Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@solane, ontzettend somber.
Alle reacties Link kopieren
viva01012019 schreef:
15-08-2019 18:20
@solane, ontzettend somber.
Hoe lang duurt dat? Ik ben in het verleden niet altijd even stabiel geweest, dus ik ben hier ook beetje bang voor!
Alle reacties Link kopieren
-Solane- schreef:
15-08-2019 17:16
@maida
Dat is wel vroeg 6 dagen eerder, nog steeds buikpijn? Of was het vals alarm?

@sunshine
In mijn omgeving weten mensen het wel dat we ermee bezig zijn. Ik denk altijd ma zo, als er iets niet goed gaat kunnen ze mij alleen maar steunen.
Gelukkig vragen ze niet elke maand hoe het is behalve Mn tweelingzus.

Ik zie dat ik de oudste ben :facepalm:
Ik ben blij met je Solange! Dat betekent dat ik niet meer de oudste ben :yes:
Krijg je ook zoveel subtiele opmerkingen uit je omgeving over dat je "toch echt niet meer jaren kan wachten hoor"! :blabla:
Alle reacties Link kopieren
@bubbels, bij mij heeft het geduurd tot dat de misselijkheid weg was. Er is ook een relatie tot misselijkheid en je depressief / somber voelen. Bij m’n tweede zwangerschap dacht ik, zo laat ik me niet meer voelen, maar helaas gebeurde het weer. Ik heb er veel over gepraat en regelmatig huilend m’n moeder opgebeld ;). Dat luchtte wel op. Bij mij in m’n omgeving wisten mensen die ik regelmatig zie al vroeg dat ik zwanger was omdat ik veel zat te kokhalzen van de misselijkheid, heeeeee fijn, maar je krijgt er een hoop voor terug he ;)
Alle reacties Link kopieren
O wat vervelend dat sommige zo'n klachten hebben gehad bij eerdere zwangerschappen.

Hier weet nog niemand dus dat we gestart zijn. Inderdaad geen zin in elke maand de vraag of het gelukt is en het lijkt me wel heel leuk als het straks zo ver is onze omgeving echt te kunnen verrassen.

Voor diegene die voor een eerste kindje gaan, zijn er al veel in jullie omgeving met kinderen of juist nog helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Sunshine, wij hebben het ook aan niemand verteld om precies dezelfde reden.
Al zal het bij ons geen hele grote verrassing zijn aangezien iedereen in onze omgeving wel weet dat wij een kinderwens hebben en ik al jaren roep dat ik het liefste, als alles meewerkt, mijn kinderen voor mijn 36e heb...

In mijn omgeving is nu ook een ware babyboom gaande (15 kindjes tussen de 0 en 4 jaar bij vrienden) dus wij hopen er snel bij te gaan horen :)

Zijn er nog mensen in dit groepje waarbij het echt een grote verrassing voor de omgeving zal zijn of heeft iedereen het al weleens over de kinderwens gehad?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons weten ze wel dat we een kinderwens hebben en we zijn in het voorjaar getrouwd dus helemaal als een verrassing zal het denk ik niet komen
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sunshine1992 en viva01012019 :bye:

@Nina, mooie tabel! Lijkt me wel veel werk om bij te houden ;-D

Bedankt voor de tips! Zwemmen en een sport voor zwangeren zijn goede alternatieven.
@Cappucino_lover wow jij was nog lekker lang sportief bezig! Heb je daar profijt van gehad bij de bevalling?

@PepperyPie klinkt alsof je mooie avonturen beleefd hebt in het buitenland. Ben je inmiddels weer gewend in Nederland?

@Maída, misschien inderdaad innestelingsbloeding?

@Sunshine, bij ons weet niemand dat ik überhaupt met de pil gestopt ben (mijn man natuurlijk wel ;-D ). Ik vind het wel lastig dat ik het er in gesprek met mensen steeds bijna uitflap. Ik ben niet zo goed met dingen achterhouden :bonk:
In mijn omgeving hebben alleen oudere neven/nichten kinderen. Verder niet. Ik zie online wel dat oud-klasgenootjes langzaamaan baby’s (beginnen te) krijgen, maar verder niks dus.
@Uiensoepje, ik denk dat mijn naaste familie en vrienden wel echt verrast zullen zijn, aangezien zij denken dat we op zijn minst zullen wachten tot we een nieuwe baan vinden en verhuizen. Mensen die wat verder van ons af staan zullen het wel verwachten, aangezien we nu een kleine 3 maanden geleden zijn getrouwd. Dan hoort zwanger worden er blijkbaar bij, want sinds het trouwen vragen kennissen er ineens naar en sommigen zeggen gewoon heel stellig dat mijn moeder nu snel oma gaat worden :facepalm: Als zwanger worden niet lukt, lijkt me dat echt confronterend.

@Solane, iemand moet de oudste zijn ;-) Ik reken vaak in basisschooltijd: als we tegelijkertijd op de basisschool zaten, dan zijn we ongeveer even oud en toen ik kleuterde, zat jij ook op de basisschool :idee:

@viva01012019, klinkt als heftige zwangerschappen! 9 maanden duren dan vast heeeeeel lang.

Als jullie zwanger zijn, denken jullie dat je dat dan meteen aan familie en vrienden gaat vertellen? Of wacht je nog een bepaalde tijd?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons weten wel een aantal mensen dat ik gestopt ben met de pil.
Maar ze vragen er gelukkig niet elke maand om.
Bij ons in de vriendengroep zijn ook echt enorm veel kindjes.
Wij zijn een half jaar geleden getrouwd.
Het zal niet als een verrassing komen.

@maida: spannend zeg. Misschien een innestelingsbloeding?

@kokoloko: ik hoop het wel even voor ons zelf te kunnen houden tot een 1e echo, 7 á 8 weken maar weet echt niet of ik dat zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
@TO: Dit is een openbaar forum en om die reden is het niet toegestaan om forummers te weigeren om mee te schrijven. Om die reden wil ik je vriendelijk verzoeken om de tekst in je openingspost aan te passen.
Mocht dit niet gebeuren, dan zijn we helaas genoodzaakt passende maatregelen te nemen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk dat er hier meer net getrouwd zijn. Hebben jullie een leuke dag gehad?

Hier in de omgeving nog geen kinderen, alleen bij iets verdere vriendschappen/kennissen.

Verder willen wij het zeker tot na de echo voor onszelf houden. Misschien zelfs nog wel iets langer. Kijken we wel even ook hoe ik me voel tegen die tijd
Alle reacties Link kopieren
@moderatorViva tekst is aangepast. Hopelijk is het zo oké!
Alle reacties Link kopieren
@kokoloko valt mee hoor! Ik werk de tabel ongeveer 1x per week bij met de tip die hier laatst gegeven werd ;)! (2 schermen naast elkaar openen)

Wij hebben het vorige keer vrij snel verteld tegen onze ouders en broers/zussen, ik geloof bij 7 weken. De rest hebben we het verteld na de eerste echo. Ik wilde eigenlijk wachten tot na de 12 weken echo maar ik kon niet meer wachten 😅! Mocht het nu gaan lukken wil ik zeker wachten tot de eerste echo, of ik nu kan wachten tot de 12 weken echo weet ik niet haha!
Alle reacties Link kopieren
Hier weet mijn schoonzusje dat we bezig zijn en mijn ouders, ik werd namelijk ongesteld toen ik een weekje weg was met hen en was niet te genieten. Verder weten wel een paar mensen dat we wel graag kinderen willen in de toekomst, voor hen zal het niet zo'n verrassing zijn.
Paar maanden geleden hebben we wat klussen in huis gedaan en toen kwamen er wel wat opmerkingen, dat er nu een geschikte babykamer was ontstaan enzo.

Van onze vrienden heeft niemand kinderen. Sterker nog, de vriendinnen van wie ik het wel zou verwachten hebben beide recent hun lange relatie verbroken, dus dat zal ook nog wel even duren. In mijn vriends familie zijn er wel twee jonkies, een van 1 en een van 3. Maar die zien we ook niet zo heel vaak.



Ik vind deze periode altijd zo lang duren, "het wachtbankje". Ik vind de periodes van vruchtbaarheid of zelfs ongesteldheid fijner omdat ik dan of actief iets kan doen of weet waar ik aan toe ben haha! Nog 10 dagen wachten...
Alle reacties Link kopieren
Nina_90 schreef:
16-08-2019 06:49
@moderatorViva tekst is aangepast. Hopelijk is het zo oké!
Beste Nina_90,

Het is niet de bedoeling dat je geen andere dames meer toevoegt aan de tabel. Als jullie een klein groepje willen hebben kunnen jullie dit bijv. op Facebook doen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond ongesteld te worden, dus ik heb sowieso mijn ovulatie gemist :-(
Alle reacties Link kopieren
Bij ons weten mijn zusje en 3 vriendinnen het. 1 van die vriendinnen is sinds kort zelf zwanger dus daar zit ik erg mee op 1 lijn.
Ik merk dat de gesprekken met mijn zusje en 2 vriendinnen toch wat oppervlakkiger zijn omdat zij zelf nog niet met dit onderwerp bezig zijn.

Ik ben overigens nog steeds aan het wachten op een menstruatie. Vandaag is het 2 weken geleden dat mijn spiraal eruit is gehaald. Wel de afgelopen dagen hele sterke reuk, beetje misselijk en een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Misschien de hormonen die zich aan het herschikken zijn ofzo :@@:
We wachten het af!
Alle reacties Link kopieren
@ModeratorViva, sorry maar ik begrijp iets niet. Mag de TO worden verplicht om voor iedereen een tabel bij de houden in haar eigen openingspost? Ik begrijp dat iedereen mee mag schrijven, maar is het niet aan de TO wat zij in haar eigen tabel zet (zolang het niet kwetsend is uiteraard)? Ik bedoel het echt als een oprechte vraag en dus zonder vervelende ondertoon: kun je een TO verplichten om de openingspost aan te blijven passen voor iedereen die dat vraagt (en dus in de tabel wil)?
Alle reacties Link kopieren
@Zonnestraal91, Sunshine1992 en Nina_90 ah ja, klinkt wel verstandig om te wachten tot het eerste werkelijke teken van leven bij de echo. Ik weet alleen niet of ik na een positieve test in staat zou zijn om niks tegen mijn moeder te zeggen :proud:

@Sunshine1992 we hebben een prachtige bruiloft gehad! We trouwden buiten en de weersverwachting was regen, maar uiteindelijk was het de hele dag mooi weer :jump: Hoe was jouw bruiloft? En voel je je anders sinds het trouwen? Ik blijf namelijk maar de vraag krijgen of ik me nu anders voel, maar eigenlijk leefden mijn man en ik voor het huwelijk net zo samen als we nu doen, dus ik merk niet echt iets anders :whistle:

@Lostit, ik duim voor je! :cheer2: :cheer2:

@Maída, jammer zeg. Is je cyclus vaker onregelmatig?

@Es1390, ik heb nu (ruim een week na mijn laatste pil) ook nog geen druppel gebloed. 1-2 maanden afwachten schijnt normaal te zijn, maar ik hoop dat het sneller gaat. Misschien duurt het bij jou ook nog even... of jij bent een van de super vruchtbare mensen die bij de allereerste mogelijkheid al slagen :thumbsup:

Een aantal van jullie werkt in de zorg, dus misschien wisten jullie dit al lang, maar ik was vandaag bij de huisarts en hij raadde deze website aan: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/ Dan kun je zelf opzoeken hoe het zit met eventuele medicatie en zwangerschap. Ik ben blij dat ik nu een betrouwbare site heb voor dit soort zaken :)
Alle reacties Link kopieren
@Kokoloko
Ik ga er vanuit dat het de hormonen zijn die aan het rommelen zijn maar ik hou het in de gaten. Had de dag voor het verwijderen volgens mij een eisprong en de maandag erop onbeschermd intiem geweest dus who knows. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@viva01012019
Dat lijkt mij heel zwaar als je zo lang misselijk bent, ik kan me voorstellen dat je daar somber van word. Ik hoop voor jou dat aankomende zwangerschap heel relaxt en voorspoedig gaat.

@Bubbels85
Dankje wel :smooch:
Ja vooral van mijn moeder, die maakt zich zorgen dat ik straks misschien wel te laat ben (overgang). Maar afgelopen jaren niet de behoefte gehad om eraan te beginnen.
Hopelijk zit onze leeftijd niet in de weg

@Sunshine1992
In mijn familie (gezin) weten ze wel dat ik bezig ben, ook een aantal vriendinnen. Mijn leeftijd speelt hierbij denk ik ook mee. Ze vragen zich af of ik de wens wel heb denk ik. ik heb geen zin om er om heen te draaien en vertel het dan gewoon. Natuurlijk niet aan jan en alleman
Iedereen in mijn vriendinnen club heeft kids 1 of meerdere. Ik ben eigenlijk de enige. Terwijl ze het van mij juist verwachten dat ik vroeg moeder zou worden omdat ik in de kinderopvang gewerkt heb.

@Kokoloko
Hele geruststelling dat wij in de zelfde tijd de basisschool hebben gedaan :-D
Ik ben van een tweeling en vertel mijn tweelingzus gelijk dat ik zwanger ben. Wij hebben een hele speciale band ben ook bij haar bevallingen geweest.
Vriendinnen en collega's daar wacht ik mee, maar denk niet dat ik 12 weken volhoudt

@Nina_90
Andere topics hebben iets aangemaakt waardoor iedereen het tabel kan aanpassen, weet alleen niet hoe ze dat gedaan hebben.
Zou je mijn leeftijd willen invullen? ik ben 35

@Lostit
Wat vreselijk voor je vriendinnen.
Mocht je snel zwanger zijn, vind je het hierdoor dan moeilijker om het hun te vertellen?

@ Maida
Bah wat een teleurstelling. heb je normaal gesproken wel een stabiele cyclus?

@ Es1390
Spannend !!!
Alle reacties Link kopieren
@ Lostit
Sorry erover heen gelezen.
Spannend dat je op het wachtbankje zit. Ik duim voor je
10 dagen is echt lang
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook maar eens 2 schermen proberen … 😉

@Lostit/Kokoloko was zeker fijn om nog te kunnen sporten aan het eind van de zwangerschap! Ik heb wel echt geluk gehad voor mijn gevoel dat ik me zo goed voelde in 2e en 3e trimester. Mijn bevalling was best prima, maar met name na de bevalling heb ik profijt van het sporten gehad. Ik liep meteen weer rond, voelde me wel 1 van de gelukkigen wat dat betreft.

@Bubbels85 dat wedstrijdelement herken ik helaas ook, ik vond het heel vervelend toen het bij ons langer duurde de 1e keer, zodra ik zwanger was was ik dat helemaal kwijt maar daarvoor vond ik het knap lastig en frustrerend dat ik nog niet zwanger was terwijl vriendinnen het wel waren. Ik was wel blij voor hen, maar toch ergens ook wel een beetje jaloers/verdrietig dat het bij mij nog niet lukte. Ik hoop voor je dat jullie allebei snel zwanger zijn.
Bij ons weet alleen mijn zusje en een goede vriend dat we weer gaan beginnen, dat vind ik ergens wel fijn, want vorige keer heb ik veel aan hun steun gehad toen het langer duurde.

@Viva wat vervelend dat je je zo naar voelt in het 1e trimester. Ik voelde me ook flink beroerd (misselijk/overgeven, langs de snelweg stoppen…) maar niet echt somber. Hoop dat het dit keer beter is, maar snap dat je er tegenop ziet. Is het daarna wel helemaal over? Of heb je in 2e/3e trimester en na de bevalling ook nog last?

@Zonnestraal en Kokoloko gefeliciteerd met jullie huwelijken nog!

@ Maida balen! Duim voor de volgende ronde voor je.

Ik wil dit keer ook graag wat langer wachten met vertellen, vorige keer hebben we vrij snel verteld (met 6-7 weken aan familie) en vrij snel daarna kon ik het niet meer verborgen houden voor vrienden en collega’s door de misselijkheid…

Spannend voor degenen die al op het wachtbankje zitten! Duim voor jullie 😊

@Kokoloko naast het farmacotherapeutisch kompas heeft het Lareb aanvullende informatie over medicijnen bij zwangerschap, mocht je nog meer info zoeken.
Alle reacties Link kopieren
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste6 septemberendometriose
Lostit293eerste26 augustus
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste21 augustus
swimkim321eerste28 augustus
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustus
Sunshine1992263eerste25 augustus
viva01012019331?derde14 september
Hoi dames, graag bij aanpassingen de laatste tabel in het topic aanpassen. Dan kan ik deze weer kopieren voor in de begintekst!
Alle reacties Link kopieren
@Nina ik kan me ook wel voorstellen dat als je eenmaal zwanger bent het best moeilijk is voor je te houden.

@Lostit het wachtbankje zit ik nu ook op. Inderdaad het moeilijkste omdat je dan inderdaad niets kan en bij elke klacht nadenkt zou het? Ik nu ook, pijnlijke borsten en dan ga ik meteen weer denken.. als is mijn NOD pas volgend weekend... duurt nog even dus.

@maida balen weer ongesteld.. hopelijk komende ronde meer geluk.

@ kokoloko fijn dat je zo'n fijne dag hebt gehad. Wij hebben het ook super gehad precies zoals we wilden. Die vraag of het anders voelt heb ik ook veel gehad en inderdaad tussen ons is het ook niet anders dan anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven