Hoe snel zwanger na een miskraam

19-08-2019 20:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iui3 was ik zwanger. Voor het eerst sinds 2.5 jaar een positieve test in handen. Helaas is deze zwangerschap geëindigd met 17+4 weken. Zware geestelijke en lichamelijke afwijkingen. Waardoor onze zoon niet levensvatbaar zou zijn. Uiteindelijk weer gestart met iui en bij iui 2 was het raak. Helaas is dit met 6 weken een miskraam geworden.

Je hoort wel eens dat je extra vruchtbaar bent als je een miskraam hebt gehad. Daarom mijn vraag hoe snel jullie weer zwanger zijn geraakt.

De wens was al groot maar nu vele malen groter.....
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeggeboorte gehad met 21 weken. 3 maanden daarna was ik weer zwanger. Nu een heerlijk mannetje van 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Bij 2 miskramen ronde erna zwanger. Bij 1 miskraam ronde 3 en bij de andere heeft het 5 rondes geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn eerste miskraam (missed abortion 10wk) na 5 maanden weer zwanger. Dit werd een vroege miskraam met 5wk en de maand erop blijvend zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn miskraam, was ik direct weer zwanger. Ik was bij de miskraam zwanger in ronde 10 en toen in ronde 11 weer.
Alle reacties Link kopieren
:hug: wat heftig allemaal. Onze ervaringen zeggen natuurlijk niets over hoe het bij jou zal gaan. Ik hoop echt voor je dat je gauw weer zwanger bent en dat het dan goed mag gaan, dat je wens in vervulling mag gaan.

Ik heb zelf laatste weekend van juni een miskraam gehad met 7 weken ongeveer en ben direct daarna weer zwanger geworden. Mijn eerste kindje duurde bijna een jaar om zwanger te worden, de miskraam ronde 2 en nu dus direct. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Twee vriendinnen hebben ook allebei een miskraam gehad. De een was in ronde twee daarna zwanger en de ander in ronde vijf.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er wel vanaf of je gecurreteerd bent of je daarna makkelijker zwanger raakt. Na een curretage gaat dat soms moeilijker.

Hier ook een kindje (spontaan) verloren met 17 weken. Daarna vijf jaar later weer zwanger (bewust pas toen weer hoor). Dat was een tweeling waarvan één met 8 weken eindigde in een miskraam. De ander is gewoon met 39w geboren. Daarna een miskraam met 8 weken, daarna zat er 8 weken tussen voor ik weer zwanger was en dat eindigde met 7/8 weken in wederom een miskraam. Waarna ik weer na 8 weken blijvend zwanger was.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig.

Ik ben deze zomer na een missed abortion gecurreteerd en vier weken daarna alweer zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig :| . Ik kwam er midden maart achter dat ik een missed abortion had met 10 weken. Daarvoor goede echo’s, dus was een klap. Sindsdien doen we er alles aan om weer zwanger te raken. Maar tot nu toe nog geen geluk.
Alle reacties Link kopieren
Als eerst, wat ontzettend heftig zeg ❤️. Veel liefde jouw kant op!

Ik kreeg in juni een miskraam met 6,5 week en testte in augustus positief. Ik heb dus geen tussentijdse menstruatie gehad. Het kan dus heel snel gaan. Inmiddels 8+3 weken zwanger. Vind het nu wel extra spannend.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid, sterkte!
Mijn fertiliteitsarts bestempelde de extra vruchtbaarheid na een miskraam als een fabeltje. Je ei is vaak wat later, dus je hebt meer kansen op bevruchting, dat was volgens haar de reden dat dat verhaal de ronde doet.

Na mijn eerste miskraam met elf weken van een tweeling heeft het zeven maanden geduurd voor ik weer zwanger was. Helaas die zwangerschap ook mis met 7,5 week.
Curretage gehad omdat vruchtje niet wegging en meteen de maand erop raak.
Ben nu 15 weken zwanger en alles ziet er perfect uit!

Curretage zijn de verhalen trouwens ook wisselend over. Door verklevingen die later kunnen ontstaan wordt zwanger worden bemoeilijkt, maar de eerste rondes erna zou het eitje juist sneller kunnen hechten ( dit laatste is zeker niet wetenschappelijk bewezen, alleen de ervaring van mijn arts en het schijnt dat scratching ook op de ervaringen van artsen met zwanger worden direct na curretage is gebaseerd. Zij mocht dan ook officieel niet aanraden het meteen weer te proberen maar officieus vond ze dat we nu meer kans hadden en er vooral voor moesten gaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven