Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:24
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ssandra38 wat ontzettend jammer! :"-( maar denk inderdaad aan een ontspannen vakantie waar je gewoon kunt drinken en niet alleen maar moe bent. Misschien dat je de rust vindt op vakantie en dat je volgende maand niet ongesteld wordt.

vesperlynd wat fijn dat je zo kunt denken. Ik denk dat loslaten heel belangrijk is, maar als je eenmaal bezig bent dan is het ook moeilijk.
Misschien dat met de wetenschap dat je geholpen wordt, je die rust wel kunt vinden.

loozey heel erg, maar doe ik nog steeds. Fertility friend geeft aan dat wanneer je zwanger bent, wat dan je UD is. Dan ga ik meteen kijken wanneer 12 en 20 weken zijn.
Merk dat ik daar echt al veel mee bezig ben. Eerst lag de druk er voor mij vooral op om voor UD van miskraam zwanger te zijn, maar dat is nu al geweest.
Het blijft gewoon afwachten, had iig nooit gedacht dat ik wat langer moest “oefenen”.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:28
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
burg23 dat is echt spannend!
Het moeilijke is dat ongesteldheid en zwangerschap voor mij hetzelfde aanvoelde. Zware buik, steekjes, constante vloed. Omdat ik er toen (december) niet mee bezig was, heb ik 4 dagen gewacht op menstruatie die ik toch ZEKER voelde aankomen.
Heb je vroege testen of normale testen? Want ook al is je LF kort, meeste streepjes beginnen pas vanaf 12 dpo.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vesperlynd! Je begeeft je hier zeker onder 'lotgenoten' (die proberen er met leuke metaforen nog een beetje wat van te maken ;) ).

Ssandra, wat balen dat je ongesteld bent geworden! Wel knap dat je gelijk de knop weer omzet (al mag je natuurlijk best even balen). Nu kun je in ieder geval lekker genieten van je vakantie.

Dat van dat bedenken hoe je het zo leuk mogelijk gaat vertellen, dat herken ik. Maar ik moet zeggen dat daar nu de lol ook wel een beetje vanaf is. Zelfs nu het niet zo is, krijg je continue vragen of 'je zwanger bent'. Je kunt niet eens meer rustig een kopje decafe-koffie bestellen of bij je vader op visite gaan - verwachtingen lopen ons vooruit lijkt het wel. :rolling:

Trouwens, Vesperlynd, als je ook in de tabel wil kun je je gegevens dikdrukken in een post. Dan voeg ik je toe. :)
Ja dat balen heb ik vaak juist 1 of 2 dagen voordat ms begint. Zoals gisteren, dat was echt mijn baaldag.
Gelukkig kan ik er ook voor zorgeb dat ik genoeg leuke afleiding heb. Dat is in de zomer wel makkelijker dan in de winter. Wij hebben nog wel 2 leuke vakanties voor de boeg.
Merk wel dat ik na de eisprong te druk bezig ben met de eventuele innesteling. Geen alcohol, gezond leven, zo weinig mogelijk stress proberen te hebben... Maar ook minder sporten, deels omdat ik minder energie heb in de Lfase. Maar ook omdat ik denk dat ik dan 'rustiger aan' moet doen ivm eventuele toekomstige baby. Mijn Lfase was geloof ik 16 of 17 dagen. Mijn moeder zegt dat dat niet kan. Dat de menstruatie áltijd 14 dagen na de ovulatie komt. Geen idee of dit nou echt zo is....
Alle reacties Link kopieren
Ssandra, dat is denk ik wel logisch die neiging om te 'willen helpen'. Ik ben nu zelfs helemaal gestopt met alcohol (na de vakantie) en probeer minder koffie te drinken. Wellicht helpt dat. :A:

Volgens mij is de lf per persoon verschillend. De 14-dagen is volgens mij het 'perfecte plaatje'. Ik vind zelf dat ik een best nette cyclus heb; eisprong rond de 14e dag en vaak ms op de 29e dag. Maar ik hoor van anderen ook hele andere getallen.
(Misschien is het bij je moeder wel weer een gevalletje van 'lang geleden dus vergeten hoe het ook alweer echt zat'? :hihi: )
Alle reacties Link kopieren
Gezellig een paar nieuwe meeschrijvers :) Ik lees veel mee en reageer uitgebreider als ik bij pc zit.

Burg, wat spannend! Klinkt in elk geval nog heel hoopvol!
Intussen maak ik mezelf ook een beetje gek, dus de relaxte fase gaat langzaam over. Voel opeens vanalles, zelfs een beetje rare hoofdpijn en misselijk, krampen worden steeds erger en ga 10x per dag op de wc kijken of er al wat gebeurt :-] en zou het liefst elke dag testen. Gister negatief en probeer nu te wachten tot het weekend voor de volgende, mocht er dan nog niets gebeurd zijn..
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:28
98.86% gewijzigd
Oh Burg, dat zou nog eens mooi zijn na die zes :cheer: wie weet, wie weet!! Ik ga ook even een dobbelsteen zoeken, mijn ms is ondanks alle zeer aanwezige voortekenen nog niet aan het doorzetten...
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:25
Reden: ...
99.12% gewijzigd
Jeetje wat spannend Burg, Wasbeerhond en Vesperlynd. Ik duim voor jullie dat het deze maand raak is!! En das nou ook spannend dat je zelfs een 6 gooit. :-)

Ik drink elke dag 1, soms 2 kopjes koffie. Met alcohol stop ik vaak na de eisprong. Is verder btje afhankelijk van afspraken en of ik er zin in heb, maar drink af en toe nog wel een biertje of wijntje. Max 2 keer per week. Missch dat ik op vakantie straks wat vaker met vriendlief biertjes meedrink.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:29
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
burg23 vervelend dat het toch lijkt te komen, werd al bijna hyper van jouw eerste bericht!
Goed dat je er de vakantie tegenover zet, dat is een fijne afleiding.

wasbeerhond symptomen speuren is toch wel iets wat we, waarschijnlijk, allemaal wel doen. Het jammere is dat je het niet zeker weet tot die test twee streepjes geeft.

vesperlynd weet jij hoe slecht koffie echt is? Ik drink graag koffie...
Alcohol ben ik mee gestopt. Wellicht ligt het daar niet aan, drink niet veel, maar wil het toch even niet om te kijken of het dan beter gaat. Met koffie zou dat moeten lukken, maar zou ik meer moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Aah Burg, wat jammer! Ik had, toen ik de posts even doorlas, goede hoop dat het je gegund zou zijn deze ronde. Alsof dit topic dan een soort 'gelukstopic' werd... Met je gegooide 6. <3

VesperLynd, tot voorkomt dronk ik gewoon alcohol. Ik heb een ronde gehad waarin ik direct na de eisprong absoluut geen alcohol wilde drinken. Een soort van voorgevoel. Uiteindelijk had ik die ronde ook een innestelingsbloeding, maar helaas een heel hevige ongesteldheid (wellicht dus een zeer vroege miskraam) in het weekend dat ik ongesteld moest worden. Sinds deze ronde ben ik helemaal gestopt met alcohol en drink ik max 1 koffie (met cafeine) per dag. Bijgeloof misschien. :rolling:

Preggie, koffie heb ik ook het meeste moeite mee hoor. Dat is toch altijd even mijn momentje, paar keer op een dag. Dus nu maar decafe. ;-)

Ik heb de tabel bijgewerkt trouwens. :)
Oké, ik be ook om qua koffie... lees net dat vanaf vier koppen je er al langer over doet om zwanger te raken... :facepalm: vanaf nu hier max twee en decafe voor de lekker!
En helaas ook hier een echte ms op gang gekomen nu..
Alle reacties Link kopieren
Burg!!! Wat ontzettend jammer :(, wel weer een dagje qua lf er bij toch? Dat is iig positief. En wat lekkere cocktails op vakantie is natuurlijk ook wel fijn. Maar goed neemt niet weg dat het balen is natuurlijk.

Voor jou ook jammer Vesperlynd!! En leuk dat je meeschrijft.

Nou ik had afgelopen maandag weer eens dé vraag, nu van een collega die me opeens vroeg hoe ik nu tegen kinderen aankeek. Ik had alleen die nacht niet zo goed geslapen en voelde mijn een enorme hormoonbom. Echt verschrikkelijk maar ik kon het NIET tegenhouden, ik ben dus op kantoor in tranen uitgebarst na deze vraag...collega voelde zich heeeeeel lullig dat ze mij die vraag had gesteld. Heb haar maar uitgelegd dat we al een tijdje bezig zijn en dat het gevoelig ligt. Voel me achteraf best wel stom maar kon het niet tegenhouden haha.

Hier nu dpo5, volgende week donderdag staat bezoek aan de gynaecoloog gepland. Ben benieuwd! Kijk er wel naar uit eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
L.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:29
99.85% gewijzigd
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:26
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg het is ook gewoon kut!!! En daar mag je je kut over voelen. Voor nu een dikke virtuele knuffel :there: . En wat je zegt, mijn huilbui was ook echt een moment opname. Voel me nu prima.

VesperLynd ik denk dat mijn collega de vraag niet weer zo snel aan iemand zou stellen haha. Heb echt 100 keer excuses gekregen. Ik zie in de tabel dat jullie ook al vrij lang bezig zijn. Ben je al eens bij een huisarts of gynaecoloog geweest (misschien heb je dat eerder wel over geschreven maar kon het me niet herinneren)?

Ik denk dat voor een man zo anders is dit hele proces. Mijn vriend wil het ook heel graag maar gaat er veel relaxter mee om. Het is natuurlijk ook niet hun lijf waar het allemaal in moet gebeuren. Hij is wel heel lief voor me en luistert altijd naar me.

Zijn jullie ook emotioneler geworden door dit traject? Ik wel echt, hiervoor huilde ik bijna nooit en al helemaal niet en public...
Ik denk dat je lichaam en geest er ook echt klaar voor moet zijn om zwanger te raken. Heb af en toe nog dingen van vroeger gehad die door mn hoofd spookten en heb ook wat nutteloze negatieve dingen voor mezelf 'opgeruimd'
Maar dat is een beetje mijn zweverige ik. Heb het afgelopen jaar ook emotionele ups en downs gehad. Soms is leren accepteren en lief voor jezelf zijn op bepaalde dagen het allerbelangrijkste. De dingen die je overkomen met een korreltje zout proberen te nemen. Ben zelf erg blij dat we de stap naar de gyneacoloog hebben gezet. Al heeft mijn huisarts ivm mijn leeftijd er ook meer druk achter gezet, haha... Was er zelf paar maanden terug niet helemaal klaar voor. Nu wel...
Dikke knuffels voor jullie tijdens deze moeilijkere dagen xxx
Alle reacties Link kopieren
burg23 toch wel zo’n 6 koppen per dag ongeveer, zal dan een alternatief moeten vinden.
Zeker na het bericht van vesperlynd

Ssandra38 soms ben ik daar ook bang voor, dat mijn geest iets tegenhoudt. Ervaar ook best veel onverklaarbare stressgevoelens, dus dat draagt er al niet aan bij. Heb jij nu wel emotioneel alles stabiel gekregen?

vonskie goed dat je gewoon zo gereageerd hebt bij jouw collega. Ondanks dat jij je ongemakkelijk voelt, weet zij nu dat ze dit soort vragen niet meer kan stellen.

mannen mijn vriend houdt mij nauwlettend in de gaten. Benen omhoog na seks - hij zet dan serie aan voor me of komt met me praten-, niet te warm bad, gevarieerd eten. Hij is dus ook niet meer zo relaxed. Hij vindt de ovulatietesten niet altijd fijn, maar dan probeer ik het nog leuker te maken. Dus dat zit wel snor. Vraag me alleen af hoe lang we dit nog kunnen blijven doen, wanneer het echt MOETEN wordt...
Alle reacties Link kopieren
Oh no, het hangt in de lucht vandaag o_o Ik wilde laten weten dat ik vandaag ongesteld ben geworden (om de een of andere reden was ik toch een beetje verrast.. en natuurlijk best teleurgesteld) en lees dat ik niet de enige ben.. Balen! Dikke vette virtuele knuffel voor alle dobbelaars :heart: Geen idee waar ik mijn nieuwe nod nu op moet zetten, toch maar weer 19 september misschien dan maar.
Sandra en Burg, lees ik het goed dat jullie allebei op vakantie gaan? Zo ja: geniet ervan en hopelijk is het een fijne afleiding..! Laat de borrels extra goed smaken! :cheers:

Ik ben zelf niet gestopt met koffie en alcohol, koffie drink ik elke doordeweekse dag zo'n drie koppen en alcohol in het weekend 1 of 2 avonden, 2-3 glaasjes op een avond. In het kader van relaxt blijven en niet teveel rigoureus aanpassen, want weet ik veel hoe lang het duurt. Maar of het de beste aanpak is, ik weet het niet. Tot nu toe heeft het dat nog niet bewezen iig :)
Thnx Wasbeerhond. Wij vertrekken volgende week, heerlijk, zoveel zin in! En jij Burg?

@ preggie: heb van de winter veel gelezen en soulsearching gedaan, btje yoga, btje mediteren etc etc. Heb mezelf beter leren kennen, ook in mijn relatie, en op een gegeven moment snapte ik mezelf beter en wat wel en niet werkt. Ouder worden heet dat geloof ik? :-)
Alle reacties Link kopieren
Burg, Vesperlind neee, zo jammer :( :hug:

Vonskie wat een vervelende situatie! :hug: Maar: het is ook goed om dit niet op te kroppen + je hebt iemand bewust gemaakt van een onbeleefde vraag.

Wasbeerhond aah, in ieder geval duidelijkheid nu. Ga je ovulatietesten doen, of het "loslaten" en gewoon veel dobbelspelletjes spelen?

Sandra geniet ervan!!

Ik drink elke dag 1-2 kopjes koffie en alcohol drink ik niet zo veel. Wel drink ik standaard een goed glas wijn als ik ongesteld ben geworden (ook om de helse pijn te verlichten).

Verder ben ik ook af en toe een emotioneel wrak. Het voelt een beetje vaag. Hoop en onzekerheid wisselen elkaar erg af. Als ik 1 sept ongesteld word, gaan we zaadonderzoek laten uitvoeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven