Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk ongesteld hier! volgende NOD 26 oktober!
Even een dringend vraagje . Heb nu voor de tweede keer super erg pijn aan mijn lies en onderbuik. Alsof ik elk moment ongesteld kan worden. Ik kan haast niet rechtop staan. Herkent iemand deze klachten misschien? ( dit is elke keer telkens na de seks ) Anders morgen naar de huisarts.. pffff
Alle reacties Link kopieren
Ojee Cranberryjuice, dat klinkt niet goed! Kan het een cyste zijn misschien? Ben benieuwd wat de huisarts zegt, beterschap!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
De huisarts wil me toch even zien, maandagochtend even naar het spreekuur.
Nog even afwachten dus nog. Heb gelukkig wel huisartsen (1 praktijk) die je niet afpoeieren als je je zorgen maakt.
Liever het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu cranberry???


En fijn dat je terecht kan bij de huisarts, Swimkim.
Alle reacties Link kopieren
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie294eerste8 septemberendometriose
Lostit295eerste14 oktober
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91284eerste12 oktober
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?
zwanger :heart:
Maida233eerste?
swimkim323eerste14 oktober
Bubbels85341eerste14 september zwanger :heart:
Es1390291eerste7 oktober 2 augustus mirena verwijderd
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992265eerste21 oktober
viva01012019331?derde?
zwanger :heart:
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
perfectlyimperfect????
pennenbak303eerste26 oktober
eilean272?eerste15 oktober
Cranberryjuice232tweede6 oktober
libe352eerste8 oktoberangststoornis
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet gezond Cranberry.. Pijn in de lies herken ik niet. Wel de pijn. Zonder flinke dosis pijnstillers (ibu, of ibu + paracetamol) heb ik wel (door endometriose) pijnaanvallen als ik ongesteld ben. Dan kan ik ook zeker niet rechtop staan, liefst lig ik dan in foetushouding op een koude vloer. Dus een cyste zou heel goed kunnen, wat libe zegt.
Ben benieuwd wat de huisarts zei.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een eerste ovulatietest weer gedaan, had nog een paar over van de vorige maand. Heel licht streepje en in vergelijking met die van vorige maand verwacht ik binnen 2 a 3 dagen een ovulatie te hebben. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lostit!
Ik heb gister op dag 24 van mijn cyclus wat bloed verloren. Maar het is nu ineens weer gestopt. Ik twijfel (net als vorige maand), of het een innestelingsbloeding of een aankomende menstruatie is. Ik wacht maar rustig af...
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt heftig Cranberry! Hoe is het nu met je?

Spannend Lostit. Merk je iets aan je lichaam qua eisprong?
Ik had vorige week mijn eisprong en merkte echt dat 'ie eraan kwam. Heel erg veel "zin" en op de dag zelf een flink stekend gevoel in m'n onderbuik. En lichamelijk nog meer kleine veranderingetjes. Ovu test was toen positief! Dus vooral doorgaan!

Oeh spannend Libe, kan misschien een innesteling zijn. Even afwachten dan maar!
Wanneer is je NOD?

Ik zit hier op het wachtbankje. Ben zo benieuwd wat er nu in mijn lichaam gebeurd haha.
Alle reacties Link kopieren
@ Libe hoop natuurlijk voor je dat het dat eerste is.

@Es1390 spannend !! Is ook wel een gek idee he. Wat zou er nu gebeuren

Ikzelf had niet zo'n slimme actie.
Gister voelde ik migraine opkomen en nam hier Exedrin voor in ( gewoon bij drogist te krijgen) later dacht ik ineens: zou ik dit nu wel mogen hebben? Blijkt dat ik niet mocht O_O
Lekker handig maar nu niks meer aan te doen. Op hoop van zegen nu dus afwachten dat er niks ergs gebeurt, huisarts bellen heeft ook weinig zin die kunnen natuurlijk ook niks hiermee.
Ja zwanger zijn gaat dus wel verder dan geen alcohol, sigaret of bepaalde voeding. Zo wennen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa dit is zo herkenbaar MienMandolien!
Ik heb het vorige maand ook genomen maar ik ben nog niet zwanger.
Een vriendin van mij is apothekersassistente en die zei dat dit middel de vruchtbaarheid beinvloed en in het laatste trimester schade aan de vrucht kan aanrichten.
Dat wetende ben ik maar gauw gestopt met Exedrin. :bonk:
Ik had online opgezocht dat het salicylzuur schadelijk is maar vaak in grote hoeveelheden. Hopelijk is 1 tabletje niet schadelijk en is er niks aan de hand.
Nu hoofdpijn wel minder?
:hug:
Alle reacties Link kopieren
@Es1390 't waren 2 tabletten :facepalm:

Maaar dat was natuurlijk meteen de laatste keer dat ik het innam. Het gaat weer beter gelukkig alleen had ik er wel een hoop stress bij.
Fijn dat jouw vriendin het voor je op kon zoeken! Ik kon ook zoiets vinden alleen weinig over de schadelijkheid tijdens de eerste weken.

In lage dosering wordt er gezegd dat het juist zou zorgen voor bevruchting en minder kans op miskramen maar bewezen is het niet. :huh:
Alle reacties Link kopieren
Cranberryjuice, ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat, is de pijn weg?

Es1390 dat klinkt alvast positief!

Mienmandolien, balen van die tabletten! Het is inderdaad wel goed om daarop te letten. Maar als je last hebt van migraine helpt een paracetamol natuurlijk niet. Kun je het dan ook zonder medicijnen doen?

Omdat mijn cyclus onregelmatig is, vind ik het lastig om mijn NOD te bepalen. Maar ik had het verwacht tussen 3 en 7 oktober.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig he, migraine is killing zonder medicijnen. Hopelijk tijdens de zwangerschap minder last van! :flag:
Wel apart dat een lage dosering juist bevordelijk werkt. Maar niet proberen als er in de bijsluiter staat dat (to be)zwangere dames het beter niet kunnen gebruiken. :@@:

Spannend Libe! Ik zit net na jou, 7-12 oktober gok ik,
Ben nu na het verwijderen van de Mirena 2 maanden terug 1x goed ongi geworden en daarna netjes eisprong dus weet niet 100% zeker hoelang mijn cyclus is. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
@MienMandolien, je kunt even langs gaan bij je apotheek en navraag doen? Zij weten er het meest van lijkt me! Ook wat je eventueel wel zou mogen nemen naast paracetamol.
Ik hoor wel eens dat migraine minder wordt tijdens zwangerschap. Ik hoop het haha.

@libe, spannend! Sterkte op de wachtbank.
Jij ook @Es!

Ik heb ook mijn ovulatie gehad (lang leve die testen, positieve testen op dag 18 en 19), dit weekend een bruiloft (weer gereisd/tijdsverschil) en toch maar 2 drankjes gedronken. Ik dacht zelfs áls er een eitje bevrucht is dan is het nog niet ingenesteld.. Mijn NOD dus pas 11 okt denk ik.

Ik hoop zo dat het nu raak is.. Mijn man is vandaag in het buitenland gestart voor een nieuw project, voorlopig is het voor 3 weken en is hij alleen het weekend thuis. Maar mijn cyclus is zo all over the place dat het echt niet te plannen gaat zijn om net tijdens ovulatie in NL te zijn. (Tot nu toe ovulatie op dag 19, 13, 18, 20..)
Alle reacties Link kopieren
@ Libe, lastig he onregelmatig.
Nee ik heb het "gelukkig" maar zo'n 1 a 2 keer per jaar en volgende keer zal ik het gewoon op een paracetamol moeten doen natuurlijk. En beter nadenken haha.

@Es1390
Ik vond het ook zo apart dat dit op internet genoemd werd. Maar las dat het ook echt alleen in overleg met een arts is als het al gebeurt dus niet om zelf zo even te gaan proberen.
Hopelijk heb jij dan ook minder last van migraine als het zover is. Zou fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ Pepperypie hoop het ook voor je!! Zou fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat spannend hè, de wachtbank. Ik ben nu bezig met ovulatietesten, ben benieuwd wanneer ik mijn eisprong heb aangezien mijn cyclus nog niet regelmatig is.

@cranberryjuice, hoe is het met je?

@mienmandolin, wat balen van de exedrin, maar het kan gebeuren. Moet je nagaan waar je eigenlijk allemaal op moet letten qua eten, drinken medicatie etc. bij een zwangerschap.

Even een algemene vraag voor degenen die een app gebruiken voor om de cyclus bij te houden: welke gebruiken jullie? Ik gebruik nu die van fitbit en clover, maar ze verschillen opvallend erg van elkaar..
Alle reacties Link kopieren
Dankje Pepperypie!

Eilean: ik gebruik de app 'flow'. Vind hem fijn, leuk design en uitgebreid. Hij geeft ook veel achtergrondinfo. Maar omdat mijn menstruatie onregelmatig is, kan ik er helaas niet 100% op vertrouwen.

Pff ik kreeg net menstruatie achtige krampen tijdens het koken, ben benieuwd wat het was. Want verder is er niks aan de hand.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Dank je libe, zal ‘m ook eens downloaden. Ben ook benieuwd naar je krampen. Heb je altijd al een onregelmatige cyclus gehad of sinds je gestopt bent met anticonceptie? (Sorry als dit al eens is besproken, ben pas later mee gaan schrijven en heb niet meer alles op mijn netvlies staan :-O$)
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Wat betreft medicatie is een betrouwbare site om zelf wat op te zoeken: www.lareb.nl
Hier staat duidelijk beschreven wat een mogelijk risico geeft en wanneer in de zwangerschap. Ook effecten op vruchtbaarheid staat er soms bij.

Ik raad wel aan je (zelfzorg)medicatie, indien zwanger, bij de apotheek te halen. Hier kijkt de apotheker er namelijk (als het goed is) ook zelf naar! Soms wel pas na afleveren maar wel dezelfde dag.

Sorry voor de overload aan info, maar ik ben als apotheker altijd lekker in m'n element bij dit soort dingetjes hahaha!!

Oh en verder gebruikte ik zelf de app 'clue' voor het bijhouden van mn cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Zij denkt dat het nu toch op de goede weg is. Dat het gewoon even duurt voordat het normaal is. Moet het wel blijven bijhouden en kijken of het ook na de seks bloed.
Ze heeft wel in overleg met mij een uitstrijkje gemaakt, net om dingen uit te sluiten.
Wat ze zo zag was allemaal goed, dus nu is het afwachten tot die uitslag.
En ik moet het liefst dagelijks een ovulatietest gebruiken om te kijken of ik uberhaupt toch een eisprong heb en dan wanneer.
Heb er 100 gevonden voor 25 euro. Kan ik de rest van het jaar testen.
Alle reacties Link kopieren
Eilean, ik heb altijd al een onregelmatige cyclus gehad, maar ik heb nu 6 jaar de pil geslikt, dus het kan ook daardoor komen.

Swimkim: 100 ovulatietesten voor 25 euro lijkt me een goede deal, dan mis je zeker niets. 🙂

Ik heb gisteravond nog meer menstruatiekrampen gehad, ze voelden soms best wel gemeen. Vanochtend had ik een beetje een beurs gevoel in mijn baarmoeder. En nu helemaal niets meer, ook geen bloedverlies. Vind dit toch wel erg op een innesteling lijken. Dus voor de zekerheid maar getest op zwangerschap. Natuurlijk veel te vroeg, dus negatief. (Had ik kunnen weten). :facepalm:
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Even wat stiller geweest vanuit mijn kant. Ik ben 2 weken erg ziek geweest, buikgriep icm zwanger zijn is niet oké 😅.. maar ik ben er weer en voel me een stuk beter!! Vrijdag nog een extra echo gehad bij gynaecoloog en die was ook goed gelukkig. Ik zit savonds zelfs al met knoop open op de bank.. haha wat gaat het snel bij een tweede! Op wat lage rugpijn na voel ik me momenteel heel erg goed! Ben vandaag 9 weken.

Wat spannend dames die nu op het wachtbankje zitten! Ik duim voor jullie mee 😁!

Ik heb altijd de menstruatiekalender (p.c.) gebruikt, werkt ook heel fijn!

@libe wat spannend, die menstruatiekrampjes herken ik wel. Heb ik ook gehad (en nog steeds) vlak na innesteling. Testen is idd nog veel te vroeg, maar wachten is zo lastig hè.. 🤭!

Ik ben vandaag begonnen met urine opvangen voor moeders voor moeders! Meer zwangere dames die hieraan mee doen? Ik kreeg als kado een heeeele fijne omslagdoek, dus ik raad het iedereen aan 😉!!

Mijn laptop is helaas overleden dus de tabel laat nog even op zich wachten, dat is geen doen vanaf telefoon! Thanks voor de tabel update die enkele berichtjes terug is gegeven 😁

Wij gaan het nieuws komend weekend met familie en vrienden delen. Ivm het ziek zijn heb ik het ook al op mijn werk verteld. En aangezien dat buikje begint te groeien willen we het niet meer voor ons houden 🙂, spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven