Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Ha lieve meiden!

Ah Vonskie, ik kan me jouw teleurstelling zo goed voorstellen. Al die fucking moeite en dan dit. Ik dacht dat ze bij ons in het ziekenhuis de IUI niet door laten gaan als de zaadkwaliteit onder bepaald niveau is. Is dat bij jullie ook zo? Dat zou dan impliceren dat het nu voldoende was en dat geeft hoop...
Ik gebruik Menopur & Ovitrelle. Van die laatste ben ik echt beroerd geweest joh (pas een paar dagen na de injectie, had dat helemaal niet verwacht). Kan natuurlijk ook iets met spanning te maken hebben;) Waarschijnlijk gaan ze de medicatie volgende ronde ophogen omdat ik 'maar' 1 ei had.. Welke medicatie gebruik jij? Ik snap dat je zenuwachtig wordt van IVF. Nog niet aan denken, ik lees regelmatig succesverhalen waarin het lukt in poging 4, 5 of 6. Ik heb het liefst dat mijn vriend prikt, maar ik heb het wel twee keer zelf gedaan omdat hij er niet altijd is.. Niet fijn inderdaad (maar wel te doen)..

Fijn dat het zaad in ieder geval goed is Loozey. En ik snap de irritatie bij reacties van mensen over nog jong zijn en nog genoeg tijd hebben. Hou toch op zeg, waar bemoeien ze zich mee? :whip:

Pax wat balen dat het weer niet is gelukt.. Goed dat je toch de stap neemt om naar het ziekenhuis te gaan. Het is ook niet niks. Ik zag er als een berg tegenop, maar vind het meevallen om er nu in te zitten..

Ik lees dat veel meiden nu de stap naar het ziekenhuis zetten. Spannende tijden... Het zou zo fijn zijn als het op de valreep lukt, ik gun het jullie allemaal :heart:

Heftig Koffieleutje van die bbz. Is de kans op herhaling bij jou nu groter dan bij een ander? En kan dat ook te maken hebben met lastiger zwanger kunnen raken? Als ik domme vragen stel moet je het zeggen hoor;).

Ik merk wel dat er bij mij iets is veranderd sinds ik in de MM zit.. De vorige versie van Spruit had zich nooit druk gemaakt over Corona, maar ik tref nu wel maatregelen. Ga bv niet naar een feest waar een paar duizend man op afkomt. Wil geen risico lopen dat als het toch wel lukt, er iets gebeurt waardoor mijn lijf het niet trekt. Klinkt dat dwangmatig? :facepalm:

Voor mij nog ruim een week op de wachtbank. Begint nu wel spannend te worden.... Vonskie wanneer test jij altijd? Ik weet dat Ovitrelle een positieve test geeft, dus wil zeker niet te vroeg zijn...
anoniem_645bd5c5c8d04 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 11:41
Reden: Toevoeging
3.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 15:03
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spruit, domme vragen bestaan niet ;) kans op herhaling is rond de 12% (normaal 1 op de 100 zwangerschappen buiten baarmoederlijk) Ze hebben m’n eileider moeten verwijderen en heb zeker wel het idee dat dat ermee te maken heeft dat ik nog niet zwanger ben.. beide andere keren was het de derde ronde raak.. ik denk zelf dat mn linkereierstok wat dominant is en dat m’n rechter eileider niet alles oppikt of niet doorgankelijk is.. maar das enkel speculeren..
Ik snap je corona angst ook wel hoor, je probeert toch met alles rekening te houden en de omgevingsfactoren voor je lijf zo positief mogelijk te houden ivm eventuele zwangerschap :) succes met wachten nog ff :heart:

Burg, dankjewel voor je reactie! Ahww dus toch een griepje geworden, das balen zeg! Veel beterschap in ieder geval en hopelijk ondanks de griep juist wel een goede ronde.. (je weet maar nooit...) Ik snap de angst van je collega’s wel een beetje, elk griepje is toch verdacht, al vind ik dat het behoorlijk opgeblazen wordt in het nieuws allemaal..
pff die HSG.. ik snap dat je al zenuwachtig wordt van het idee, heb ik ook een beetje, maar heb er ook wel veel positiefs over gelezen. Als de contrastvloeistof op oliebasis is dan heb je 40% kans om in de daaropvolgende 6 maanden zwanger te raken.. best mooie cijfers (deze feiten kende je trouwens vast al ;) )
En pijn is relatief en bij HSG gelukkig van korte duur.. hopelijk valt het mee! Of nog beter, heb je heel die HSG niet nodig! :heart:

Ik pakte net iets uit mn tas en zag toen op het afbameformulier dat ze tsh en t4 al aangegeven had, dus ik word er sowieso al op geprikt.. gisteren overheen gelezen :facepalm:

X :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mennnn :facepalm:

Ik had een nieuw account en topic aangemaakt zodat we zelf een tabel konden aanmaken en bijhouden. zwanger worden 12+ maanden.

Maar het topic is gelijk alweer vervuild.. Aangezien mensen het "worden" even gemist hebben, of zo. Pijnlijk..
Wat zal ik ermee doen? :bonk:
Nieuw topic proberen aan te maken? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Loozey, gedver ik zie het. Kinderachtig van ze zeg. Aangezien je kunt zien dat het onder het kopje zwanger geplaatst is, lijkt het me logisch dat het een gevoelig onderwerp is. :facepalm:

Mij maakt 't niet uit of we daar schrijven of in een nieuw topic (of in dit topic)
Je kunt evt ook met datzelfde account een nieuw topic aanmaken. Dan zal ik gelijk reageren en m'n gegevens erin zetten. Misschien schikt dat af😂
Alle reacties Link kopieren
Stom he! Voel me er helemaal een beetje naar over.

Misschien waag ik straks nog een poging voor een nieuw topic, maar maak ik een wat langere openingspost en n andere titel.

Is opzich wel handig om een tabel te hebben, die we kunnen bijhouden omdat onze TO er even tussenuit is.

Als dat niet lukt, dan niet. Heb het dan iig leuk geprobeerd :lol:
Alle reacties Link kopieren
Bah bah wat een flauwerikken! Zo kinderachtig.. jammer. Mss wel fijner idd om als het lukt een ander topic te openen anders vrees ik dat we met dit kinderachtige gedoe te maken blijven houden.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 15:03
98.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, Burg! Eigenlijk moeten we dat gewoon doen he!

Ik word alleen een beetje ongepast van dat bericht als eerste reactie en denk dat het nieuwe dames misschien afschrikt om te komen meeschrijven

Denk dat ik er zo nog even eentje aanmaak en dan met/zonder mmm erachter.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 15:03
98.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Go go Burg! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Loozey! een top topic! Dankjewel, ff een vraag.. hoe werkt die tabel? Net al een poging gedaan om mezelf erin te plempen, maar ik werd er bijna scheel van.. (voel me echt ff beetje dom nu...)
Alle reacties Link kopieren
Stuur even je gegevens, doe ik het nu! Kan jij hem straks makkelijker zelf aanpassen. En als t niet lukt, kan iemand van ons dat doen :)

De link naar het nieuwe topic:
zwanger/zwanger-worden-12-mnd-met-zonde ... ges/458705

Laat de volksverhuizing beginnen! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Das lief Loozey dankjewel!:heart:

Leeftijd 32
Ronde 15
NOD 12 maart
Bijzonderheden: Bbz maart 2019 en we gaan voor 2e kindje, onderzoeken lopen
Hey meiden,

Hierbij even een kort berichtje vanuit mij. Ik lees alles wel bij maar vind het lastig om op iedereen te reageren. Vonskie, toen ik las dat het IUI 4 was kreeg ik zo'n goed gevoel. 4 is mijn geluksgetal dus ik duim hard voor je!

HSG, ik lees dat een aantal meiden die gaan krijgen. Bij mij deed het echt wel even flink pijn maar achteraf vergeet je het hoor. Bij ons is het daarna met de vergrote kans door de olie niet gelukt maar de eerste IUI mocht wel direct raak zijn.

Daneli, wauw! Gefeliciteerd. Aftellen tot de eerste echo. Bijnaaaa!

Ego, hier al bijna 18 weken zwanger. Nog steeds zo onwerkelijk. We weten inmiddels dat het een jongen wordt en mijn buik begint te groeien.

Dat jullie maar snel mogen volgen meiden. Ik denk aan jullie en mijn duimen draaien :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


De link naar het vervolgtopic:
zwanger/zwanger-worden-12-mnd-met-zonde ... ges/458705


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven