Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Daneli!

Ik had gisterochtend echt een knaller van een ovulatietest en vanmorgen een lichte temperatuurstijging. Vriend en ik hebben de afgelopen dagen weer echt goed ons best gedaan haha. Dus ik ga weer rustig op het wachtbankje zitten.

Grappig LittleMissBooks, mijn moeder zei altijd dat ik maar op moest passen want als ik net zo vruchtbaar zou zijn als haar dan was ik zo zwanger. Ik ben zelfs door de spiraal heen gegaan bij mijn moeder!! Op een of andere manier heb ik hierdoor ook altijd gedacht dat het wel eens snel raak zou kunnen zijn...Fijn dat jouw moeder goed heeft gereageerd op je uitleg! Ik zou het mijn moeder heel graag willen vertellen, normaal gesproken vertellen we elkaar alles. Maar ergens zit ik ook niet te wachten op de verwachtigsvolle blikken.

Ssandra38 ik ga echt voor je duimen dat je op de valreep nog 6 gooit en niet ongesteld wordt woensdag!!!

Burg23 voor jou ook spannend!!! Ik duim heel hard voor je mee. En goed van je om er wel iets positiefs tegenover te zetten mocht het niet raak zijn. Wanneer ik ongesteld wordt schenken mijn vriend en ik standaard een lekker drankje in en proosten we op het feit dat een wijntje/biertje nu nog mag. Op deze manier proberen we het een beetje luchtig te houden. Dat heb ik ook echt nodig, nooit gedacht dat zwanger worden me zo onzeker zou maken.

Fijn weekend allemaal!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Het lijkt me leuk om hier mee te lezen en te schrijven!

Ik ben 32 jaar, mijn man 34, in januari 2019 gestopt met de pil en we hopen dat het dit jaar gaat lukken.. We doen (nog) niet aan ovulatietesten, het enige wat ik bijhoud is mijn cyclus. Momenteel flink over tijd maar vanmorgen nog een zwangerschapstest gedaan en die was negatief.
Spannend allemaal en leuk om hier andermans ervaringen te lezen :-)
Bedankt voor jullie welkom!

Sandra, spannend zeg, je komende onderzoek. Ik zal duimen dat het niet nodig blijkt maar dat je gewoon zwanger bent.

Preggie, mijn cyclus is eigenlijk altijd 28-31 dagen, een keer een uitschieter van 32. Nu op dag 34, nog geen tekenen van menstruatie maar testen blijven ook wit. Zet 'm op de komende tijd op het wachtbankje.

Burg, ik moest lachen om je dobbelstenen praktijkonderzoek. Ik ben ook niet zo'n geluksvogel, win ook zelden met spelletjes. Mijn vriend echter wel dus ik had goede hoop dat we in het zwanger worden proces meer zijn geluk zouden hebben. Succes op de wachtbank, ik duim zeker voor je!

Vonksie, ook voor jou succes op het wachtbankje. Iedereen lijkt hier een beetje in dezelfde fase te zitten. Hopelijk straks allemaal met mooie resultaten! Zeer herkenbaar dat het zwanger worden je onzeker maakt. Ik heb bij mezelf nog niet helemaal een modus gevonden om er wat minder aan te denken.

Wasbeerhond, welkom! Jij ook over tijd en negatieve testen dus, dan zitten we in hetzelfde schuitje. Balen hè. Ik hoop dat we snel duidelijkheid krijgen.

LittleMissBooks, voor in de tabel: Daneli, 27, september 2018, ronde 11, NOD ?
Bedankt voor het toevoegen alvast :)
Alle reacties Link kopieren
daneli en wasbeerhond wat vervelend dat jullie over tijd zijn, maar daarnaast negatieve testen hebben. Als het dan niet zo is, dan ook liever meteen ongesteld toch?

Gisteren weer eens van vrienden mogen horen dat het proberen het leukst en het makkelijkst is, en wij maar vriendelijk lachen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, hopelijk voor jou ook snel duidelijk Daneli, dit is niks! Ik heb hier gister zelfs een topic over geopend maar begrijp nu dat het voor meerdere herkenbaar is (sommigen bleken zwanger na negatieve test en sommigen sloegen gewoon zomaar een hele menstruatie over zonder reden) dus het kan nog alle kanten op..

Ik lees ook vaak, zeker bij stellen die al zo lang proberen natuurlijk, hoe pijnlijk het kan zijn als er overal om je heen babies worden geboren en veel er zo makkelijk over denken. Super rot natuurlijk. :(

Ik zit juist in een heel ander schuitje, bijna al m'n vrienden zijn bewust kinderloos (ook niet allemaal een relatie) en steken het ook niet onder stoelen of banken dat ze zo blij zijn met hun kinderloze leven en voor geen goud willen ruilen met leeftijdsgenoten die gezinnen starten. Wel altijd op zo'n toon van 'ik ben echt wel blij voor ze als zij daar gelukkig van worden' maar ik heb dus niet echt vrienden met wie ik ervaringen of überhaupt het gevoel van een kinderwens kan bespreken. Iedereen is tussen de 30 en 45 dus dit zal ook niet meer veranderen bij de meesten vermoed ik. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik vind het soms best jammer en zou het in tegenstelling tot veel 'lotgenoten' met een nog onvervulde kinderwens juist heel leuk hebben gevonden als ik meer vrienden zou hebben die kindjes willen of al hebben!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Wasbeerhond en Daneli! Wachtbankjes zijn stom! Helemaal als je denkt dat je van het wachtbankje af bent, eindelijk kunt testen, en dan nog steeds niets weet. :@@: Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid. Ofwel een positieve test (dan beginnen we hier eindelijk aan ons Yahtzee) ofwel een vrijbrief om lekker drankjes te drinken. ;-)

Daneli, ik zal je gegevens zo in de tabel zetten. Wasbeerhond, wil jij ook in de tabel? Als je je gegevens dikdrukt in je volgende post, zet ik je erbij.

Ssandra, hoe gaat ie bij jou? Goed gevoel over woensdag? Het zou zo mooi zijn als je inderdaad net de dans ontspringt en die laporoscopie niet hoeft te hebben. Ik duim met je mee.

Burg, ik ga ook eens even testen thuis. Ben wel benieuwd. Haha. Laat wel even weten wat mijn score is. Ik moest trouwens ook denken aan 'Mens erger je niet' als een soort van metafoor. Je moet immers 6 gooien om met je pionnetje het bord op te mogen. En als je er dan eindelijk opstaat, is dat eigenlijk nog maar het begin. (Maar je kunt wel altijd nog winnen, ook al gooi je pas heel laat 6.) :rolling:
Alle reacties Link kopieren
burg ik zie dat jou nod ongeveer morgen is. Ga je al testen of heb je getest of wacht je af tot overmorgen?

Zou toch wat zijn als je meteen in deze groep zwanger wordt! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:27
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LittleMissBrooks, ik wil ook wel in de tabel! Wasbeerhond, 32, begonnen januari 2019, ronde 7, NOD: 7 augustus..

Ik heb dus maandenlang een regelmatige cyclus van 28 dagen gehad maar sinds mijn NOD van 7 augustus ben ik niet meer ongesteld geweest en testen zijn negatief. Voel me ook niet zwanger. Heb het een keer meegemaakt en voelde het toen metéén. Is bijna 10 jaar geleden maar herinner me het gevoel nog precies. Wat niet wil zeggen dat dat nu ook weer zo zal worden natuurlijk.. Ik denk zelf dat mijn lichaam deze ronde geen ei heeft losgelaten ofzo.. :) Ik weet in elk geval dus niet hoe het nu zit met mijn NOD.

Wat betreft al mijn kinderloze vrienden, hoe kan het hè?! Ik ben sinds kort ook weer goed bevriend met een oud buurmeisje van mijn leeftijd, dus die zit helemaal niet in mijn vaste vriendenclubjes, en zij zei me laatst ook nog hoe heerlijk ze het vond dat ik nu haar enige andere vriendin zonder kinderen ben, zij voelde zich in haar eigen vriendenclub een beetje buitengesloten omdat al haar vriendinnen kinderen willen/hebben en zij niet. Dus zo fijn dat ze mij nu weer heeft, zei ze. Heb er toen niet meteen eerlijk op gereageerd (het was meer een terloopse maar naar mijn mening vrij tactloze opmerking waar geen reactie op verwacht werd) en het nu dus maar zo gelaten.. tja..

Lekker die poëtische flow, moge wij allemaal ons potje mens-erger-je-niet gaan winnen ondanks dat we later 6 gooien dan gemiddeld. :D
Alle reacties Link kopieren
Wasbeerhond, je staat erbij hoor!

Tja, die tactloze opmerkingen die ken ik. Heb zelf veel vriendinnen in mijn omgeving die ook gewenst kinderloos zijn. Die kunnen je, zonder dat ze iets weten, al het idee geven dat je niet spoort als je kinderen wilt. Nou, ik wel. Lijkt me fantastisch. :heart:

We gaan gewoon winnen van die stomme dobbelstenen! :hihi:
Preggie, vervelend hè, zulke opmerkingen. Hier hoor ik ze ook regelmatig. Laatst zei iemand: "Ik had eigenlijk gedacht dat er bij jullie ook al wel wat zou gebeuren." Wat voelt dat rot zeg. Ik heb nu als strategie wanneer iemand naar onze kinderwens vraagt om zo snel mogelijk "Nee." te zeggen en over iets anders te beginnen. De wat meer invoelende mensen hebben dan waarschijnlijk wel door dat er iets speelt en de minder invoelende mensen hoeven het toch niet te weten.

Wasbeerhond, wij hebben een aantal vrienden met kinderen en ook veel vrienden zonder kinderen. Sommigen hebben helemaal geen kinderwens, anderen wel maar pas over een hele tijd. Heel divers dus. Onze beste vrienden (2 stellen) weten van onze kinderwens, maar we praten er niet veel over hoor. Valt weinig te vertellen als er niets gebeurt ;)

Littlemissbooks, leuk om in de spelletjes metaforen te blijven. Ik vind je uitleg over Mens erger je niet ook wel mooi. Ik ga 'm onthouden.

Burg, ach wat rot een witte test. Zoals je zegt nog wel vroeg. Nog even hoop houden!

Vanmorgen ongesteld geworden, ben wel blij dat het wachten daarop nu voorbij is. We kunnen tenminste weer door. Ronde 12, gek hoor. Dit had ik eerlijk gezegd een jaar geleden toch niet gedacht. Voor in de tabel: ronde 12, NOD 20 september. (Ik hou deze lange ronde maar aan)
Alle reacties Link kopieren
Mensen maken de opmerkingen onbewust, deden wij waarschijnlijk ook wel eens. Is alleen nu duidelijker voor ons dat proberen niet altijd leuk is, dat elkaar aankijken niet de juiste methode is en dat plassen in bekertjes (voor de testers) minder grappig wordt op den duur.

Fijn dat je ongesteld bent geworden daneli, ben je normaal regelmatig?

wasbeerhond je doet niet aan ovulatietesten? Dat je denkt dat er geen ei is geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hè, toch gewoon een lange cyclus dus Daneli.. Maar fijn dat je in elk geval duidelijkheid hebt.. op naar de volgende ronde. :daisy:
Ik kan me voorstellen dat ronde 12 toch wel iets is waar je een jaar geleden nooit aan zou hebben gedacht. Heel goed dat dit forum bestaat zodat je weet dat je niet de enige bent. Aan de ene kant doet het dan misschien een beetje pijn als ook hier de eersten zwanger gaan raken maar het moet aan de andere kant toch ook hoop geven om te lezen dat het bij sommigen gewoon (veel) langer duurt voordat het lukt..! Fijn om allemaal met elkaar mee te leven. :)

Dankjewel voor het toevoegen LittleMissBrooks!
Alle reacties Link kopieren
Preggie90, nee ik heb nog nooit een ovulatietest gedaan.. Toen ik in januari stopte met de pil was dat met het idee dat een kindje metéén welkom zou zijn, maar dat het ook nog best een half jaar mocht duren. Dus het leek me leuk om het spontaan te houden en te kijken wat er gebeurde. Wat dat betreft zit ik er wat relaxter in dan anderen hier die al veel langer bezig zijn, want die 'het mag ook nog best een half jaar duren' is nu pas net voorbij..
Bij het researchen naar 'uitblijven menstruatie en negatieve zwangerschapstesten' enzo op Het Internet :), kwam ik een paar keer tegen dat je lichaam soms gewoon een menstruatie kan overslaan en dat je dus geen eisprong hebt gehad, dus misschien is dat bij mij aan de hand, daarom typte ik dat. Las ook dat je cyclus soms na het stoppen met de pil meteen regelmatig is en pas later gek gaat doen, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Bij mij begint het dus nu pas wat meer te leven, onder andere door de uitblijvende menstruatie + het feit dat ik nu ook 6+ rondes verder ben.

En inderdaad, ik heb zelf ook weleens een heel foute opmerking gemaakt, vroeg tijdens een borrel aan een collega wiens vrouw al tegen de 40 ging of ze eigenlijk geen kinderen wilden (of zoiets), waarop ik een vrij pijnlijk 'tja, het moet je wel gegund zijn..' kreeg..waarna het onderwerp snel werd veranderd. Heb er achteraf (na hun eerste kindje) mijn excuses voor aangeboden en toen wuifde hij het lachend weg maar vond dat zo erg! Krijg nog altijd beetje buikpijn van schaamte als ik eraan denk..(omdat ik er later dus achter kwam dat ze het al járen probeerden..)
Alle reacties Link kopieren
Daneli, wat jammer en fijn tegelijk. Je weet nu wel waar je aan toe bent, maar het is toch altijd weer even een teleurstelling. :hug:

Wasbeerhond. Ik ben ook na ongeveer een half jaar begonnen met ovulatietesten. Wilde het daarvoor ook relaxt houden. Ik was na half jaar wel benieuwd of ik inderdaad mijn eisprong kon ontdekken. Gaf toen wel rust, omdat het daar niet aan kon liggen.
Jammer Daneli, maar inderdaad fijn dat je weet waar je aan toe bent. Veel succes met de volgende ronde.
Bij mij zit ronde 14 er alweer bijna op. Wij hebben altijd rond mn vruchtbare dagen seks gehad, maar wilden niet exact gaan testen en het een beetje aan het toeval overlaten. Heb 1 cyclus voor de grap ovulatietesten gebruikt om te kijken of mijn gevoel klopte, en dat was gelukkig zo. Ik voel het dus 1 a 2 dagen van tevoren zelf aankomen.
Frustrerend is het om te weten dat je het steeds op het juiste moment doet en er vervolgens niks gebeurt. Alsof je lichaam het niet doet. Het voelt ook als een soort mislukking. Stom he?
Mijn beide zussen zijn allang moeder, en het voelt dan nog eens extra als falen. Klinkt btje dramatisch maarja. Ik moet dus morgen of overmorgen ongesteld worden. Hoop natuurlijk van niet, maar ik stond net in de winkel en voelde de bekende rug- en buikpijn alweer opkomen, zucht.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:26
99.87% gewijzigd
Dankje Burg, erg lief van je!
Bij mij is nog een extra frustratie dat ik voordat ik met mijn huidige vriend iets kreeg een paar jaar samen was met iemand die zeker wist dat hij geen kinderen wilde. Ik heb om o.a. die reden de relatie ook beëindigd.
Heb ik eindelijk mijn liefde gevonden en wil hij het ook, en dan lukt het niet (te laat?) Kan natuurlijk aan van alles liggen, maar daardoor is het een extra opgebouwde lang soort frustratie. Sorry voor mijn klaagzang, maar het moet toch even van mijn hart. Ga het na aankomende dagen weer proberen positief in te zien!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:27
99.40% gewijzigd
Hahaha we gaan allemaal nog die 6 gooien :-)
Een kennis van mij is ook al wat ouder (over de 40) en onverwachts in verwachting geraakt van een tweeling. Die heeft dus dubbel 6 gegooid!
Hallo allemaal!

Ik ben niet zo actief met het meeschrijven, maar wil iedereen veel succes/ sterkte wensen die in hetzelfde schuitje zitten. Wij zijn vorig jaar maart gestopt met de pil en in september gaan we voor het icsi traject. Dus ik snap de onzekerheid en ook al wil je het niet, de jaloezie.

Heel veel liefs xxx
Dank je Juliaatje, dat is precies wat ik bedoel, die ongevraagde jaloezie die je er dan bij krijgt.
heel veel succes met het traject! En veel liefs terug XX
Alle reacties Link kopieren
Burg ik wilde nog even zeggen dat de opmerking van je vriend mij echt helpt. Ik wist natuurlijk al dat je je niet moet gaan vergelijken met anderen. Uiteindelijk gaat iedereen z'n eigen weg. Maar na jouw berichtje zie ik het leven ineens voor me als een achtbaan. Ieder z'n eigen onvoorspelbare achtbaan (hobbels/pieken/dalen). Mijn achtbaan is vrij heftig, maar het kan altijd heftiger. Heb zelfs zin om er een kunstwerk van te maken :')

Daneli jammer dat je ongesteld bent geworden!!

wasbeerhond heeeeel irritant dat je overtijd bent en wit test!! Ik was een paar maanden geleden overtijd, en stelde het naar de wc gaan steeds uit om de teleurstelling van ontdekken dat ik ongi was uit te stellen..

Sandra het is nu echt nog geen tijd om de hoop op te geven! Al deel ik het gevoel van een falend lichaam wel. Ik duim voor je! :heart:

juliaa dank voor je bijdrage. Mag ik vragen waarom jullie icsi krijgen? Heeft het te maken met de zaadkwaliteit?

Ik heb nog niet zoveel vrienden met kinderen en heb ook vriendinnen die het zich echt niet kunnen voorstellen dat mensen het leuk vinden om een kind te hebben en dat ook wel op een bepaalde manier duidelijk maken... :p


Hebben jullie dit ook? Ik fantaseerde regelmatig over wanneer en hoe we het goede nieuws gaan vertellen. Bijv vorig jaar: als ik nu zwanger ben, dan kunnen we het met kerst in een cadeautje vertellen!
Dit probeer ik nu ook niet meer te doen :p
Dit weekend ei gehad, geen temp meer, geen ovu test meer, zelfs geen conceive plus, wel buikpijn tijdens ovu en om de dag dobbelen. :) *wacht wacht*

X
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:23
99.55% gewijzigd
Hoi Vesperlynd, fijn dat je meeschrijft.
Grappig om te lezen dat je je in mijn verhalen herkent.
Ook al een jaar bezig dus. Zitten jullie te denken aan een verder onderzoek?
Ik werd vanochtend wakker met krampen en ging naar het toilet en ja hoor, ongesteld. Echt balen weer. Had er juist deze maand zo op gehoopt! Dat wordt dus het ziekenhuis volgende week. Gelukkig daarna leuke afleiding met een vakantie met lekkere alcoholische drankjes.
Zit te denken om aankomende cyclus ff helemaal nergens aan re denken en gewoon te genieten. Dus niets geplande seks, etc etc. Ff een maand rust. Maar hoe pak je dat aan zodat je er minder mee bezig bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven