Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop eigenlijk op wel een heel lang topic alleen dan met alleen maar ik we m’n positieve verhalen. Toitoitoi succes begin sept met de afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, lief dat jullie er weer zijn :smooch:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Flipje! Heb je vorig topic ook meegelezen en ga het nu weer doen, hoop voor jou en je man dat het inderdaad een kort topic zal worden. Domme vraag misschien, maar waarom kan er nog niet terug geplaatst worden?

Spannend, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wens jullie heel veel goeds in Gent.
Mag ik vragen waarom jullie voor pgs gaan?

Bij ons is is isci met pgs ook een optie (later stadia) vanwege herhaalde miskramen.
Nu kwamen we er net achter dat man zijn uitslagen niet goed waren. Wij hebben in oktober een afspraak.

Veel succes gewenst
Alle reacties Link kopieren
Dapper Flip en man. Ik ga weer volgen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meis, las even je topic terug en wat hebben jullie ontzettend veel meegemaakt.
Wens jullie heel veel goeds
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes! Ik hoop dat de weg die jullie gaan bewandelen heel kort zal zijn! Ik lees weer met jullie mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend! Ik wens voor jullie een vlotte zwangerschap en een gezond kindje zonder nare dingen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
22-08-2019 19:49
Wens jullie heel veel goeds in Gent.
Mag ik vragen waarom jullie voor pgs gaan?

Bij ons is is isci met pgs ook een optie (later stadia) vanwege herhaalde miskramen.
Nu kwamen we er net achter dat man zijn uitslagen niet goed waren. Wij hebben in oktober een afspraak.

Veel succes gewenst
Lees de vorige topics eens door.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Succes flip!
Alle reacties Link kopieren
Veel geluk!
Flip ik wens jullie heeeel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Volgende wk Flip? Flipman er ook weer klaar voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie snel weer goed nieuws krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vervolgafspraak gehad, alle details nog eens besproken, nog een keertje bloed geprikt voor infectiescreening (verplicht vanwege de opslag van lichaamsmateriaal). Gesprek met de vroedvrouw gehad, en nu is het wachten op een telefoontje met de mededeling wanneer we van start mogen!

Arts: "Daar is nog best wel enige wachttijd voor, dat zal eerder november worden dan oktober".
Vroedvrouw: "Er is momenteel eigenlijk geen wachtlijst".
Ja, wat is het nou? :bonk:

Een flinke map mee met allemaal informatie en formulieren, en dan dus niet zo'n lullig stofmapje maar een hele ringband vol. Er moeten weer heel wat handtekeningen geplaatst worden, ik zal het zo voor de gein eens natellen.

Dosering gaat hier op basis van leeftijd en AMH, en dan zou ik op 150 IE komen. Omdat ik de eerste keer met 100 IE al tegen overstimulatie aan zat leek haar dat toch ook wel een tikkeltje overdreven, dus we gaan in het midden zitten, op 125 IE (al klinkt dat mij nog steeds als een behoorlijk stevige dosis in de oren!). We kunnen dit keer een iets groter 'risico' nemen, omdat er toch geen verse terugplaatsing zal zijn. Ook wordt er een ander schema gebruikt wat sowieso minder risico geeft op OHSS. Ben benieuwd.

Arts schatte, inclusief het genetisch onderzoek (6-8 weken), dat een terugplaatsing dan op zijn vroegst in januari zou zijn. Eerder kan ook zeker niet, want zelfs als we nu direct zouden kunnen starten (dat zou cyclustechnisch ergens in de laatste dagen van september zijn):
- 1 cyclus stimuleren/punctie/bevruchting
- 2 cycli afwachten uitslagen
Eerst volgende cyclus daarna is inderdaad al januari. Maar goed, we zullen zien.

Wordt vervolgd....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat weer een spannende tijd Flipje. Kan me wel voorstellen dat jullie er nu wat relaxter ingaan? Of zie ik dat toch verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
04-09-2019 17:09
Wat weer een spannende tijd Flipje. Kan me wel voorstellen dat jullie er nu wat relaxter ingaan? Of zie ik dat toch verkeerd?
Ja zeker wel. Omdat er nu meer controle is op het punt waar het steeds mis is gegaan. En zwanger worden ging (met ICSI) eigenlijk heel goed natuurlijk....
Ik kan natuurlijk nog steeds een miskraam krijgen, maar dan hopelijk met een even grote kans als 'normale' :lol: mensen.

Het is nu in elk geval wel duidelijk dat het geen overdreven actie is geweest om destijds zo vroeg alweer aan de bel te trekken...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flipje! Wat een tijd gaat er dan nog overheen voordat er uberhaupt een terugplaatsing mogelijk is. Wel fijn dat jullie nu dus op tijd zijn begonnen met het traject
Alle reacties Link kopieren
Spannende tijd voor jullie Flipje. Volgens mij zijn jullie in goede handen.
Trek je het wachten een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Hi Flip, even een snelle TVP - al krijg ik eventueel nieuws ook via andere kanalen door vermoed ik ;-) ! Heel veel succes straks. :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nu we het zo hebben uitgerekend, en we dus tot de conclusie zijn gekomen dat een terugplaatsing pas op zijn vroegst in januari zal zijn, valt dat best wel een beetje tegen! Het is nu nog maar begin september....

Maar ik weet ook dat de tijd vliegt (zeker met die kleine in huis). Dus wachten maar, er zit niets anders op.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hee Flip, ik las het al bij het IVF/ICSI-topic, maar je hebt dus ook weer een eigen topic. Ik lees mee! En ga voor je duimen dat er in januari hoppaaa, direct een leuk broertje of zusje voor de kleine wordt teruggeplaatst.

Januari lijkt nog ver weg, maar dat is bij alles in dit proces vind ik (nu bezig met laatste poging ICSI). Alles duurt lang. Maar je hebt genoeg meelezers/meeschrijvers die je er wel doorheen helpen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend flip! Ik heb je eerdere topic ook gelezen. Wat een bewondering heb ik voor jullie.

Hopelijk mag jullie dochter snel grote zus zijn :heart:
Self-love is the greatest middle finger of all time

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven