Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sporten inderdaad lekker blijven doen zolang het goed voelt!

Ik ben aan het stoeien geweest met de tabel, hopelijk is het zo gelukt! Het is me nog niet gelukt om de tabel hier in een bericht te krijgen zodat jullie hem kunnen wijzigen. Maar als iemand iets doorgeeft kan ik het altijd aanpassen!

Ik heb vandaag een knal van een ovulatie test dus ben benieuwd of ik snel mijn eisprong voel!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het gelukt is met de tabel Nina ! Ik ben trouwens 28 ;).

En sporten was ik ook zeker van plan te blijven doen. Vorige zwangerschap zwangerfitness tot 38 weken gedaan (bevallen met 39) en zwemmen tot 36 weken. Vond het heerlijk om nog wat te kunnen sporten en ook gezellig met andere zwangeren :).
Alle reacties Link kopieren
Leuk die tabel! Ik ben 29.

Klinkt goed cappucino_lover, toch heerlijk als je nog zo mobiel kan zijn!
Alle reacties Link kopieren
Haha Kokoloko, goede tip, zit hier nu ook met 2 vensters open!

Super van die tabel Nina! Flink clubje hebben we verzameld zo snel :)

Ik sport eigenlijk niet.. We hebben een jaar in het buitenland gewoond waar ik af en toe naar de sportschool ging op zo'n loopapparaat (in ons gebouw dus hoe laagdrempelig wil je het hebben?!) maar ik ben geen fan. Voel me er niet fijner/lekkerder/fitter door. Daarna een tijd gereisd en veel gewandeld en toen ben ik wel wat afgevallen en was mijn conditie ook echt beter. Terug in NL moet ik echt een nieuw ritme gaan vinden met nieuwe baan en ik vrees dus ook sport. Ik ben een tijd lid geweest bij het zwembad maar dan ging ik gewoon niet, kwam echt niet van de bank af 's avonds.
Over de speciale zwanger&sport lesjes lees ik overal "vanaf 12 weken", dus toch maar iets zoeken wat ik voor die tijd moet/ga doen.

@Bubbels85, dat wedstrijdelement herken ik. Goede vriendin is het al een tijd aan het proberen maar geen succes. Ik denk/hoop dat als je echt goede vrienden bent dat je dan alleen maar blij bent voor de ander als het lukt, maar merk wel dat ik het tot nu toe gemakkelijker vind er over te praten met vriendinnen die er (nog) niet mee bezig zijn.

@Uiensoepje, oh echt maar tot 12 weken? Ik wilde nu al iets boeken voor eind februari (voorjaarsvakantie).. toch maar niet dan. Ik had wel al opgezocht tot wanneer je nog mag vliegen (28 weken sowieso, daarna doktersverklaring tot 36 weken) vanwege een bruiloft in het buitenland eind mei. Een groepje wil nu al plannen maken / vliegtickets boeken etc maar dat zit er voor ons (of iig voor mij) nu dus niet in.
Alle reacties Link kopieren
@peppery pie, ik heb op meerdere websites gelezen dat de baarmoeder tot de 12e week achter het schaambeen ligt en daardoor beschermd wordt. Vanaf 12 weken is de baarmoeder dus niet meer beschermd als je valt...
Wij hebben onze wintersport ervoor naar voren gehaald zodat de kans groter is dat ik kan gaan skiën.
Misschien is dat voor jullie ook een idee?

De tabel is goed gelukt Nina! Ik ben trouwens 32 jaar mocht je dat nog willen aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
@Uiensoepje, ah oke! Weer wat geleerd :)

Vraagje aan Nina_90 & Cappuccino_lover, aangezien jullie al een kindje hebben, hebben jullie misschien tips qua boeken die handig/nuttig zijn om te lezen?
(Of de rest misschien hebben jullie al tips gekregen?)
Alle reacties Link kopieren
Leuk de tabel zo! Ben benieuwd hoe alles gaat lopen :-D
@PepperyPie misschien kan je een leuk groepje opzoeken of wellicht een personal trainer? Ik merk bij mezelf dat de motivatie weg is zodra ik na een dag werken thuis op de bank zit. Dan moet ik iets echt heel leuk vinden, wil ik daar savonds nog de deur voor uit gaan. Dus ik snap wat je bedoeld. Zodra je iets vind wat je leuk vind gaat het vaak vanzelf. :)
Alle reacties Link kopieren
@pepperypie nee geen tips voor boeken, ik heb heel veel gelezen op internet en als je eenmaal zwanger bent zijn er veel apps die leuke informatie geven over de termijn waarin je dan zit!

Ik ging tijdens mijn vorige zwangerschap naar yoga en zwemmen voor zwangeren, erg leuk en een motivatie om savonds van de bank af te komen 😉!
Alle reacties Link kopieren
Jeej, leuk de tabel
Ik ben trouwens 28 & ik ga nu voor ronde 3 :)

Vind het allemaal wel spannend. Benieuwd hoelang het duurt. Ik wil nog niet aan de ovulatie testen of iets, denk dat het dan "minder leuk" word ofzo.
Dus we zien het allemaal wel!
Alle reacties Link kopieren
PepperyPie schreef:
14-08-2019 15:51
@Uiensoepje, ah oke! Weer wat geleerd :)

Vraagje aan Nina_90 & Cappuccino_lover, aangezien jullie al een kindje hebben, hebben jullie misschien tips qua boeken die handig/nuttig zijn om te lezen?
(Of de rest misschien hebben jullie al tips gekregen?)
Ik heb het boek "D'r op of d'r onder". Erg leuk geschreven en leuke weetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas ook geen boekentips voor je. Heb ook veel op internet gelezen en zwangerschapsapps vond ik ook fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik zou graag met jullie meeschrijven als dat mag. Ik schreef kort mee in het groepje vanaf juni en gelukkig voor de andere zijn op 3 mensen na iedereen al zwanger. Gun ze dat van harte alleen voel ik daardoor wat minder aansluiting.

Voor de tabel 26j, man 34j ronde 3 en NOD 25augustus en eerste kindje

Ik las in de afgelopen pagina's dat een deel van jullie ook in de zorg werkt. Ik dus ook en draai ook met grote regelmaat nachtdiensten.

Ovulatietesten heb ik alleen de eerste ronde gedaan alleen toen geen echte piek kunnen vinden. Als het deze maand niet lukt wil ik denk ik volgende ronde ze weer intensief gaan gebruiken. Temperaturen gaat dus niet ivm de diensten.
Alle reacties Link kopieren
Sushine, het verbaast me dat iedereen in je vorige groepje zo snel zwanger is geworden. Dacht dat het gemiddelde op 8 maanden lag? Het lijkt me heel lastig met nachtdiensten werken, ivm onregelmatigheid. Wat mij betreft ben je welkom om mee te schrijven, wie weet brengt deze groep je geluk :)

Goed gedaan die tabel Nina! We zijn inderdaad met veel meiden nu.. heel gezellig. Maar ik hou het graag overzichtelijk, dus van mij mag er een ledenstop komen. Anders wordt het ook zo onpersoonlijk.

Gister is mijn spiraal eruit gegaan. Ik vind dat gepruts aan m'n lichaam zo naar en ik voelde me heel kwetsbaar. Lig je daar met je benen wijd met een grote lamp erop.. gelukkig viel het allemaal erg mee en was de spiraal er na één keer kuchen eruit. Nu wachten op mijn menstruatie. Lijkt me heel raar om voor het eerst seks te hebben zonder anticonceptie tijdens mijn vruchtbare periode!
Alle reacties Link kopieren
Bubbels fijn dat ik mee mag schrijven. Ja is inderdaad allemaal heel snel, gemiddelde ligt inderdaad rond die tijd.

Ja ik vond het verwijderen van mijn spiraal ook erg meevallen alleen dat gepruts blijft nooit fijn. Aan de andere kant kunnen we zo vast een beetje wennen mocht het straks wel lukken om zwanger te worden. Dan is er nog veel meer gepruts aan je lichaam.

De eerste keer zonder anticonceptie was raar. Maar wel daarna het gevoel van nu zijn we echt begonnen.

Nachtdiensten vind ik opzich goed te doen alleen is het soms wat lastiger plannen dus dan liggen we op de meeste gekke tijden in bed tijdens de vruchtbare periode.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zou ook heel graag op de valreep willen meeschrijven....

Ik had gisteren m’n nod en zojuist ongesteld geworden.
Wij hebben al twee kindjes van 1&3! Ik ben vorige maand gestopt met de pil en vanaf nu willen wij er ook voor gaan:)!
Weer erg spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn leeftijd is 33 en nod verwacht ik rond 14-9
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wat is er alweer veel bijgeschreven zeg!

Ik heb een foutje gemaakt, mijn NOD is 21 augustus, ik was aan het slapen denk ik. Ik heb nu wel het gevoel ongesteld te worden (onderbuikkrampen). Dat is 6 dagen te vroeg, dus wellicht heb ik mijn ovulatie deze maand gemist en ben ik toch niet zo regelmatig :@@: Even afwachten dus. Kan de tabel misschien aangepast worden?

En ik werk ook in de zorg, heb echter een 'luxe' baan waarin ik kantooruren werk en veel moet zitten (eigen spreekuren etc). Dus ik maak me niet echt heel druk, meer om meningen van collega's als ik net kom werken en aankondig zwanger te zijn.

Sporten ga ik weer oppakken als ik weer mag lopen :hyper: Waarschijnlijk kan ik niet meer hardlopen het eerste halfjaar dus ik ga zwemmen en krachttrainen, mountainbiken of wat skeeleren. Ik wil wel 'fit' de zwangerschap in, wat ik nu dus niet ben. Ik ben verder wel gezond, geen overgewicht of enorm slechte conditie o.i.d. Geen ziektes niks.

Zal zo even alles bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb ik alles weer toegevoegd in de tabel? @viva01012019 en @sunshine1992 jullie zijn die laatste die worden toegevoegd in de tabel, anders wordt het echt te druk :)!

Spannend Maida! De eerste dames zitten op het wachtbankje, super spannend die weken tot je kunt testen..!
Alle reacties Link kopieren
@nina_89, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om jullie berichten te lezen

@ Nina_90
mijn leeftijd voor de tabel: 35 mijn NOD is verschoven naar 8 september
Heb je inmiddels je eisprong gevoeld?

@ Kokoloko
Wat fijn je tip met 2 schermen werken, helaas mijn iPad werkte niet mee was mijn hele tekst kwijt :-?
Ik sport niet, wel doe ik aan wandelen. Ik denk dat zwemmen wel fijn is als je zwanger bent, maar op een gegeven moment pas je toch geen bikini meer :blob:

@ Bubbels
Ik sta er hetzelfde in als jou, ik wil de liefste niet te veel timen, maar als je dan eenmaal zwanger wilt worden is dit heel lastig.
Ik snap je gevoel dat je een soort competitie gevoel krijgt. Tuurlijk gun je het haar ook.
Wat ik heel moeilijk vind is dat ik een vriendin heb die al iets van 2 jaar bezig is. Het lijkt me vreselijk moeilijk om te vertellen aan haar als ik zwanger ben.

@ pepperpie
Ik heb een aantal zwangerschapsboeken gekregen van mijn zus, maar gebruik toch liever het internet merk ik.

Welkom Sunshine en Viva :jump:
Alle reacties Link kopieren
@ Nina bedankt voor het toevoegen!

Hier inderdaad ook op het wachtbankje. Die weken duren voor het gevoel lang.. ook omdat je natuurlijk niets kunt doen.

Zijn er bij jullie mensen in de omgeving die weten dat je gaat starten?
Bij ons niet. Houden het echt voor onszelf. Daarom ook zo fijn om op het forum te kunnen schrijven zodat je het toch ergens kwijt kunt dan alleen bij je partner.
Alle reacties Link kopieren
@maida
Dat is wel vroeg 6 dagen eerder, nog steeds buikpijn? Of was het vals alarm?

@sunshine
In mijn omgeving weten mensen het wel dat we ermee bezig zijn. Ik denk altijd ma zo, als er iets niet goed gaat kunnen ze mij alleen maar steunen.
Gelukkig vragen ze niet elke maand hoe het is behalve Mn tweelingzus.

Ik zie dat ik de oudste ben :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@maida is het niet de innesteling die je gevoeld hebt... dat kan ook wat lichte menstruatiekrampen geven.

@solane Jep eisprong gevoeld vandaag, dus nod gaat 1 dag naar voren, naar 29 augustus!

Bij ons gaat ook iedereen er vanuit dat er een tweede komt, soms wel lastig omdat ze ontzettend alert zijn op wat ik drink.. ik snap niet zo goed dat mensen daar iets over durven zeggen, voor hetzelfde geldt duurt t een hele tijd..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons weet 1 iemand het dat we er mee bezig zijn. Verder weten wel veel mensen dat er altijd een twijfel is geweest voor een derde..... Van de eerste twee was ik heel snel zwanger, ben dus heel benieuwd of dat nu ook weer zo gaat zijn!

Verder ben ik tijdens m’n zwangerschappen de eerste periode echt zwart qua gevoelens, dus dat zal nu wel weer zo zijn en daar zie ik erg tegen op. Dit heeft te maken met dat ik er zo ziek van ben:(
Alle reacties Link kopieren
@viva
Bedoel je somber of meer recht voor zn raap ?

@nina echt bijzonder dat je het voelt.
Toen ik een spiraal had voelde ik het volgens mij wel maar nu niet meer helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven