Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@MienMandolien

Ik werk in de ouderenzorg. Volgens mij hoef je volgens de CAO geen nachten meer te draaien zodra je zwanger bent. Maar mocht het voor jou nog oké voelen dan kun je het natuurlijk altijd overleggen met je werkgever. :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd pepperypie en veikie!! Super leuk voor jullie!!

@pepperypie ik ben inmiddels ruim 10 weken zwanger en heb soms nog die krampjes/steekjes. Heel normaal aangezien je baarmoeder als een dolle groeit! Ik heb vanochtend mijn termijn echo gehad, prachtig beeld, al echt een kindje! Uitgerekende datum 7 mei! Ik voel me inmiddels top! Vermoeidheid is heel veel minder en ook niet meer misselijk 👍🏻! En al echt een beginnend buikje 🤭!

Dames ben niet bang voor die inwendige echo, dat stelt echt niks voor.. het beeld wat daarna volgt is zoo bijzonder ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Nina 90! Fijn dat de echo goed ging en dat je kwaaltjes nu minder zijn.🙂
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Helaas....
Vanochtend is mijn menstruatie begonnen..
Even flink balen! Dacht namelijk dat ik misschien wel zwanger was, maar je lichaam kan je dus voor de gek houden!
@libe, ben benieuwd of jij al getest hebt.

Nu uit bed & richting het werk, lang leve de zorg!!
Alle reacties Link kopieren
Nina_90 wat een mooi bericht! Leuk ook dat er al een buikje te zien is.


Zonnestraal91 wat balen zeg... Had het zo gehoopt voor je natuurlijk, ook als je lichaam het je een beetje laat denken is het heel vervelend als het niet zo is..

Veikie ik werk ook in de ouderenzorg, mensen met dementie dus ook agressie. Ik ben alleen in huis tijdens de nacht. Ik heb er totaal nog een stuk of 5 tot eind van het jaar, max 2 in een week dus ik hoop die gewoon te kunnen werken. Maar daarna wil ik ermee stoppen. Er is maar een klein groepje dat nachtdiensten werkt.. Het voelt gek om er zo over te praten, hopelijk na de echo meer duidelijkheid en de verklaring inleveren op het werk helpt ook voor meer bescherming op het werk
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, mijn test is weer negatief!
Snap er niets van. Zou ik een hele lange cyclus hebben dit keer? Of is er niet genoeg hormoon aangemaakt? Mijn lichaam is een vreemd ding.🙈
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Zonnestraal 91! Je lichaam kan je inderdaad flink voor de gek houden.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Libe neee... weer negatief. Terwijl je het toch echt leek te weten en te voelen.
Alle reacties Link kopieren
@Mienmandolien misschien ben ik schijnzwanger. 😉 We houden de spanning er nog even in!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
He bah zonnestraal, wat jammer!

Misschien even de huisarts bellen om te overleggen Libe!
Alle reacties Link kopieren
Balen libe en zonnestraal. :(
@libe, hoeveel dagen ben je overtijd nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 28+8 dagen overtijd. Ik wacht het nog even een weekje af. Ik ben op 1 juli met de pil gestopt en toen duurde het 37 dagen voordat ik ongesteld werd. Als het nog langer duurt, kan ik inderdaad even contact opnemen met de huisarts.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Balen meiden! Je lichaam kan je mooi voor de gek houden.

Libe, waren je vorige cycli ook wat langer of alleen de eerste keer na het stoppen van de pil?
Alle reacties Link kopieren
Es1390, die 37 dagen was alleen de eerste keer na het stoppen. Mijn vorige cyclus was maar 27 dagen. En nu duurt het ineens super lang. Kan er misschien iets zijn ingenesteld wat niet goed is gegaan?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde 31 dagen, de tweede 28 dagen en de derde 35 dagen. Ontpillen kan volgens mij aardig lang duren... :-[ voordat ik met de pil begon was mijn cyclus altijd erg regelmatig. Lastig allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hey Eilean, het lijkt erop dat het bij mij ook zo gaat momenteel. Hoe lang duurde het voordat je cyclus weer normaal was?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in cyclus nummer 4, dus dat is nog een verrassing haha. Ik weet wel dat het bij een paar vriendinnen soms meer dan een jaar duurde, terwijl het bij anderen vrij snel weer normaal was. Ik ben daarom afgelopen maand maar begonnen met ovulatietesten. De eisprong was nu (weer) later dan ik verwachtte / voorspeld werd in de cyclusapps.
Alle reacties Link kopieren
Veikie en Pepperypie: Gefeliciteerd!!! :cheer2: Wat leuk en super spannend komende tijd!!

@Nina: Wat goed dat je je zo goed voelt! En dat je al een mooie echo gehad hebt!

Zelf ben ik volgens de vk nu 6 mei uitgerekend, maar ik denk dat dit nog wel wat verschuift naar achteren op basis van de termijnecho. Volgende week maandag mijn termijnecho, super veel zin in.

Helaas voel ik me een stuk minder goed :(
Erg veel last van kwalen, zeker na een drukke werkdag. Veel hoofdpijn, misselijk, redelijk last van m'n banden maar dat is het minst erg. Vermoeidheid is wisselend. Ik denk dat ik gemiddeld 3 dagen in de week na een werkdag gelijk mijn bed in duik, zonder eten niks. Maar nog even en dan hoop ik dat het beter gaat!

Wat nina zegt: die echo inwendig stelt echt niks voor, niet druk om maken!

Voor de dames bij het nog niet zo wil lukken of die op het wachtbankje zitten: heel veel succes..! Ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Net bij het afvegen rood bloed. Helder rood. Niet super veel maar wel echt duidelijk bloed.

Nu compleet in de war. Is het over? Innesteling mislukt? Word ik vannacht ongesteld? :cry:

Of ergens tegen beter weten in, hoort dit er bij?

Heeft het zin om nog een test te doen op HCG hormoon? Of blijft dat sowieso wel even aanwezig in je lichaam?

Net nu ik vandaag een “9 maanden dagboek” had gekocht, en het boek “van buik tot baby”. En dinsdag komt iemand van Moeders voor moeders langs. Voel me zo’n idioot dat ik op mijn NOD al huisarts, verloskundige en dus ook MvM heb ingelicht...
Alle reacties Link kopieren
Oh Pepperypie, wat erg! 😓 Je kunt nu alleen maar afwachten. Misschien zet het niet door. Bloedverlies hoeft niet altijd een miskraam te zijn. Veel sterkte en laten we hopen dat het niets is. :|
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Oh Pepper wat naar! Precies wat Libe zegt, misschien hoort het erbij. Eventjes afwachten meis!
Een dikke knuffel en sterkte. Ik duim dat dit erbij hoort.

Ik heb een vraag aan alle zwangere dames onder ons.
Na de daad, bleven jullie liggen en zo ja hoe lang? En daarna even afspoelen onder de douche of dit ook niet? (Niet inwendig)
Ben benieuwd of dit veel invloed heeft.
Alle reacties Link kopieren
Es1390: wel even blijven liggen (liefst met je benen omhoog). Daarna wel gewoon wassen inwendig. Hoeft niet, maar is wel frisser voor jezelf.
Edit: oh sorry, ik ben nog niet zwanger 😉
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Haha maar wat is "even"? Zo vrij voor interpretatie. Wij blijven altijd wel even liggen maar is een paar minuten genoeg...? Klinkt misschien heel dom maar dat is het enige wat ik momenteel niet kan inschatten :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe nog niks.. Straks in mijn pauze de verloskundige bellen. Hele nacht weer veel krampen gehad.

@Es, ik bleef minstens 30 min liggen, als het ‘s avonds was ook wel langer want dan viel ik in slaap haha. Wel altijd jaar de wc daarna ivm blaasontstekingsrisico. Afspoelen inwendig nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
He pepper, wat een onzekerheden dan he!! Ik kan je helaas ook geen uitsluitsel geven, zou het de komende dagen even aankijken of het bloeden echt doorzet. Wanneer had je een afspraak staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven