Dip na de bevalling

20-08-2019 09:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2018 ben ik bevallen van mijn eerste kind. Al vrij snel na de bevalling merkte ik dat alles veel moeilijker gaat. ik ben super snel geirriteerd. De verantwoordelijkheid voelt erg zwaar. Ik ben iedere keer moe, maar ik wil door terwijl dat soms gewoon niet lukt en weer huil om niets. Ik lees nu allerlei dingen over depressie, maar daar wil ik helemaal niet aan denken. Hebben jullie dit ook, wat heb je gedaan, wanneer gaat dit over, moet ik naar een psychiater?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend!
Als je je zorgen maakt, kun je deze het beste bespreken met je huisarts.
En praat er vooral ook met vrienden en je partner over. Je kunt wel wat steun gebruiken zo te horen.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat zeg je huisarts?
hoe zijn je bloedwaardes?
Alle reacties Link kopieren
Ik was tijdens mijn zwangerschappen depressief, en het is inderdaad heel moeilijk om te weten dat het zo is. Het voordeel van weten dat het zo is is dat je er ook iets aan kunt doen. En dat is dan wel weer heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Psychiater? Waarom?

Ga eerst eens praten met je huisarts en met je partner, misschien dat hulp van je partner al heel veel kan schelen als de verzorging je zwaar valt.

Werk je? Is de balans oké?
Heb je nog een fijn leven naast moeder zijn? Genoeg sociale contacten?
Kan familie je helpen?

Vaak ligt de oplossing meer dichtbij dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je bevallen in 2018? Er is nogal een verschil tussen januari (1,5 jaar geleden) en december (ruim half jaar geleden). En geef je (nog) borstvoeding?

Ik heb zelf ook wel een dip gehad na mijn bevalling. Vond het leven met een baby echt retezwaar en de eerste maanden echt helemaal niet leuk. Die enorme vermoeidheid maar ondanks dat continu alert moeten zijn voor je baby. Het werd iets beter toen ik weer ging werken en dus iets meer afstand kreeg. En naarmate mijn kind ouder wordt (nu ruim 1,5) vind ik het steeds leuker en leuker worden.

Ben je al bij je huisarts geweest?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
20-08-2019 10:18
Psychiater? Waarom?

Ga eerst eens praten met je huisarts en met je partner, misschien dat hulp van je partner al heel veel kan schelen als de verzorging je zwaar valt.

Werk je? Is de balans oké?
Heb je nog een fijn leven naast moeder zijn? Genoeg sociale contacten?
Kan familie je helpen?

Vaak ligt de oplossing meer dichtbij dan je denkt.
Ben al een paar keer bij de huisarts geweest en is zijn advies. Heb wel veel steun aan een vriendin
Alle reacties Link kopieren
HoogSammie schreef:
20-08-2019 10:53
Ben al een paar keer bij de huisarts geweest en is zijn advies. Heb wel veel steun aan een vriendin
als hij je een psychiater heeft aangeraden, heb je een doorverwijzing gekregen?

Waarom ga je dan niet gewoon?
Alle reacties Link kopieren
zeg ook niet dat ik het niet ga doen,. maar wil gewoon horen of er ook ervaringen zijn en wat er me misschien te wachten staat
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring was dat het me heel erg leek om er heen te gaan en toe te moeten geven dat het niet goed gaat. En dat he helemaal niet zo eng was toen ik er eenmaal zat en dat ze me echt goed begreep en gerust kon stellen en dat het alleen daardoor al een beetje beter ging. Vervolgens kreeg ik nog een paar handvaten om me beter te voelen en was de stijgende lijn weer ingezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven