Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@pepper, je bent gewoon hartstikke zwanger hoor! Gefeliciteerd!
Hier even niet actief op het forum. Zit slecht in m’n vel, voel me misselijken ben vooral aan het toe leven naar de eerste echo.... Ik lees verder wel alles maar ben gewoon te moe om te reageren...
Alle reacties Link kopieren
@ Viva: wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Het hoort er allemaal bij helaas. Vervelend die misselijkheid. Je zal wel een overdosis aan HCG hebben momenteel. Wordt doorgaans minder na een week of 12. Heb je nog (werk)verplichtingen, of kun je je rust pakken als het nodig is? Ik ben ook benieuwd naar je eerste echo. Spannend hoor!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Hi viva, wanneer heb jij je eerste echo? Hoeveel weken ben je dan? (Als je reageren wil natuurlijk anders snap ik het ook hoor !)

Ik heb hem dinsdag ben dan 8 weken. Vraag me alleen af of het dan een uitwendige of inwendige echo is. Als het dat 2e is zal ik toch even mn schaamte voorbij moeten haha. Het is allemaal nieuw, ook geen onderzoeken gehad daar beneden vandaar... :-O$ :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgende week donderdag m’n eerste echo.... Ik denk dat ik dan 8.1 ben ofzo.

Volgens mij is deze inwendig, daar bereid ik me Iig op voor ;).

Ik heb al eerder een ma gehad dus ik heb eigenlijk nog nooit relaxed in een zwangerschap gestaan .......

Nog een aantal nachtjes en dan is er hopelijk meer duidelijk ;)

Ik ga weer onder m’n dekentje, en de nachtjes aftellen....
Alle reacties Link kopieren
Oh ik moet gewoon werken en heb nog een peuter en kleuter ik voor te zorgen.... ff pittig !
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik bereid me er ook maar op voor dat de echo inwendig kan zijn. Heb het mijn vriend ook verteld, dat ie niet raar op moet kijken. :rofl:

Ik duim voor je dat het een goede echo is Viva!! :hug:

Ik ben zelf echt ook zo zenuwachtig. Ik dacht steeds ; zolang ik geen bloedingen heb is het goed. Maar een MA kan natuurlijk ook.. Ik sta het mezelf nog niet toe om blij te zijn en probeer mezelf een beetje te beschermen voor als het niet goed is dinsdag. Sorry voor dit stukje negativiteit in het topic dames.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag 's middags weer een keer wat rozige afscheiding.. Maar nog niet zoals ik zou verwachten 1 dag voor NOD. We gaan het zien morgenochtend. Man is met niet al te best humeur thuis gekomen en heeft er nog niks over gezegd. Denk dat hij dat dunne streepje meer als een klein kansje opvatte dan echt als streep.

Ik wist niet wat een MA was dus even gegoogled. Denk dat mijn nichtje dat had 2x. Ze vertelde dat rond 8wk het hartje niet meer klopte. Als die test morgen positief is, heb je helemaal gelijk Mien, WAT een onzekerheid dan tot die 8wk.

Oh, en ik heb ooit een inwendige echo gehad voor endometriose onderzoek, vond ik alles meevallen.
Alle reacties Link kopieren
https://ibb.co/Zd1Ct98

De test van woensdagavond en vanochtend naast elkaar. WOEHOE ik ben zwanger!!
(Mijn man realiseerde zich idd niet wat die foto die ik stuurde woensdag betekende, hij dacht dat het net als die LH-test was, zo van, er is wat hormoon maar nog niet genoeg)

Aan de ene kant opluchting. Het 'werkt' allemaal, het kan! Aan de andere kant die onzekerheid. Vanmiddag maar eens huisarts bellen

Ik vind het ook zo spannend voor jullie libe en zonnestraal!
En jullie eerste echo's Mien & Viva!

Haha merk dat ik direct blijer ben door die testen. Werk kan me allemaal minder schelen meteen.
Alle reacties Link kopieren
Whoooo! Gefeliciteerd Pepper!!! Superleuk!
Nu de volgende spannende tijd.

En wat die inwendige echo betreft, valt inderdaad reuze mee. Vooral een beetje gek ofzo haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Pepperypie! Nogmaals van harte gefeliciteerd en een succesvolle zwangerschap gewenst. Super spannend en leuk! Voel je je al zwanger?

Een inwendige echo is pijnloos als je geen klachten hebt daar onder. Het enige wat ik zelf irritant vind is dat ze het echo apparaat altijd zo vol smeren met van dat ijskoude glijspul. Het is natuurlijk wel heel spannend, omdat je graag wilt weten of alles goed is.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Haha nee voel me totaal niet zwanger. De hele nacht wel weer krampen/steken gehad dus super slecht geslapen, ik denk continu dat ik toch nog ongesteld ga worden. Volgens Google horen die krampen er bij..
Voor de dames die al wat verder zijn, hadden jullie ook dit soort krampen? Hoe lang bleven ze?

(Oh en die opmerking over foliumzuur, ja natuurlijk, slik ik al sinds juni, naast mijn gewone multivitamine iedere dag. Sinds aug neem ik ook extra vitamine B12)
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve dames,

https://www.mupload.nl/img/b2tq29s5o.jpg

Dit gebeurde dus vanochtend.. Huilen!!
Alle reacties Link kopieren
Veikie, wat een leuke verrassing gefeliciteerd! 🥳 Kan me voorstellen dat je blij bent. 🙂
Jij ook een hele succesvolle zwangerschap gewenst! Hoe reageerde je vriend?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie: die krampen heb ik ook. Vannacht schoot ik weer wakker van zo'n steek ineens. Ik denk dan huh? Waren het nou mijn darmen of iets anders? Voel me verder ook niet zwanger. Kon me vanochtend bijna niet bedwingen om een test te doen! Maar ik wacht tot morgen want dan is mijn man erbij. Ik slik ook B12 en foliumzuur en ik neem er nog magnesium bij.
Wil je het gaan vertellen op je werk dat je zwanger bent? Of liever nog een tijdje wachten?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik ben zó blij. Ik voelde me een klein beetje misselijk en had wat steken in mijn onderbuik. Mijn NOD is eigenlijk morgen pas, maar ik werd vanochtend vroeg wakker en ik moest gewoon testen. :)

Vriendlief wilde eigenlijk vanavond sushi eten, gaat niet door. :-D

Ik ben trouwens 30, hij is 32. Dit gaat hopelijk ons 1e kindje worden en we probeerden vanaf augustus. :) Ronde 2 was dit.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw Veikie, gefeliciteerd!
Het gaat hard zo. Leuk!!

Fijne zwangerschap gewenst allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd pepperypie en veikie! :)
Alle reacties Link kopieren
Knap libe dat je wacht met testen!! Ik ben benieuwd haha!
Gefeliciteerd Veikie!!

Huisarts gebeld, die zeiden je valt nu onder verloskundige. Die zijn alleen bereikbaar ma-vr van 9-13u dus die maandag maar bellen!
Alle reacties Link kopieren
PepperyPie :cheer: :yes:

Die krampen/steken had ik toen ik het net wist dus ook. Momenteel heb ik ze al even niet meer.


Veikie jij ook gefeliciteerd!!!
Had ook zo'n cb test gedaan en dan staat het er toch even heeel duidelijk he!

libe je maakt het ook spannend voor ons hoor, ik kijk steeds of je al getest hebt hahaha. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd pepper en veikie!!! Helemaal top alletwee!!


Ik heb maandag mijn NOD maar al een paar dagen krampen en vandaag knallende hoofdpijn, dus ik verwacht dat ik gewoon ongesteld ga worden. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Mienmandolien ik ga morgenochtend testen, kan zelf ook bijna niet meer wachten. Werd net tijdens het koken opeens heel misselijk. Nu ben ik op de slaapkamer gaan zitten. Wel jammer van het eten, want ik krijg zo geen hap door mijn keel. 🤢Ik heb dit eerder ook wel eens gehad, omdat ik last heb van hyperventilatie, maar ik krijg nu wel heel sterk het gevoel dat ik zwanger ben.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Lostit, heb je dat altijd als je ongesteld moet worden?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
@libe, spannend!! Ik ga voor je duimen!

Sinds ik geen anticonceptie meer gebruik heb ik ontzettende hoofdpijn net voor mijn menstruatie. Echt heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat is inderdaad wel heel vervelend! Volgens mij kun je ook flink hoofdpijn en buikkrampen krijgen door een zwangerschap trouwens.

Mijn misselijkheid is gelukkig weer wat gezakt, zo maar even kijken of ik het weer aan kan om in de keuken te gaan staan. 🙈
Ik heb trouwens een fobie voor overgeven, dus als ik misselijk word raak ik meteen in paniek. Echt niet handig! Het is een van de redenen waarom ik mijn zwangerschap zo lang (tot mijn 35ste) heb uitgesteld.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Libe, mocht je zwanger zijn hoop ik dan echt voor je dat het mee gaat vallen met de misselijkheid hoor!

Ikzelf ben nog niet echt misselijk geweest gelukkig. Ben wel ontzettend moe steeds :zzz:
Hoop dat de misselijkheid mij voorbij gaat, in week 12 ga ik op vakantie. :sun:
Volgens mij werkten hier meer dames in de zorg toch? Ik draai nu nog nachtdiensten maar wil eigenlijk aan het eind van dit jaar wel stoppen (als alles volgens het boekje gaat natuurlijk) Dan zou ik rond de 20 weken zijn. Maar volgens mij zou dit eerder ook mogen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven