Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Klink nog ver he flip. Zo willen ze voor mij niets doen en mag ik pas over een half jaar weer bellen. Dan ben ik bijna 2 jaar verder. Flauw maar tis niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
09-09-2019 22:00
Klink nog ver he flip. Zo willen ze voor mij niets doen en mag ik pas over een half jaar weer bellen. Dan ben ik bijna 2 jaar verder. Flauw maar tis niet anders.
Oh wat rot Vannesa! Waarom moet je zo lang wachten? Hoe gaat het nu met jou sterke meisje (en met jou)?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
theepoes schreef:
07-09-2019 07:59

Januari lijkt nog ver weg, maar dat is bij alles in dit proces vind ik (nu bezig met laatste poging ICSI). Alles duurt lang.
Ik zag je voorbij komen in het IVF/ICSI topic. Spannend zeg... hoop echt dat het lukt! Wordt dit echt de laatste poging of overwegen jullie eventueel nog een vierde of vijfde poging?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Whoe, vandaag telefoon uit Gent: er is géén wachtlijst! Dus gelukkig alleen de duur van de behandeling en dan het wachten op de genetische uitslagen.

Maar nu blijkt mijn komende cyclus precies zo te vallen dat het niet mogelijk is om de nodige afspraken te plannen... Dus moeten we helaas tóch nog een maand extra wachten. Boehoe.

Eind oktober gaan we van start! :yes: Dus november ICSI behandeling, december+januari PGS screening, en dan hopelijk, als alles helemaal goed gaat, in februari terugplaatsing....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ja omdat we natuurlijk uiteindelijk wel 3x zwanger zijn geworden ondanks steeds een jaar alleen dan nu al 14 maanden. (maar misschien moeten we het nav de HSG echt van links hebben en ja als rechts dan flauw doet zit dat ding in de weg (eierstok).

Alles verder goed. Kleine sterke dappere meis is het en een erg ondeugend.
Jullie ook keihard aan het genieten?

Goed nieuws dat er geen wachttijd is jammer dat jullie het nou net niet redden in sept. Go Okt Go okt.
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
10-09-2019 08:01
Ja omdat we natuurlijk uiteindelijk wel 3x zwanger zijn geworden ondanks steeds een jaar alleen dan nu al 14 maanden. (maar misschien moeten we het nav de HSG echt van links hebben en ja als rechts dan flauw doet zit dat ding in de weg (eierstok).

Alles verder goed. Kleine sterke dappere meis is het en een erg ondeugend.
Jullie ook keihard aan het genieten?

Goed nieuws dat er geen wachttijd is jammer dat jullie het nou net niet redden in sept. Go Okt Go okt.
Oh jeetje, dus het is puur dat jullie het eerst nog een tijdje zelf moeten proberen.... Wat frustrerend. Ik ben wat dat betreft altijd wel een soort van blij geweest dat er bij ons een duidelijke oorzaak is geweest en dat ze ons daarom direct hebben doorverwezen.
Hopelijk gebeurt er gewoon snel iets bij jullie... :duckie:

En ja, we genieten volop! Sinds eergisteren klapt ze opeens in haar handjes, echt té schattig... :love:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
09-09-2019 22:23
Ik zag je voorbij komen in het IVF/ICSI topic. Spannend zeg... hoop echt dat het lukt! Wordt dit echt de laatste poging of overwegen jullie eventueel nog een vierde of vijfde poging?
Nee, dit wordt echt de laatste poging. Zíjn het vertrouwen een beetje kwijt. En ik verwacht niet dat een vierde of vijfde poging nog wel iets zou opleveren. We hebben natuurlijk ook al twee prachtige jongens rondlopen. We hadden alleen gedacht dat die derde daar net zo (relatief) makkelijk bij zou komen. Zij kwamen met IUI, dat is toch wel een heel ander verhaal dan IVF. Maar als eenmaal die knop voor nog een kindje om is, draai je die niet zo makkelijk weer terug...
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
10-09-2019 10:38
En ja, we genieten volop! Sinds eergisteren klapt ze opeens in haar handjes, echt té schattig... :love:
Ohhh zo schattig is dat! :flirting:
Hoeveel filmpjes heb je daar al van gemaakt..!? :P
Alle reacties Link kopieren
Klopt Flip. Heerlijk zulke momenten, en t wordt steeds leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ooohhhh Flip, wat spannend weer! Ik wens jullie alle geluk toe, dat het nu wel gewoon in een keer ‘soepel’ goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Nou moet volgens mijn "planning" eigenlijk vandaag mijn menstruatie komen.... nog geen spoor natuurlijk.

Hopelijk komt het nog snel!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En inmiddels als een menstruatie flip?
Hoe oud is jullie dochtertje nu eigenlijk. Zo schattig dat ze kan klappen.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
01-10-2019 07:05
En inmiddels als een menstruatie flip?
Hoe oud is jullie dochtertje nu eigenlijk. Zo schattig dat ze kan klappen.
Nee nog niet.... het zal vandaag wel komen, dan heb ik een cyclus van 30d gehad en dat is nog wel normaal (cyclus is na bevalling 28-30d geweest, was daarvoor altijd 27-28d). Zwanger zal ik in elk geval vast niet zijn :roll: .

T.z.t. bel ik wel even naar Gent om te vragen of de planning kan blijven staan zoals het is. Ik had het idee dat het niet zo heel precies zou komen.

Ze is nu 10 maanden. Oh oh oh oh, familie begint te vragen naar verjaardagscadeautjes, nog even en dan wordt ze al 1! :-o

Ze kan nu achter een loopkar lopen, dat vindt ze prachtig (en papa en mama ook natuurlijk). Maar dat klappen blijft zoooooooo lief, hoe ze dat af en toe gewoon spontaan begint te doen. Daar word je echt ontzettend gelukkig van.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Moet je ff opzoeken peuterliedjes op YouTube dat eerste liedje jij bent jij en ik ben ik die van mij is daar helemaal grazy op geweest zo lachen.
Alle reacties Link kopieren
Oké nou gelukkig, op dag 32 is het 'eindelijk' gekomen. (Misschien vinden sommigen mij nu een enorme aansteller hoor, maar dit is voor mij echt een all-time record.) Zal nog wel een beetje van na de zwangerschap zijn misschien dat het nog wat langer duurt.

Afspraak in Gent is in de laatste week van oktober, en dan willen ze alleen maar zien of er geen cystes op de eierstokken zitten dus dat komt niet heel nauw qua timing. Volgens mij willen ze dat in het laatste deel van de cyclus beoordelen, en eisprong moet tegen die tijd zeker wel zijn geweest. Dat zou goed moeten komen.

Gek idee, die terugplaatsing gaat nog best wel lang duren maar volgende cyclus wordt dan al de ICSI-cyclus!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@flipje wat vliegt de tijd toch (behalve al je wacht op een menstruatie) je dochtertje alweer bijna 1. Zo leuk ook achter een loopkar lopen. Fijn dat de menstruatie erdoor is. Nog 1 cyclus geduld voor start ICSI.
Alle reacties Link kopieren
fingers crossed :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Het begint gelijk alweer spannend...

Intussen in Gent geweest voor de uitgangsecho. Vond ik wel een belangrijk moment, want ik heb natuurlijk wel een keizersnede gehad dus ik was best wel benieuwd hoe het er nu voor stond met mijn baarmoeder. Ook hadden we met de arts afgesproken om een semenmonster in te vriezen zodat er in elk geval een back-up is als er op de dag van de punctie iets mis zou gaan.

Bij de echo vroeg ik dus aan de arts naar de keizersnede, en zij gaf daarop meteen aan dat ze daar bijna niets meer van terug kon zien. Goed nieuws dus! Ook was er een dik baarmoederslijmvlies opgebouwd van 9,4 mm. De eierstokken zagen er nog ongeveer zo uit zoals eerder, zeer veel follikels aan beide kanten, dus hopelijk betekent dat weer een goede opbrengst straks. Daarna gedetailleerde uitleg gekregen van de vroedvrouw over het stimulatieschema en over de medicijnen.

Toen moest flipman nog zijn 'staal' inleveren, en daarna gingen we naar de apotheek om de medicatie op te halen. Stonden we eerst bij de apotheek zonder machtigingsformulier van de verzekering (dat hadden we blijkbaar bij de ontvangstbalie moeten krijgen), dus wij weer teruggelopen naar het andere gebouw, nummertje getrokken et cetera…. bleek dat de verzekeraar geen machtiging heeft gegeven voor de medicatie, en moeten we die eerst zelf betalen en dan bij de verzekering declareren (gedoe!!! :roll: ). Wéér teruggelopen naar de apotheek, medicijnen gekregen en afgerekend (bijna €1000), en toen konden we weer huiswaarts.

Al vrij snel daarna ging de telefoon van flipman. Een meneer van het laboratorium. We zitten natuurlijk niet voor niets in dit traject en gingen daarom ook al uit van een slechte opbrengst, maar nu bleek dat er écht bijna geen zaadcellen te vinden waren (enkele tientallen, terwijl het de laatste keren nog 80.000 tot 200.000 was). Shit! Op zich niet direct reden tot paniek, want we kunnen het nu natuurlijk nog een keer proberen, en des te beter dat dit inderdaad niet tijdens de punctie is gebeurd. Maar wat een schrik toch ook wel. Hoe komt dat nou... Ineens voel ik dat die onzekerheid weer helemaal terug is, en realiseer ik me des te meer hoe gelukkig we moeten zijn met A. En dat we bij wijze van spreken nog wel heel wat kaarsjes zullen gaan branden in de hoop op een broertje of zusje... Binnenkort wordt flipman dus gebeld voor een nieuwe afspraak en moet hij nog een extra keer naar Gent heen en weer. Wat een tegenvaller. Hopelijk is dan alles wel oké en gaan we daarna weer met een geruster gevoel verder.
flipje2 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 19:45
Reden: even overgeschakeld op de laptop om verder te typen
82.40% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En Flip was alles goed?
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
27-10-2019 19:00
En Flip was alles goed?

Ah ik begreep niet helemaal dat de ... Betekenden dat je verhaal nog niet af was. :facepalm:

Fijn dat bij jou alles er goed uit ziet Flip!
Maar wat balen van de zaadkwaliteit van je man. Spanning weer. Ik duim heel hard dat de volgende keer alles wat beter is.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Flip jij weet t wel iedere keer heel spannend te maken zeg.
Ik dacht in t begin en nu komt er een bak goed nieuws.
Maar nee hoor nu dit weer.
Dus nu voor flipman veel vitamines en hopen op n volgende keer gewoon n mooie uitslag.
Alle reacties Link kopieren
oh ik zie nu pas je topic! Ik heb je andere topics allemaal gevolgd en ook nu lees (en duim) ik graag weer met je mee.
Alle reacties Link kopieren
We blijven nog even in spanning... pas over 1,5 week is de volgende afspraak voor flipman. Dan ben ik naar verwachting intussen al bijna een week aan het stimuleren, dus een heel klein beetje spannend vind ik dat wel.

Maar goed, er zitten in elk geval nu al een paar bruikbare zaadjes in de vriezer, daar komt dan volgende week nog wat bij, en dan hebben we natuurlijk nog het moment suprême op de dag van de punctie. Klinkt als een goed plan zou je zeggen. Als het niet over mezelf zou gaan, dan zou ik zeggen: relax joh, komt goed!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hè wat balen van de zaadkwaliteit. Het helpt geen bal waarschijnlijk, maar een paar zaadjes zijn hopelijk genoeg. Maar ik duim mee dat het betert. Is je man pas ziek geweest?
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje flip, het begint alweer lekker inderdaad! Wat schrikken weer zeg. Ik duim mee voor meer zaadjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven