Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@libe,
Bij mij weet ik mijn ovulatie ongeveer, dan zou innesteling volgens internet ongeveer 5 dagen later plaats moeten vinden en ik weet mijn NOD op basis van mijn cyclus. Dus zodoende, zelf geteld hoor, kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oke Lostit, thx! Hoop dat het bij mij ook zo is. Dan zou mijn NOD aanstaande woensdag zijn. Heb die innestelingsbloeding toch zeker gevoeld en gezien.😉
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie trouwens je haar verven als je zwanger bent?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee maar vond dit artikeltje: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezo ... ngerschap/
Dus denk dat het geen probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou dat wel doen, zeker als het nog heel pril is. In de eerste weken is er nog geen bloedband. Of zijn dit de eerste tekenen dat ik een slechte moeder zou zijn? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Haha Lostit, ja zo voel ik me dan wel een beetje... maar om nou 9 maanden met uitgroei te gaan lopen zie ik ook niet echt zitten.
Es1390, zoals ik het lees kan het inderdaad gelukkig niet zoveel kwaad. Was toch een beetje bang dat er misschien giftige stoffen in haarverf zitten.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Blijft spannend zo libe, en verwarrend.

Over de innesteling, ik lees online tussen de 5 en 12 dagen na ovulatie. En dan NOD 14 dagen na ovulatie.

Ik heb even teruggelezen en las dat je op 15 sep schreef dat je al 9 dagen ongesteld was (dus op 7 sep geworden en nu langer dan normaal), en dat je op 20 sep schreef al 3 dagen aan het testen te zijn maar geen piek gevonden. Heb je nog door getest voor de piek? Je schreef toen dat je misschien te laat begonnen was, maar misschien wel niet lang genoeg door getest?

Als ik het vergelijk met mezelf, ongesteld geworden op 8 sep, LH-piek op 26 sep, ovulatie dus (wrs) de 27e, NOD 11 okt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook inderdaad wel een korte cyclus (19 september ongesteld geworden en NOD staat op 14 oktober). Dus misschien ben ik ook niet het juiste voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je gewoon je haar verven als je zwanger bent hoor! Anders even bij de kapper navragen voor de zekerheid?

Ik kom er trouwens niet helemaal uit met de ovulatietesten. Het streepje is op zowel 5 als 6 oktober vrij dik, ze lijken erg op elkaar. Geen idee welke dag ik nu mijn eisprong had. Ook geen symptomen verder. Ik heb een foto, maar geen idee hoe ik die kan plaatsen.. Ik heb overigens nog gekeken op de site ovulatietest.nl, maar daar zie je bij de voorbeelden eigenlijk altijd 1 duidelijk streepje en ik heb er 2 o_o meer dames hier last van (gehad)?
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie: goed punt. Ik denk dat ik dit keer een late ovulatie heb gehad! Vorige keer was ik namelijk al na 27 dagen ongesteld geworden en dat duurde toen heel lang. Ik had rekening gehouden met een korte cyclus en in de week dat ik mijn ovulatie verwachtte (week van 16 september) heb ik 5 tests gedaan.
Daarbij zag ik op de eerste dag een heel licht streepje wat daarna helemaal verdween. Na die week ben ik gestopt met testen. Ik dacht dat ik mijn ovulatie gemist had. Nog een fout die ik daarbij heb gemaakt is dat ik alleen heb getest op de dagen dat er niets is gebeurd in bed, om er zeker van te zijn dat ik niet toevallig mijn vruchtbare piek zou missen. Wat jij zegt zou dus wel eens heel goed kunnen! Ik denk dat ik het beste zaterdag weer een zwangerschapstest kan doen. Ik heb trouwens afgelopen dagen weinig klachten gehad, vorige week vooral 's nachts lage rugpijn en krampen in mijn eierstokken, maar dat is over. Nu heb ik alleen sinds een paar dagen meer witte afscheiding. :sherlock:
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
@eilean: De ovulatie vindt normaal gesproken 24 tot 36 uur na de LH-piek (luteïniserend hormoon) plaats. Als je deze LH-piek kunt identificeren, kun je dus bepalen wanneer je ovulatie plaatsvindt.

De ovulatietest meet de LH piek en deze kan 24-36 uur duren.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie: ik heb naar aanleiding van jouw verhaal mijn NOD nu verzet naar 10 oktober. Nog even spannend dus, maar bedankt voor het mee denken. Dit schept wel weer nieuwe inzichten.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Thanks libe! Zoals je merkt ben ik er nog niet helemaal in thuis :facepalm: jij succes aankomende dagen, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ik heb het ook maar van google haha.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
@eilean
Ik heb ook 2 dagen even dikke strepen. Ik lees die “24-36” of “24-48” dan ook meer als 36-48u na de eerste dikke streep, 24u na de tweede.
Ik zou dus zeggen dat je vandaag 7 okt je eisprong had.

@libe
Hopelijk geeft het iets van rust dat je NOD dus pas later zou kunnen zijn. Je kunt altijd een eventuele volgende ronde langer de testen gebruiken. Zou het dan wel iedere dag doen tot je de piek hebt om deze onzekerheid te voorkomen.

Ik probeer ook geduldig te wachten tot komend weekend. Heb afgelopen dagen ook heel veel witte creamy afscheiding gehad. Nu weer minder geworden. Probeerde te googelen wat dat zou kunnen zijn maar las van allerlei dingen zowel ja als nee dat ik het maar weer weggeklikt heb. Verder merk/voel ik niks.
Vandaag ongesteld geworden.. ineens cyclus van 30 dagen dus! Ipv 27. Jammer maar dan kan ik er volgende ronde rekening mee houden. Nieuwe NOD is 7 november.
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer cranberryjuice :hug: Heel veel succes volgende ronde! Had je al ovulatietesten gedaan?
Het is een spannende week met al die NOD's!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag ook ongesteld geworden. Toch wel jammer.
Vanavond een lekker glaasje rode wijn en doorrrrrrrrr.
Volgende NOD is 6 november.
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Es1390! :hug: we liepen net zo mooi gelijk. Drink er maar een lekker wijntje op. En het uitje van je werk is vrijdag toch? Dan hoef je je niet in te houden. :cheers: Heel veel succes alvast voor volgende ronde.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja dat was ik vergeten! Speciaal biertjes it is. Voel me toch een beetje sip maar dat gaat snel genoeg weer over.
Ik duim door voor jou!! Hopelijk is het gewoon raak! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Ik begrijp goed dat je even teleurgesteld bent! Als je er veel mee bezig bent en je voelt dingen in je lichaam dan hoop je toch dat het echt zo is.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ja precies wat je zegt Libe. Maar komt goed, ben er alweer een beetje overheen :)
Weer een ronde met veel "gezelligheid" voor de boeg hihi.
Alle reacties Link kopieren
Haha precies, goede instelling!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Es1390 & cranberryjuice.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer voor jullie beiden zeg!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven