Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, maar hey... nieuwe ronde nieuwe kansen!
We moesten gewoon nog een beetje oefenen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wat balen voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nog steeds aan het oefenen. Ben sinds zaterdag elke dag aan het testen voor de ovulatie, op verzoek van huisarts.
Nog geen uitslag gehad van het uitstrijkje, vind dat wachten niet zo leuk.
Ik dacht vandaag wel een heel licht streepje te zien. Morgen weer kijken!
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds gisteravond verandering in de kleur van de afscheiding, van wit/gelig naar rozig/bruinig. En nu ook krampen, dus zal wel ongesteld gaan worden vandaag of morgen.
Pff ben er zo klaar mee.

(en dan zitten er weer minder dan 14 dagen tussen ovulatie en NOD)
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen Pepperypie :| je hebt een korte cyclus, dus dan kan je snel weer gaan proberen. Houd de moed erin, het komt wel!

Ik ben nog niet ongesteld, maar ik voel me niet goed. Heb ook krampen onderin in mijn buik, droge mond en koude rillingen 's nachts, diarree en geen eetlust. Mijn darmen zijn van slag en ik heb heel onrustig en slecht geslapen. Ik voel me ziek en vraag me af of het kan zijn omdat ik zwanger ben of toch iets anders.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb geen korte cyclus (vandaag dag 32)
Korter dan ovulatie (dag 20) plus 14, als het vandaag doorzet.

Gaan proberen lukt alleen stuk moeilijker als je man doordeweeks in het buitenland zit voor werk.
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie: oh dat heb ik dan verkeerd begrepen. Toen ik las: "en dan zitten er weer minder dan 14 dagen tussen ovulatie en NOD", dacht ik dat je een korte cyclus had. :facepalm:
Overigens kun je best zwanger raken als je maar 1 keer per week seks hebt, want zaadcellen blijven wel een dag of 3-4 in leven.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
He wat zuur Pepperypie. Maakt het er niet makkelijker op.
Dan maar gebruik maken van de momenten die jullie wel samen hebben. Blijf moed houden :bigkiss:

Ik had gisteren zo'n slechte dag wat humeur betreft, alles was k*t. Normaal gesproken ben ik vrijwel altijd vrolijk en positief, daar was gisteren niks van te herkennen. Vandaag beter! :sun:

Knuffel voor iedereen die nog in een spannende fase zit of hem gewoon goed kan gebruiken!! :hug:
es1390 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 10:40
Reden: Kak = kan haha foutje
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cranberryjuice & Es1390 Wat balen dames... het had toch mooi geweest. Nu op naar de volgende ronde.

Libe Voor jou is het dus nog even spannend zo te lezen?

Pepperypie Het zit jou ook niet mee momenteel, dat je de aankomende menstruatie voelt aankomen is een flinke telleurstelling .
Alle reacties Link kopieren
Thanks Es & Mien. Ik zit idd niet zo lekker in mn vel. Moet wennen aan weer in NL wonen (WAT een rotweer steeds die regen). Mijn werk bevalt me niet zo goed (al moet ik het waarschijnlijk meer tijd geven) en mijn man dus weer in het buitenland doordeweeks.

Maar net weer het programma "Niets liever dan een kind" teruggekeken van gisteren en dan zie je dat stel dat al 6jr probeert en dan denk ik dat ik ook niet mag zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het begrijpen hoor dat je niet lekker in je vel zit. Alles bij elkaar, het is dan gewoon te veel.

Ik kijk het ook ja! Ik vind het een mooi programma. Het laat goed zien dat het niet vanzelfsprekend is om zwanger te worden. Ik had er hiervoor ook niet zo bij stil gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Oke. Ik wilde echt niet die persoon zijn die al voor de NOD ging testen.
Maar toen ik net moest huilen bij de Televizierring uitreiking bij Nienke Plas... en ik ben doodop. En dat rozig/bruinig slijm is dus niet doorgezet vandaag (zegt niets ik weet het, vrijdag pas NOD)

Maargoed. Dus toch getest (net, dus niet met ochtendurine). Eerste keer dus ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Een kruidvat 2v5 test. Ik zie een super licht streepje, maar zéker geen "knaltest".

https://ibb.co/WknFYXY
Alle reacties Link kopieren
@pepperpie
Je kan het streepje wel heel goed zien hoor, dus ik denk dat ik je mag feliciteren😁

Mijn NOD is zaterdag & heb wat kwaaltjes denk ik...
Bij vlagen misselijk en kokhalsen, witte afscheiding en hoofdpijn!
Ik durf er niet te erg op te hopen en hoop dat ik me kan bedwingen tot zondag of maandag.. mn cyclus is wel eens 2 dagen later...
Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Jeej Pepperypie dus toch zwanger! Gefeliciteerd 🥳
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man komt morgenavond thuis, dus nu afgesproken vrijdagochtend met hem erbij nog een keer te testen. Heb zo veel verhalen over miskramen & late (>20 wk) abortussen in mijn omgeving dat ik er sowieso vanuit ga dat het bij een eventuele eerste zwangerschap mis zal gaan. Blegh wat zou ik graag vooruit kijken.
Alle reacties Link kopieren
Spannend zonnestraal 91! We zitten in hetzelfde schuitje. Ik ga dit weekend een test doen. Ben benieuwd of je zwanger bent.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie, daar ben ik ook steeds heel bang voor maar probeer niet te ver vooruit te denken. Het begin is gemaakt!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik me hier melden?
Vandaag had ik 2 positieve testen in mijn hand van twee verschillende merken, midden op de dag..en mijn NOD is pas zondag.
Ik vind het erg spannend allemaal..
anoniem_365359 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 10:08
26.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
09-10-2019 22:35
Spannend zonnestraal 91! We zitten in hetzelfde schuitje. Ik ga dit weekend een test doen. Ben benieuwd of je zwanger bent.
Heb je last van "kwaaltjes" wanneer is NOD? Kan je niet vinden id tabel 🤔

Heb het even terug gelezen en je voelt je niet zo goed. Spannend wel he.
Alle reacties Link kopieren
@ Pepperypie, kan het trouwens misschien een innestelingsbloeding zijn geweest gister?

@Zonnestraal 91 mijn NOD is niet zo duidelijk ivm met onregelmatige cyclus maar ik verwacht deze week ergens. Ik heb vorige week maandag een innestelingsbloeding gehad (denk ik).
Heb vorige week ook veel hoofdpijn gehad en krampen in mijn buik. Deze week ook veel witte afscheiding. Is zeker spannend!

@ Sinala 26, welkom en gefeliciteerd! 🥳
Ik hoop dat dit keer alles goed gaat.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sinala!

@zonnestraal en libe.. ooooh wat spannend he! Libe nog steeds geen menstruatie dus?

@libe, ja daar dacht ik ook aan, ik las dus 5-12 dagen en dat was dag 11 na ovulatie. Misschien heb ik gewoon slome eieren :lol:
Heb super licht geslapen, bij ieder krampje (en dat zijn er wat, heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden) werd ik wakker.. Naast die krampen in mijn baarmoeder (en wat moe) verder niks geen zere borsten, misselijkheid, niks.
Alle reacties Link kopieren
PepperyPie: Dat is een best goed zichtbare streep! En dat met avondurine. Spannend, ben benieuwd hoe de test van morgenochtend eruit ziet! Laat je het ons weten? :hyper:
Gelukkig gaat het ook wel vaak goed de eerste keer dus hopelijk bij jou ook :bigkiss:

Libe: JIj nog niet ongesteld of het gevoel dat het eraan komt?

Zonnestraal: Ook bij jou spannend dus! Even geduld nog en kijken of je echt kunt wachten tot je NOD?

Leuk om met jullie mee te lezen!! Kan niet wachten tot bij mij de duivels weg zijn en we weer aan de slag kunnen! :hihi:

Kom maar op met die baby! :hug:
Alle reacties Link kopieren
@ Es1390: ik heb geen tekenen van een ongesteldheid die eraan zit te komen. Alleen hoofdpijn vandaag, maar dat kan zoveel oorzaken hebben. Zaterdag ga ik weer testen.

@Pepperypie: ik heb gelukkig ook nog geen last van misselijkheid, maar die krampen in mijn baarmoeder had ik vorige week maandag ook heel erg 's nachts. Ik had afgelopen weekend al getest maar die was negatief. Bij jou gaf hij meteen na de innesteling een positief resultaat, vraag me af waar dat aan ligt.

Slikken jullie trouwens foliumzuur? Ik ben daarmee begonnen na het stoppen met de pil, schijnt goed te zijn voor de vroege ontwikkeling van de zwangerschap.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oke dat klinkt goed Libe! Nog een paar dagen geduld. Ben erg benieuwd!
Yes ik slik de zwanger-multivitamine van kruidvat, daar zit alles in :)
Alle reacties Link kopieren
pepperypie ik snap dat je niet te blij wil zijn maar ik die toch echt een heel duidelijk streepje. Ik heb 6 dagen voor NOD getest dus voel je niet raar. Gefeliciteerd dus toch en welkom in de volgend onzekere periode. Daarin deel ik jouw mening volledig hoor!

libe en zonnestraal spannend dames ik duim voor jullie!

sinala26 welkom! Gefeliciteerd met de positieve testen. Ook jou snap ik heel goed. Ik zit nu in week 7 en ben voorzichtige met blij zijn....
Ik heb gewoon te veel op internet gelezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven