Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva01012019 schreef:
21-09-2019 05:38
@libe, misschien ben je te laat begonnen met testen. Een positieve ovulatietest heb je 1 tot 2 dagen voor je eisprong...

Ik zou eerder beginnen, ik kocht 3 doosjes zodat ik een halve maand kon testen.

Je moet het echt ff iedere dag doen. Je kunt het ook 2x per dag doen. Minder dan 1x per dag is niet handig. Dan mis je je piek
Bedankt voor de tip! Misschien ben ik inderdaad te laat begonnen met testen, want ik zie nu helemaal niets meer op de test, terwijl ik eerst nog een licht streepje zag.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,

Ik zou jullie graag om advies vragen. Vandaag had ik "goed slijm" (lekker smakelijk, sorry) en vanmiddag een ovu testje gedaan. De teststreep is lichter dan de controle streep maar hij is wel duidelijk. Zie hier:
https://ibb.co/sCrWtdD
Net ook flinke steken in m'n onderbuik....
Wat denken jullie? Vandaag eisprong of komt 'ie eraan?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind dat wel op een eisprong lijken, zou maar snel aan de slag gaan haha. 😉
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit werkt, maar dit is bijvoorbeeld ook een positieve ovulatietest:

https://www.sensitest.nl/foto/producten ... 1569345692
Alle reacties Link kopieren
Top! Thanks dames! 😘
We gaan het vandaag en morgen gezellig maken 🤗😍
Alle reacties Link kopieren
Haha fijne avond dan nog ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd de tabel aan te passen en mensen toe te voegen:

NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie294eerste8 septemberendometriose
Lostit295eerste14 oktober
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91284eerste??
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?
zwanger :heart:
Maida233eerste?
swimkim323eerste14 oktober
Bubbels85341eerste14 september zwanger :heart:
Es1390291eerste7 oktober 2 augustus mirena verwijderd
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992265eerste21 oktober
viva01012019331?derde?
zwanger :heart:
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
perfectlyimperfect????
pennenbak303eerste??
eilean272?eerste15 oktober
Cranberryjuice232tweede6 oktober
Alle reacties Link kopieren
@Es1390
Het zou kunnen dat het je piek is, het zou ook kunnen dat die nog moet komen. Als in, je weet pas wat je piek is als de test de dag erna lichter wordt.
Mijn piek bij vorige ronde was wel echt donkerder dan de controlestreep.
Alle reacties Link kopieren
Oke! Thanks!
We gaan gewoon lekker aan de slag en zien het wel. Lekker veel gezellig doen dan zien we het over 2 weken wel ☺️
Bedankt voor de reacties!!

En de tabel ziet er goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Lostit, zou je mij ook nog kunnen toevoegen aan de tabel? Ik heb jou zojuist mijn gegevens gestuurd, heb je die ontvangen?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie294eerste8 septemberendometriose
Lostit295eerste14 oktober
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91284eerste??
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?
zwanger :heart:
Maida233eerste?
swimkim323eerste14 oktober
Bubbels85341eerste14 september zwanger :heart:
Es1390291eerste7 oktober 2 augustus mirena verwijderd
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992265eerste21 oktober
viva01012019331?derde?
zwanger :heart:
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
perfectlyimperfect????
pennenbak303eerste??
eilean272?eerste15 oktober
Cranberryjuice232tweede6 oktober
libe352eerste8 oktoberangststoornis

Sorry Libe, ik heb je nu wel toegevoegd!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat mijn nieuwe NOD op/rond 14 oktober zou zijn, maar ik heb nu voor de 3 keer sinds 6 september een lichte bloeding. Getest, maar niet zwanger.
Het is niet veel, heb ook helemaal nergens last van.
Heb wel even de assistente van de huisarts gebeld en wordt vanmiddag teruggebeld door de huisarts om te bespreken hoe en wat.
Volgens haar kon het geen kwaad, en zou dit betekenen dat mijn lichaam op de goede weg is na het pilgebruik.
Vanmiddag maar even de huisarts afwachten.
Hey dames, wat leuk dat er al 5 hartjes te zien zijn op de tabel, hopelijk gaat het allemaal goed met jullie. Niet teveel klachten?

Soms komen er ineens een heleboel zwangerschappen tegelijk! Zo ook in mijn vriendinnengroepje; 3 zwangerschappen achter elkaar! Wauw!
Je kijkt elkaar dan thuis op de bank aan, van zou het ook bij ons zo mogen zijn dat het lukt?
Daarnaast die twee televisieprogramma's die op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip worden uitgezonden. Stellen die kunstmatige inseminatie toepassen en dan ook in 1 poging zwanger zijn. Het is gewoon bijna niet te geloven.
Op dit forum lees je ook meer onzekerheden, meer de realiteit denk ik.

Mijn vrouw heeft zich tijdens onze vakantie 2x per dag getest of en wanneer er een ovulatiepiek zou zijn. Die was niet geheel duidelijk maar als de streepjes weer lichter aan het worden zijn, denk je van nou toen en daar, dat moet het geweest zijn.
Wachten tot de volgende menstruatie zodat je met de donor een nieuwe afspraak kunt maken voor de eisprong erna. Ik had al bijna een hotel geboekt voor aankomend weekend ware het niet dat de menstruatie van mijn vrouw maar uitblijft.... :?: We snappen er niet zoveel van.
normaal duurt de cyclus 26 dagen en nu al 33 geloof ik. Daarnaast was de menstruatie na de eerste poging erg anders dan normaal en voelde ze ook van alles.. Heel gek en ook onzeker.
Zwangerschap testen zijn negatief... maar mocht ze een bloeding hebben gehad maar wel toen zwanger zijn geweest of geraakt dan zou het nu al ruim 6 weken zijn.... en we hebben biertjes gedronken in Frankrijk...

Nja je wordt er onzeker van merk ik. Waarom blijft het uit? Gewoon simpel omdat je er nu gericht mee bezig bent? Een overgeslagen eisprong vanwege de vorige keer een bevruchting zonder dat het bleef plakken?

Herkennen jullie hier dingen van? Dat je denkt dat het misschien raak was maar niet bleef plakken en daarna een gekke cyclus?
En je leest ook weleens over een korte menstruatie en dan toch zwanger zijn... maarja die testen...
Ze mag pas volgende week naar de huisarts... en ik maak me dan zorgen of het van binnen allemaal wel goed gaat ofzo... voorlopig dus nog geen volgende nod... O_o
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allen,

Hier de wanhoop nog wat dichterbij. Nog geen menstruatie (ruim 4 dagen over tijd nu) en negatieve testen. Wanneer moet ik hiervoor de huisarts bellen? Normaal erg regelmatig...
Pennenbak; ik zou de huisarts gewoon bellen als je je niet prettig voelt. Ik denk dat hij/zij sowieso geruststellende dingen kan zeggen maar ook kan bepalen of je misschien daar een test of onderzoek kunt krijgen.
En net zoals in mijn post hierboven, kan je lijf blijkbaar gekke dingen doen.. Ik snap er zelf ook geen hout van... Maar een belletje heb je zo gedaan!!! sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat er al zoveel dames zwanger zijn.

Ik lees zeker nog mee maar heb zelf even weinig te melden. Ik verwacht deze week mijn eisprong dus we gaan het wel zien.
Voor id tabel, 12 oktober NOD op basis van mn vorige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat er al zoveel dames zwanger zijn.

Ik lees zeker nog mee maar heb zelf even weinig te melden. Ik verwacht deze week mijn eisprong dus we gaan het wel zien.
Voor id tabel, 12 oktober NOD op basis van mn vorige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
@lostit tabel ziet er goed uit! Bij mij klopt het, nu idd op naar ronde 2.

@ fietsslot, ja dat herken ik wel. Ik was de afgelopen periode wat overtijd en had wat vage klachten, maar helaas. Je lijf kan je goed voor de gek houden. :( succes!

@ pennenbak, als je je zorgen maakt, zou ik ook gewoon de huisarts bellen. Zij kunnen je wellicht goed adviseren. :) succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen Lostit!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Es1390: Spannend hoor! Het wachten is het ergst.

Libe: Welkom in de tabel nu ook haha!

Swimkim: Wel fijn dat je even gebeld had en dat de assistente dat in ieder geval al kon zeggen. Je lichaam kan aardig in de war zijn door die pil. Ik had mij hier ook wel op voorbereid van te voren.

Fietsslot: Ik ben ook de 2 series aan het kijken. Ik vind het super interessant en leef erg met ze mee.
Wat erg die onzekerheid en ook nog moeten wachten tot volgende week voor een bezoek aan de huisarts. Sterkte hoor met het wachten!

Pennenbak: Ik zou bellen als je het niet vertrouwd. Misschien kunnen ze daar testen zoals fietsslot zegt? Of misschien hebben ze een andere mogelijke verklaring?

Zonnestraal: Herkenbaar hoor! Ik lees soms ook meer mee dan dat ik reageer. gewoon omdat er dan bij mij even niks is om te vertellen haha.
Succes deze ronde!!
Alle reacties Link kopieren
Ook even een berichtje over hoe het met mij gaat: Volgens de Flo app zit ik nu in week 5, dag 2. Maandag ben ik gebeld door de verloskundige praktijk en 15 oktober mag ik komen voor de eerste echo. Dan gaan we week 8 in. Ik heb weinig klachten tot nu toe behalve dan de borsten die wat gevoelig zijn en gister voelde ik mij bij vlagen misselijk en duizelig. Af en toe de krampen dan maar niet de hele dag.

Niemand weet nog van mijn zwangerschap . Ook mijn beste vriendin heb ik niets verteld en dit knaagt wel aan mij. Maar met mijn vriend heb ik besloten in ieder geval te wachten tot na de eerste echo. Ik merk dat ik me wel een klein beetje druk maak over wat zij hiervan zal vinden. Ik ben nog te bang dat het misgaat omdat het nog zeer pril is. Na de echo heb ik nog steeds geen garanties maar dan heb ik gezien dat er echt wat in mijn buik groeit en dat alles op dat moment hopelijk goed is. Af en toe kijk ik nog eens op mijn testen want ik geloof het eigenlijk nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
@swimkim, wat zei de huisarts? wat verwarrend van die bloedinkjes, dan denk/hoop je toch innesteling.

@fietsslot, ja het maakt je onzeker, zou zo graag even aan de binnenkant willen kijken of alles goed is.. Ik heb geen idee hoe ver van te voren je lichaam start met het proces "eisprong" dus weet ook niet of je er dan een overslaat als er wel bevruchting is geweest maar geen goede nesteling.

@pennenbak, wat gek.. huisarts al gebeld of toch menstruatie nog op gang gekomen?

@Mien, ik denk dat je beste vriendin alleen maar HEEL erg blij voor je is en echt niet denkt waarom je het haar niet direct na het testen hebt verteld? Doen wat voor jóú goed voelt, of dat nou is de echo afwachten, of toch ergens in de komende tijd vertellen dat je een echo hebt.

@die "ik wil een kind" programma's
Inderdaad, kunstmatige inseminatie en dan direct raak.. Maar je ziet ook de 15 pogingen (met bevruchtte eicel notabene) en nog steeds niks..
(Hoe plannen ze het, dezelfde dag, zelfde tijdstip..? Helaas bij Lauren al de laatste afl. (die keek ik live, geen reclames, en dan die van Leonie terug met reclames doorspoelen..)
Lostit schreef:
24-09-2019 20:03
Ik heb geprobeerd de tabel aan te passen en mensen toe te voegen:

NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie294eerste8 septemberendometriose
Lostit295eerste14 oktober
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91284eerste??
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?
zwanger :heart:
Maida233eerste?
swimkim323eerste14 oktober
Bubbels85341eerste14 september zwanger :heart:
Es1390291eerste7 oktober 2 augustus mirena verwijderd
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992265eerste21 oktober
viva01012019331?derde?
zwanger :heart:
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
perfectlyimperfect????
pennenbak303eerste??
eilean272?eerste15 oktober
Cranberryjuice232tweede6 oktober

Yes :cheer2:
Zo spannend. 24e super erge menstruatiekrampen gehad, pijn aan m’n lies. Precies 5/6 dagen na m’n eisprong. Volgens verschillende websites kan ik vanaf 3 oktober testen.. dus wacht in smart af. Maar zo lastig. Zit echt af te tellen 😫. En wil mezelf geen valse hoop geven.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
26-09-2019 10:02
Zo spannend. 24e super erge menstruatiekrampen gehad, pijn aan m’n lies. Precies 5/6 dagen na m’n eisprong. Volgens verschillende websites kan ik vanaf 3 oktober testen.. dus wacht in smart af. Maar zo lastig. Zit echt af te tellen 😫. En wil mezelf geen valse hoop geven.
Spannend hoor! Hoop het voor je natuurlijk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven