Nevenbevinden bij de nipt

22-08-2019 18:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas vandaag slecht nieuws gekregen neven bevindingen gevonden bij de nipt trisomie op een van de chromosomen! Wie heeft er hier ervaring mee? Kregen te horen dag de test ook vals positief kon zijn en dat het alleen in de placenta zit, weet het allemaal echt niet meer totaal de kluts kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Oef! Op welk chromosoom zou het dan zitten? Wat is de prognose?

Hier ook een trisomie gehad, niet met het leven verenigbaar. Dat werd duidelijk door de echo's. De nipt is toen overgeslagen en meteen een andere test (hoe heet die ook al weer? Dan halen ze een stukje uit de placenta).

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nog niet te horen gekregen groenkroontje! Al wel 4 goede echo’s gehad!
DanoontjePower88 schreef:
22-08-2019 18:26
Nog niet te horen gekregen groenkroontje! Al wel 4 goede echo’s gehad!
Maar als je niet weet op welk chromosoom het zit, weet je eigenlijk niets. Je hebt heel milde chromosomale afwijkingen en heel ernstige.
Wat naar, kan je morgen niet een telefonische afspraak maken vragen wat het precies betekend?

Ik neem aan dat als jullie hierin toestemmen er vervolg onderzoeken zijn ingepland?
Alle reacties Link kopieren
Trisomie is sowieso ernstig!
DanoontjePower88 schreef:
22-08-2019 18:59
Trisomie is sowieso ernstig!
Triple x is over het algemeen niet ernstig.
Alle reacties Link kopieren
Als het daadwerkelijk in de vrucht zat was het niet levensvatbaar zij gynaecoloog
DanoontjePower88 schreef:
22-08-2019 19:08
Als het daadwerkelijk in de vrucht zat was het niet levensvatbaar zij gynaecoloog
Zei hij daadwerkelijk zat? Dus hij gaat er vanuit dat de baby niets heeft, maar dat het in de placenta zit?

Volgens mij wordt je dan extra opgevolgd, omdat er dan groeivertraging enz kan ontstaan. Maar de baby is dan “gezond”
Alle reacties Link kopieren
Groenkroontje schreef:
22-08-2019 18:22
Oef! Op welk chromosoom zou het dan zitten? Wat is de prognose?

Hier ook een trisomie gehad, niet met het leven verenigbaar. Dat werd duidelijk door de echo's. De nipt is toen overgeslagen en meteen een andere test (hoe heet die ook al weer? Dan halen ze een stukje uit de placenta).

Heel veel sterkte!
vlokkentest (of evt een vruchtwaterpunctie)
DanoontjePower88 schreef:
22-08-2019 19:08
Als het daadwerkelijk in de vrucht zat was het niet levensvatbaar zij gynaecoloog
https://onderzoekvanmijnongeborenkind.n ... evindingen
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte TO.

Ik heb helaas ervaring, mijn kindje had trisomie trisomie 21 én trisomie 8. Dat kwam uit de NIPT, en werd bevestigd met een vruchtwaterpunctie.

Een vlokkentest heeft nu niet zoveel zin, want dan test je (net als met de NIPT) weer alleen de placenta, en niet het kind. Dus als je een vervolgonderzoek wilt (wat ik echt zou aanraden) dan kun je het best een vruchtwaterpunctie laten doen. Alleen dat geeft je zekerheid.

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
22-08-2019 19:11
Zei hij daadwerkelijk zat? Dus hij gaat er vanuit dat de baby niets heeft, maar dat het in de placenta zit?

Volgens mij wordt je dan extra opgevolgd, omdat er dan groeivertraging enz kan ontstaan. Maar de baby is dan “gezond”
Nee, dit kan een gynaecoloog niet concluderen uit alleen de NIPT. Daarvoor is eerst vervolgonderzoek nodig.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven