Zwanger worden vanaf september 2019

20-08-2019 19:24 659 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die vanaf 2019 wil proberen zwanger te worden. Een algemeen account, zodat je zelf makkelijk de tabel aan kunt passen. :)

[/tr]
Naam Leeftijd Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
Bozz 32/34 5 tweede 16 januari
Chocolatec223 28 4 eerste 5 februari endometriose
Meisjevan4 25/28 7 eerste 30 februari
Lasvegas-84 35/38 3 tweede ?

Wij zijn ZWANGER! :cheer2:
NaamLeeftijdKindjeUitgerekende datumJ/M/OBijzonderheden
Sneeuwwitje199325/26 eerste 5 juni 2020 O
Kikikip 25/25 eerste 6 juni 2020 O
Toekanneria 26/31 eerste 19 juni 2020? O
Loes23 26 derde* 25 juli 2020 O Zoontje* overleden (genetische afwijking)
krullen-bol29/36 tweede 31 juli ?? O
Melancolie 27/30 eerste 16 augustus? O
Prettymama 31/30 derde 29 augustus 2020 O vmk okt'19
Blondie-9029/27 eerste 1 november 2020 O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:57
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag, maar hoef je bijvoorbeeld op rauw vlees e.d. ook nog niet te letten tussen ovulatie en eventuele positieve zwangerschapstest? Of kan dat in die periode ook al kwaad?
Alle reacties Link kopieren
AimeeMathijs Jeetje 10+ koppen! Wat veel! Dan is het inderdaad wel verstandig om alvast wat te minderen (of af te bouwen). Dan kan je er alvast een beetje aan wennen. Ik drink op m'n werk bijna elke dag ongeveer 6 koppen zoethoutthee, dat mag ik helaas ook niet meer als ik zwanger ben.

Ik ben ook nog even aan het genieten van filet american en pate hoor, hmmm.

Maar dat van die chocola wist ik niet! o_o Nog iets om in de gaten te houden want dat loopt soms een beetje uit de hand haha.

Melancolie Wat een pech, wil je minder vaak ongesteld worden dan heb je een korte cyclus en wil je vaker ovuleren dan is het andersom.. Ik ga het denk ik ook een beetje op z'n beloop laten. Gewoon om de dag proberen en dan zien we wel hoe het loopt.

Ik denk trouwens dat ze inderdaad adviseren om rauw vlees e.d. te laten staan vanaf bevruchting. Hetzelfde geldt voor de kattenbak. :hyper:

LasVegas Wauw een cruise! Dat zou ik ook nog heel graag een keertje willen doen. Verder geen muggenziektes in die gebieden dus?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo'n koffieliefhebber trouwens. Maar 10+ is wel echt heel veel haha, wow. Ik drink er zo'n vier op een dag. Lukt nog niet heel erg om te minderen. Ik denk steeds bij alles, ik begin vanaf september. Dan ga ik ook weer werken en lukt het me vast om gedisciplineerder te zijn.

@Sneeuwwitje haha ja exact, jammer. Ik hoop dat het gewoon weer bijtrekt naar ongeveer 28.

Ik wil er ook echt een beetje nuchter in staan, maar ik merk dat ik er nu zoooveel mee bezig ben. Lukt nog niet echt dus. Misschien als ik straks weer wat meer aan mn hoofd heb en de vakantie voorbij is ;)
Alle reacties Link kopieren
@AimeeMathijs
Een te korte luteale fase kan ervoor zorgen dat het eitje niet genoeg tijd heeft om goed in te nestelen.
Ik heb toendertijd ook super veel gegoogeld erover en heb het ook de huisarts gevraagd. Die stond er trouwens veel positiever in dan googel :-P Uiteindelijk kwam het dus allemaal wel goed, want in de derde ronde was het raak.

Voor de ovulatietesten heb ik sensitest gebruikt. Je hebt hierbij de normale variant en de gevoelige variant.
De gevoelige werkte niet voor mij, want dan zag ik op bijna elke dag een behoorlijke streep en was het verschil met een iets dikkere streep als je je piek hebt veel te klein om echt te zien. De normale werkte bij mij wel goed!

@voeding
Ik probeer ook al wel gezond te eten. Maar dat is mede, omdat ik het liefst nog een paar kilo kwijt zou willen voordat ik zwanger wordt. Ik zie wel hoe het loopt.
Ik slik al wel foliumzuur. Als ik zwanger ben wil ik over gaan op die zwanger pillen van de etos/kruidvat inclusief visolie.
Ik houd best van een drankje. Dat ga ik zeker nog niet laten staan, maar na mijn ovulatie stop ik wel met drinken. Als ik dan ongesteld word kan ik lekker mijn verdriet verdrinken |-)

@Zika
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik nog op vakantie geweest naar Bali. Daar is ook kans op Zika, alleen is het risico wel minder groot dan bepaalde plekken in Zuid Amerika bijvoorbeeld. Ik was toen 9 weken zwanger en heb heel erg getwijfeld. De reden om naar Bali te gaan was, omdat een vriend die was geëmigreerd ging trouwen. Na oneindig veel onderzoek online naar Zika bleek dat de kans ook maar heel erg klein was. We hebben wel zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen genomen en bij terugkomst laten testen. Alles was gelukkig helemaal goed.
Wat zijn er ineens veel berichten. Ik lees dit weekend een beetje bij.

Wij hoeven misschien toch geen extra maand te wachten na een gesprek met de dokter (i.v.m. zika). Ze hebben bloed geprikt om de minimale kans van een besmetting uit te sluiten.
Dat betekent dat wij misschien al sneller van start kunnen dan verwacht :heart:
Alle reacties Link kopieren
:hihi: Wij trouwen over een kleine 3 weken @AimeeMathijs dus trouwen met al baby 2 in de maak wil ik niet.
Starten echt pas na het trouwen, en ookal geven we geen groot feest en houden we het klein, een proostdrankje en daarna nog wat lekkers en nog even niet letten op wat wel en niet te eten vind ik dan wel belangrijk :)

Alcohol tja ik drink wel eens een wijntje of biertje 1 a 2x per week een glas maar ik vond het de vorige keer helemaal niet lastig om te stoppen. Zoveel andere lekkere drankjes zonder alcohol.
Andere advieze mbt voeding volg ik echt pas op als ik zwanger blijk te zijn.
Tralalalala
krullenbol leuk dat jullie al bijna gaan trouwen. Voor je het weet, is het zover.

Slikken jullie ook al foliumzuur? Zelf heb ik de pilletjes van Davitamon. Die smaken een beetje naar pepermunt.

Verder eet/drink ik gewoon zoals ik normaal ook doe tot ik een positieve zwangerschapstest in handen heb. Alcohol drinken mijn man en ik amper. Verder is mijn voedingspatroon gezond en regelmatig, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Ondanks dat ik mijn cyclus goed ken (ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer, buiten het gebruik van condoom tijdens de seks), wil ik toch proberen om met ovulatietesten aan de slag te gaan. Iemand ervaring met sensitest of clearblue?
Op internet staan wisselende verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen ervaring!
Heb je normaal een beetje een regelmatige cyclus? Of juist niet?

Ik heb ook die foliumzuurpilletjes, smelttabletjes toch? Vind ze heel fijn.

We waren vanmiddag op verjaardag bij een vriendin die net weer zwanger is en dan merk ik echt dat ik ook echt graag weer wil! Naja, nog 1 maandje wachten..
las vegas, het wachten kan soms extra lang duren als je mensen om je heen ziet met kindjes of vrouwen die zwanger zijn. In onze omgeving hebben ook veel mensen bekend gemaakt (weer) zwanger te zijn. Hopelijk kunnen wij dat ook snel zeggen.

Mijn cyclus is redelijk regelmatig. Soms kan ik een paar dagen later zijn.
Meestal houd ik mijn afscheiding in de gaten om te 'controleren' waar ik ergens in mijn cyclus ben.
Alle reacties Link kopieren
@MevrouwtjePeer ja ik heb wel ervaring met sensitest. Voor mij werkte dit wel goed! Je hebt twee varianten, de normale en de gevoelige. Geen goede ervaring voor mij met de gevoelige variant, maar die normale deed het uitstekend!
Als ik weer met ovulatie testen bezig zou gaan zou ik deze weer gebruiken
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjePeer Wat leuk nieuws voor jullie! Hoef je toch iets minder lang ongeduldig te wezen.. Heb je het gewoon bij de huisarts laten doen?

Ik slik de vitaminen van Holland & Barrett voor vrouwen die zwanger willen worden of zijn. Heb het wel in een multivitaminenpotje gedaan omdat vrienden nogal vaak komen logeren haha.
We hebben de situatie bij de huisarts uitgelegd en ze was heel erg behulpzaam. Ze stelde zelf voor om te laten testen, zodat we niet langer hoefden te wachten. Nu nog even wachten op de uitslag, maar ik verwacht niks ergs!
Alle reacties Link kopieren
Ppfff ik ben nog niet eens begonnen en ben constant aan googelen... Hoe zit dat met jullie?

Wel bijna, nog 1 week de pil en dan is het klaar :hyper:
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjePeer Ah oké! Wanneer krijg je de uitslag?

Bozz Ik ook hoor! Zo heb ik vorige week uuuren naar babykleding gekeken. Ik vond de H&M erg leuk en de Zara ook (maar duur). Ik vind basics met hier en daar een printje (streepjes/ruitjes oid) het mooist.
Wat ben jij allemaal aan het opzoeken?

We wonen een beetje gek dus als er een kindje komt moeten wij hier een extra kamer gaan bouwen in een nu hele ruime gang (6x3). Die ruimte staat al twee jaar vol met troep dus we zijn alvast lekker aan het opruimen hier. Het is nogal een klus haha. Elke avond een beetje. En als het lang duurt om zwanger te worden dan hebben we het gewoon alvast gehad.
anoniem_389565 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 06:04
Reden: Vraag vergeten
3.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag allen, zou ik hier mee mogen schrijven? Mijn man en ik zijn sinds deze maand begonnen voor een derde kindje, maar het augustus topic zit al aardig vol.

Ik heb dus al 2 kindjes; 2 jongens. Eén van 3 en één van 1. Ik geef nog een paar borstvoedingen per dag (nacht eigenlijk)) en daardoor had ik lang geen cyclus. Ik heb begin augustus een eerste menstruatie gehad na mijn bevalling in 2018 en zit nu als het goed is een paar dagen na eisprong. Ik ben benieuwd of ik meteen een goede luteale fase (LF) heb, want dat had ik bij het zwanger worden van de tweede niet direct.

Mijn NOD is dus een beetje vaag. Als ik een hele korte LF heb, dan word ik misschien vrijdag al ongesteld, en als ik een normalere LF heb, dan zou het volgend weekend moeten zijn. Ook bij een derde weer best spannend :)
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, welkom!

Spannend wanneer je dan precies je NOD hebt!

@ Sneeuwwitje: oow Zara vind ik ook zooo leuk! H&M alleen online..

@ Bozz: hier nog niet zo aan het googlen, maar komt denk ik ook omdat we nu eerst op vakantie gaan en we deze ronde toch nog niet gaan benutten. Dan maak ik mezelf helemaal gek als ik er nu wel steeds mee bezig zou zijn zeg maar. :)

Jouw NOD is wel echt al bijna zeg! Spannend hoor! Herken je iets van de vorige keer dat je zwanger bleek?
We hebben gisteren de uitslag gekregen van de Zika-test. Alles is goed :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwitje ah ja, die kleertjes zijn allemaal super schattig! Ik moet me echt inhouden en koop voor mijn zoontje regelmatig wat bij de H&M.
Verder zoek ik vooral veel naast ervaringen van anderen die voor een tweede kindje gaan en de verschillen met een eerste zwangerschap. En hoe het ook alweer allemaal zat met je cyclus enzo. Ik zou er eigenlijk minder mee bezig moeten zijn, maar vind het allemaal zo spannend :-P

@Lasvegas ja, dat kan ik me voorstellen. Het is ook veel fijner om er niet zo mee bezig te zijn dus dat moet ik ook wat meer proberen. Wel leuk dat je eerst nog een vakantie hebt om je op te focussen! :lol:

Ja oeps... Had de verkeerde maand ingevuld. Ik zat ook zo met september in mijn hoofd, maar ik verwacht dat mijn nod ergens rond 1 oktober is. Nog niet echt ergens op gebaseerd, alleen op de lengte van mijn cyclus van voordat ik weer met de pil begon dus we gaan het zien.

Alleen had ik de vorige keer dus echt geen symptomen! Dus lastig om ergens op af te gaan. Ik voelde sowieso de eerste 14/15 werken vrij weinig. Als ik niet had geweten dat ik zwanger was zou ik niks hebben gemerkt, behalve dan het niet meer ongesteld zijn :rolling:.
Al heb ik wel een innestelingsbloeding gehad.... Ik was toen al aan 't balen dat ik ongesteld werd een toen stopte het plots weer en bleek ik een paar dagen later zwanger te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, late reactie van mijn kant.

Ik probeer zo goed mogelijk op iedereen te reageren:

- Reis van Las Vegas: klinkt heel gaaf, leuk hoor wat jullie gaan doen. Ben nog nooit daar in de buur geweest!

- Mevrouwtje Peer: gelukkig dat niets in het bloed is gevonden! Ook al was er maar een klein risico, toch fijn dat het nu helemaal duidelijk is.

- Starlord welkom!

- Bozz: wat leuk dat je alsnog zwanger bleek. Had je getest omdat na die bloeding de menstruatie uitbleef?

- Ovulatietesten: ik vind die van Clear Blue best wel duur als ik kijk. Die van Sensitest ken ik niet, dan ga ik daar eens voor kijken. En dan de niet-gevoelige variant. Of Kruidvat/Etos. Dank voor de tips!

- Foliumzuur: omdat je een maand van tevoren moet beginnen met slikken, ben ik gestart met Davitamon Mamafit plus met visolie. Tip: gebruik die niet op de nuchtere maag met alleen wat thee. Als je dan een oprisping hebt, is het vislucht en -smaak all over the place :sick: .

- Googlen naar alles wat met baby's te maken heeft: check. Hier ook. Maar ook symptomen etc. Gaat een wereld voor me open.

Dan nog mijn cyclus/luteale fase. Omdat ik ben begonnen met temperaturen, zet ik die temperaturen braaf elke dag in een app. Heb Fertility Friend. Die geeft dan heel duidelijk aan wanneer je ovulatie hebt. Ondanks dat ik in het begin niet zo'n regelmatige cyclus had, is één ding wel regelmatig en dat is dat laat een ovulatie heb. Deze maand op dag 22, ik zit nu op dag 27. Mijn gemiddelde cyclus is 31 dagen. Voor de ervaringsdeskundigen onder ons: moet ik me dan zorgen maken? Als ik internet geloof (ben maar gestopt met lezen), zou ik al bijna afgeschreven zijn om op natuurlijke wijze zwanger te worden. En ik snap ook dat FF maar een app is, dat de natuur misschien heel anders is. Mmm, toch maar ovulatietesten geloof ik.

Alvast weer bedankt. Merk dat ik het fijn vind om hier te lezen, beetje ervaringsdeskundigen en beetje nieuwelingen. Ook fijn dat iedereen zo behulpzaam is :-).
AimeeMathijs googlen kan je soms enorm onzeker maken. Een app gaat uit van bepaalde statistieken die er natuurlijk gewoon naast kunnen zitten. Probeer het een beetje los te laten, maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is.

Deze maand ben ik toch aan de slag gegaan met ovulatietesten, ondanks dat ik niet zeker wist of we konden starten. Ik dacht echt dat ik mijn cyclus goed kende door het controleren van mijn afscheiding, maar volgens de ovulatietesten blijft de eisprong maar uit... ik wilde het eigenlijk goed in beeld brengen.
ik test gewoon door, maar het maakt me heel erg onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ik kan mee schrijven! Ik zal mezelf binnenkort in de tabel zetten.

Qua kleding kan ik jullie ook (alvast) Next aanraden. Daar koop ik echt veel; het merendeel waarschijnlijk.

Ik gebruik de ovulatietesten van Zwanger en Kids. Werken top en zijn niet duur. Vaak test ik rond 9:30. Bij de eerste twee heb ik ook getemperatuurd met Fertility Friend, want ik ben dol op dingen vastleggen en feitelijkheden, maar doe dat nu (nog) niet. Ga nu uit van wat ik voel voor eisprong (drukkend gevoel in buik) en ovulatietest.

MevrouwtjePeer: Fijn dat je test goed was! Toch weer een opluchting.

Aimee: als ik dat goed tel, kom je dus uit op een LF van 8 dagen? Dat is niet heel veel, maar ook niet onmogelijk. Hoe lang heb je nu een cyclus zonder pil/spiraal? Bij mij durde het na stoppen met de pil ook even voordat ik een goede LF had.

Hier wordt het vrijdag al spannend, want als m'n LF nog zo dramatisch kort is kan ik dan al ongesteld worden. En als dat niet zo is, is het daarna dagelijks spannend of het dan wel gaat gebeuren tot ruim een week daarna. Niet aan te raden ;-D
Alle reacties Link kopieren
AimeeMathijs ik zou me geen zorgen maken. Toen ik de vorige keer bezig was met zwanger worden gebruikte ik ovulatietesten en kwam erachter dat mijn luteale fase maar 4 dagen was. Ik was toen nog maar net van de pil af en gelukkig liep het wel heel langzaam op. De huisarts heeft me toen vertelt me er niet druk om te maken. Maar ja, met al die verhalen die je leest doe je dat natuurlijk wel!
De maand dat ik zwanger werd had ik een LF van 8 dagen.
Ik zou me dus niet te onzeker gaan voelen door alles wat je leest op internet. Bij mij was het toen gelukt en mijn huisarts vond het ook niet alarmerend dus het hoeft echt geen probleem te zijn.
8 dagen is kort als je het vergelijkt met het gemiddelde, maar kan wel :-)

MevrouwPeertje ik kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Dat werd ik ook, omdat ik een erg late eisprong had. Ik had hem dus al veel eerder verwacht. Ook heb ik wel eens een maand gehad dat ik hem niet kan vinden. Het is namelijk ook mogelijk dat je maar een korte piek hebt en doordat je maar 1 keer per dag test je die piek net mist. Het kan ook zijn dat een meer gevoelige test beter werkt voor jou, voor mij overigens niet... Of je kan proberen dit inderdaad nog even door te zetten, wie weet vind je hem wel op een ander moment dan je verwacht, of vind je hem in je volgende cyclus. Hij zou in principe positief moeten zijn 1 a 2 dagen voor je ovulatie.
Als je wel gewoon ongesteld wordt zou ik me nergens druk om maken.
Ja ik weet het.... heel lastig om te doen, dat vind ik zelf ook moeilijk. Als je een extra controle wil hebben zou je toch ook kunnen gaan temperaturen zoals AimeeMathijs. Wel wat extra moeite, omdat je het elke dag moet doen voordat je opstaat, op hetzelfde tijdstip. (Dat laatste deed ik trouwens niet altijd)
Alle reacties Link kopieren
Wooow ik ben echt nooit zo bezig geweest met LF lang of kort, wanneer precies eisprong enzo....
Ik ben wel een half jaar van te voren gestopt met de pil voordat we er voor gingen en hield het wel bij qua lengte van cyclus maar niet zo gedetailleerd als ik hier soms lees :A:
Ik was toen we er eenmaal echt voor gingen wel meteen zwanger.

Ik heb vorig weekend 4 dagen een doorbraak bloeding gehad, echt typisch ook maanden niet en nu schrijf ik hier mee, zit het in ons hoofd om over ong 2 weken er voor te gaan en dan hup even een doorbraak.

Deze keer ga ik verder ook niet eerst een tijd wachten op cyclus enzo. We zien wel, vind dat wel spannend omdat het zo anders is dan bij de 1e.
Maar met de minipil is het ook anders.

Weet even niet wie het vroeg over verschil tussen 1e en 2e zwangerschap, ik ben hier heel benieuwd naar!
Ik was bij zoon tot ruim 19 weken elke dag ziek, heb veel last gehad van maagzuur tot aan het eind.
Daarbij lag zoon al vroeg in stuit en is het uiteindelijk een geplande keizersnede geworden.

Dus al met al gaan we er nu echt helemaal anders in deze keer :-D
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Na zelf jaren niet meer actief te zijn geweest, leek het me toch leuk(als het nog kan) om mee te schrijven.

Zelf heb ik al een dochtertje van 4 jaar. Mijn dochtertje komt uit een vorige relatie, vriend en ik wonen nu al 3 jaar samen. We willen het nu toch gaan proberen.

Ik weet van mij zelf, door inwendige echo’s dat 1 eistok helemaal verstopt bij mijn ruggengraat zit, of die werkt ik heb geen idee. Heb wel een regelmatige cyclus van 28 dagen. Sinds februari is na vele onderzoeken uitgekomen dat mijn bloedplaatjes heel erg schommelen. Waardoor ik erge bloedingen krijg, mijn menstruatie duurt daarom ook gemiddeld 10 dagen. Wanneer mijn bloedplaatjes te laag zijn, is het ook beter om die maand(en) over te slaan met het proberen.

Mijn vriend is in 3 jaar tijd erg veel afgevallen. Hier voor ging hij naar een speciale sportschool, waar ze de apparatuur hadden. Door middel van stralingen viel hij ruim 50 kilo af. Mijn onderbuik gevoel zegt me dat het bij hem ook niet helemaal pluis zit. Vorige maand hebben we voor het gevoel(omdat je er nooit 100% op moet vertrouwen), een sperma thuis test gedaan. Deze was negatief.. Hier door, toch besloten om maar te beginnen. Stel de test heeft gelijk, zijn de 12 maanden eerder dan wanneer we over een half jaar pas zouden beginnen. Mocht het toch lukken binnen een paar maanden, zijn we er ook nog ontzettend blij mee.

Toch wel een heel gek gevoel, dat we nu echt gaan beginnen. :)
starlord, gezellig dat je ook meeschrijft.

meisjevan4, dat klinkt best heftig allemaal. Moet je dan maandelijks naar het ziekenhuis om je bloedplaatjes te laten controleren?
Knap dat je vriend zoveel is afgevallen, super. Misschien een stomme vraag, maar wat meet een sperma thuistest?

Om terug te komen op mijn eerdere post waarin ik schreef onzeker te worden van de ovulatietesten; vandaag een positieve ovulatietest! Voelde toch als een soort opluchting.
Super fijn dat we ook al de uitslag van de ZikA-test hebben. Nu mijn man nog verleiden en dan door naar het wachtbankje :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven