Negatieve zwangerschapstesten, niet ongesteld

17-08-2019 15:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, sinds januari 2019 ben ik gestopt met de pil en en gek genoeg vanaf dat moment vrijwel meteen een regelmatige cyclus van 28 dagen. :-)

Nu ben ik deze ronde al ruim 1,5e week over tijd maar zwangerschapstesten zijn negatief. Andere factoren die tot plotselinge onregelmatigheid kunnen leiden (stress, gewichtsverlies, ziekte en andere dingen die ik lees) zijn niet van toepassing.

Ik wil niet meteen naar de dokter rennen voor een bloedtest ivm mogelijke zwangerschap (meerdere testen van meerdere merken gedaan dus je zou denken dat ik toch echt niet zwanger ben) maar kan ook niet zo goed bedenken waarom ik anders niet ongesteld word!

De lichte krampen die ik normaal vanaf enkele dagen voor de menstruatie heb, heb ik nu al bijna twee weken dus ik denk al een tijd dat het elk moment zo ver is..

Is dit herkenbaar voor iemand hier?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oudste bleek eisprong later te zijn geweest en testte pas op dag 15 positief
Alle reacties Link kopieren
Krampen zeggen niets. Ik ben 3 keer zwanger geweest in mijn leven en alle drie de keren dacht ik, ik word ieder moment ongesteld. Zo voelde het. Krampen en echt een gevoel van ongesteld worden. ik heb een zoontje van ruim 1 en ben hoogzwanger dus beide goede zwangerschappen. Zou toch naar huisarts gaan dat ze even kunnen kijken wat er gaande is.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Een late eisprong zou inderdaad kunnen, al is dat dan weer niet gebruikelijk bij een heel regelmatige cyclus dacht ik. Ik vind het in elk geval wel heel spannend nu, wat trouwens toch wel een reden is waardoor mijn menstruatie misschien langer uitblijft :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had afgelopen maand vanaf enkele dagen voor de dag dat ik m'n menstruatie verwachtte krampen, zoals altijd. Maar werd uiteindelijk pas ruim 2 weken later ongesteld. Negatieve testen ook, dus geen idee waar het door kwam. Soms is je lichaam even in de war.. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf twee keer in twee jaar een menstruatie overgeslagen. Dat schijnt ook altijd een keer te kunnen gebeuren ook al ben je vrij regelmatig ongesteld. Maar hoop natuurlijk voor je dat het raak is👍
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal en wat ik uit de gevarieerde reacties lees.. Het kan nog alle kanten op :)
Ik las inmiddels ook al elders dat sommigen na jaren aan de pil ermee stoppen, dan meteen regelmatig zijn, maar na een tijdje pas gedoe krijgen met de cyclus. Misschien slaat dat bij mij nu ook pas toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan absoluut niet zwanger zijn, heb al jaren een regelmatige cyclus. En toch was ik vorige maand ineens een week ‘over tijd’ (tussen haakjes omdat het dus 100% zeker gewoon een late menstruatie was en geen zwangerschap). Geen idee waarom, vakantie/extreem warm weer/gewoon zomaar. Kan allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven