Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog geen afspraak, alleen online aangemeld (bellen kon maar tot 13u). Dit leek me toch ook niet voldoende voor het spoed-telefoonnummer haha.

Ga in ieder geval vragen dat als het een miskraam is/wordt, hoe snel dat dan op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
Hè pepperypie wat naar! Ik weet dat sommige dames de hele zwangerschap wat bloedverlies hebben.. je baarmoedermond en vagina zijn bij een zwangerschap extra goed doorbloed dus extra gevoelig wat betreft springen van kleine vaatjes.. het enige wat je kan doen is afwachten... sterkte en ik duim met je mee..!

@es1390 ik bleef altijd enkele minuten liggen met een kussentje onder mijn billen zodat je bekken wat kantelt. (Want je weet t nooit!) Beide zwangerschappen de eerste ronde zwanger geworden dus ik denk dat het een beetje een fabel is dat je lang moet blijven liggen met je benen omhoog..
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas vandaag ongesteld geworden. Hoewel ik het sinds woensdag ofzo wel voelde aankomen, is het toch een teleurstelling.

Op naar ronde 6...
Alle reacties Link kopieren
Balen lostit 😕... 🍀
Alle reacties Link kopieren
Ah Lostit, balen zeg 😔 succes in de volgende ronde.

Ik heb een beetje last van PMS klachten: slecht slapen, onrust, stemmingswisselingen en kramp in mijn buik. Ik ben bang dat er bij mij ook iets aan zit te komen, maar ik heb tot nu toe nog niets roods ontdekt. (Ben nu 9 dagen over tijd).
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
@Nina, dat klinkt bekend haha en de benen echt in de lucht lijkt me wat overbodig.
Grappig dat iedereen het toch net anders doet.

Wat jammer meiden :(
Vanavond een wijntje en dan doorrrrrr. Op een gegeven moment zal het vast lukken. Voor nu een knuffel!

@Pepper, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
He balen Lostit!!

Ik heb de verloskundige gesproken (heel gehannes tussen mijn lessen door... wil niet dat die leerlingen of collega's iets opvangen). Wat Nina zegt zeiden zij ook, het zou kunnen dat het niks betekent (40% heeft bloedverlies en dan gaat het goed). Ik heb heel vaak moeten niezen gisteren en dat zou een trigger geweest kunnen zijn. Maar het zou ook mis kunnen gaan (maar daar konden ze geen termijn voor geven, kan nu, kan morgen, kan ook met 11wk nog). Het enige wat ik kan doen is afwachten. En ze vroegen me te letten op waar de krampen zitten; in het midden is een teken van dat de baarmoeder aan het groeien is, zit het meer aan een kant richting de liezen, dat is niet goed. Dus daar nu thuis goed op letten.

Ook op hun advies een afspraak voor vroege echo gemaakt, vrijdag 1 november. Tussen mijn lessen door... Mijn man is alleen op vrijdag in NL en wil wel graag dat hij er bij is. De assistente zei aan de telefoon dat die "in de 8e week" gepland moest worden, de verloskundige zei "met 7 weken". Ik snap die telling sowieso nog niet zo goed, is de NOD (bij een keurige cyclus van 28 dagen) 4+0 of 4+1?

Nu lekker naar huis. Ben met mijn hoofd echt niet bij mijn lessen. Voel me nu al een warhoofd. Mijn moeder komt zo een pakketje ophalen en ondanks dat ik het niet gepland had het haar nu al te vertellen ga ik dat misschien toch maar doen..
Alle reacties Link kopieren
Ahw Pepper ik leef met je mee. Al die onzekerheid, superstom.
Misschien wel fijn om het er met je moeder over te hebben. Zij weet je misschien wel gerust te stellen.
Doe vooral wat goed voelt denk ik persoonlijk. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach pepper wat naar die onzekerheid. Ik heb ooit een miskraam gehad waarbij ik de ene dag heel weinig helder rood bloed verlies had en waarbij het de volgende dag direct doorzette in een miskraam.

Een vriendin van mij heeft bijna dr hele zwangerschap last gehad van bloedingen. Dus echt alles kan. Dat je niet eerder mag joh voor een vroege echo. Ze kunnen met ruim 6 weken vaak al zien of er een hartje klopt. Kun je niet eerder terecht en dan met je moeder ofzo? Zo lang in onzekerheid lijkt me ook niets...
Alle reacties Link kopieren
Nou he.. ik weet niet meer wat ik moet denken! Aan de ene kant klinkt dat niezen logisch, en vandaag geen bloed dus zou je zeggen, het gaat goed. Aan de andere kant zit de pijn nu ik er beter op let toch wel echt meer links van het midden (zeker niet rechts) en dat zou dan weer betekenen dat er iets niet goed is.
Ik weet niet hoe maar zal op de een of andere manier toch tot 1 nov moeten wachten en ergens anders aan denken?! Van de blijdschap van afgelopen weekend is iig even niets meer over.

De hele zwangerschap bloedingen... de horror!

Ik heb het niet verteld aan mijn moeder. Vertel haar liever positief nieuws en dat zij (en ik) dan ook echt blij kan zijn. Heb het aan 1 vriendin verteld, die ga ik vanavond wel even bellen.

Over die vroege echo: volgens mijn telling ben ik dan 7+0 of 7+1. Ze zeiden liever geen echo te doen in de 7e week want dan heb je kans dat je te vroeg bent en niets ziet terwijl het nog wel komt. De assistente van het echocentrum zei net aan de telefoon "oke dan ben je nu 5 weken" terwijl ik dacht 4+3.
Misschien denken jullie ach het maakt toch niks uit maar ik geef dus wiskundeles en kan deze vaagheid rondom tellen en cijfers niet aan :bonk:
Hey allemaal,
Goed te lezen dat er weer nieuwe zwangeren zijn! Is het wellicht een idee om de tabel weer bij te werken? Dan weet ik weer wie waar is ;)
Als je even niet meeleest ben je zo de draad kwijt.

Wij hebben spannende weken gehad, omdat de menstruatie uitbleef. 2 weken over tijd dus er is een bloedtest aan de pas gekomen om een gekke zwangerschap uit te sluiten omdat mijn vrouw dan al eigenlijk 7 weken zwanger had moeten zijn, we alcohol hadden genuttigd en het dan ook een neppe vorige menstruatie had moeten zijn.
Je haalt je allerlei dingen in je hoofd, dat er iets niet goed is. Nou toen de bloedtest dan ook negatief was, werd ze ineens ongesteld, wat ook een hele heftige ongesteldheid is geweest, maar dan kun je in ieder geval even ademhalen dat er niks geks is, en je kunt ook weer verder.
Nu heeft ze ongeveer eisprong en dus is er weer een poging gedaan met de donor. De tweede. Haar verwachte NOD zal dan ongeveer over 2 weken moeten zijn. We doen dus weer mee, in plaats van aan de zijlijn meekijken.
Misschien doen we woensdag nog een poging. De donor is bereid om het hele land door te touren met de trein voor een 'special delivery'.

Schrijft verder iedereen nog mee die in de tabel staat? Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. En hoeveel zijn er nu zwanger? Dat is dan vrij vlot gegaan allemaal bij jullie, lijkt me erg fijn, het moment van een positieve test en dan een echo en dan echt echt een kindje in je buik te hebben! Spannend hoor meiden!
Alle reacties Link kopieren
@pepper,
Even een korte reactie vanaf werk: volgens mij is de eerste dag van je laatste ongesteldheid dag 1 van je zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Wat Lostit zeg klopt. Vriendin die nu zwanger is zocht het toevallig paar dagen terug op in een infoboek van de vk :)

En wat spannend Fietsslot! Ergens dan inderdaad wel fijn dat ze dan toch ongesteld werd. Kunnen jullie weer verder :)
Nu weer even geduld dus.... want daar zijn wij vrouwen zo goed in :whistle: :hihi:
es1390 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 15:55
Reden: Aanvulling
46.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@fietsslot,
Het is lastig omdat alleen Nina de tabel in de openingspost kan updaten. Wij kunnen er hier wel een posten maar die kan ze ook niet kopiëren.
We zouden een nieuw topic kunnen starten met een nieuwe gedeelde nickname om zo iedereen toegang te geven tot de tabel. Dan kun je gemakkelijk zelf je NOD aanpassen of datums van echo's delen etc.

Al >3 weken niets gepost (laatste reactie):
Uiensoepje (28 aug)
Kokoloko (12 sep)
Solane (10 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
Sunshine1992 (23 sep)

Misschien uit de tabel halen? Of naar onderen verplaatsen?
En volgens mij ook een paar die nog niet in de tabel staan.
pepperypie wijzigde dit bericht op 14-10-2019 15:56
Reden: kleine aanvulling
4.90% gewijzigd
hahaha jaaaa vrouwen en geduld... het is me wat allemaal
Alle reacties Link kopieren
Nou ik hoef denk ik niet tot 1 nov te wachten.. Net weer bloed, meer dan gisteren, en ook wat dikkere stukjes er in. Morgen maar weer de vk bellen. Voel me zo'n idioot. Dacht gisteravond echt dat het over was, toen vanochtend weer wat hoop, die echo's maken gaf ook hoop, en nu... Bij een hopelijk volgende positieve test wacht ik wel even een week voor ik mensen ga bellen.. :cry:
Alle reacties Link kopieren
jinxie hopelijk voel je je binnenkort wel weer wat beter!

lostit ach balen zeg... Ik hoop voor jou dat de volgende ronde DE ronde is hoor.

pepperypie o wat een onzekerheid nu.. lees ook net je laatste update, het zal toch niet.....? :cry: :there:

Fietsslot het waren spannende weken voor jullie zo te lezen en de komende tijd dus ook. Laat je het weten?
Alle reacties Link kopieren
En nog even PepperyPie,
Waarom voel je je nou een idioot? Het is toch menselijk? Een beetje steun en advies is wel zo prettig, dat kan de verloskundige ook geven.
Wat nou als je wel een week gewacht had en het ging een dag erna fout ? Je weet het toch nooit. Het zijn ook gewoon hele onzekere tijden.


Sterkte hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.
Ik vraag niet graag om hulp, doe het liefst alles zelf. Voel me zelfs al stom dat ik al die updates hier plaats (maar dat helpt me wel), dat jullie die dan allemaal moeten lezen. Had even een paar dagen gewacht en had dan één berichtje geplaatst denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal hoor Pepper. Maar zoals Mien zegt, het is menselijk.
Alles opkroppen zal je niet beter doen voelen dus schrijf het lekker van je af. Zeker in de onzekere tijd.
Dus blijf vooral lekker schrijven als je daar behoefte aan hebt.
We zijn er voor elkaar :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dit forum is juist bedoeld om dit soort dingen van je af te schrijven pepperypie!! Wat ontzettend naar en onzeker voor je...
@fietsslot spannend weer voor jullie deze weken..!

Met betrekking tot de tabel. Ik wil deze heel graag updaten en in de openingspost zetten maar ik zit al weken met laptop problemen en op mijn telefoon is het geen doen. Een nieuw topic openen met een gezamenlijke inlog zou een goed idee zijn! Is de tabel weer up to date! Als de meeste dit zien zitten kunnen we dit wel overwegen!
Alle reacties Link kopieren
Oh pepper wat naar! En het is juist goed om er over te praten en het van je af te schrijven. Dat onzekere gevoel maakt het allemaal zo kl*te!

Ik ken het helaas door eerdere ervaringen.....

En helaas zijn de eerste 12 weken gewoon ontzettend onzeker. En daarna komen er ook weer onzekerheden e. Spannende momenten.

Uiteindelijk is zwanger zijn gewoon niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
@pepperypie Oh nee , wat naar zeg! Veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee :redrose: en je hoeft je echt geen idioot te voelen, het is zoals anderen zeggen heel menselijk. Hopelijk vind je wat steun hier op het forum, daar zijn we voor :hug:

@nina Wat mij betreft is een gezamenlijk account prima

@lostit Wat een teleurstelling weer. Hopelijk de volgende ronde meer geluk!

@fietsslot Spannende tijden voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Pepperypie, wat enorm zuur voor je nadat je eindelijk die positieve testen in handen had. 😖 Kan me ook heel goed voorstellen dat het werk je nu zwaar valt. Heel goed dat je het hier van je af schrijft hoor, daar zijn we voor. Veel sterkte! :hug:

Ik ben trouwens ook wel voor een tabel die iedereen zelf kan aanpassen, want ik sta er nog niet in.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie! :hug:

Ik zoek even alle afleiding (moet nog toetsen nakijken maar dat was nooit mijn hobby, zeker vandaag niet) dus zal een nieuw topic aanmaken met nieuwe nick en tabel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven