok, ja het zou dus mogelijk zijn... al gaan we daar niet van uit haha. Maar heb er ronde 1 van gemaakt, staat wat actiever :yes:

Enne, dat van je werk is wel spannend natuurlijk al moet dat eigenlijk niet uit maken. Hopelijk lukt het gewoon snel dat is gewoon het fijnst toch?
Hier op het werk is er enorm personeelstekort. Wel een vast contract en heb wel lieve collega's hoor die zelf bijna allemaal wel al kinderen hebben. Dus ja waarom ik dan niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven