Zwanger worden vanaf september 2019

20-08-2019 19:24 659 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die vanaf 2019 wil proberen zwanger te worden. Een algemeen account, zodat je zelf makkelijk de tabel aan kunt passen. :)

[/tr]
Naam Leeftijd Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
Bozz 32/34 5 tweede 16 januari
Chocolatec223 28 4 eerste 5 februari endometriose
Meisjevan4 25/28 7 eerste 30 februari
Lasvegas-84 35/38 3 tweede ?

Wij zijn ZWANGER! :cheer2:
NaamLeeftijdKindjeUitgerekende datumJ/M/OBijzonderheden
Sneeuwwitje199325/26 eerste 5 juni 2020 O
Kikikip 25/25 eerste 6 juni 2020 O
Toekanneria 26/31 eerste 19 juni 2020? O
Loes23 26 derde* 25 juli 2020 O Zoontje* overleden (genetische afwijking)
krullen-bol29/36 tweede 31 juli ?? O
Melancolie 27/30 eerste 16 augustus? O
Prettymama 31/30 derde 29 augustus 2020 O vmk okt'19
Blondie-9029/27 eerste 1 november 2020 O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:57
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah, hij doet het. Duurde even voordat het topic zichtbaar werd.

Nog meer die zwanger willen worden vanaf september? Wees welkom om mee te schrijven!

Wij hebben al een dochter van ruim 1,5 en willen heel graag een tweede.

Ik word ergens in de komende dagen ongesteld en daarna willen we ervoor gaan. :)

Ik ben inmiddels 35, dus wel wat spannend of het daardoor niet lastiger zal worden, maar we gaan het zien.

Eventueel kun je zelf de tabel aanpassen en invullen, ik had nog niet helemaal uitgevogeld hoe ik ook vakjes erbij kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Heeey LasVegas

Oh ik vind het spannend om te zeggen dat ik hier mee ga schrijven maar ga het toch doen :$

Ben al wel gestart met de extra vitamines maar nog niet gestopt met de pil.
Ik slik de minipil en heb eigenlijk nooit een doorbraak bloeding o.i.d.

Maar over een kleine 3 weken (half sept) trouw ik en daarna willen we voor ons 2e kindje gaan.
Het plan is om kort voor onze bruiloft te stoppen met de pil omdat ik niet een flinke doorbraak bloeding/menstruatie wil hebben op mn trouwdag natuurlijk.

Ik weet dus ook niet goed of ik eerst een cyclus af ga wachten of we er gewoon meteen voor gaan...?
Dus ik wil denk ik wel meeschrijven omdat we wel vanaf half september voor een 2e willen gaan maar qua cyclus enzo is het dus allemaal even onduidelijk... :A:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Oow leuk! :hello:

Handig om zo nog even te kunnen plannen met de pil qua trouwen idd! Gaan jullie nog op huwelijksreis?

Ik vind het dus ook wel spannend en weet niet of we komende maand direct volle bak gaan proberen hoor of het er maar een beetje op aan laten komen zeg maar haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is met de mini pil anders als met wanneer je een stopweek hebt natuurlijk.
De mini pil slik je gewoon elke dag.

Toen we voor 1e kindje gingen (zoon is nu 16,5 maand) ben ik een half jaar van te voren gestopt om cyclus weer te leren kennen en op gang te krijgen.
Toen was ik ook meteen 1e ronde zwanger...

Wij gaan voor dat we gaan trouwen op vakantie hahaha, doen het lekker andersom, eerst relaxen (al blijven we gewoon in NL) en dan trouwen.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lasvegas en krullenbol!

Ik zou ook graag mee willen schrijven!

Maar eerst even voorstellen. Ik ben 25 en mijn man is 26. We zijn zeven jaar samen en begin juli getrouwd. Ik werk met zaden en daarvoor moest ik in juli naar een land waar malaria en zika voorkomt. Dat zorgde ervoor dat we niet een paar maanden eerder begonnen zijn. Ben in mei begonnen met foliumzuur en eind juli gestopt met de pil. Heb sinds die trip dus 1 ovulatie over moeten slaan maar de volgende ronde mogen we beginnen (volgens de GGD).

Ik vind het super spannend allemaal! Ik heb echt al jaren rammelende eierstokken maar het was gewoon verstandiger om nog een paar jaar te wachten. Ik heb verder geen enkele vriendin of iemand anders in mijn nabije omgeving die de afgelopen jaren een kindje heeft gekregen dus ik moet het allemaal zelf een beetje uit gaan zoeken. Het lijkt me daarom fijn om met jullie mee te kunnen praten.

Confession: Ik heb de afgelopen week al uren online naar babykleding gekeken haha :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hey Lasvegas, leuk inderdaad ook een topic voor september.

Ik ga ook beginnen vanaf september. Ik ben 27, mijn vriend 29. We weten al heel lang dat we allebei kinderen willen, maar het was toch altijd nog een beetje toekomstmuziek, maar nu wacht ik tot ik eind augustus ongesteld word en gaan we er daarna toch echt voor!

Ik ben zelf nog deeltijd aan het studeren en begin met een nieuwe baan, dus het gaat vast intens worden. Maar gelukkig gaat de studie me goed af en heb ik het er helemaal voor over. Mijn vriend is zzp-er en werkt veel vanuit huis.

Ik had het er eerst erg veel over en mijn vriend werd een beetje gek van mijn babypraat, maar ondertussen merk ik dat hij zelf ook zo enthousiast is en er zelf over begint en met me fantaseert over babynamen enzo. Zo leuk om te merken!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zou ook graag meeschrijven. Leuk om jullie verhalen zo te lezen.

Ik ben 32 en mijn man 33, bijna 34, en eind juni van dit jaar getrouwd. We hebben al een zoontje van bijna 9 maanden en het begon eerder deze maand toch wel weer heel erg te kriebelen.
Ik voetbal en wilde eigenlijk nog wachten voordat we voor een tweede zouden gaan, zodat ik dit seizoen in zijn geheel kon afmaken, maar die wens blijkt nu toch ondergeschikt te zijn aan de wens voor een tweede kindje :heart:

Het laatste weekend van augustus ben ik nog een weekendje weg en slik dan ook direct mijn laatste pil. Super spannend dus! We gaan er niet direct volle bak voor, maar doen het rustig aan die eerste maand.
Ook ik schrijf graag mee! 10 augustus heb ik (na 13 jaar ongeveer de pil geslikt te hebben) mijn laatste pil genomen. Ikzelf ben 28, enkele jaren samen met mijn vriend. Begin dit jaar beginnen spreken over onze kinderwens, afgelopen maand besloten om te stoppen met de pil en het te gaan proberen. Ik vind het erg spannend allemaal, er komt natuurlijk bij dat ik endometriose heb (vorig jaar wel geopereerd maar mogelijks niet volledig endo vrij) en bij ons het zwanger worden misschien niet enorm vlot zal gaan.. Ik ben benieuwd wat het stoppen met de pil zal doen met mijn pijn. De eerste paar dagen na het stoppen met de pil veel hoofdpijn gehad, nu af en toe nog wat krampen en lage rugpijn. Weet niet of dat komt door endometriose of dat het een hormonaal iets is. Momenteel kijk ik enorm uit naar een positieve ovulatietest, ook al weet ik dat het waarschijnlijk veel te vroeg is ben ik al aan de slag met testen, ik wil die eerste eisprong niet missen!
Hallo,

Ik schrijf graag mee!
Het wordt ons eerste kindje. Mijn man is 29 en ik ben 28. Wij willen eigenlijk al heel lang een kindje, maar ik ben vorig jaar thuis komen te zitten met een burn-out (het gaat nu gelukkig weer goed!) waardoor we de plannen vooruit hebben moeten schuiven.
Verder zijn wij in juli naar een zika-land geweest. Omdat mijn man mee was, moeten we 2 maanden wachten. We moeten dus wachten tot september, dus @Sneeuwwitje1993 wij zitten in hetzelfde schuitje.

Mijn cyclus loopt van september over in oktober. Mij NOD is dan pas in oktober. Mag ik er dan wel bij?

Ik slik ook al foliumzuur en kan me helemaal verliezen in het kijken naar babyspulletjes. Erg he?
anoniem_64f1adee5d96a wijzigde dit bericht op 22-08-2019 07:04
Reden: Ontbrak een stukje informatie
13.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, de groep wordt steeds groter! :)

Lasvegas ik denk dat wij er inderdaad hetzelfde in staan. We beginnen gewoon in september en we zien we wat er gebeurd. Hoe ging dat voor jullie de vorige keer?

Krullenbol wat leuk dat jullie gewoon lekker je eigen ding doen en eerst op vakantie gaan voordat jullie gaan trouwen. Daar houd ik wel van. Wel spannend allemaal, trouwen en tweede kindje... Heel leuk! Ik heb ook geen idee wat mijn cyclus gaat doen. De vorige keer was ik ruim van tevoren gestopt met de pil en het duurde inderdaad ook even voordat mijn cyclus oké was. Maar goed. de minipil is natuurlijk ook anders he

Melancolie Spannend! Dat is behoorlijk druk dan als je ook nog deeltijd studeert en ernaast aan het werk bent. En leuk dat je vriend ook zo lekker meegaat in de voorpret!

Chocolate Heb je meer last van de endometriose als je stopt met de pil? Wel heel lastig hoor... Ik hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie dus hopelijk kan je je eisprong snel vinden ;) Heb je enig idee hoe lang je cyclus is? Misschien van voordat je met de pil begon?

MevrouwPeer Fijn dat jullie er na zo'n heftige periode dan toch aan gaan beginnen. Helemaal nu je nog weer even hebt moeten wachten vanwege zika. Maar ja, alles voor de gezondheid van het kindje natuurlijk... Heb je al een beetje inzicht in hoe je cyclus verloopt, een beetje regelmatig?
bozz wijzigde dit bericht op 22-08-2019 09:28
Reden: typefoutje
0.11% gewijzigd
bozz nee helemaal geen idee wat mijn cyclus is.. Ik ben toen ik jonger was vrij snel aan de pil gegaan omdat ik heftige menstruaties had, die waren erg onregelmatig toen maar ik heb ook maar een half jaartje of zoiets echte menstruaties gehad, daarna aan de pil gegaan. Ik gebruik een app die zegt dat ik binnen vijf dagen een eisprong zou hebben, maar omdat het de eerste cyclus is gaat die uit van het gemiddelde, ik verwacht wel dat het langer duurt.
Het wordt verwacht dat mijn pijn erger wordt, de symptomen van endometriose worden toch deels onderdrukt door de pil. Maar dat is een kwestie van doorbijten denk ik dan, wanneer we snel zwanger mogen worden (hopelijk) dan kan ik dat wel aan denk ik. Anders gaan we moeten bekijken met het ziekenhuis wat de beste opties zijn. Wanneer we een half jaar geprobeerd hebben zonder succes worden we in principe geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is mijn allereerste berichtje ooit op een forum. Ik lees al een tijdje mee bij andere startmaanden, maar ik wil nu graag mee gaan schrijven.

In februari is mijn spiraaltje verwijderd. Bedoeling was om eerst een aantal cycli af te wachten, zodat ik lichamelijk alle hormonen 'kwijt' zou zijn. Heb vanaf de pubertijd aaneengesloten namelijk pil en spiraal gehad.

Mijn cyclus bleek allesbehalve regelmatig (26-32-45 dagen), maar is inmiddels stabiel rond de 32-33 dagen. We willen er deze maand dan ook echt voor gaan. Spannend!

Zijn al dames aan het temperaturen? Zelf ben ik daar nu een tijdje mee bezig. Ik overweeg ook ovulatietesten, maar ik weet het nog niet. Ik hoor graag ervaringsdeskundigen.

Ik zal mijn gegevens in de tabel zetten.

Wil ik nog afsluiten met dat ik hoop dat dit voor iedereen een vruchtbaar topic mag zijn!
Alle reacties Link kopieren
verkeerde account
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk, zoveel meeschrijfsters!

@ temperaturen: nooit gedaan. Ik ben al eeuwen niet meer aan de hormonale conceptie en ken mijn cyclus vrij goed. Hij was altijd al wel redelijk regelmatig, maar sinds de zwangerschap kan ik er de klok op gelijk zetten ongeveer.

Ovulatietesten heb ik 1x gebruikt, toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden. Man ging toen halverwege de maand naar Amerika voor zijn werk en ik wilde weten of we überhaupt een kansje hadden die maand, of dat de eisprong pas zou komen als hij al weg was. Uiteindelijk bleek m'n eisprong toen wat eerder dan ik altijd dacht én werd ik die maand zwanger.

Je zou dus zeggen dat ik er heilig in geloof, maar ga ze voorlopig niet gebruiken hoor. Vanaf de tweede week gewoon elke 2/3 dagen seksen, dan zit je wel goed.

Als je cyclus heel onregelmatig is, is het trouwens wel fijn om voor jezelf een keertje te checken of je de eisprong kunt vinden.

@ Bozz: bij de eerste was ik bij de 3e poging zwanger, dus ging vrij snel. En bij jullie?

@ Zika: wij gaan in februari/maart op reis naar een Zika-gebied. Althans, tis een soort rondreis en 2 dagen zijn in Zikagebied. Het RIVM raadt inmiddels het reizen naar dit land niet meer standaard af voor zwangeren. Wij wilden eerst wachten, totdat we die reis hadden gemaakt, maar hebben nu besloten wel gewoon te gaan proberen. Mocht ik dan zwanger zijn tijdens de reis is er wel een mogelijkheid dat ik het Zikagebied skip.

Verder ben ik gisteren ongesteld geworden, maar denk ik toch dat wij deze maand nog even overslaan. Ik zou anders terugkomen van onze vakantie als ik 31 weken zwanger ben en hoewel ik me in de eerste zwangerschap toen nog prima voelde, vind ik dat toch wel wat te hoogzwanger. ;)

Mijn eerste NOD wordt dus in oktober, maar dat vind ik helemaal prima en ik duim voor veel zwangeren in september!
Alle reacties Link kopieren
Blijf je wel meeschrijven dan las Vegas?

Het wordt een gezellig clubje zo, leuk!

Ik zal ook wat meer vertellen
Ik ben 29 , aanstaande 36.
We hebben een zoontje van 16,5 maanden en willen dus graag een 2e.
Wat vriend betreft had het al eerder gemogen, die doet nu nog soms of zoon een baby is :A:

Binnen korte tijd gaan we dus eerst trouwen en dan zien we wel hoe het loopt. Geen idee van NOD of cyclus maar ga deze keer niet eerst een tijd wachten. We zien wel.
Bij zoon was ik meteen 1e ronde zwanger.

Super leuk om te lezen van meiden die voor de 1e gaan! Ik herken wat jullie schrijven haha!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Temperatuur en ovulatie testen nooit gedaan trouwens
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Haha, jahoor blijf wel meeschrijven! Op zich beginnen we nog steeds gewoon in september, maar dan meer richting eind september. :)
Alle reacties Link kopieren
@Lasvegas: wat toevallig, ik was van mijn eerste ook in de derde ronde zwanger.
Alleen was ik toen ook al wel een half jaar eerder gestopt met de pil en hebben we tot de tijd dat we gingen beginnen veilige seks gehad.
Mijn cyclus had toen ook echt de tijd nodig om bij te trekken als het ware. Ik heb toen ovulatietesten gebruikt (toen we nog niet begonnen waren). Ja ik weet het... Gek. Maar ik wilde kijken hoe mijn cyclus in elkaar zat een ik had een bizar korte luteale fase. (tussen eisprong en menstruatie) die werd gelukkig gaandeweg steeds iets langer, maar alsnog niet echt heel lang.

Ik houd er nu dus wel rekening mee dat mijn cyclus nog niet echt goed zal zijn straks. Maar voornamelijk door eerste maand laat ik het wel gewoon zijn gang gaan en zien we het wel. Ik denk dat ik misschien in de tweede of derde maand wel weer wil kijken met ovulatietesten. Ik ben een beetje een controle freak 🙃
Alle reacties Link kopieren
Leuk al zoveel reacties! Het lijkt erop dat ik het guppie van de groep ben haha.

MevrouwtjePeer Wat toevallig van die zika! Ik vond het wel jammer maarja niks aan te doen. Gezondheid gaat voor!

AimeeMathijs Ik ben ook al een poosje alleen aan het meelezen en heb ook speciaal hiervoor een account aangemaakt. Gelukkig hebben we Google voor al onze vragen :yes:
Ik wil graag gaan temperaturen, heb een thermometer besteld. Ik las dat dit een goeie methode is om te zien hoe je cyclus gaat. Ovulatietesten is toch altijd wat gokken
Alle reacties Link kopieren
@temperaturen Ik heb me van tevoren wel een beetje ingelezen maar dan moet je elke dag op exact hetzelfde moment meten en dan moet je letten op een halve graad hogere temperatuur toch? Dat leek me een beetje veel gedoe haha.

Letten jullie al op je voeding? En je partner?

Ik probeer wat gezonder te koken en we minderen met alcohol maar we drinken toch al bijna alleen op feestjes dus dat is niet zo moeilijk. Maar we nemen het niet zo nauw.
Alle reacties Link kopieren
@Las Vegas Ik denk dat ik de volgende cyclus misschien dan eens op ovulatietesten over ga om te kijken op welk moment in de cyclus ik de eisprong heb. Welk merk heb jij gebruikt?

En derde ronde al raak, dat klinkt veelbelovend. Hoop dat mij dat ook gegund is zo snel. Is toch gek dat je zo ongeveer je halve leven alles eraan doet om maar niet zwanger te worden en als je dan ervoor gaat, het niet snel genoeg kan gaan!

Je reis klinkt goed. Ga je rondreizen, dat je zegt dat je het Zikagebied eventueel skipt?

@Krullenbol Leuk dat je gaat trouwen! Al heel binnenkort denk ik dan, als je nu al voor een tweede gaat? Of trouwen met een bol buikje eventueel?

@Bozz Ik herken dat controlefreak wel een beetje. Vandaar ook mijn twijfel over ovulatietesten, ik ben bang dat ik daar heel gestrest van ga worden. En je zegt een korte luteale fase; kan dat kwaad? Sorry als ik domme vragen stel, maar alles is nog nieuw voor me. Oh, en mocht ik toch gaan testen: welke testen heb jij gebruikt?

@Sneeuwwitje Haha, ik voel me al gelijk een stuk beter ;-) Vond mezelf soms echt zo'n stiekeme gluurder.
Wat het eten betreft: ik slik foliumzuur. Verder eet ik gewoon zachtgekookte eitjes en medium biefstuk etc. Mocht ik zwanger zijn, dan ga ik daar meer op letten. Maar vind het nu ook belangrijk om te genieten en het allemaal een beetje los te laten.

Alcohol deed ik alleen op feestjes en dan met mate, maar ik ben nu voor een maandje ofzo helemaal gestopt. Nog niet eens zozeer vanwege dit, maar ook omdat ik wil zien of ik zo lang zonder kan.

Ik dronk voorheen wel liters koffie, echt idioot veel op een dag, 10+ koppen. Daar ben ik nu mee gestopt, ik probeer het tot 1-2 kopjes per dag te beperken. Dat vind ik misschien nog wel het moeilijkst. Verder ook beetje rustig aan met chocolade, omdat daar blijkbaar ook best wat cafeïne in zit.

@Chocolate Ik vind het op zich niet lastig, ik sta elke ochtend op hetzelfde tijdstip op (ma-vrij) en in het weekend een uurtje later. Dus heel veel verschil zit daar niet in. Als ik wakker word, pak ik de thermometer gelijk, temperaturen, onthouden, opstaan en meteen in de telefoon invoeren. Dus ik kan het je wel aanraden om te temperaturen als je dat wil gaan doen.

Nou, alvast een fijne dag allemaal. Ik word helemaal blij van dat zonnetje!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zoveel willen meeschrijven!

Mijn cyclus is altijd erg regelmatig (rond 28/29 dagen) maar juist de laatste twee maanden is hij ineens langer (rond 34/35). Mooi is dat 😕 Ben dus wel benieuwd wanneer ik nu ongesteld word, weet nog niet echt waar ik vanuit kan gaan. Maar ik ga denk ik geen ovulatietesten gebruiken oid, eerst maar gewoon een beetje gokken.

Ik probeer wel gezond te eten, maar dat doe ik sowieso op zich wel. En wil tegelijkertijd ook juist nog even genieten van alles. Heb ook juist deze maand nog wat feestjes en daar drink ik wel ook nog gewoon alcohol (en thuis soms ook een wijntje oid). Vanaf volgende week ga ik dat ook wel echt wat minderen.
Alle reacties Link kopieren
AimeeMathijs schreef:
23-08-2019 09:47
@Las Vegas Ik denk dat ik de volgende cyclus misschien dan eens op ovulatietesten over ga om te kijken op welk moment in de cyclus ik de eisprong heb. Welk merk heb jij gebruikt?

En derde ronde al raak, dat klinkt veelbelovend. Hoop dat mij dat ook gegund is zo snel. Is toch gek dat je zo ongeveer je halve leven alles eraan doet om maar niet zwanger te worden en als je dan ervoor gaat, het niet snel genoeg kan gaan!

Je reis klinkt goed. Ga je rondreizen, dat je zegt dat je het Zikagebied eventueel skipt?

Oeh ik heb geen idee meer welke ovulatietesten, volgens mij eigen merk van Etos of Kruidvat ofzo? Iig niet die met de smiley van zo'n bekend merk.
Ik vond ze wel makkelijk in gebruik overigens, het werkt wel anders dan een zwangerschapstest, want ze lijken altijd wel iets positief. Maar je moet ze meerdere dagen achter elkaar doen en dan zie je het lijntje steeds dikker worden en op een gegevens moment weer minder of zelfs weggaan, dus dan weet je dat je eisprong geweest is.

Ik had datzelfde gevoel idd! Had altijd het gevoel dat ik zo zwanger zou worden als ik niet oplette, toen ik het nog niet wilde, was altijd panisch qua anticonceptie. Het was dus bijna even een soort van desillusie dat ik niet direct de eerste poging zwanger was, haha.
Maar gelukkig was het idd de derde keer raak, want wachten duurt echt lang hoor als je het dan wil. Voor nu ben ik wat minder ongeduldig geloof ik, omdat ik iig weet dat alles werkt enzo.

Ja, we gaan eerst 2,5 week naar een Zika-vrij gebied, maar gaan dan een cruise maken van 10 dagen die dus wel 2 dagen door Zikagebied komt. Maar mocht het dan nog zo'n hot item zijn, zou ik gewoon die 2 dagen op de boot kunnen blijven in het ergste geval zeg maar.

@ voeding: wij eten sinds we een dochter hebben al veel regelmatiger en gezonder. Daarvóór ging er gerust 3-4x per week een fles wijn met zijn tweeën doorheen en nu drinken we amper. Ook omdat dochter al tijden supervroeg wakker is en we het gewoon niet trekken om zelf laat naar bed te gaan en ook nog te drinken.

Koffie drink ik al niet. Verder let ik nog niet op qua rauw vlees enzo hoor, dat komt wel als ik zwanger ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven