Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Zonnestraal91, Sunshine1992, Nina_90 en kokoloko,

Het lijkt mij ook heel moeilijk om te wachten met vertellen. Denk dat ik het wel ga proberen tot de eerste echo. Bij ons in de stad doe ik mee aan een onderzoek waarbij vrouwen met een kinderwens gevolgd worden en dan krijg je bij 7, 9 en 11 weken een echo. Dus dan heb je voor de 12 weken al 3 echo's gehad. Kan niet wachten tot het zover is haha!

@Solane,
Denk niet dat het moeilijker is om het aan mijn vriendinnen te vertellen, maar ik gun het hun ook zo erg (in ieder geval een stabiele relatie en heel veel geluk in het leven). En anderzijds weet ik dat ze mij dit ook gunnen. Moeilijker zou het voor me zijn om het tegen mijn collega te vertellen, die moeite heeft met zwanger worden en twee miskramen heeft gehad.

@sunshine1992
Ja echt elke scheet die dwarszit is meteen een symptoom (of juist niet haha). Vorige ronde had ik ook veel te veel hier gelezen naar alle klachten van vrouwen die zwanger bleken te zijn. Maakte mezelf helemaal gek! Dus nu houd ik mezelf maar voor dat er ook vrouwen zijn zonder symptomen en die dan ineens 5 maanden zwanger zijn en dat er ook vrouwen zijn die van alles hebben nog voor de NOD. Het kan dus alle kanten op. Hopelijk dat die gedachte mij dit keer wat beter gerust kan stellen haha!
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook leuk om een beetje te weten welke regio iedereen vandaan komt?
Ik woon in Rotterdam in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
@sunshine ja super moeilijk niets vertellen als je al weet dat je zwanger bent! Ik ging vorig jaar op de dag dat we positief testen 2 weken op vakantie, dat kwam goed uit 😉!

Ik zit ook officieel op het wachtbankje.. bij mij vorige zwangerschap heb ik rond de innesteling de hele dag wat lichte menstruatie kramp gehad en ook heel licht bloedverlies. Kreeg ook enorme pijnlijke borsten 5 dagen voor nod en ik was heel erg moe. Spannend of ik de komende weken iets ga merken! Misschien wordt deze zwangerschap wel heel anders, bij de vorige floot ik er doorheen en heb ik er zo ontzettend van genoten! Ik mistte die buik enorm na mijn bevalling..
Alle reacties Link kopieren
En maida? Hoe is het met jou? Spannend nog een paar dagen tot NOD!
Alle reacties Link kopieren
Nina_90 wat grappig dat je precies weet hoe dat allemaal ging van de vorige keer maar inderdaad het kan zomaar anders zijn?

Oké, ik had dus gister lichte menstruatie krampen , geen bloed en vandaag nergens last meer van. Maar volgens mij moet ik nog wel een dag of 5 tot menstuatie (als ik die al krijg tenminste ivm stoppen met pil)
Iemand enig idee wat het kon zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mien je hoort wel eens dat vrouwen krampjes ervaren bij innesteling.. of misschien omdat je recent met de pil bent gestopt dat het wat anders is.

Hier nu al 4dgn niet lekker.. Beetje een raar gevoel in mijn maag.. als of ik misselijk ben maar ook niet echt. Ene kant honger de hele dag door maar ook weer niet.. heel raar en heb dat normaal nooit. Daarbij echt vreselijk pijnlijke borsten! Kan er slecht van slapen/omdraaien dan wordt ik er wakker van.. maar ik heb zondag pas mijn NOD dus lijkt me wel heel vroeg voor eventuele klachten toch? Iemand een idee wat dit kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
@mienmandolien ik had een appje waarin ik dat bij hield, vandaar dat ik t nog weet 😉. Die krampjes kan idd innesteling zijn of misschien toch menstruatie die eraan komt na stoppen pil?

@sunshine1992 je kunt best al klachten ervaren, na de innesteling maak je zwangerschaps hormonen aan waar je soortgelijke klachten van kan krijgen. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
@Sunshine1992 & nina_90 , ik denk inderdaad dan die menstruatie die er aan komt. Maar het voelt zo raar ik heb het idee dat ik mijn eigen lichaam niet ken. :huh:

Spannend Sunshine, wie weet!
Alle reacties Link kopieren
@MienMandolien & sunshine1992:
Wat spannend zeg. Het kunnen inderdaard krampen zijn vd innesteling of de aankomende menstruatie denk ik?

Hebben jullie ook dat je dingen gaat voelen in je lichaam die je anders niet denkt te voelen?
Je voelt ineens veel meer nu je er op gaat letten.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat is er weer veel geschreven zeg! Ik kan niet op alles reageren, ik ga vanaf nu weer wat bijhouden en reageren op mensen.

Ik heb dus blijkbaar mijn ovulatie compleet gemist, deze was de 31e en toen was ik een paar dagen weg van mijn vriend :frusty: En volgens mij ben ik best onregelmatig... vandaag mijn laatste ongesteldheidsdag... Vanaf nu weer lekker met ovulatietesten dus. Dat komt niet verkeerd uit ivm nieuwe baan, maar toch wel teleurgesteld, stiekem...

Sunshine, ik hoop dat je positief test! Je weet maar nooit :hyper:. Wel typisch dat je je nog nooit zo hebt gevoeld. Spannend, hoor!


Hoe doen jullie het met aanpassen van eten en het al dan niet drinken van alcohol in de wachtweken? Merk dat ik er moeite mee heb om een lekker biertje te laten staan tijdens de wachtweken. Ik had ook begrepen dat je de eerste week na bevruchting gewoon kon drinken, ivm er nog geen directe verbinding zou zijn met de 'vrucht'. Echt duidelijkheid kan ik er niet over vinden.
Alle reacties Link kopieren
Pffff bij mij is m’n menstruatie uiteindelijk pas gisteren echt op gang gekomen, dus m’n nod schuift op maar geen idee naar waar....

Ik drink gewoon alcohol hoor, pas als ik een positieve test in handen heb stop ik daar mee!

Bij de eerste had ik totaal geen ander gevoel toen ik zwanger was, was alleen achteraf heel moe. En bij de tweede wist ik het ruim voor m’n nod.

Ben benieuwd hoe het aankomende maand gaat!
Alle reacties Link kopieren
@cappucino, als de misselijkheid weg is ben ik weer happy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik was even een lang weekend weg (zonder laptop) dus heb net "even" bijgelezen haha! - oei dit wordt een lange post

@Viva, wat heftig die erge misselijkheid + depressieve gevoelens erbij. Hoe doe je dat dan op je werk als je continu aan het kokhalzen bent?!

@Sunshine, van onze goede vrienden heeft nog niemand kinderen, er is ook nog niemand zwanger (voor zo ver ik weet). Wel van collega's en vrienden van vroeger die nu wat verder weg van ons staan.

@Kokoloko, we gaan over 1.5 week weer 'echt' terug naar NL, tenminste ik dan, voor mijn man blijft het een verrassing waar hij gaat werken (dat hoort hij denk ik pas een paar dagen van te voren). Vind het echt spannend, voelt alsof ik met alles weer op nul begin, vooral qua ritme opbouwen.
En dat of je je anders voelt na het trouwen - nee, totaal niet haha! Ik ben gewend aan 'my husband' te zeggen, maar als in NL 'mijn man' zeg dan voelt dat opeens toch raar. Mijn schoonmoeder blijft soms ook verwijzen naar mij als "vriendinnetje".

@Maida, ah nee wat vervelend dat je je ovulatie hebt gemist!

@Lostit, lijkt me super fijn die vroege echo's!! (Ik houd erg van zekerheid haha) Ik ga zo meteen googelen of er zoiets ook in mijn stad is.

Ik ben nu bezig met die ovulatietesten (omdat ik het vorige keer gemist had), tot nu toe wel een vaag streepje maar nog geen toename te zien. Volgens de app is mijn ovulatie over 3 dagen. Mijn man en ik zijn in hetzelfde land dus proberen maar vanavond. Hij praat er vrij direct over "Heb je al eiwit-achtig spul?" of "Is het ei er al?". Gisteren aangegeven dat ik me daardoor een beetje een broedkip voel en niet echt zin krijg om eens lekker aan de slag te gaan.

Verder heb ik dus echt iets doms gedaan gisteren.. We sliepen bij mijn schoonouders (dichter bij Schiphol) omdat we maandagochtend een vroege vlucht hadden. Ik heb toen een van de ovulatietesten (nog ingepakt hoor) daar laten liggen. Ik wilde dus absoluut nog niet aan mijn (schoon)ouders vertellen dat we er mee bezig zijn (voorál niet aan schoonmoeder....), maargoed. Dat is nu dus wel duidelijk. Ik ben benieuwd of ze er een opmerking over gaat maken volgende keer als we haar zien.

Ik denk dat als het zo ver is (een positieve test) ik het wel direct aan 2 goede vriendinnen + hier zal melden, maar wil voor mijn (schoon)ouders toch echt even wachten. Ik drink sowieso al bijna nooit wijn dus daar zullen ze het niet aan kunnen zien. In de familie van mijn schoonouders heeft een nichtje afgelopen jaar een slechte 20 weken echo gehad met abortus als gevolg en een ander nichtje een paar miskramen rond 8/9 weken tussen de 1e en de 2e, dus denk dat ik liever wat weken wacht.

Over alcohol / eten wat niet mag:
Alcohol doe ik gewoon niet. Ik ben zo bang dat het niet gaat lukken zwanger te worden dat ik het met liefde laat staan. Vind ik niet echt moeilijk, behalve als we bij een goed restaurant zijn en ik weet dat de wijn daar echt lekker is.
Ik heb ook mijn man gevraagd iets minder te drinken (wel lastig voor hem). Ik las in een flyer van het ziekenhuis in Groningen dat alcohol de kwaliteit van spermacellen aantast, al vanaf 3 biertjes per week. Van dat minder drinken 'zie' je dan wel pas over 2 a 3 mnd effect want zo lang duurt het blijkbaar voor de spermacellen gemaakt zijn oid. Misschien allemaal overbodig en veel te voorzichtig, maar die endometriose maakt het me al lastig genoeg, liever dan maar wat extra voorzichtig met dingen waar ik/we wel invloed op heb(ben).
Rauwe zalm, tonijn, rood vlees eet ik tot nu toe trouwens wel. Ik denk dat ik daar wel direct mee stop bij een positieve test, misschien al eerder.
Alle reacties Link kopieren
Dames, vanochtend kwam er toch ook bloed dus inderdaad m'n menstruatie.

Volgens mij komt ie best wel overeen met mijn stopweek vorige maand maar dat was dus eigenlijk geen echte menstruatie. Nu maar alles opschrijven om te kijken hoe regelmatig alles gaat(of niet ) lijkt wel wiskunde dit :@@: :facepalm:

@PepperyPie: een broedkip... haha sorry moet wel stiekem een beetje lachen.. Ik ga toch ook die testen proberen. Ik ben gewoon te nieuwsgierig....

@Maída, wat jammer zeg ik snap wel dat je er even van baalt.
Wat betreft eten en drinken heb ik deze maand nog niet iets anders gedaan eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie, begrijpelijk dat het al moeilijk genoeg is met die endometriose. Ik weet er verder niet zoveel vanaf maar in hoeverre verlaagt het je kans? Jouw verhaal over de broedkip :lol:, laat me afvragen: hoe gaan de mannen van jullie om met de hele RamBam rondom zwanger worden?

Mijn man is heel enthousiast en serieus, weet hoe de cyclus loopt en heeft zelfs mijn cyclus in mijn sporthorloge app ingesteld (geen idee dat dat kon). Kreeg van hem ineens vragen wat voor soort afscheiding ik dezer dagen had, zodat hij dat kon invullen :rofl: gekke man. Hij wilde eerst geen ovulatie testen, maar omdat we nu de ovulatie hebben gemist afgelopen maand en hij toch wel erg teleurgesteld is dat ik nog niet zwanger ben, wil hij toch wel dat ik het gebruik :lol:.

mienmandolien, met de app wordt het allemaal een stuk overzichtelijker en valt alles vanzelf op zijn plaats ;-) herkenbaar, dat het een beetje overweldigend en hogere wiskunde lijkt.

Verder weet ik niet of ik al had gereageerd op alle zorgdames, maar hoe is jullie werkdruk en patiënten categorie? Ik ga straks met een gevaarlijke doelgroep werken en vraag me af als ik zwanger word, hoe ik me hierbij ga voelen. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
@maida aahh dat vind ik echt wel lief van je man haha!
Mijn vriend is ook wel erg betrokken, hij vraagt ook altijd wanneer ik ongeveer mijn vruchtbare periode heb zodat hij dan rekening mee kan houden met andere dingen haha! Maar hij is wel rationeler, gelukkig, dus hij probeert me ook met beiden voeten op de grond te houden!

Hier nog maar 5 nachtjes tot de NOD. Ik voel helemaal niks anders dan normaal dus het zal me benieuwen...
Alle reacties Link kopieren
Hoewel, ik zit dit nu op werk op de wc te typen want ik heb nu al voor de 2e keer deze week diarree :nope:
Maar geen idee of dat er mee te maken heeft haha!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Ik schrijf ook graag mee (moet nog wel even bijlezen).

Ik zal mezelf even voorstellen:
Ik ben Jinxie, 28 jaar en ik heb heb samen met mijn vriend inmiddels een zoontje van bijna 5. Wij willen nu voor de 2e gaan, en het was de eerste ronde raak. Helaas bleek dit buitenbaarmoederlijk te zijn. We hebben besloten gelijk weer door te willen gaan (na 1 maandje wachten op advies gyn). Dus wij gaan nu ronde 2 in.
Het lijkt ons vrij makkelijk af te gaan, beide keren in de eerste ronde gelijk raak, maar zorgeloos is het helaas nu niet meer..

Ik vind het leuk om ook ervaringen van anderen te lezen en erover mee te kletsen!

Voor de tabel :)
Naam: Jinxie
Leeftijd: 28
Ronde: 2
Hoeveelste kindje: 2e
NOD: 1 september
Bijzonderheden: ronde 1 BBZ
anoniem_354962 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 13:41
65.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Maída, wauw jouw man is er wel echt mee bezig zeg. Oprecht geïnteresseerd ook. Wat leuk!
Mijn vriend vroeg wel steeds wanneer ik ging stoppen met de pil. Maar van het hele proces eromheen heeft hij gewoon geen verstand dus ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Ik probeer wel steeds kleine stukjes uit te leggen, niet te veel in 1x haha.
Over de zorg: in mijn cao van 40+ pagina's heb ik niks kunnen vinden over zwanger en nachtdiensten. Wel in het stukje van de arbowet. Daar stond in dat nachten en onregelmatige diensten niet verplicht kunnen worden gesteld, tenzij het niet anders kan.
Laten wij nu net ontzettend tekort personeel hebben... is dat dan: tenzij het niet anders kan? Vraag het me af.
Ik heb ook vaak te maken gehad met agressie op het werk(ouderen met dementie) Ik was nooit echt bang maar wie weet ga ik me wel anders voelen als het zo ver is?
App: welke app is dat als ik vragen mag?

@Lostit: Spannend hoor ! Je weet maar nooit , sommigen merken niks heb ik me laten vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom @Jinxie, kan me voorstellen dat jullie er nu ineens heel anders in staan na die BBM.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat de eerste NOD's beginnen te komen. Wel jammer dat het nog bij niemand raak is maar hopelijk verandert dat snel!

Leuk om te lezen hoe jullie mannen ermee bezig zijn. De mijne is vooral al druk aan het nadenken over namen...

Qua voeding ben Ik van alles te blijven eten en drinken totdat ik een positieve test in handen heb. Ik ben wel van plan om early tests te gaan gebruiken zodat we het net wat eerder weten.
Zijn er nog meer die early gaan testen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat leuk maida dat je man zo betrokken is. Hier wel een beetje maar heeft geen exact inzicht in mijn cyclus maar uiteraard wel betrokken.

Zijn enkele dagen geleden op kraamvisite geweest bij kennissen, dan begint het wel extra te kriebelen hoor!

Nachtdiensten hoeven ip niet meer geloof ik hoor tenzij je dat zelf nog wil. Ik draai regelmatig nachten, vind het erg leuk om te doen dus als het lukt wil ik dat ook blijven doen als ik zwanger ben.

Hier nog steeds pijnlijke borsten al heb ik soms het idee dat het iets minder is, of ik ben er inmiddels een beetje aan gewend.. en het rare gevoel in mijn maag blijft ook. Over 4 dagen mijn nod. Gezien de klachten vandaag een test gedaan maar die was nog hardstikke negatief.... aan de andere kant was ik ook wel verbaasd geweest denk ik als die wel positief was maar ergens heb je toch die hoop.
Zou graag de tijd even vooruit willen spoelen in die vreselijke wachtweken.
Alle reacties Link kopieren
@Sunshine, heel herkenbaar die kriebels bij kraamvisite. Mijn man vindt kraamvisite maar saai, of iig de baby. Ik denk dat hij het pas interessant gaat vinden zodra een baby een beetje kan zitten/kruipen/spelen.
Had je die pijnlijke borsten vorige rondes ook?

En super spannend wachten op die NOD! Ik hoop het zo voor jullie!

@MienMandolien, volgens mij heb ik 'Flo' een paar keer gelezen als app. Zelf gebruik ik Clue, en nu ook Premom (die hoort bij de testen die ik hier in het buitenland gekocht heb)

@Uiensoepje, wij hebben ook al over namen nagedacht haha.
Ik hoorde van een nichtje van een soort Namen-Tinder app waarbij je allebei op je eigen telefoon namen swipet en dan is er een "match" als jullie allebei dezelfde naam leuk vinden.

Ik wacht nog op een positieve ovulatietest. Vorige maand op dag 13 getest en toen bleek later de piek al geweest te zijn. Nu op dag 14 nog niks geen piek.
Alle reacties Link kopieren
Oh en over die endometriose (ik heb het even gekopieerd van een website)

- Endometriose is een chronische ziekte waarbij weefsel dat (enigszins) lijkt op baarmoederslijmvlies (endometrium) buiten de baarmoederholte voorkomt.
- De chronische ontsteking zorgt vaak voor verminderde vruchtbaarheid, die overigens ook het gevolg kan zijn van vergroeiingen en verklevingen van eileiders en eierstokken.
- Geschat wordt dat 60-70% van de vrouwen met endometriose vruchtbaar zijn, spontaan zwanger kunnen worden en kinderen kunnen krijgen. De maandelijkse kans om zwanger te worden is bij vrouwen met endometriose lager dan bij vrouwen die geen endometriose hebben.

Beter weet ik het eigenlijk ook niet, maar in mijn Jip & Janneke hoofd werkt het dan een beetje alsof het eitje van dat weefsel ziet en denkt "hé hier moet ik wezen" en dat dat dan niet zo is.

Ik weet trouwens niet of ik van die vergroeiingen/verklevingen heb. Heb bij de gyn wel onderzoeken gehad maar ze kunnen dat alleen echt goed zien met een kijkoperatie, en dat is wel een grote ingreep natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@peppery ja klopt mijn man vind er ook weinig aan. En de man van het stel waar we waren zei ook dat hij uitkeek naar het moment dat de baby iets kon.
En ik had vorige cyclus 2 dgn voor mijn NOD wat pijnlijke borsten maar nu dus al 6 dgn en mijn NOD is pas zondag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven