Zwanger worden oktober/november 2019

04-09-2019 12:33 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben de pil de deur uit gedaan en willen vanaf oktober gaan proberen zwanger te worden. Ben begonnen met foliumzuur en heb er enorm veel zin in om hopelijk snel zwanger te zijn maar wil het nog niet delen met mensen om mij heen maar lijkt mij leuk om hier met anderen te kletsen die ook vanaf oktober/november willen proberen zwanger te worden :)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Mijn man en ik hebben een dochtertje van een half jaar en willen graag eind oktober voor een tweede gaan. Misschien wat snel maar ik heb een broer waarmee ik anderhalf jaar leeftijdsverschil heb en we hebben altijd zoveel aan elkaar gehad dat zowel mijn man als ik dit graag ook voor onze dochter willen!

Ik ben vorige week met foliumzuur begonnen en vind het weer mega spannend :-D
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lotsie! Ik vind het ook heel spannend maar kijk er ook naar uit :)
Alle reacties Link kopieren
Zou leuk zijn als er nog meer mensen aansluiten!

Ik ben trouwens 28, man 29. Jullie? En is er een reden dat jullie nog tot oktober/ november willen wachten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zou ook graag meeschrijven. Mijn man en ik willen vanaf oktober voor ons eerste kindje gaan. Ik heb gisteren mijn laatste pil geslikt, maar we willen nog even mijn eerste cyclus afwachten. Foliumzuur ben ik al wel mee begonnen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je ook meeschrijft Blauweschijn
Ben je lang aan de pil geweest?

lotsie voor ons de derde zwangerschap. zijn 6 en 2 :)
Dat we nog wachten komt door medicijnen die ik slikte en die eerst helemaal uit mijn bloed moeten zijn. en bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een derde! En leuk dat je meeschrijft Blauweschijn!

We wilden graag dat ons dochtertje minstens een half jaar zou zijn. De vorige keer was ik heel vlot zwanger en hoewel ik me realiseer dat het natuurlijk niet zo ‘maakbaar’ of te plannen is veranderen vanaf 1 juli de regels met betrekking tot verlof voor mannen. We merkten bij onze dochter dat man toch echt wel graag meer thuis had willen zijn in het begin, ze werd alleen geboren midden in de drukste periode op zijn werk dus veel vrij nemen ging niet. Zou leuk zijn als dat de volgende keer makkelijker gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook proberen mee te schrijven (ben meestal meer een meelezer ;) ). Ik wil vanaf eind oktober ook weer proberen zwanger te worden. Onze eerste is dan een jaar en omdat hij met een keizersnede geboren is werd ons aangeraden minstens een jaar te wachten met opnieuw zwanger worden. Eind september heb ik een afspraak met de gynaecoloog om te bespreken of het "mag".

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Het heeft ruim 4 jaar geduurd voor onze eerste er was en ik heb meerdere IUI's en miskramen achter de rug. Ik wil dus ook eigenlijk gewoon een tweede kind en het hele zwangerschapsgebeuren overslaan maar zo werkt het nou eenmaal niet ;-D
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg lang aan de pil geweest, bijna 12 jaar, dus het voelt heel gek om daar nu opeens niet meer over na te hoeven denken. Ik heb nu een app om mijn cyclus bij te houden, maar geen idee natuurlijk of die gelijk regelmatig gaat zijn. We zien het wel! :-)

Leuk dat jullie allemaal al een kindje hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook heel vreemd om niet meer aan de pil te hoeven denken en maakte me ook wel een beetje zorgen over hoe het zou zijn met mijn cyclus na bijna 14 jaar de pil geslikt te hebben.

Ik ben vandaag ongesteld geworden, verwachtte het eigenlijk zaterdag al, dus ben ook benieuwd hoe het nu precies met mijn cyclus gaat. Die is nog niet helemaal regelmatig dus ik houd ook een app bij! Welke gebruik jij Blauweschijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet Blauweschijn ;) maar ik gebruik Fertility Friend (die kun je ook tijdens de zwangerschap gebruiken) en Clue.

Ik heb vorige week groen licht gekregen van de gynaecoloog :cheer:. Ik twijfel nu een beetje of ik het op z'n beloop laat of meteen weer met ovulatietesten ga beginnen.
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet heel actief nu we nog niet begonnen zijn, sorry! Maar ik gebruik nu Flo. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang mijn cyclus nu is - voor ik aan de pil begon was hij heel regelmatig, maar dat hoeft nu natuurlijk niet meer zo te zijn! Daarom is de app nog niet heel nuttig ;-) Fertility Friend ken ik nog niet, zal ik ook eens naar kijken.

Wat fijn dat je groen licht hebt gekregen Melony! Waarom twijfel je over de ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben net ongi geworden en vanaf volgende maand gaan we voor een brusje voor mijn zoontje. Van mijn zoontje was ik snel zwanger met de ‘om de dag’ methode. Maar mijn man is de komende maanden veel weg voor zijn werk. Dus ik heb ovu testen om te kijken of hij thuis is als mijn ei komt.

We wilden niet langer wachten omdat we beide graag een kindje in de warmere maanden wilden. We moeten maar kijken of het ons gegund is maar een kinderfeestje met mooi weer in de tuin lijkt ons geweldig. Ons zoontje is een winterkindje.

Hopelijk gauw positieve testen voor ons allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer begonnen met foliumzuur en gaan vanaf vrijdag (dus sorry smokkel een paar dagen) voor een tweede. Ik wilde al eerder maar ivm werk van partner zou het heel slecht uitkomen als het in 1x raak zou zijn. Het is natuurlijk niet planbaar maar konden er zo wel een klein beetje rekening mee houden. Bij de eerste na ongeveer 3 maanden zwanger na 4jaar een spiraal te hebben gehad. Had wel gewacht tot cyclus normaal was dat was ook ongeveer 3 maande
Daarna alleen condoms gebruikt dus afwachten nu maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, veel meiden voor de tweede of derde.
Het is toch anders als voor je eerste.

Succes Trapkast as vrijdag! Ga je nog rekening houden met vruchtbare dagen of gewoon de hele maand heel vaak doen?

Ik ga over twee weken ong beginnen met ovu testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik inderdaad ook Flo! Voor ik zwanger werd van ons dochtertje gebruikte ik die ook om mijn cyclus bij te houden en tijdens de zwangerschap kon je hem ook gebruiken. Maar ik ga inderdaad ook eens kijken naar Fertility Friend.

Vorige keer heb ik geen ovulatietesten gebruikt dus weet niet zo goed of ik dat nu wel wil gaan doen. Hoe werkte dat bij jullie, werd het dan meer een verplicht nummertje of hadden jullie daar geen last van? En hoe vaak doe je die testen dan? Elke dag in de week waarin je verwacht je eisprong te hebben of hoe werkt dat precies :confused:
Alle reacties Link kopieren
We doen het gewoon wanneer we zin hebben. Heb wel een app die de vruchtbare dagen berekend dus dan zal het wel extra zijn maar die dagen weet mijn vriend niet.
Alle reacties Link kopieren
@Lotsie, je hoeft natuurlijk geen ovu testen te gebruiken. Ik ben de vorige keer ook snel zwanger geworden zonder ovu testen. Als je het maar regelmatig doet idd.
Echter heeft mijn man sinds vorig jaar een nieuwe baan waarbij hij veel van huis is. Hij probeert dan rond mijn eisprong in de buurt te werken :-D Anders kan het nog lang gaan duren.
Alleen weten we sinds gisteren dat hij bijna de hele maand oktober in het buitenland zal zijn, met mogelijk 1 weekend thuis pff .. Dus tenzij mijn eisprong in dat weekend valt, en ik denk het niet. Gaat onze eerste poging naar November.

Zo'n app heb ik ook, maar mijn cyclus wisselt tussen de 28 en 34 dagen en de app gaat uit van een regelmatige cyclus.

Lang bericht, succes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Hallo ik zou graag willen mee schrijven ons dochtertje is nu een jaar.
onze eerste zwangerschap is een miskraam geworden.
Dit was na 1 jaar proberen.
Daarna waren we na 7 maanden weer zwanger van ons dochtertje. al met al heeft het dus anderhalf jaar geduurd. Ik Ik hoop nu dat het sneller zal gaan. Ik merk dat me dit nu al onzeker maakt. Afgelopen weekend weer ongesteld geworden. Dit voelde gelijk alweer als een tegenslag. Ik laat het liever wat meer los maar dat gaat me toch moeilijker dan verwacht. herkennen jullie dit? Hebben jullie misschien ook wat langer moeten wachten op een zwangerschap? Moet ik eventueel wat eerder een huisarts vragen? groetjes
Alle reacties Link kopieren
H1988 ligt eraan hoe jong/oud je bent. Dacht dat een dokter pas wat deed na een jaar. Denk dat loslaten wel belangrijk is, laat het gebeuren. Ook al wil je natuurlijk dat het meteen lukt. Heel herkenbaar. Nu heb je er voor gekozen dus nu wil je ook helaas is er geen knopje voor.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij doen ze in de meeste gevallen ook pas iets na een jaar! Je kunt natuurlijk altijd naar de huisarts gaan om je zorgen te uiten, wellicht dat ze je dan na een jaar ook niet afschepen met 'probeer het nog maar even want jullie hebben al een kindje'.

@danielle88, lastig dat je man veel in het buitenland is! Hopelijk kunnen jullie de vruchtbare dagen toch goed benutten.

@trapkast, dat doe ik ook denk ik, vooral niet te veel druk op die mannen leggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. We zullen de komende maanden eens zien hoe het gaat.
Spannend weer zeg!
Alle reacties Link kopieren
@danielle88 Herkenbaar! Mijn man is ook vaak in het buitenland voor zijn werk en ik zit dan ook vaak op de kalender te kijken of het uitkomt of niet ;-D

@H1988 Wat naar dat je een miskraam hebt gehad en dat het langer duurde voor het weer raak was. Bij ons heeft het uiteindelijk 4 jaar en meerdere miskramen geduurd voor onze zoon kwam. Er is nooit een reden voor gevonden dus de gynaecoloog kon weinig voor ons betekenen. Ook de fertiliteitskliniek zei dat we parallel aan de behandelingen daar gewoon zelf konden blijven proberen en ik ben uiteindelijk ook zonder extra hormonen of IUI of wat dan ook zwanger geworden. Ik ben nu wel weer heel benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik ben de jongste niet meer (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen voor mijn 40ste ;-D ) dus ik heb niet nog een keer 4 jaar de tijd.

Ik zit nu in mijn vruchtbare dagen. Spannend toch wel.
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Kom graag mee schrijven! :)
Vorige maand spiraaltje laten verwijderen na 5 jaar.
Een paar dagen wat bloed verlies gehad, nu zit ik eigenlijk te 'wachten' op menstruatie. Hoop dat deze snel komt om zo wat zicht te krijgen op mijn cyclus.

Zou voor ons beide ons eerste kindje zijn. Vind het ontzettend spannend en denk na iedere keer; zouden we nu een kindje gemaakt hebben...?

Heb mezelf voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn maar onbewust doe ik dat toch.
Ik merk dat nu we er voor gekozen hebben er voor te gaan ik het heel moeilijk vind om het te laten gebeuren, ergens geen controle over hebben... lastig voor een controle freak , vast heel herkenbaar.

Ik ben trouwens 29 en mijn vriend is 30.
Fijne avond allemaal :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal
Laptop was weg voor reparatie dus kon tijdje niet reageren (onthouden van wachtwoorden doet de laptop voor mij :P)
Ik gebruik ook Flo om alles bij te houden.
Weet iemand ook hoe een tabel gemaakt kan worden in een bericht? Zag het bij een paar maar zou niet weten hoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven