Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Hoi meiden,

Een paar x dit topic al bekeken sinds dat het open is en nu wil ik toch wel graag mee gaan schrijven. Hopen dat ik alles bij kan houden.

Inmiddels zitten wij in ronde 18 (zo even snel uit mijn hoofd) en hebben wij de onderzoeken in het ziekenhuis gehad. Alles ziet er goed uit, maar op de een of andere manier lukt het ons dus niet om 6 te gooien...

Ik merk dat sinds een maand of 6 het in mijn koppie toch wel steeds lastiger wordt. Mijn emoties wisselen heel erg en ik heb echt ups en downs. Mensen die praten over het zwanger worden, het gelukkige nieuws delen etc. Ik kan er af en toe gewoon echt niet mee om gaan en dan word ik zo verdrietig. Meer meiden die dit herkennen?

Hier hebben we in september weer een afspraak staan in het ziekenhuis en dan horen we hoe verder. Aan de ene kant wil ik dat ze nu gewoon iets gaan starten, maar zie ik ook heel erg op tegen het verdere traject.

Het is een beetje een ego post geworden, maar morgen op de computer lees ik alles even goed bij en zal ik mezelf ook toevoegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Skittle :) ik denk dat je hier een goeie plek hebt gevonden om de emoties en gedachten goed van je af te schrijven, ik heb zelf gemerkt dat meeschrijven nog veel fijner is dan enkel het onzichtbaar meelezen met gelijkgestemden! Goed dat je al weet dat alles er na medische check goed uit zag maar begrijpelijk dat je daar natuurlijk geen drol aan hebt als het vervolgens alsnog niet lukt! Ik geloof dat LittleMissBooks je aan de tabel kan toevoegen, dan moet je je gegevens dikgedrukt typen :)
Mijn nod mag nog op 19 september (moest ik ook nog doorgeven)
Alle reacties Link kopieren
skittle goed van je dat je toch besluit mee te schrijven! Jammer om je verhaal te lezen, dat alles er goed uitziet terwijl er niets uit voorkomt.
Er zijn vaak minder heftige middelen om mee te beginnen. Hopelijk weten ze in september hoe ze jullie het beste kunnen helpen!!
Welkom Skittle!
Vervelend om te horen dat het bij jou ook al wat langer duurt. Ik heb ook gemerkt dat meeschrijven echt fijn is. Was van plan om een dagboekje bij te gaan houden, maar schrijven met lotgenoten is zoveel fijner. Heb jij toevallig ook al de laparoscopie gehad?
Fijne zonnige dag voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Skittle! Hier kun je in ieder geval je hart luchten, want we snappen al je emoties. Die hebben we zelf ook. Als je je gegevens dik drukt in je post, zet ik je in de tabel. :)

Preggie. Haha, mijn man is er de laatste tijd ook ineens helemaal mee bezig. Eerste 6 rondes was hij nogal nuchter en nog niet zo involved. Maar sinds een paar maanden wil hij graag 'meehelpen'. Inderdaad: benen omhoog, Roosvicee ferro inschenken (omdat ik een laag ijzergehalte heb), etc. Wel lief. :heart:

Jammer, wasbeerhond. Is toch elke keer weer balen als je ongesteld wordt. Kun je het een beetje van je afzetten? Ik zal je nieuwe Nod in de tabel zetten. Ga die van mezelf ook even uitrekenen...

Ik ben namelijk net ook ongesteld geworden. Had het totaal niet zien aankomen. Nod is pas overmorgen, en mijn temperatuur was vanmorgen juist 0,1 gestegen. Wel een beetje een domper dit. Ergens had ik het gevoel dat het deze ronde gelukt was om 6 te gooien. :sigh:

Burg, wat is jouw nieuwe NOD trouwens?
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:26
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
L.
burg23 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 12:30
99.94% gewijzigd
Little miss mijn nieuwe nod wordt 18 september
Loozey ik duim ook voor jou! Iemand hier zal de eerste zijn, wie weet ben jij het! Ik hoop trouwens dat we allemaal strondberoerd van de zwangerschapshormonen aan ons kerstdiner zitten :sick: :-D
Hahaha dat hoop ik ook Vesperlynd.
Mijn ms verloopt best ok. Beetje buikpijn, beetje rugpijn ook. Maar zodra het bloed begint krijg ik altijd meteen meer energie, das wel fijn. Zet mijn volgende nod ook maar op 20 september
Mijn vriend rookt trouwens ook. Is al van 15 sigaretten naar 7 a 8 gegaan per dag in het afgelopen jaar, dus dat vind ik al heel knap van hem. De gyneacologe zei dat hij het moet terugbrengen naar 5. Het liefste helemaal niet natuurlijk. Ik probeer hem niet te pushen, maar heb wel gezegd dat ik het fijn zou vinden als hij het nog wat terugschroeft. Dat de gyneacologe hem er nogmaals op wees vond hij minder leuk, maargoed het is natuurlijk nooit leuk om geconfronteerd te worden met je minder goede eigenschappen. Bij het zaadonderzoek kwam er trouwens uit dat het bovengemiddeld was. Hoeft dus denk ik niks te zeggen.
Bedankt meiden voor het warme welkom.

SSandra38, hier geen laparoscopie gehad. Alleen de HSG (baarmoederfoto) heb ik gehad. Wat ik echt geen pretje vond. Jij krijgt wel de laparoscopie dacht ik gelezen te hebben toch?

VesperLynd, het is natuurlijk fijn dat er niets gevonden is, maar dat maakt het ook wel lastig. Waarom wil het dan niet lukken? Wetende dat we grote kans hebben op een natuurlijke zwangerschap is fijn, maar de maanden kruipen voorbij en ik weet eigenlijk niet goed waar we aan toe zijn. Als we de volgende afspraak hebben wil ik toch wel een soort 'plan van aanpak' hebben.

Hierbij mijn gegevens voor in de tabel:
Leeftijd: 27
Begonnen: maart 2018
Ronde: (mag je leeglaten, houd ik eigenlijk niet meer bij)
NOD: 8 september
Bijzonderheden: Onderzoeken gehad, alles goed. Stabiele cyclus. Voor nu nog zelf proberen. Volgende afspraak zkh in september.

Alvast bedankt voor het toevoegen.
SSandra38, mijn vriend rookt ook maar hier hebben ze in het ziekenhuis nog niets over gezegd. Terwijl het wel ingevuld staat op de vragenlijst..
Als ik om mij heen kijk wordt voor mijn gevoel iedereen zwanger die rookt en drinkt, dus zou dit echt zoveel uitmaken? Ik vind het lastig..

Fijn dat het zaadonderzoek goed was! Bij mijn vriend zag het er ook allemaal top uit. Volgens mij ook ver boven gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 10:45
97.87% gewijzigd
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 15:27
98.71% gewijzigd
Zaad schijnt zich ook elke drie maand compleet te vernieuwen, dus als de mannen nu stoppen, hebben ze over drie maand superzaad :-D
Alle reacties Link kopieren
Skittle en Ssandra, ik heb de tabel aangepast!

Klopt alle info nog steeds voor iedereen? Rondes enzo? (Soms twijfel ik of ik het al had aangepast en of ik dus niet dubbel 'verhoog'. :rolling:

Haha, VesperLynd, dat hoop ik ook! :sick: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
VesperLynd schreef:
22-08-2019 14:16
Zaad schijnt zich ook elke drie maand compleet te vernieuwen, dus als de mannen nu stoppen, hebben ze over drie maand superzaad :-D
Ah, dit wist ik nog niet. Zal manlief dat even vertellen. :idee:

Alhoewel ik bij mij het idee heb dat het ook zou kunnen liggen aan mijn lage ijzergehalte. Kreeg nu alweer een melding van de bloedbank dat die te laag is om bloed te geven. En het schijnt ook best een belangrijke rol te spelen in het zwanger worden.
Goh, Little Miss dat wist ik niet van dat ijzer ook invloed heeft op zwanger raken. Weer wat opgestoken!
Alle reacties Link kopieren
burg23 het is beter dan dat hij wegloopt na seks en mij achterlaat met beentjes in de lucht. We kunnen er mee lachen, dat scheelt!

littlemissbooks krijg je met supplementen en eten je ijzergehalte niet omhoog?
Wist niet dat het ermee te maken kon hebben, maar misschien dat je het zo dan hoger krijgt. Of je eet gewoon een heras hekwerk op ;)
Alle reacties Link kopieren
We zijn wel aan het synchroonbloeden deze ronde hè :P
Burg, ik weet niet of ik een late eisprong heb (Dat weet je pas als je ovutesten doet toch? Ik voel dat iig niet..)
Voordat ik deze rare mega cyclus had was ik heel regelmatig op 28 dagen.. Voor nu iig ff cycle buddies, dat klinkt wel heel gezellig :biggrin:
Goed dat jullie mannen willen minderen of stoppen met roken. Wij zijn begin dit jaar samen gestopt! Dus goed om te lezen dat we blijkbaar al werken met 'superzaad' hahaha wat een leerzame zaken komen hier voorbij!
Dankje voor het bijwerken van het schema LittleMissBooks! Bij mij klopt ie weer alleen moet Skittles naam er nog bij volgens mij. :)
VesperLynd, die 5 sigaretten zouden volgens mij niet echt uit moeten maken! Mijn vriend rookt veel meer, eet niet echt gezond (is wel mega slank #jaloers) en zijn zaad was ook boven gemiddeld.
Voor de onderzoeken dacht ik ook dat het wellicht bij hem zou liggen (is toch de makkelijkste gedachte denk ik?) maar die scores waren dus super goed en dat terwijl hij 2 maanden daarvoor nog was geopereerd. Volgens de gynaecoloog kon dit wel effect hebben op de kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
skittle word je dan soms niet beetje “bozig”, dat het niet lukt maar hij gewoon minder slimme keuzes maakt?

Alcohol/sigaretten even algemeen op iedereen reagerend: ik denk dat een paar sigaretten - aan de mannenkant- minder uitmaken. Er zijn genoeg meisjes/vrouwen die zwanger worden terwijl ze alcohol- of drugsverslaafd zijn. Daar gaat alles goed. oneerlijk, maar waar. Zo’n programma als “Vier handen op één buik” kon ik ook altijd goed zien, nu minder. Zwanger en dan roken en energydrank drinken de hele dag :evil:

Hier vandaag een tempdip op 6dpo. Heb sowieso weer lagere temperaturen nu dan vorige maand. Heb niet het idee dat dit mijn geluksmaand is, maar je weet maar nooit natuurlijk.
loozey we lopen ongeveer gelijk, hoeveel dpo zit jij nu op?
Alle reacties Link kopieren
skittle goed dat je meeschrijft, welkom!

littlemissbooks aaahh nee :hug: bizar hoe jullie synchroon lopen!

preggie nog niet de hoop opgeven! (al denk ik dat het hier ook niet gelukt is, soort zelfbescherming) Hier 4-5 dpo.
Vreselijk he, dat soort tv-programma's!! Tenenkrommend hoe die redbull drinkende, naïeve, rokende kinderen voor baby's moeten zorgen. Al zijn er wel meisjes die het uiteindelijk prima (lijken te) doen.

M'n mobiel werkt even niet mee, dus weet niet meer wie het schreef over het kerstdiner, maar lijkt me een top plan! Dat we elkaar random treffen hangend boven de wc in een restaurant [haha, onee ik ga nooit uiteten tijdens kerst]

X
Preggie90 nee ik wordt daar niet boos om. Alles is gewoon goed dus daar kan het niet aan liggen. Dan zou hij ook bozig tegen mij kunnen doen dat ik meer moet sporten, wat vaker groente moet eten etc. Voor ik ooit bevallen ben zal hij stoppen. Als ik in mijn omgeving kijk wat iedereen 'gebruikt, eet etc.' zouden ze ook niet zo gemakkelijk zwanger moeten worden. Klinkt misschien raar en ik weet ook echt wel dat het niet gezond is, maar je moet ook nog doen wat je wil en niet alles ervoor laten. Alcohol drinken we beide daarintegen zelden, maar dat heeft niet met de kinderwens te maken. Ergens denk ik wel, dat als je echt het medische traject in gaat met de hormoonspuiten etc. dat je wel anders gaat kijken op bovenstaande. Voor nu is het wat het is.
Ha meiden, bijna weer weekend met ook nog eens lekker weer :-)
Ik had vandaag een functioneringsgesprek op mn werk (heb sinds begin dit jaar een nieuwe baan) ik weet niet hoe het kwam, missch door het harde werken en de naderende laparoscopie, maar ik begon uit het niets te huilen, vreselijk. De spanningen van de afgelopen tijd kwamen precies eruit op het verkeerde moment. Zal je net zien. Gelukkig was mijn collega heel meelevend, fjieww. Laat de vakantie maar komen!

Hoe gaat het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven